Sæsonen 25-26

10 måneder 3 dage siden #901 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26
Tænker ikke man kan udlede meget taktisk fra denne kamp pga modstanderens lave kvalitet, i store dele af 1. Halvej spiller vi 424, med Guler og Brahim helt oppe i angrebet, stort set alt opspil skal gå igennem midter forsvaret, tvivler på den taktik går i La Liga ;-)

Carreras spiller en virkelig god halvej, er aggressivt i defensiven og tilbageløbene, god til at positionere sig og rent offensivt træffer han er hav af gode beslutninger og hans afleveringer ligger knivskarpt. Hen ligner en spiller vi kan glæde os til efter de her 45min.

Dean spiller de første 20min med slemme tømmermænd, men måske også forståeligt at de spillere der stort set er selvskrevet startere har svært ved at “vågne” helt op til en kamp som denne. Han og Militao skal også lige have afstemt offside linjen, da den lagt fra sidder i skabet endnu.

Fedt at Militao scorer et mål pg generelt ligner en spiller der ikke er langt fra sit tidligere niveau.

Brahim og Guler er her, der og alle vejne, de nyder tydeligvis at spille mod som men en modstander :-)

Trent har igen været mere underholdene end overvældende, tænker han må være real spilleren med fleste boldtab i første halvej, han skal dog have ros for hans dødbolde, de ligger godt! (En ting jeg har bemærket i dag, er hvor ufattelig lidt han løber med bolden i fødderne, han modtager stort set alrid bolden stilstående og sender den så videre uden at flytte sig…lidt vildt hvor at ligge mærke til)

Og så må man jo bare erkende at der sker noget med jordens akse når Ceballos modtager bolden, for uanset hvor meget han prøver, så vender jorden sig altid i den retning hvor han kun kan aflevere bagud :D :D

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 3 dage siden #902 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 25-26
​på en lidt billig baggrund ift modstander men hold da op hvor viser Arda hvilket talent han er. Kunne sagtens have stået på 2 mål og mindst 3 assist. 

10 måneder 3 dage siden #903 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=187456 skrev:

Real HWL post=187455 skrev:

Ramos4 post=187454 skrev: Vi spiller dælme godt. Vildt at se en sådan intensitet og kreativitet på et Real Madrid hold - mærkeligt nok.

2-0 allerede.

Enig. Jeg syntes der er sindssygt god bevægelighed hos alle spillerne når vi har bolden, fedt at se.

​Og de presser sgu! Tør jeg sige...alle sammen?

Flot presspil ja. ved godt det er på en billig baggrund. Men det her er altså spillestilen under Xabi. Bravo!
Og så må jeg lige nævne Guler. Waoo for en spiller. Han er bare magisk på den midtbane.

10 måneder 3 dage siden #904 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 25-26
Selvfølgelig mere end godkendt venskabskamp hvor der bliver tanket noget kamp-træning og selvtillid, men er jeg den eneste der er slemt skuffet over vi ikke lader til at holde fast i den nye 3-5-3 formation? Den synes jeg altså virkelig der var lovende takter over til VM for klubhold. Håbede sådan at Xabi ville vende hele verden på hovedet - nu lader til at den visionære revolution blev i bukserne, med en - indrømmet - mere offensiv 4-3-3 end Ancelotti og Zidanes... meeeenn alt andet end lige noget vi kender rigtig godt i forvejen?

10 måneder 3 dage siden #905 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26

nono post=187460 skrev: Selvfølgelig mere end godkendt venskabskamp hvor der bliver tanket noget kamp-træning og selvtillid, men er jeg den eneste der er slemt skuffet over vi ikke lader til at holde fast i den nye 3-5-3 formation? Den synes jeg altså virkelig der var lovende takter over til VM for klubhold. Håbede sådan at Xabi ville vende hele verden på hovedet - nu lader til at den visionære revolution blev i bukserne, med en - indrømmet - mere offensiv 4-3-3 end Ancelotti og Zidanes... meeeenn alt andet end lige noget vi kender rigtig godt i forvejen?

​Tror vi skal forvente at Xabi roterer en del mellem formationerne.

Tchouameni kan jo også nemt glide længere tilbage og slutte sig til bagkæden - vupti så spiller man med 3 centrale forsvarere.
Og selvom det var en 4-3-3 i dag, så er det jo langt mere flydende end vel nogensinde set før. Arda er over det hele. Mbappé lidt det samme. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

10 måneder 3 dage siden #906 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæsonen 25-26
​Glæder mig så meget til på tirsdag!
Truppen er ikke perfekt, skader driller stadig - Men vi har et nyt projekt, der bliver rigtig spændende! 
Tror på sigt nok det skal blive rigtig godt, og synes det er fedt at Xabi hverken har bestemt sig for det endelige system eller spillere endnu. Om et pr. måneder er vi klogere på hvad han virkelig synes der fungerer.

Har været lidt væk fra forum den seneste tid - Hvad tænker vi om Rodrygo til City? Tror jeg kender de flestes svar på forhånd, så rettere - Hvilken erstatning håber i på at få, hvis vi skulle være så heldige? En CB (Konate muligvis) eller en CM (Ingen navne der er nævnt der længe, men muligvis en Stiller)? 

10 måneder 3 dage siden #907 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Holder Militao sig rask, så bliver en CB måske overkill, synes jeg. I hvert fald hvis det handler om enten CB eller CM. Synes det er langt mere kritisk med vores midtbane.
Så kan man også lige se sæsonen an og se om Saliba forlænger eller ej. Han er vel at foretrække over Konate.

10 måneder 2 dage siden #908 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 25-26
​Ved godt jeg ikke kan konkludere noget endnu, men jeg syntes Mbappe og Rodrygos sammenspil og spilforståelse internt er bedre en Mbappe og Vinicius. 

10 måneder 2 dage siden #909 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæsonen 25-26
Jeg kan virkelig godt lide Vini. 

Men Mbappe SKAL spille. Han er det nærmeste vi kommer på CR7 stats med mål. 40-50 pr sæson. 

Min oplevelse er også at Rodrygo passer meget bedre ind på holdet med spiller som Mbappe, Jude og Arda på banen. 

Rodrygo oplever jeg virker bedre i pres spillet end Vini. Han kombinere bedre og hurtigere med sine medspillere end Vini. Og så synes jeg hans afslutninger er langt bedre end Vini. Både tæt på mål men også en trussel lige udenfor feltet. 

Længe nu har jeg oplevet Vini løbe mod baglinjen. Han virker slet ikke farlig. Når har står 1v1 har jeg slet ikke den følelse længere, at ham tager han. 

Derudover er der bare alt det had Vini modtager på samtlige udebaner. Det føltes som om vi spiller en mand i undertal når vi spiller ude. Fansene får tændt ekstra op under deres engene spiller samtidigt med at Vini nærmest går helt i stå. 

Vini til Saudi for mange milliarder ville være at fortrække. 

Simpelthen lave en “PSG” hvor de sendte Mbappe videre for at stå meget stærkere som en samlet enhed. Det samme kunne være en ide her med Vini. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Figo-10

10 måneder 2 dage siden #910 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 25-26

Dybbøl post=187468 skrev: Jeg kan virkelig godt lide Vini. 

Men Mbappe SKAL spille. Han er det nærmeste vi kommer på CR7 stats med mål. 40-50 pr sæson. 

Min oplevelse er også at Rodrygo passer meget bedre ind på holdet med spiller som Mbappe, Jude og Arda på banen. 

Rodrygo oplever jeg virker bedre i pres spillet end Vini. Han kombinere bedre og hurtigere med sine medspillere end Vini. Og så synes jeg hans afslutninger er langt bedre end Vini. Både tæt på mål men også en trussel lige udenfor feltet. 

Længe nu har jeg oplevet Vini løbe mod baglinjen. Han virker slet ikke farlig. Når har står 1v1 har jeg slet ikke den følelse længere, at ham tager han. 

Derudover er der bare alt det had Vini modtager på samtlige udebaner. Det føltes som om vi spiller en mand i undertal når vi spiller ude. Fansene får tændt ekstra op under deres engene spiller samtidigt med at Vini nærmest går helt i stå. 

Simpelthen lave en “PSG” hvor de sendte Mbappe videre for at stå meget stærkere som en samlet enhed. Det samme kunne være en ide her med Vini. 

​Helt og aldeles enig! Jeg tror desværre ikke det ender sådan, men jeg synes din analyse er helt rigtig og Rodrygo vil passe bedre til holdet omend Vini nok har et højere topnivaeu.

For Rodrygo' skyld håber jeg han skifter til City og sætter sig på venstrekanten - og her tror jeg han kan gå ind og blive PL bedste spiller i sæsonen. Ærgerlig case for os, synes jeg, men nok den bedste løsning trods alt. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

10 måneder 2 dage siden #911 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26

Dybbøl post=187468 skrev: Jeg kan virkelig godt lide Vini. 

​Spørgsmålet er om Vini er klar til at aflive karrieren og give afkald på den potentielle legendestatus som han kan spiller sig til over tid ved at skifte til Saudi-Arabien allerede. Han var tæt på at vinde Ballon d'Or sidste år og var det ikke for nogle ekstraordinære og vamle omstændigheder, så havde han gjort det, og mon ikke han gerne vil på jagt efter mere personlig hæder. Det får man ikke på samme måde dernede. Derfor tænker jeg, at et salg er udelukket. 

Men jeg håber, at Alonso går ind til sæsonen (eller i hvert fald hurtigt) og stiller med det stærkeste hold og de 11 spillere, som har den største chance for at sikre os det rigtige resultat. Her er Vini pt ikke en del af de bedste 11 og har ikke været det i lang tid. Lad os få sat en fair konkurrence op, hvor den bedste spiller er i startopstillingen og så må man jo kæmpe sig ind på holdet, hvis man ikke er blandt de udvalgte. 

Jeg kunne godt tænke mig at se Rodrygo mere fra start i venstre side, hvis Vinis niveau det sidste halve-hele år er hvad vi skal forvente. Vi ved jo hvad der sker, når Rodrygo må udfolde sig i venstre side. Og det handler trods alt om at få det bedste frem i holdet. Vini vil ikke være den første stjerne der sidder og kigger på derude fordi han ikke spiller godt. Og så er det jo op til ham at tage pladsen tilbage.

10 måneder 2 dage siden #912 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 25-26
Som flere er inde på, så synes jeg også Rodrygo potentielt ville passe bedre sammen med Mbappe end Vini, som virker som en skygge af sig selv og som også gerne vil være stjernen. Men som de snakkede om i Managing madrid-podcasten, så er det nu man skal sælge Rodrygo for at få mest for ham, for han får stensikkert en sekundær rolle hvis han bliver, og næste sommer kan vi på ingen måde sælge ham for det samme. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Leveret af Kunena Forum