Sæsonen 26-27
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Det løb er altså kørt. Jeg synes han ser rigtig tung ud efter sin skade. Han var forfærdelig i dag imod Bournemouth, og har generelt ikke haft en god sæson.mohbar post=196858 skrev: Rodri bliver alvorligt rygtet til Real. Var omod det før, men er nu blevet total for - post 26 oktober 2025.
Kommer han må det forhåbentlig betyde farvel Vini
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tror trent kommer til at være den første spiller der ryger under mourinho... han ville være nr2 til at ryge, hvis jeg styrede showet, efter Vinicius !Raul7-2880 post=196847 skrev:
Chelsea var reelt den eneste klub i Europa, der ville betale omkring 100 mio. euro for Vini — men det heller ikke realistisk længere efter ansættelsen af Xabi Alonso.Mr. Galactico post=196843 skrev: Til den nye sæson er der selvsagt brug for indkøb til startopstillingen i samtlige kæder. I det centrale forsvar skal vi bruge en rutineret verdensklassespiller, som kan gå direkte ind fra første dag og sikre stabilitet og ro i defensiven. Det samme gør sig gældende på midtbanen, hvor der er brug for en bolderobrende defensiv midtbanespiller, som samtidig kan diktere tempoet i spillet og bevare roen under pres. I angrebet skal vi tilbage til den tid, hvor vi kunne true modstanderne fra både venstre og højre side, som vi gjorde i årene 2014-2018 med Cristiano og Gareth Bale. I de seneste år har angrebsspillet været alt for endimensionelt, da vi har manglet en målfarlig kantspiller i højre side med fart, som kan sætte sin direkte modspiller regelmæssigt.
Jeg er overbevist om, at nedenstående hold kunne give optimismen tilbage på Bernabeu og bringe Real Madrid i spil til titler igen til den kommende sæson.
Mbappé G. Garcia Olise
(Victor Muñoz) (Endrick) (Brahim Diaz)
Güler Rodri Valverde
(Nico Paz) (Pitarch) (Bellingham)
Carreras Gabriel Huijsen Trent
(F. Garcia) (Asencio) (Rüdiger) (D. Jiménez)
Courtois
(Lunin)
Ind:
Olise (200 mill euro)
Gabriel (100 mill euro)
Rodri (60 mill euro)
Nico Paz (10 mill euro)
Victor Muñoz (8 mill euro)
Ud:
Ceballos
Alaba
Carvajal
Camavinga (40 mill euro)
Tchouameni (60 mill euro)
Vinicius (100 mill euro)
Mastantuono (Udlejes)
I forhold til transfers er PSG det eneste hold som må anses for værende umulige at forhandle med. Bayern, Arsenal og Man City er alle klubber, som kunne være åbne for et salg, hvis spilleren tilkendegiver ønske om en ny udfordring og prisen samtidig er rigtig.
Tvivler i øvrigt på, at Mourinho er tilfreds med Trent og Carreras defensive kvaliteter…
Sebberg post=196857 skrev: Et samlet indlæg med svar på et par ting.
Spørgsmålet om Mbappé og en eventuel skurkerolle?
Jeg har jo skrevet et par indlæg om ham i denne tråd, så folk kender nok min holdning, men for at svare mere konkret på dit spørgsmål - så er det et 'nej'. Han ender dog med at blive 'en skurk', da holdet er så dårlig sammensat, at det hele imploderer, og at han så nok også bare er den her lidt lalleglade, ikke-arbejdende type.
Med andre ord: Var han kommet ind på holdet for fire år siden, hvor den havde heddet Kroos, Modric, Casemiro på midten og Benzen på toppen - så tror jeg vitterligt ikke, at der havde været nogen som helst kritik.
Er Riquelme-sejr utopisk?
Jeg undrer mig lidt over, hvor mange der bare koldt konstarer, at Perez 'jo ikke taber et valg'. Jeg kan ikke finde ud af, om der er reel indsigt bag, eller om det bare er noget, som folk semiautomatisk lirer afsted. For når jeg lytter til udenlandske Real Madrid-podcasts og læser om beretninger fra 'Madrid-eksperter', så er det jo ikke så sort/hvidt længere. Det er klart, at Perez er en legende i klubben, og at hans trofæskab taler for sig selv, men han har også malet sig selv op i et hjørne de seneste par år. Det er jo bestemt ikke alle Socios, der har været enige i Super League-besættelsen, den store fjendskab mod dommerne, Ballon-boycot og senest det bizarre pressemøde. Og så har jeg slet ikke nævnt, at vi rent sportsligt står et meget dårligt sted efter to år uden et trofæ. Jeg kan slet ikke se, hvorfor det er så urealistisk, at over halvdelen af Socios siger 'tusind tak for din tid' til Perez, men samtidig er klar på at give en ny chancen.
Finder vi en af de store problemer i Modric' afgang?
Jeg tror, at de fleste herinde kan erklære sig enige i, at en stor del af problemerne i denne sæson kan kobles til spillertruppen og dens adfærd. Der har været konflikter, babyopførsel på banen, manglende ledere, masser af brok, grupperinger og så videre. Når jeg lukker øjnene og forestiller mig at bytte Kløvermarkens omklædningsrum ud med Bernabeus, så har jeg svært ved at forestille mig, hvem der har den der begavede, erfarne lederrolle på holdet. Du skal nok se Bellingham, Vini, Rudiger og andre lave en huddle og råbe lidt gejst ind i holdet - men det er ikke den type, jeg taler om. Jeg tænker på Kroos, Modric, Benz i sine sidste sæsoner, Ramos i de rolige år og så videre.
Og så slog det mig: Vi skippede seriøst Modric afsted på en fri i sommer. Det er nemt at være bagklog, og det var naturligvis af mere sportslige grunde - men var det egentligt en gigantisk fejl? Vi får en ny træner, der skal føre et nyt system ind i holdet, og så sender vi vores mest erfarne, rolige, intelligente og modne spiller afsted.
Tror I, at hans tilstedeværelse i år kunne have forhindret noget af alt kaosset?
Jeg forstod ikke rigtigt hvorfor man sendte Modric afsted når man ansatte en træner som Alonso der har brug for sådan en spiller til hans system. Og så min personlige holdning, så syntes jeg bare det er vigtig at have ledere på et hold. I min verden er Modric en type man beholder i en trup så længe som muligt. Ikke fordi han skal være fast starter, men fordi han skal hjælpe en træner med bla at holde ro og orden i en spillertrup, søger for tingene ikke stikker af som det har gjort i år. Så ja, en kæmpe fejl at sende ham afsted på en fri transfer.
mohbar post=196858 skrev: Rodri bliver alvorligt rygtet til Real. Var omod det før, men er nu blevet total for - post 26 oktober 2025.
Jeg læser også flere steder at Mourinho er vild med Morten Hjulmand og vil have ham til Real Madrid. Kunne være lidt sjovt med en dansker i Real Madrid igen :)
Bliver det en angrebsformation med Vinicius eller Mbappe eller begge?
Det kunne se sådan ud:
..................Mbappe.......
Bellingham Guler Valverde
Eller sådan:
..............Bellingham......
Vinicius Guler Valverde
Eller med både Vini og Mbappe:
..............Mbappe..........
Vinicius Bellingham Valverde
Vil langt hellere have Hjulmand ind end Rodri, og det er ikke fordi førstenævnte har dansk pas. Mou kan nok skabe et ret godt hold, nu hvor han har pengene til det. Oshimen rygterne er også klasse.Real HWL post=196863 skrev:
mohbar post=196858 skrev: Rodri bliver alvorligt rygtet til Real. Var omod det før, men er nu blevet total for - post 26 oktober 2025.
Jeg læser også flere steder at Mourinho er vild med Morten Hjulmand og vil have ham til Real Madrid. Kunne være lidt sjovt med en dansker i Real Madrid igen :)
Sindsygt man vil have Morten Møgsvin ind for mig er han total overvurderet og har jo ikke vist supermeget på landsholdet heller. Fint han har lidt Gavi DNA, men han er jo slet ikke på den hylde hvor vi skal plukke fra. Jeg synes Rodri giver mening som en Lewandowski løsning som ne transitionsspiller i et par år.Fondo_Sur post=196868 skrev:
Vil langt hellere have Hjulmand ind end Rodri, og det er ikke fordi førstenævnte har dansk pas. Mou kan nok skabe et ret godt hold, nu hvor han har pengene til det. Oshimen rygterne er også klasse.Real HWL post=196863 skrev:
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Men der må findes en bedre type derude, hvis det bare er en tonser man vil have.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Æh øh, det vidst et ret kendt øgenavn han har ( Årets fodboldspiller blev kaldt 'Møgsvin': 'Han finder sig ikke i at nogen går over stregen' | Fodbold | Sport | B.T. ). Jeg tror det skal tages med et glimt i øjet. Calm down.Matamoro post=196871 skrev:
Morten Møgsvin? Hvad sker der med dig?Sindsygt man vil have Morten Møgsvin ind
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Jeg tror dit indlæg meget godt viser vores fejlslåede transferpolitik.Figo-10 post=196870 skrev:
Sindsygt man vil have Morten Møgsvin ind for mig er han total overvurderet og har jo ikke vist supermeget på landsholdet heller. Fint han har lidt Gavi DNA, men han er jo slet ikke på den hylde hvor vi skal plukke fra. Jeg synes Rodri giver mening som en Lewandowski løsning som ne transitionsspiller i et par år.Fondo_Sur post=196868 skrev:
Du ville sikkert ikke have Rodri, hvis han spillede i Villarreal eller Atlético Madrid, men Guardiola så potentialet og gjorde ham til en kendt spiller.
Fodboldfaglighed trumfer enhver hype. Rodri er i øvrigt ikke hvad han har været for at sige det mildt.