Sæsonen 26-27

2 måneder 1 uge siden #109 af Estadio Santiago Bernabéu

Matamoro post=196746 skrev: Mourinho foretrækker Vinicius over Mbappe any day. Hvis man tror at Mourinho fyrer Vinicius og Valverde bliver man skuffet. Mourinho foretrækker spillere som spiller med hjertet. Så kan det godt være at det giver noget drama, men det tager han gerne med.

Sidst du lavede den påstand blev du modbevist. Du svarede aldrig tilbage. Men jeg kan se at du er startet forfra i samme spor uden at have lært en skid. Hvad er pointen med at skrive på et forum hvis du ikke lærer noget når du bliver modbevist? Du må meget gerne svare på den her i stedet for at løbe væk igen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam, NickyMad

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 1 uge siden #110 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 26-27

Estadio Santiago Bernabéu post=196777 skrev:

Matamoro post=196746 skrev: Mourinho foretrækker Vinicius over Mbappe any day. Hvis man tror at Mourinho fyrer Vinicius og Valverde bliver man skuffet. Mourinho foretrækker spillere som spiller med hjertet. Så kan det godt være at det giver noget drama, men det tager han gerne med.

Sidst du lavede den påstand blev du modbevist. Du svarede aldrig tilbage. Men jeg kan se at du er startet forfra i samme spor uden at have lært en skid. Hvad er pointen med at skrive på et forum hvis du ikke lærer noget når du bliver modbevist? Du må meget gerne svare på den her i stedet for at løbe væk igen.

​Er jeg blevet modbevist? Jeg kan vel ikke blive modbevist før vi rent faktisk ser om Mourinho bliver træner og han vælger Mbappe over Vinicius. 
Jeg ved ikke hvad det er jeg skulle være løbet væk fra. Man kan sikkert beskylde mig for meget, men jeg synes da ikke at jeg er bange for at kaste mig ud i diskussioner hvor jeg står ret alene med mit synspunkt. 
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Matamoro.

2 måneder 1 uge siden #111 af Estadio Santiago Bernabéu

Matamoro post=196780 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=196777 skrev:

​Er jeg blevet modbevist? Jeg kan vel ikke blive modbevist før vi rent faktisk ser om Mourinho bliver træner og han vælger Mbappe over Vinicius. 
Jeg ved ikke hvad det er jeg skulle være løbet væk fra. Man kan sikkert beskylde mig for meget, men jeg synes da ikke at jeg er bange for at kaste mig ud i diskussioner hvor jeg står ret alene med mit synspunkt. 

Altså jeg respekterer dig!
Også selvom min sidste besked ikke lød sådan. Jeg respekterer at du ikke er bange for at gå ind i en diskussion hvor du står alene.

Men sidst skrev du at Mbappé altid brokkede sig når han blev skiftet ud. Hvilket er totalt virkelighedsfjernt fordi han netop har ageret eksemplarisk i sin tid i klubben. Stik imod hvad nogle folk troede fordi de havde lyttet for meget til QSG propaganda og Luis Enrique løgne.

Dit eksempel var at Vini ikke brokkede sig ved udskiftning.

Medmindre jeg har misforstået noget, så er det hvad der skete i en tråd for en uge siden eller to uger siden. Og du svarede aldrig tilbage. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Jeg håber jeg tager fejl fordi jeg synes det er fjollet at skulle starte forfra hver gang.

Nu læser jeg så at du igen skriver at Mbappé ikke pressede under Xabi Alonso hvilket jo også er stik imod sandheden. Det var en af de ting der fungerede så godt for os dengang vi smadrede alt og alle under Alonso indtil Vini startede en krig med sin egen klub og smadrede vores sæson da han brokkede sig ved udskiftningen efter en dårligt spillet kamp fra hans side.

Han råbte at han ville skifte klub hvis han blev udskiftet igen. Totalt toxic!! Undskyld mit danglish.

Sidenhen har Vini fundet et højere niveau under Arbeloa og så er alting jo godt i Vini lejren selvom vi havde kurs imod et overlegent mesterskab (7 point foran Barca) og en top 3 i CL gruppespil. Noget der blev saboteret så vi i stedet endte med en historisk dårlig 2nd plads i ligaen 18 point dårligere end da Vini startede angrebet på klubben og en relativt pinlig CL kampagne samt et hurtigt Arbeloa-exit fra Copa del Rey til et elendigt fodboldhold.

Alonso + Mbappé pres + Güler/Tchoumeni midtbane + Vini som perifær spiller = 7 point foran Barca og kurs mod CL triumf.

Arbeloa + Vini har det godt = 11 point efter Barca, grimt exit i Copaen og en middelmådig CL kampagne.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Estadio Santiago Bernabéu.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 måneder 1 uge siden #112 af Matamoro
"Men sidst skrev du at Mbappé altid brokkede sig når han blev skiftet ud. Hvilket er totalt virkelighedsfjernt fordi han netop har ageret eksemplarisk i sin tid i klubben. Stik imod hvad nogle folk troede fordi de havde lyttet for meget til QSG propaganda og Luis Enrique løgne.

Dit eksempel var at Vini ikke brokkede sig ved udskiftning."

Jeg tror altså at du forveksler mig med en anden. Jeg har på intet tidspunkt sagt at Vini ikke brokker sig ved udskiftning. Jeg har heller ikke skrevet at Mbappe opfører sig kontroversielt i kampene.

Der var lidt ballade ved den træning hvor det hele stak af med Tchouameni og Valverde. I den forbindelse oversatte en artikel fra Marca og smed den op herinde. Jeg ved ikke om det er den du har fået galt i halsen. Det er dog ikke min anke i forhold til Mbappe. Det handler om at siden han er kommet så er der ikke længere holdånd. Der er en fransk fraktion. Desuden betyder hans ankomst at de andre stjerner: Vinicius, Bellingham og Valverde pludselig ikke fungerer.

Men når alt det er sagt, hvis Mourinho kan få Mbappe til at fungere så er det da helt sikkert ham vi kører med. Han er efter min mening verdens bedste fodboldspiller.

2 måneder 1 uge siden #113 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 26-27

Matamoro post=196773 skrev: ​
Mbappe er indiskutabelt bedre individuelt end Vinicius. Men har han været bedre for Real Madrid? Det er mere tvivlsomt.
Real Madrid vandt kampe alene på holdånd med Vini, Bellingham og Valverde som stjernerne. Det sker bare ikke mere. I dit lange og voksne 🥸 indlæg forholder du dig kun til Mbappe og Vini. I virkeligheden handler det om Mbappe og Vini, Bellingham og Valverde. Der er ingen af dem som rigtig har fungeret med Mbappe.
​Vi kan alle sammen huske vigtige mål af Bellingham og Valverde med Vini som oplægger. Kan vi sige det samme om Mbappe?

​Jeg synes simpelthen, at det med al respekt er en bizar diskussion. Det er en mand, der sidste sæson scorede over 40 mål og blev sæsonens spiller i klubben. Og en mand, der i første halvdel af denne sæson, hvor vi spillede noget af de bedste fodbold i årevis, også var én stor succes - i modsætning til Vinicius. 

Så ja, Mbappé har været LÆNGDER bedre end Vinicius og for Real Madrid i de to sæsoner, de har spillet sammen.

Men så har du din pointe med Bellingham og Valverde - den forstår jeg ikke helt. Dit eksempel handler om mål af de to med oplæg fra Vinicius - kunne man forestille sig, at det handler om de tos placering på banen? At Vinicius jo netop er placeret på den venstrekant, hvor du naturligvis er langt mere i oplæggerens rolle, end det er tilfældet som en central angriber?

Så kommer vi jo tilbage til diskussionen om, hvorvidt de begge to kan spille på vores hold samtidig - og det er jo et nej, hvis du spørger mig. Måske det også har noget at gøre med, at du når frem til den konklusion, at Vinicius er bedre FOR Real Madrid? Altså at det ikke handler om Mbappes manglende evne til at spille sammen med andre, men at det handler om, at han ryger ind på et hold, hvor han bliver tvunget væk fra sin bedste plads - og at holdet derfor ikke går op i en højere enhed?

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Siempre fiel

2 måneder 1 uge siden #114 af Matamoro

Sebberg post=196794 skrev:

Matamoro post=196773 skrev: ​
Mbappe er indiskutabelt bedre individuelt end Vinicius. Men har han været bedre for Real Madrid? Det er mere tvivlsomt.
Real Madrid vandt kampe alene på holdånd med Vini, Bellingham og Valverde som stjernerne. Det sker bare ikke mere. I dit lange og voksne 🥸 indlæg forholder du dig kun til Mbappe og Vini. I virkeligheden handler det om Mbappe og Vini, Bellingham og Valverde. Der er ingen af dem som rigtig har fungeret med Mbappe.
​Vi kan alle sammen huske vigtige mål af Bellingham og Valverde med Vini som oplægger. Kan vi sige det samme om Mbappe?

​Jeg synes simpelthen, at det med al respekt er en bizar diskussion. Det er en mand, der sidste sæson scorede over 40 mål og blev sæsonens spiller i klubben. Og en mand, der i første halvdel af denne sæson, hvor vi spillede noget af de bedste fodbold i årevis, også var én stor succes - i modsætning til Vinicius. 

Så ja, Mbappé har været LÆNGDER bedre end Vinicius og for Real Madrid i de to sæsoner, de har spillet sammen.

Men så har du din pointe med Bellingham og Valverde - den forstår jeg ikke helt. Dit eksempel handler om mål af de to med oplæg fra Vinicius - kunne man forestille sig, at det handler om de tos placering på banen? At Vinicius jo netop er placeret på den venstrekant, hvor du naturligvis er langt mere i oplæggerens rolle, end det er tilfældet som en central angriber?

Så kommer vi jo tilbage til diskussionen om, hvorvidt de begge to kan spille på vores hold samtidig - og det er jo et nej, hvis du spørger mig. Måske det også har noget at gøre med, at du når frem til den konklusion, at Vinicius er bedre FOR Real Madrid? Altså at det ikke handler om Mbappes manglende evne til at spille sammen med andre, men at det handler om, at han ryger ind på et hold, hvor han bliver tvunget væk fra sin bedste plads - og at holdet derfor ikke går op i en højere enhed?

​Jeg synes at det er en ret vild omskrivning at historien som du har gang i. Vi spillede da ikke sprudlende angrebsbold under Alonso. Tværtimod. Vi sad alle sammen og efterlyste Xabi-bold. Der var ingen spilmønstre eller noget der mindede om struktureret opspil. Hvilket også kom til udtryk i at det var stort set kun Mbappe som scorede målene. Der var kun én forbedring af spillet og det var at presspillet blev forbedret. Men vel at mærke kun midlertidigt, I hver eneste kamp mistede spillerne pusten i presspillet når der var 20-25 minutter tilbage af kampen, hvorefter vi overlod initiativet til modstandere. Formentlig af samme årsag blev Xabis fysiske stab fyret før Xabi selv. Det forberede presspil var da heller bedre end at vi kom i store problemer når vi mødte meget intensive hold. Jeg synes egentligt at det er lidt underligt at man hungrer så meget efter system-fodbold og så vil man have en spiller som Mbappe til at spille hovedrollen i det.  Han er da modsætningen til systembold. Han er så god at han aldrig har været tvunget til at underkaste sig et system. Hverken i PSG eller på landsholdet. Vinicius er selvfølgelig heller ikke en systemspiller, men jeg er jo heller ikke fortaler for systembold

2 måneder 1 uge siden #115 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 26-27
​Vi spillede ikke sprudlende angrebsfodbold, men vi kontrollerede da kampene 100%. På grund af struktureret opspil og et hurtigt genpres. Derfor alle La Liga hold måtte stille sig tilbage og forsvare og spille på omstillinger. Og der havde vi rigtigt nok svært ved at skabe chancer imod de lave blokke, men ikke mere svært end vi vandt alle kampene :D 

Og her tænker jeg bare på the bread and butter games imod normale La Liga hold. Imod storholdene ændrede vi tilgang, og det gik blandet. F.eks: Vi prøvede at styre spillet imod Atletico, men blev myrdet på intensitet.
Imod Barcelona vekslede vi imellem at presse dem rigtig højt, og gå tilbage og stå i en lav blok og spille på omstillinger. Og det virkede jo som en drøm.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Dragam

2 måneder 1 uge siden #116 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 26-27
Der går pt. et rygte om, at Hjulmand er på blokken hvis Mourinho kommer til. Holy shit, det har bare at være en and.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

2 måneder 1 uge siden #117 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Froholdt er ligaens bedste spiller, så vel hellere ham.

Men: Ingen af dem, tak.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 måneder 1 uge siden #118 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 26-27
Helt enig, Froholt > Hjulmand. Men tænker vi skal op på en anden hylde.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

2 måneder 1 uge siden #119 af Ramos4

Figo-10 post=196807 skrev: Helt enig, Froholt > Hjulmand. Men tænker vi skal op på en anden hylde.

​Præcis. Delaney!

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 måneder 1 uge siden #120 af Ramos4
Fabrizio Romano mener Mourinho til Madrid er "here we go".

Hvis det er sandt, så må jeg bare gentage mig selv: Det er edderbrodereme arrogant af Perez, at udnævne en ny træner inden han ved om han vinder det valg han lige har udskrevet.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Siempre fiel, Madrid1998, El Siete, Dragam

Leveret af Kunena Forum