Sæsonen 25-26
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Vi er blevet afhængigt af Mbappé og Vini.
Det er også vigtigt at reserverne skal kunne gøre en forskel…
Lige nu lykkes det ikke særligt meget godt for fx Mastatuantono, Rodrygo, Brahim, Gonzalo og Endrick.
Kun en af dem har scoret et mål i ligaen.
Forhåbentligt kan Alonso bruge dem mere fremover.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det irriterende er dog, at man samtidig ikke kan sige, at de ikke fungerer, da det kører rigtig godt for dem i 95% af kampene, senest i El Clasico.
Vi må lige tage den med ro på den korte bane. I Champions League er der hold som PSG, Bayern og Arsenal, der ser helt vilde ud. Hvis vi vinder La Liga er denne sæson en succes for mig, også må vi håbe på, at Alonso har beføjelserne til at forbedre holdet fremover. For præstationen var ikke i orden. Der er så mange madridistas i verden, og alene på den baggrund, må man forvente at holde burde kunne spille 5 sammenhængende pasninger i modstanderens banehalvdel og komme frem til nogenlunde chancer. Det var en svær kamp, men der
burde være en klarere struktur, som holdet altid kan falde tilbage på og spille ud fra.
Men vores store problemer er de samme de hele tiden har været. Manglende 9'er og læg dertil også en manglende evne til at bryde en lav blok op.
Svaghed på indlæg og dødbolde.
Vi mangler også lidt idéer til at spille os ud af høje pres.
Jeg forudser at vi vinder de næste mange kampe. Det her var en stor test og vi tabte med en enkelt pind. Xabis projekt er stadig helt nyt. Det ville være unaturligt at toppe allerede nu. Vamos!
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
• Rayo Vallecano - 113.5 km
• Real Madrid - 105.3 km.
Det lyder jo godt, men det ser godt nok sort ud nu, synes jeg. Selvom man fører La Liga, og at det ser godt ud med placeringen i champions league.Ramos4 post=189389 skrev: Jeg forudser at vi vinder de næste mange kampe. Det her var en stor test og vi tabte med en enkelt pind. Xabis projekt er stadig helt nyt. Det ville være unaturligt at toppe allerede nu. Vamos!
Der er ene læk efter den anden fra truppen i medierne, spillere som Vini i komplet primadonna-mode, meget lav arbejdsindsats, Xabi der virker kuet af omstændighederne, præsidenten, der ikke bakker ham op… Der er brug for et stort vendepunkt efter landskampspausen.
1. Jeg havde ikke forventet Gonzalo som en startende spiller, og det synes jeg egentlig heller ikke han er god nok til (endnu). Men at han har fået _så_ lidt spilletid er både overraskende og skuffende. De sidste par indhop har også været meget anonyme, men det også klart når han mangler kamp-rytme (det samme jeg tit sagde om Arda sidste sæson når han fik sporadiske minutter af Ancelotti). Når Endrick så på samme tid har fået endnu mindre, så synes jeg ikke han bruger den del af truppen rigtigt.
2. Indskiftninger og udskiftninger. Jeg har været uenig med Alonso her fra starten. Det har tit været nogle forkerte spillere han tog ud, og han skiftede for sent, og så bryder jeg mig ikke om hans defensive indskiftninger når vi fører (en kant spiller ud, tit Vini, for så at skifte Fran ind).
Meeeen jeg ser altså ikke dette som noget nyt. Jeg synes det bliver en anelse skingert når hele verdenen er ved at bryde sammen fordi vi ikke har vundet to kampe i træk, og pludselig har Alonso tabt en magtkamp og er på vej ud af klubben, og han tør ikke noget mere etc etc. Jeg har ikke set nogen ny Alonso efter Vini-fadæsen. Vi vandt kampen efter overlegent 4-0 og Vini blev skiftet ud. Så han ikke blevet skiftet ud i de to seneste, men som der er en der sagde, så det heller ikke noget nyt når vi jagter resultatet (det har jeg ikke selv researched, så den stoler jeg bare på). Rodrygo der har fået et par chancer på højrekanten er jo også kun fordi vi pludselig har fået en skade der. Han er stadig klart 3. valg på den plads, hvis ikke 4. valg pga Camavinga.
Alonso leder stadig efter nøglen nu hvor Bellingham er kommet tilbage. Det hele gik op i en højere enhed imod Barcelona og Valencia, men man må sige vi har kæmpet med det de to seneste kampe. Den fællesnævner jeg kan se er at det er nogle svære udekampe, hvor vi har mistet grebet. Atletico, Liverpool, Rayo (hvor vi ikke har vundet 4 sæsoner i træk nu). Og det skal vi gøre bedre. Alonso er stadig en relativ uerfaren træner, så det sikkert også en læringsprocess for ham. Men jeg stoler stadig 100% på ham, og jeg regner med han stadig har omklædningsrummet. Men tror også godt på han ikke har den bedste relation til Vini, som nok savner bedstefar Ancelotti.
i Real Madrid bliver i 10-15 år, mens trænerne skiftes hvert 2. eller 3. år, nogle gange hyppigere. Så er det sku nemmere at skifte træneren ud, tænker han nok, for han bliver nok ikke så længe.
Det er et af problemerne ved at skifte trænere så ofte i en klub som Real Madrid. Trænere har ikke så stor vægt, så hvorfor skulle man lytte til en, der kommer med krav om store forandringer til sit spil.
Alonso har heller ikke så meget erfaring eller karakter som Mourinho, endnu, så han bliver spist. Florentino skal bare forstå, hvem det er, han har ansat og stå ved det. Ellers kunne han have hentet en Ancelotti-type igen. Det har han ikke, og han skylder Alonso at støtte ham ubetinget. Det har vi godt nok til gode at se, for det er ikke muligt for Alonso at træne sit hold under disse forhold med flæbende spillere, der lækker ting til pressen. Det er under al kritik.
Hvis det er Vini, der er roden i alt det her, er det godt nok idiotisk, eftersom Real Madrid altid har stået bag ham, særligt under Balon d’or 2024 foran hele fodboldverden. Så kunne han i det mindste udvise lidt disciplin. Yikes, er ved at for alvor blive træt af ham.
Det kunne være interessant at se Mbappe på kanten og Bellingham som den falske nier. Hvis det er et mere effektivt våben så er det den konstellation vi bør køre med.
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Hvis du ikke bryder dig om “forsimplet analyser som er baseret på en solid basis af uvidenhed” så tror jeg du skal lægge dine egne input til transfer og formationer lidt væk. Du kommer trods alt med en ny formation og nye konstellationer hver anden uge og det stinker trods alt langt væk af uvidenhed at underkende kontinuitet i så høj en grad.Matamoro post=189570 skrev: Bellingham, Mbappe, Guler, og Vini spillede ikke op til deres bedste i de seneste par kampe. Men alligevel så bliver narrativet at det er Vini som er roden til alle de problemer. Det er helt forsimplet analyse som er baseret på en solid basis af uvidenhed. Vi aner intet om dynamikkerne i omklædningsrummet, men kører alligevel bare videre med en påstand om at Vini skaber splid. Det handler nok mest af alt om folk herinde bare ikke kan lide den spiller der har givet dem to champions league triumfer. Det kommer jeg nok aldrig til at forstå. Jeg synes at det er helt fair at han ryger en tur på bænken. fordi han har ikke været særlig god på det seneste.
Det kunne være interessant at se Mbappe på kanten og Bellingham som den falske nier. Hvis det er et mere effektivt våben så er det den konstellation vi bør køre med.
Det er dog soleklart uanset hvor meget du anfægter det og begynder at skyde på folk som faktisk bare er bekymret. En spiller laver ballade, undskylder ikke til træneren efterfølgende og bliver belønnet med at han ikke kan tages ud før Mbappe uanset hvor sløj han er. Alle kan se at der foregår noget.
"Skyde på folk" Jeg skyder ikke på nogen. Jeg síger bare min mening ligesom du også gør. Ingen grund til at være sart. Det er sjovt at det altid er dem med det mest aggressive sprogbrug, som er de mest sarte. Jeg holder fast i at det er en ret forsimplet analyse. Bare en lille detalje: De fleste herinde er enige om at selvom Xabi ikke har givet holdet et klart koncept, så har han dog forbedret vores presspil. I den forbindelse er det værd at nævne at Vini med afstand er den offensive spiller som har flest bolderobringer. Syv mod Rayo. Flere end alle andre. Den statistik vidner ikke om en spiller som slet ikke gider spille for Xabi. Men i stedet for at tage udgangspunkt i data, så vil man hellere dele sine spekulationer om at der foregår nogetNachoFernández post=189571 skrev:
Hvis du ikke bryder dig om “forsimplet analyser som er baseret på en solid basis af uvidenhed” så tror jeg du skal lægge dine egne input til transfer og formationer lidt væk. Du kommer trods alt med en ny formation og nye konstellationer hver anden uge og det stinker trods alt langt væk af uvidenhed at underkende kontinuitet i så høj en grad.Matamoro post=189570 skrev: Bellingham, Mbappe, Guler, og Vini spillede ikke op til deres bedste i de seneste par kampe. Men alligevel så bliver narrativet at det er Vini som er roden til alle de problemer. Det er helt forsimplet analyse som er baseret på en solid basis af uvidenhed. Vi aner intet om dynamikkerne i omklædningsrummet, men kører alligevel bare videre med en påstand om at Vini skaber splid. Det handler nok mest af alt om folk herinde bare ikke kan lide den spiller der har givet dem to champions league triumfer. Det kommer jeg nok aldrig til at forstå. Jeg synes at det er helt fair at han ryger en tur på bænken. fordi han har ikke været særlig god på det seneste.
Det er dog soleklart uanset hvor meget du anfægter det og begynder at skyde på folk som faktisk bare er bekymret. En spiller laver ballade, undskylder ikke til træneren efterfølgende og bliver belønnet med at han ikke kan tages ud før Mbappe uanset hvor sløj han er. Alle kan se at der foregår noget.
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Du laver ikke andet end at kalde folk for haters bare fordi de er uenige med dig.Matamoro post=189572 skrev:
"Skyde på folk" Jeg skyder ikke på nogen. Jeg síger bare min mening ligesom du også gør. Ingen grund til at være sart. Det er sjovt at det altid er dem med det mest aggressive sprogbrug, som er de mest sarte. Jeg holder fast i at det er en ret forsimplet analyse. Bare en lille detalje: De fleste herinde er enige om at selvom Xabi ikke har givet holdet et klart koncept, så har han dog forbedret vores presspil. I den forbindelse er det værd at nævne at Vini med afstand er den offensive spiller som har flest bolderobringer. Syv mod Rayo. Flere end alle andre. Den statistik vidner ikke om en spiller som slet ikke gider spille for Xabi. Men i stedet for at tage udgangspunkt i data, så vil man hellere dele sine spekulationer om at der foregår nogetNachoFernández post=189571 skrev:
Igen misforstår du fuldstændig. Ingen siger han ikke gider spille. Ingen siger han ikke gider presse. Ingen siger han ikke løber. Der bliver sagt at uanset præstation så har han fået trumfet igennem at han ikke pilles ud om han så pisse 40 bolde væk.
Jeg kan jo lave den samme på dig og bare sige at han faktisk ikke er kampafgørende (som du også siger) eftersom han har lavet 0 mål de sidste to kampe. “Men i stedet for at tage udgangspunkt i data så vil du hellere dele dine spekulationer om der foregår noget”
Og så havde jeg egentlig lovet mig selv bare at ignorere dig men jeg faldt lige i fællen. Jeg lader dig være igen og så tager jeg popcornene frem når du næste uge vil sætte 4 midtbanespillere ned i bagkæden, spille Tchouameni som wingback eller bruge Ceballos på mål i dine eksperimenter