Sæsonen 26-27

4 dage 11 timer siden #193 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 26-27
Rodri er ligeså dårlig uden bold som Fran Garcia er med bold. Han har fået status efter Balon d’or som kom efter anti Vini kampagnen (af Barca og Premier League fans). Hans sidste gode sæson var i 22/23. Han har med stor sandsynlighed peaket, Pep er væk, og nu går vi snart ind i 26/27 sæsonen. Kan vi snart ikke tænke i nye baner i stedet for den forfejlede galactico tilgang til transfers…
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Madridista02, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 dage 9 timer siden #194 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Sæsonen 26-27

Fondo_Sur post=196890 skrev: Rodri er ligeså dårlig uden bold som Fran Garcia er med bold. Han har fået status efter Balon d’or som kom efter anti Vini kampagnen (af Barca og Premier League fans). Hans sidste gode sæson var i 22/23. Han har med stor sandsynlighed peaket, Pep er væk, og nu går vi snart ind i 26/27 sæsonen. Kan vi snart ikke tænke i nye baner i stedet for den forfejlede galactico tilgang til transfers…

​Hvilke andre realistiske spillere findes der? 

4 dage 2 timer siden #195 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 26-27

Fondo_Sur post=196875 skrev:

Figo-10 post=196870 skrev:

Fondo_Sur post=196868 skrev:

Real HWL post=196863 skrev:

mohbar post=196858 skrev: ​Rodri bliver alvorligt rygtet til Real. Var omod det før, men er nu blevet total for - post 26 oktober 2025.

Kommer han må det forhåbentlig betyde farvel Vini

Jeg læser også flere steder at Mourinho er vild med Morten Hjulmand og vil have ham til Real Madrid. Kunne være lidt sjovt med en dansker i Real Madrid igen :)

Vil langt hellere have Hjulmand ind end Rodri, og det er ikke fordi førstenævnte har dansk pas. Mou kan nok skabe et ret godt hold, nu hvor han har pengene til det. ​Oshimen rygterne er også klasse. 

​Sindsygt man vil have Morten Møgsvin ind   for mig er han total overvurderet og har jo ikke vist supermeget på landsholdet heller. Fint han har lidt Gavi DNA, men han er jo slet ikke på den hylde hvor vi skal plukke fra. Jeg synes Rodri giver mening som en Lewandowski løsning som ne transitionsspiller i et par år. 

​Jeg tror dit indlæg meget godt viser vores fejlslåede transferpolitik. 

Du ville sikkert ikke have Rodri, hvis han spillede i Villarreal eller Atlético Madrid, men Guardiola så potentialet og gjorde ham til en kendt spiller. 

Fodboldfaglighed trumfer enhver hype. Rodri er i øvrigt ikke hvad han har været for at sige det mildt.

​Det handler ikke om Rodri og hvor han kommer fra. Han var en klassespiller den sæson i Atletico og så har han taget det til nye højder i City. At han ville blive så god, var nok svært at se. Vi har selv forsøgt at hente spillere som Illara, Ceballos, Isco mv. fra mindre spanske hold uden succes, så vores track record er jo ikke så god omend Isco nu var meget god i perioder. Dertil var Rodri jo slet ikke på tale da han skiftede til City, vi havde CMK i deres prime, så det snak bør vi slet ikke have. Så det handler slet ikke om hype og jeg er ikke specielt meget for at hente Rodri med alder og skader taget i betragtning. 

Var det i sidste kamp vi havde for +150MEUR nyindkøb siddende på bænken (Huijsen, Carreras, Mastantouno). Min pointe er bare, at henter vi Hjulmand, Kees, Warton eller lignende, så kommer de sansynligvis ikke til at gøre en forskel de næste par år. Derfor er jeg fortaler for Rodri fordi vi skal have en proven, der kan kommer ind med noget erfaring nu og her. Men det kunne lige så vel have været Bernado Silva, Gundogan, Ruiz, Kimmich e.l. for nogle år siden. At hente i City eller Bayern giver også noget vinderkultur vi ikke få fra Crystal Palace, Aalkmar osv. Så snakken er ikke om Rodri isoleret, men mere den type. Det kunne også var været Garcia.

Så forstår ikke dit indlæg ærlig talt. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

3 dage 23 timer siden #196 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 26-27

Fondo_Sur post=196890 skrev: Rodri er ligeså dårlig uden bold som Fran Garcia er med bold. Han har fået status efter Balon d’or som kom efter anti Vini kampagnen (af Barca og Premier League fans). Hans sidste gode sæson var i 22/23. Han har med stor sandsynlighed peaket, Pep er væk, og nu går vi snart ind i 26/27 sæsonen. Kan vi snart ikke tænke i nye baner i stedet for den forfejlede galactico tilgang til transfers…

​Hvis det er til 100M giver det selvfølgelig ikke mening, men kan man få ham til en god pris - 30-40M - synes jeg det kunne give rigtig god mening at hente ham, HVIS man samtidig vurderer at han er kommet sig over sin skade.

- Masser af erfaring fra et klassehold og toppen af europæisk fodbold, samt det spanske landshold
- Dybereliggende spilfordeler der kan styre tempoet i kampene, som vi desperat har manglet siden Kroos
- Ledertype, som vi også mangler. Han er anfører for Spanien til VM og er en del af kaptajngruppen i City
- Spansk og fra Madrid, så han går direkte ind i truppen og skal ikke bruge årevis på at tilpasse sig kulturen
- Styrkelse af den spanske kerne af spillere i truppen

At han skulle være peaket som 29-årig, tror jeg ikke på, han er jo ikke brasilianer og så vandt han Balon d'Or i 2024 efter en rigtig god 23/24-sæson. I 24/25 og noget 25/26-sæsonerne har han så været skadet, og det er jo her man i klubben skal vurdere om det er et problem. Men vi har altså også tidligere hentet spillere med ACL-skader i bagagen, senest Rüdiger. 

Køber vi f.eks Kees Smit til 60M+, er der jo en kæmpe risiko for at han ikke tilpasser sig, og skal bruge en sæson eller mere på at spille sig igang. Det bedste alternativ ville være at hente Chema Andres tilbage, og/eller bruge flere ungdomsspillere som Pitarch og Manu Angel, men vi har bare et kæmpe problem i truppen med mangel på ledere, og det løser vi ikke på den måde. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 dage 22 timer siden #197 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæsonen 26-27

El Siete post=196893 skrev:

​Hvis det er til 100M giver det selvfølgelig ikke mening, men kan man få ham til en god pris - 30-40M - synes jeg det kunne give rigtig god mening at hente ham, HVIS man samtidig vurderer at han er kommet sig over sin skade.

- Masser af erfaring fra et klassehold og toppen af europæisk fodbold, samt det spanske landshold
- Dybereliggende spilfordeler der kan styre tempoet i kampene, som vi desperat har manglet siden Kroos
- Ledertype, som vi også mangler. Han er anfører for Spanien til VM og er en del af kaptajngruppen i City
- Spansk og fra Madrid, så han går direkte ind i truppen og skal ikke bruge årevis på at tilpasse sig kulturen
- Styrkelse af den spanske kerne af spillere i truppen

At han skulle være peaket som 29-årig, tror jeg ikke på, han er jo ikke brasilianer og så vandt han Balon d'Or i 2024 efter en rigtig god 23/24-sæson. I 24/25 og noget 25/26-sæsonerne har han så været skadet, og det er jo her man i klubben skal vurdere om det er et problem. Men vi har altså også tidligere hentet spillere med ACL-skader i bagagen, senest Rüdiger. 

Køber vi f.eks Kees Smit til 60M+, er der jo en kæmpe risiko for at han ikke tilpasser sig, og skal bruge en sæson eller mere på at spille sig igang. Det bedste alternativ ville være at hente Chema Andres tilbage, og/eller bruge flere ungdomsspillere som Pitarch og Manu Angel, men vi har bare et kæmpe problem i truppen med mangel på ledere, og det løser vi ikke på den måde. 

​Man skal heller ikke undervurdere vigtigheden af at få flere spillere ind der er luft stærke. Det giver os flere strenge at spille på offensive og defensive dødbolde. Og Rodri er ret god i luften. Vi har ingen dybdeliggende playmaker pt og det har vi alvorligt brug for. Kan han hentes for en fornuftig sum penge, er det en nobrainer. En ide ville være at signe Kees Smith derudover og lade ham blive oplært og stille roligt kørt ind på holdet under Rodris vinger 

Jeg savner Pepe :(

3 dage 21 timer siden #198 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæsonen 26-27
​Er enig i at 29 år slet ikke er en alder, der betyder, at han er færdig på topplan.

Kant- eller angrebsspillere, hvis styrke er antrit, vil rigtig nok miste antrittet, når de kommer oppe i alderen. Det skete med C. Ronaldo, hvor han overgik fra at være kantspiller til at blive en boks-angriber for at kompensere for tabet af antrit efterhånden som han nærmede sig 30-årsalderen.

Men Rodri er en helt anden type spiller - defensiv midtbanespiller med pasningsevner -, hvor antrit aldrig har været hans mærkevare, så vidt jeg kan se, og følgelig giver det ikke mening at blive afskrækket af hans alder på 29 år.

Hvis det vurderes, at (1) han er knæskaden kvit, (2) har en brændende ambition og disciplin om at være på topniveau, og (3) træneren vurderer han er brugbart, så synes jeg helt klart vi skal slå til og gafle ham.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

3 dage 18 timer siden #199 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=196886 skrev: Rodri har bare været meget skadet. Han ligner en der er ældre.

​Og det er det der er forskellen på ham og modric, samt andre midtbanespillere, som formåede at holde niveau til slut 30erne. De havde ikke nogen alvorlige skader, hvorimod Rodri har haft alvorlige skader.

Vi kan se hvordan det er gået med de andre af vores spillere, som har haft alvorlige knæskader.

3 dage 18 timer siden #200 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

Kasillas post=196895 skrev: ​Er enig i at 29 år slet ikke er en alder, der betyder, at han er færdig på topplan.

Kant- eller angrebsspillere, hvis styrke er antrit, vil rigtig nok miste antrittet, når de kommer oppe i alderen. Det skete med C. Ronaldo, hvor han overgik fra at være kantspiller til at blive en boks-angriber for at kompensere for tabet af antrit efterhånden som han nærmede sig 30-årsalderen.

Men Rodri er en helt anden type spiller - defensiv midtbanespiller med pasningsevner -, hvor antrit aldrig har været hans mærkevare, så vidt jeg kan se, og følgelig giver det ikke mening at blive afskrækket af hans alder på 29 år.

Hvis det vurderes, at (1) han er knæskaden kvit, (2) har en brændende ambition og disciplin om at være på topniveau, og (3) træneren vurderer han er brugbart, så synes jeg helt klart vi skal slå til og gafle ham.

​Det er netop ikke alder, men skades historik - spillere med den type skader har sjældent en lang karriere efterfølgende.

3 dage 10 timer siden #201 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæsonen 26-27
Mourinho på sidelinjen og 4 nye spiller til start opstillingen samt et (ønske) KÆMPE salg. 

Dette kunne potientielt bliver et mega power hold krydret med finesse og teknik. 

4-2-3-1

OSHIMEN
                                    (G.G.)

VINI JR.         GÜLER       NICO PAZ
      (Rodrygo)        (Victor Muñoz)      (Endrick)

RODRI     BELLINGHAM
                      (Pitarch)        (Tchoumani)              CARRERAS BASTONI MILITAO VALVERDE
     (Castilla)        (Huijsen)      (Rüdiger)      (Trent)

Et salg af Mbappe ser jeg som det vigtigste for at vores elskede RM kan eksistere/fungere. 

Perez må sluge en kamel og forhåbentlig acceptere dette. 

Uden Mbappe, kan Vini Jr. blive vores store stjerne. En stjerne der taler med benen på banen og som begynder at lægge noget af alt det andet lort fra sig. 

Oshimen er et kæmpe monster i feltet. Samtidig skaber han konstant kaos for modstanderne pga alle hans løb og genpres. Dette genpres kunne motivere/aktivere Vini i endnu mere genpres fra hans side. Samtidig har vi Güler og Nico Paz som også har benen og lungerne til at længe et ekstremt genpres langt hen ad vejen i kampene. 

Derudover er Güler og Nico Paz fantastiske hold spillere som har øje for deres med spillere. De kan sammen producere så mange assists smidig med at de begge selv er målfarlige omkring feltet. 

Rodri på den centrale midt. Generalen med erfaringen, nationaliteten, roen og leder egenskaberne. 

Belligham som en boks til boks. Kæmper utrolig hårdt defensivt og kan samtidig tag de giftige løb ind i modstanderens felt. 

Bastoni, kun 27 år, men virker allerede som en leder. Ind med ham i midterforsvaret. 

Hvis Valverde acceptere det. Så kan Mourinho gøre ham til et kæmpe bæst på den højre back. Både defensivt og offensivt. 

Der vil stadig være masser af muligheder og spil minutter for spillere som Huijsen, Rüdiger, Trent, Tchoumani, Rodrygo og GG. 

Afvikle nogle spillere som Alaba, Carvajal, Fran Garcia, Mendy, Camavinga, Ceballos og Brahim Diaz. 

Udlej Mastantuano og Joan Martinez. 

Tibagekøb Victor Muñoz til breden. 

Hala Madrid!
Sidste redigering: 3 dage 10 timer siden ved Dybbøl.

3 dage 9 timer siden #202 af Estadio Santiago Bernabéu

Dybbøl post=196911 skrev: Uden Mbappe, kan Vini Jr. blive vores store stjerne. En stjerne der taler med benen på banen og som begynder at lægge noget af alt det andet lort fra sig.

Vini er en dejlig dreng. Men hvornår har han sidst talt med benene på banen og ikke med en højtråbende mund?
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

3 dage 9 timer siden #203 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Der er større chance for at min kat begynder at gø, end at Vinicius pludselig begynder at lægge nogen af sine skaberier fra sig.

Hvorfor i alverden skulle han begynde nu ud af det blå? :D

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Jelle, Siempre fiel

3 dage 1 time siden #204 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 26-27

Dybbøl post=196911 skrev: Mourinho på sidelinjen og 4 nye spiller til start opstillingen samt et (ønske) KÆMPE salg. 

Dette kunne potientielt bliver et mega power hold krydret med finesse og teknik. 

4-2-3-1

OSHIMEN
                                    (G.G.)

VINI JR.         GÜLER       NICO PAZ
      (Rodrygo)        (Victor Muñoz)      (Endrick)

RODRI     BELLINGHAM
                      (Pitarch)        (Tchoumani)              CARRERAS BASTONI MILITAO VALVERDE
     (Castilla)        (Huijsen)      (Rüdiger)      (Trent)

Et salg af Mbappe ser jeg som det vigtigste for at vores elskede RM kan eksistere/fungere. 

Perez må sluge en kamel og forhåbentlig acceptere dette. 

Uden Mbappe, kan Vini Jr. blive vores store stjerne. En stjerne der taler med benen på banen og som begynder at lægge noget af alt det andet lort fra sig. 

Oshimen er et kæmpe monster i feltet. Samtidig skaber han konstant kaos for modstanderne pga alle hans løb og genpres. Dette genpres kunne motivere/aktivere Vini i endnu mere genpres fra hans side. Samtidig har vi Güler og Nico Paz som også har benen og lungerne til at længe et ekstremt genpres langt hen ad vejen i kampene. 

Derudover er Güler og Nico Paz fantastiske hold spillere som har øje for deres med spillere. De kan sammen producere så mange assists smidig med at de begge selv er målfarlige omkring feltet. 

Rodri på den centrale midt. Generalen med erfaringen, nationaliteten, roen og leder egenskaberne. 

Belligham som en boks til boks. Kæmper utrolig hårdt defensivt og kan samtidig tag de giftige løb ind i modstanderens felt. 

Bastoni, kun 27 år, men virker allerede som en leder. Ind med ham i midterforsvaret. 

Hvis Valverde acceptere det. Så kan Mourinho gøre ham til et kæmpe bæst på den højre back. Både defensivt og offensivt. 

Der vil stadig være masser af muligheder og spil minutter for spillere som Huijsen, Rüdiger, Trent, Tchoumani, Rodrygo og GG. 

Afvikle nogle spillere som Alaba, Carvajal, Fran Garcia, Mendy, Camavinga, Ceballos og Brahim Diaz. 

Udlej Mastantuano og Joan Martinez. 

Tibagekøb Victor Muñoz til breden. 

Hala Madrid!

​Rigtig spændende opstilling og jeg gad godt se den. Jeg tror desværre ikke det realistisk. Real Madrid gør tidligst noget med Vini og Mbappe næste sommer, jeg tror ikke de giver op endnu og Mourinho har nok fået at vide, at han bare skal løse det. Måske det bliver noget med at give venstrekant til Mbappe og højre til Vini. Men det kunne da være fedt at få smidt en eller begge langt væk! For mig står Vini dog først selvom jeg synes kan passer bedst til vores hold, så er han persona non grata.

Og det også et stort "if" hvis Valverde skal spille back. Jeg synes han er perfekt til det også fordi han ikke er god nok på midtbanen. Men som gammelfar siger i seneste podcast, så skal ham og Tchou bare sendes ud af Madrid via Puerta Alcalá! og det kan ikke gå for langsomt. Vildt hvordan Vini, Valverde og Carvajal (vores tre anfører) er de tre som har lavet mest polimik denne sæson.. not my captain. 

En lille note omkring Oshimen og Enzo (som også jævnligt bliver nævnt). Oshimen er virkelig fed og jeg var i Napoli i deres guldsæson og han havde nærmest Maradona status og du kunne købe hans maske over alt i byen! Men hvis vi er træt af problembørn så er Oshimen og Enzo det stik modsatte. Oshimen kunne jo kun skifte til Gala og jeg tror ikke de store klubber vil have ham pga. den person han er og det polimik han laver. Det passer ofte lidt bedre til Tyrkiet. Så det er en kæmpe bet at købe ham, synes jeg. Enzo vil gerne til Madrid, men han er jo Atletico DNA 200%; argentisk og svinsk. Jeg kan godt lide hans fightervilje og er en god spiller, men han er ikke bedre en Valverde og vil nok lave samme ballade. Og han vil nok også lige skulle tale ud med vores franske spillere efter en endnu større skandale end Prestianni. Jeg husker ikke sagen helt, men Enzo og andre argentiske spillere er optaget i at synge og sorte franske slaver i jubel. Helt forrygt! Enzo nej tak. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

Leveret af Kunena Forum