Sæsonen 25-26

11 måneder 1 uge siden #961 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26
Der er både positiver og negativer ved denne halvleg. Det negative er selvfølgelig at vi ikke har skabt særlig mange chancer. Der har i perioder manglet tempo og bevægelse oppe foran. Men Osasuna er også et stærkt hold båret af et godt kollektiv. Og det kan vi også se i dag. Og det er der det positive kommer ind. Osasuna, der lå på en delt 8. plads sidste sæson, 3 points fra Europa. Og vi har dem fuldstændig i et kvælertag med stort set fuld kontrol. Der var altså massevis af kampe sidste sæson, både ude og hjemme, hvor man følte det var en lige affære. Vi kunne slet ikke sætte os på kampene som vi gør i dag. Det sket vel 5-10 gange i alt sidste sæson? 

Små skridt. Det den første kamp. Mange forbedringer allerede.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 måneder 1 uge siden #962 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 25-26

longwind post=187546 skrev: Selvom jeg ikke kan udstå Vinis brokkeri, så må man også bare sige at han får halvt så mange frispark som han havde fået hvis han ikke var Vini

Han behøver ikke ændre personlighed. Han kan bare skifte til Barca, så skal han nok få sine frispark.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4, Estadio Santiago Bernabéu

11 måneder 1 uge siden #963 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26

Lars1991 post=187553 skrev: Der er både positiver og negativer ved denne halvleg. Det negative er selvfølgelig at vi ikke har skabt særlig mange chancer. Der har i perioder manglet tempo og bevægelse oppe foran. Men Osasuna er også et stærkt hold båret af et godt kollektiv. Og det kan vi også se i dag. Og det er der det positive kommer ind. Osasuna, der lå på en delt 8. plads sidste sæson, 3 points fra Europa. Og vi har dem fuldstændig i et kvælertag med stort set fuld kontrol. Der var altså massevis af kampe sidste sæson, både ude og hjemme, hvor man følte det var en lige affære. Vi kunne slet ikke sætte os på kampene som vi gør i dag. Det sket vel 5-10 gange i alt sidste sæson? 

Små skridt. Det den første kamp. Mange forbedringer allerede.

​Bestemt. Vi er nået langt allerede. Og der kan lægges mere på.

Det foruroligende er jo nok, at vi basically har samme problemer som altid. Ingen i boksen. Vini og Mbappé søger for meget samme områder. Nogen skal bænkes for at få Gonzalo ind. Hvem bliver det? Ville være nemt at sige Brahim i dag, men hvad når Bellingham er tilbage? For at få Gonzalo ind, skal der slagtes en hellig ko. Som jeg ser det.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

11 måneder 1 uge siden #964 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 25-26

Lars1991 post=187536 skrev: ​Kan vi ikke lige starte på ny herinde og sige ny sæson, nye chancer til spillerne? :D Vini har jo slet ikke været dårlig i den her kamp, men alligevel kommer han på en eller anden måde i negativt fokus herinde.

​Jeg er helt med på, at vi resetter og giver spillerne en ny chance. Med alt hvad det indebærer.

Men helt ærligt - ikke dårlig? Det er for hurtigt at drage konklusioner, men den her Vini-halvleg er da alt, hvad vi var så trætte af sidste år? Få - hvis ingen - reelle gennembrud. En håndfuld forkerte beslutninger. Én urimeligt ringe afslutning. Og so far virkelig ringe til at spille med en offensiv back - hvilket han dog nok skal lære.

Imens løber Mbappé rundt og sætter den ene mand efter den anden.

11 måneder 1 uge siden #965 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=187552 skrev:

-#7- post=187549 skrev: ​Ny sæson i La Liga, og vi kan jo i hvert fald konstatere at de spanske dommere ikke her brugt sommeren på noget efteruddannelse, desværre. 

​Svært at vurdere om det er anti-Madridismo, racisme eller noget helt tredje. Men ulideligt er det hvert fald at være vidne til.

​Det er sgu nok lidt kolonne a og lidt kolonne b (og c). Jeg kan næsten ikke overskue det her La Liga show i et helt år igen, hvor dommerne er ringere end det man ser i den danske 1. division. Jeg fatter ikke at man i en top 3 liga i verden vil acceptere det her niveau. 

DC19

11 måneder 1 uge siden #966 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 25-26
​Grotesk, at TV 2 lige bruger pausen på at sætte EXTENDED highlights fra vores seneste Clasicó-nederlag på. Altså, come on :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete, Ramos4, longwind

11 måneder 1 uge siden #967 af Real HWL
​Jeg er vild med vores genpres. Den del af spillet fungere rigtig godt. Selv Vini har arbejdet godt hjemad. Men den offensive del har været ringe. Vi formår ikke at spille os til store chancer, eller bare chancer. Det syntes jeg er ekstremt skuffende.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

11 måneder 1 uge siden #968 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26
Det er første kamp i seasonen og set i det lys, synes jeg der er flere lyspunkter i denne 1. Halvej.

Vi skal lige være med på at Osasuna er trykket helt i bund i store dele af halvejen, og stort set alt spil foregår på deres bane halvdel i de første 40. Minutter.

Den opstilling Cavi han vælger (uden decideret CF) er og bliver et problem mod den håndfuld hold der parkere bussen i la liga (som Osasuna stort set har gjort hele halvejen), men fair nok at han lige skal prøve nogle ting af i seasonens begyndelse. Bliver interessant at se om han vælger at reagere på det tidligt i 2. halvej…og her er Garcia naturligvis det eneste svar, og så skal vi have Fede mere med i feltet også, især taget i betragtning st Osasuna pt stort set ikke er nogen trussel imod vores defensiv.

Lyspunkterne:
- Hyijsen og Militao er begge gode på bolden i opspillet og har indtil videre haft en god defensiv forståelse imellem dem.
- Carreras spiller fremragende, masser af selvtillid, rolig i både offensive og defensive situationer, god til at bruge sin krop i duellerne og så ligner han bare en fuldt integreret spiller allerede, meget imponerende!
- Tchou klare rollen som det centrale omdrejnings punkt rigtig fint, det er pga at både Fede og Guler har så meget frihed, fordi han alrid står der hvor han skal.
- Guler og Brahim er begge yderst sikre og komfortable op bolden, de har selvtilliden, de mangler bare spil mulighederne og åbningerne.

Det er imo vores angreb ser skuffer mest indtil nu, men har bare svært ved at pege fingre af dem, for det er ikke dem der har stillet op med dette taktiske oplæg som ikke fungere imod en så kompakt modstander.

Krydser fingre for at vi ser en tidlig reaktion fra Xabi, lad os få noget action fra ham idag!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

11 måneder 1 uge siden #969 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26
​Jeg kan også godt lide Gonazlo, men rolig nu. Han havde altså også meget anonyme kampe i wcc, hvor han blev pakket godt ind. Han er ikke et eller andet hack, der gør at vi pludselig skaber en masse chancer bare fordi han er en "rigtig 9'er". Jeg synes heller ikke han skulle starte i dag, men han bliver en super mulighed senere i kampen, uanset om vi jagter et resultat eller ikke.

Og så synes jeg egentlig at vi har haft nok spillere i boksen de gange vi er kommet over kanterne. Men det også tydeligt at Xabi meget gerne ser at vi også prøver at finde muligheder centralt i banen, noget som Ancelotti slet ikke var interesseret i. Men det har været svært for os i dag, lige på det punkt har Osasuna "vundet" so far. 

11 måneder 1 uge siden #970 af longwind
Besvaret af longwind på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=187552 skrev:

-#7- post=187549 skrev: ​Ny sæson i La Liga, og vi kan jo i hvert fald konstatere at de spanske dommere ikke her brugt sommeren på noget efteruddannelse, desværre. 

​Svært at vurdere om det er anti-Madridismo, racisme eller noget helt tredje. Men ulideligt er det hvert fald at være vidne til.

​Det er nok bare en klassisk Peter og Ulven. Det samme skete for Neymar efter han havde forsøgt at filme for meget. Når man først har fået det ry er det ikke til at slippe af med igen. 

11 måneder 1 uge siden #971 af Real HWL

Sebberg post=187558 skrev: ​Grotesk, at TV 2 lige bruger pausen på at sætte EXTENDED highlights fra vores seneste Clasicó-nederlag på. Altså, come on :D

Total flabet altså. Jeg slukkede med det samme.

11 måneder 1 uge siden #972 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 25-26
Hvis den her kamp var spillet sidste år, så havde Courtois haft tre klasse-redninger allerede. Real Madrid er da allerede et andet hold at se på. Selvfølgelig kan det blive bedre, men der er sket kæmpe forbedringer på kort tid
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Ramos4

Leveret af Kunena Forum