Real Madrids hold 2013/2014:
Steen skrev: Et lækkert rygte;
Real Madrid are losing interest in signing a striker even if Higuain leaves as Morata and Jese will be given chances. [el confidencial]
Søøøøød musik;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev:
rezamadridista skrev:
Siempre fiel skrev:
CC skrev: At hente Bale vil imo være en forkert løsning. Vi har i forvejen CR7, Ozil, Di Maria, Isco og Jese til de tre pladser og Benzema og Morata til toppen. Desuden er Modric også brugbar på en offensiv midt, selvom han fungerer bedst lidt længere tilbage.
Konklusion: Vi mangler IKKE Bale. Længere er den bare ikke. Det er ikke FM det her, hvilket jeg håber, at Mr. Perez langt om længe har forstået. Det vi har brug for, er en harmonisk trup med et solidt fundament og en vellidt træner.
Er det FM hvis man sælger Di Maria og køber Bale? Det er vel så status quo ift antal spillere til den position ift sådan som det er nu - du er vel ik imod at man bytter en god spiller for en bedre eller?
Bedre og bedre... spørgsmålet er jo, hvad man har brug for. Bale er bedre end Di Maria for 90 procent af alle hold, men ikke for Madrid.
Edit: Her snakker jeg self om en Di Maria der er i en god periode. Og siden det ikke er tit han er det, så betyder det vel at Bale er også bedre for Real Madrid end Di Maria er... :D Men jeg snakker om spillestilen. HVIS Di Maria kunne holde niveauet oppe ligeså godt som Bale kan, så ville Di Maria IMO være mere til gavn for Real Madrid end hvad Bale ville være.
Ja, her er vi så bare uenige. Har meget vanskeligt ved at forstå hvorfor Bale ik sku være bedre for Real Madrid end Di Maria - det er da korrekt at en Di Maria er bedre i helt små rum og der sjældent er så meget plads bag forsvaret som en type som Bale ellers nok ville trives med. Alligevel mener jeg at Bale ganske enkelt er i en helt anden klasse og med sin kvalitet ville gi problemer for alle hold grundet sin speed og afslutningsfærdigheder.
Jeg medgiver at en Di Maria i topform ik er meget dårligere end Bale - men nu er stabilitet eller evnen til at holde topniveau ik noget jeg på nogen måde forbinder med argentineren som oftere underpræsterer end det modsatte. Han har f.eks. netop præsteret på Rommedahl-niveau i en hel sæson - med ca 3 kampe som undtagelserne.
Hvis Bale ankom til Real Madrid, så er det selvfølgelig ikke jordens undergang, da manden besidder en sjælden form for talent. Jeg mener dog bare, hvorfor ikke købe spillere der kan byde med noget vi ikke er så gode til? Du har endda også selv nævnt at Bale nok ikke er den bedste når det kommer til de helt kompakte forsvarer. Og fra hvad jeg så sidste sæson, så er et kompakt forsvar, vores største mareridt.
Bale kan komme med mange positive ting, blandt andet så er der ikke så mange der kan hamle op med ham, når det kommer til fysik og hurtighed, og lad os da endelig også nævne de langskudsmål han hoster op med lidt hist og her. Men ligesom der kan nævnes positive ting, så kan der sandelig også nævnes de negative af slagsen. Hvad skal man gøre i alle de udebanekampe, hvor man ser forsvar der er hel kompakte, og selveste Ronaldo ser håbløs ud? Løsningen hedder IMO ikke Bale. Da Bale, ligesom Ronaldo, bare ikke er god nok i de helt små rum.
Vi kan kigge på Bales hurtighed som en løsning, men hvor skal han løbe hen når der er to forsvarer foran ham, og hvis det ikke var nok, så er det en mere bag ved. Bale har brug for de tekniske finesser Isco, Özil og Di Maria besidder, for at løse de problemer. Og ja, jeg ved godt der altid er undtagelser, men jeg snakker generelt.
Vi kan også kigge på hans afslutningsfærdigheder. Ja, chancen for at han scorer et langskudsmål i de kampe den er der, hvor vi så lige vinder med en eller måske to. Men er det den optimale løsning? Er det ikke bedre, hvis man har én spiller (Ronaldo) der er en af de bedste til langskud og hurtighed, også har man nogle spillere der kan klare de små rum med lukket øjne?
Noget andet som jeg virkelig ikke kunne fordrage, da jeg selv spillede noget bold, det var da nogen tog et langskud i en situation, hvor vi virkelig havde brug for et mål. Jeg snakker om de situationer, hvor man er i de døende minutter af kampen, og god sammenspil er løsningen, ikke et langskud, hvor chancen for at den går ind ikke er så høj. Chancen for langskud er altid små, ligemeget hvem det er der skal til at skyde. Det er også rigtigt at et succesfuld langskud er noget af det bedste i verden, men jeg mener bare at det er nok med en der er god til det. Alle de langskuds forsøg vi kommer til at se gå forbi målet med Ronaldo ude på venstre og Bale ude på højre er alt for meget for mig. Som sagt, Ronaldos førsøg er nok.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
rezamadridista skrev:
Siempre fiel skrev:
CC skrev: At hente Bale vil imo være en forkert løsning. Vi har i forvejen CR7, Ozil, Di Maria, Isco og Jese til de tre pladser og Benzema og Morata til toppen. Desuden er Modric også brugbar på en offensiv midt, selvom han fungerer bedst lidt længere tilbage.
Konklusion: Vi mangler IKKE Bale. Længere er den bare ikke. Det er ikke FM det her, hvilket jeg håber, at Mr. Perez langt om længe har forstået. Det vi har brug for, er en harmonisk trup med et solidt fundament og en vellidt træner.
Er det FM hvis man sælger Di Maria og køber Bale? Det er vel så status quo ift antal spillere til den position ift sådan som det er nu - du er vel ik imod at man bytter en god spiller for en bedre eller?
Bedre og bedre... spørgsmålet er jo, hvad man har brug for. Bale er bedre end Di Maria for 90 procent af alle hold, men ikke for Madrid.
Edit: Her snakker jeg self om en Di Maria der er i en god periode. Og siden det ikke er tit han er det, så betyder det vel at Bale er også bedre for Real Madrid end Di Maria er... :D Men jeg snakker om spillestilen. HVIS Di Maria kunne holde niveauet oppe ligeså godt som Bale kan, så ville Di Maria IMO være mere til gavn for Real Madrid end hvad Bale ville være.
Enig. Di Maria havde som stort set alle andre Real spillere, en dårlig sæson. Men en Di Maria i topform er bedre i højre side end Bale i højre side. Bales foretrukne plads er i venstre side hvor han klart er den 2. Bedste i verden (den bedste er Ronaldo).
m.youtube.com/#/watch?v=7xO-o-KFTPU&desk...ch%3Fv%3D7xO-o-KFTPU
Denne video viser, udover at han er en klassespiller, at hans gennembrud kommer 95% fra venstre side, en side som han ikke ville være i stand til at spille for Real.
Derfor GLEM BALE og BEHOLD DI MARIA, da han fortjener en længere snor. Noget som Sneijder og Robben også fortjente men desværre ikke fik.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
CC skrev: @Siempre fiel
Jeg forstår godt din pointe, men jeg er bare ikke af den overbevisning, at du skal købe dig vejen til toppen.
Men vi er enige om at Di Maria blev KØBT for nogle år siden?
Hvis en spiller er ung og er på vej opad ka jeg se idéen i at man ik nødvendigvis køber en der allerede er på topniveau til at erstatte ham. Men Di Maria er i sin bedste fodboldalder, ligesom Bale, og han har vel ik ligefrem bevist at han er på vej imod at udvikle sig til en bedre spiller og man vil endda ku hævde at han virker noget dårligere nu end for 2 år siden - så ka ik lige se hvorfor pointe.
Man køber sig til succes ved at købe Bale nu, men man forsøgte ik det samme med Di Maria for nogle år eller? Jeg har uendeligt svært ved denne romantiske indstilling at dyre spillere er "onde" og det er bare SÅ åndssvagt at købe dem. Altså hvis det er den rigtige spiller, så er der vel ik noget galt ved at ha Bale - så er det self en afvejning af om prisen er den rette, men vi ska vel ik bare beholde Di Maria ud fra en idé om at en KØBEspiller fra 2010 er mere moralsk rigtigt end en KØBEspiller fra 2013. Isco er vel oz købt og det er vel oz ud fra et perspektiv om at KØBE sig til succes.
Jeg ved at jeg kæmper en ulige kamp mod de gennemøkologiske strømninger blandt fans som åbenbart foragter indkøb af især ikke-spanske spillere af en hvis kvalitet (læs pris - men pris og kvalitet hænger overraskende tit sammen, selv i fodboldverdenen).
CC, du må ik tage det som noget angreb for det er det virkelig ik - og det er heller ik personligt rettet mod dig, da en uhyggelig stor del af Madridistas lader til at ha en holdning lig din - men jeg fatter det ganske enkelt ik. Jo altså, jeg vil da oz helst ku købe en spansk spiller med samme kvaliteter som Bale til 1/10 af prisen. Men for det første er det ik muligt og for det andet gør det vel stadig spilleren til KØBEspiller.
Jeg forstår pointen med ik at ha for mange stjerner, men igen, så handler det jo om hvem der er stjerner og hvorfor de kategorises som sådan: er det når en spiller har et vist niveau, er det når han koster et bestemt beløb, når hans navn Googles et bestemt antal gange i døgnet eller hvordan finder man lige ud af det. Og spiller det ik ind om disse såkaldte stjerner spiller er konkurrenter til samme plads, om deres egoer er ude af kontrol, om der er balance på holdet med de spillere fuldender holdet, om manhar en træner og en klub der ka håndtere det osv osv. Nej det virkede ik særlig godt i Galacticos-perioden, da man ikke længere købte spillere efter holdets behov, men at der var stjerner som Carlos, Figo, Zizou, Raúl og Ronaldo på samme hold var aldrig problemet. Det var vel et problem at man aldrig adresserede den manglende balance der var på holdet.
Nå, men nok om det - vil man ik ha Bale fordi man mener Real Madrids trup er bedre uden ham, så respekterer jeg det fuldt ud, om end jeg så må ha set nogle andre kampe end Jer andre sidste sæson. Men vil man ik ha Bale fordi "det er bare SÅ meget Football Manager at købe ham også", så må jeg bare erkende at jeg ik fatter en krone af hva man så snakker om.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Drop Bale og andre store navne fordi Barcelona nu har købt Neymar.
Still med følgende:
Casilias/Lopez
Arbeloa/Carvajal
Ramos
Varane
Marcelo
Khedira
Moderic
Isco
Özil
Ronaldo---
Benzema
Bænk: Pepe, Morata, Jese, De Maria, Coentrao, Albiol, Kaka,Nacho,Casemiro
Ulempen er dog, hvis Isco, Özil, Benzema, Mederic eller nogle af de andre ikke spiller op til deres bedste, så er vi rigtig på røven, da vores bænk er relativt svag.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Bale vil være en gevinst for Real Madrid. Et Bale-køb vil i øvrigt være fuldkommen i ledtog med Real Madrids historie, storhed og økonomi. Real Madrid kan som den eneste klub i verden hente de bedste spillere til at supplere en stamme af spanske spillere. Det er der absolut intet i vejen for.
Faktisk er det tværtimod ganske uromantisk at undlade et indkøb af en verdensstjerne, fordi man ikke vil hente dyre spillere. Det er Real Madrid det her, ikke Arsenal.
raul7=kongen skrev: - Fuldkommen enig med siempre fiel, det er så spot on som det overhovedet kan være.
Bale vil være en gevinst for Real Madrid. Et Bale-køb vil i øvrigt være fuldkommen i ledtog med Real Madrids historie, storhed og økonomi. Real Madrid kan som den eneste klub i verden hente de bedste spillere til at supplere en stamme af spanske spillere. Det er der absolut intet i vejen for.
Faktisk er det tværtimod ganske uromantisk at undlade et indkøb af en verdensstjerne, fordi man ikke vil hente dyre spillere. Det er Real Madrid det her, ikke Arsenal.
Det er korrekt.
Men man skal vel kun gøre det, når det er det bedste for holdet, og bringer de nødvendige ænddriger i spillet... Ronaldo var f.eks. en spiller som man skulle hente - efter min mening.
Den nuværende trup kan, som jeg ser det, kun forbedres på et punkt, ved at købe en superstjerne - og det er på den centrale midtbane. Men selv her, vil jeg hellere se hvordan Modric kan klare opgaven.
Det er som Siempre så ofte har sagt: Man skal ikke gå over åen efter vand!
Når Perez den ene dag vil have Bale, så Suarez, så Cavani, så ikke Isco (men alligevel henter ham) - Så virker det jo lidt som om, at man bare vil ha' en stjerne for at boome trøjesalget. Det er der heller ikke meget Real Madrid over i længden, for storheden skal vel trods alt komme igennem trofæer.
- Champen
- Gæst
-
raul7=kongen skrev: - Fuldkommen enig med siempre fiel, det er så spot on som det overhovedet kan være.
Jeg er utroligt enig, Arsenal de nægter at købe store spillere ind, og år efter år ender det med 3-4. pladser og ikke et trofæ i over 8 år. Det må være forfærdeligt at være Arsenal-fan, det ser jo lige håbløst ud for dem hvert år.
Desuden har du glemt noget Siempre fiel, det er i orden at gå ud, og købe Isco, han er jo fra "Spanien". Man må gerne bruge penge, hvis spilleren har spansk pas.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
M_linding skrev:
Det er korrekt.
Men man skal vel kun gøre det, når det er det bedste for holdet, og bringer de nødvendige ænddriger i spillet... Ronaldo var f.eks. en spiller som man skulle hente - efter min mening.
Den nuværende trup kan, som jeg ser det, kun forbedres på et punkt, ved at købe en superstjerne - og det er på den centrale midtbane. Men selv her, vil jeg hellere se hvordan Modric kan klare opgaven.
Det er som Siempre så ofte har sagt: Man skal ikke gå over åen efter vand!
Når Perez den ene dag vil have Bale, så Suarez, så Cavani, så ikke Isco (men alligevel henter ham) - Så virker det jo lidt som om, at man bare vil ha' en stjerne for at boome trøjesalget. Det er der heller ikke meget Real Madrid over i længden, for storheden skal vel trods alt komme igennem trofæer.
Og det er en helt anden diskussion. Problemet er blot, at enkelte bruger argumentet 'Bale må ikke hentes, fordi det ikke er god stil at købe dyre spillere' - hvilket er direkte dumt at høre på.
Så kan man diskutere om Bale fodboldmæssigt er en gevinst. Det mener jeg helt bestemt, mens du er uenig, hvilket er fair nok og du har argumenteret for det flere gange.
I min optik vil Bale være et fremragende køb. Med ham vil vi have en gardering i tilfælde af en skade til Cristiano, vi vil kunne rotere Cristiano op som angriber, hvis det bliver nødvendigt i en kortere periode og frem for alt vil Bale give os den kvalitet offensiven i store perioder manglede i den forgangne sæson.
Et Bale-indkøb vil være dyrt, hvilket vil gøre det naturligt at sende Pipita, Di Maria, Kaká og Callejon væk, dette vil ikke gøre mig det store. Begge manglede kvalitet i den forgangne sæson og det er nok tid for både spillerne og Madrid at komme videre. Tilmed kan man droppe et Cavani-indkøb, da Bale giver en arbejdsom spiller i offensiven og mindsker behovet for en reserveangriber(med Zizou som assistent må vi formode en satsning på Benzema), da Cristiano kan tage denne rolle, såfremt Morata ikke viser sig at have niveauet endnu. - Tilmed kunne man passende give Jesé chancen som den sidste spiller i en offensiv med syv spillere til fire pladser.
Cristiano, Bale, Özil, Benzema, Isco, Jesé og Morata vil i min optik være en fuldkommen offensiv. Man vil have en perfekt blanding af sult, kvalitet, rotationsmuligheder, skudstyrke, kreativitet, verdensklasse, arbejdsomhed, hovedstødsstyrke og flair. Jeg kan ikke komme på en mere komplet offensiv rotation til den kommende sæson. I perioder vil man måske køre med tre på den centrale midtbane(som Anchelotti ofte har gjort det), hvorfor syv spillere er rigeligt, da man reelt kan tælle Modric med som en ottende.
Alternativet er som det ser ud lige nu et Suarez eller Cavani-køb. Førstnævnte ønsker jeg på ingen måde, mens sidstnævnte er et fornuftigt alternativ, Cavani giver også meget kvalitet og mange muligheder, han besidder bare ikke samme kvalitet for Real Madrid som Bale vil give.
Enten har i ikke set Bale i år, eller også har i fuldstændig fejlvurderet hans styrker. Reza, du siger han ikke er god til kompakte forsvar? Af hvad? Næsten halvdelen af hans mål i år er skud ude fra feltet, mod netop kompakte forsvar. Hvem på holdet er bedre til at bryde sådan et?
Raul2880. Du har tydeligtvist ikke set Bale i år. Du linker til en video fra 2011. Det er sommer 2013 nu. Den eneste grund til at Bale har et prisskilt på 100 mio euro nu, er at han nu er blevet en seriøs gamechanger som eks. Messi og Ronaldo også er. Han har afgjort et utal af kampe i år, og dette er oftest sket med skud ude fra feltet - fra højre side vel og mærke.
At skrive han er bedre på venstrekanten, og at Di Maria er bedre på højre end ham, er næsten blasfemisk. Manden har et brøl af et skud, og derfor skal han selvfølgelig ikke spille i venstre side, hvor han kun kan trække ind i banen og sparke med højre. De store kantspillere på den europæiske scene der kan afslutte udefra, spiller allesammen i modsatte side af deres gode ben (Ronaldo, Robben, Hazard, Mata, Neymar osv). Det er ren logik. Kunne du forestille dig Ronaldo på højrekanten?
madrid2000 skrev: Hvis kun store navne kunne vinde noget, så havde vi vundet alt med Figo,Zidane,Ronaldo,Beckham etc. Eller nogle sæsoner siden der vi brugte 2 milliarder på Ronaldo, Kaka, Benzema og Alonso.
Drop Bale og andre store navne fordi Barcelona nu har købt Neymar.
Still med følgende:
Casilias/Lopez
Arbeloa/Carvajal
Ramos
Varane
Marcelo
Khedira
Moderic
Isco
Özil
Ronaldo---
Benzema
Bænk: Pepe, Morata, Jese, De Maria, Coentrao, Albiol, Kaka,Nacho,Casemiro
Ulempen er dog, hvis Isco, Özil, Benzema, Mederic eller nogle af de andre ikke spiller op til deres bedste, så er vi rigtig på røven, da vores bænk er relativt svag.
Har vi købt ny spiller?? Mederic ;)