Sæsonen 26-27

7 timer 40 minutter siden #865 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæsonen 26-27
Det er hovedsageligt Nigeria, der har haft problemer med alderfusk af fodboldspillere. Også Cameroun, Ghana og Senegal er tæt på. Men lige netop Elfenbenskysten derimod har næsten ikke haft det samme problem. Desuden har FIFA siden 2010 (eller deromkring) indført det såkaldte "Wrist MRI Test", altså armvrist-testen, som kan bruges til at vurdere alderen meget nøje og derfor er problemet med alderfusk i afrikansk fodbold nærmest udryddet i dag.

Diomande er vurderet 90 mio. euro ifølge transfermerkt og har lang kontrakt. Så prisklassen på 100-130 mio, der diskuteres, ser tilsyneladende ud til at være markedsprisen.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 6 timer 59 minutter siden ved Kasillas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 timer 28 minutter siden #866 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 26-27
David Ornstein og andre melder at Arsenal går efter Vini denne sommer, så måske Diomande er en reaktion på det? 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

7 timer 26 minutter siden #867 af Kasillas

Estadio Santiago Bernabéu post=198488 skrev: ​Marca skriver at han ikke skal under kniven. At det blot er en form for hjemmebehandling. Smertestillende og afslapning. Han er klar i starten af preseason ifølge dem. Ikke nogen forlænget ferie.

Citys egen træner er citeret for at sige direkte at Rodri skal opereres i ryggen og holde pause. Så enten er det træneren, der er dårligt informeret eller er blevet misforstået,... eller også er det bare Marca, der skal sælge aviser i silly season i sommerferien.

Forhåbentlig er det korrekt, at Rodri ikke skal opereres, og dem, der ønsker noget andet, bør skydes. ;-)

Fakta:
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Sidste redigering: 7 timer 25 minutter siden ved Kasillas.

5 timer 42 minutter siden #868 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 26-27
​Det er sjovt nok den her generalisering af afrikanske spillere. Det er klart, den kommer ikke ud af den blå luft, der har været mange sager desværre. Men jeg lagde faktisk også mærke til at Flemming Povlsen sad og snakkede om Diomande inden Elfenbenskysten skulle spille en af deres kampe, hvor han sagde næsten ordret at "jamen han har jo nok også en landsby som afhænger af at han får en stor karriere". Og så gik jeg ind og undersøgte hvor Diomande rent faktisk kommer fra, og det viser sig at han er født i Abidjan, som er Elfenbenskystens største by, med et indbyggertal på 6+ mio. Altså omkring 4 gange større end København. Og ser man billeder fra Abidjan, så ligner det jo altså også alt andet end en landsby som Flemming Povlsen nok havde tænkt det. 

Og så synes jeg i øvrigt heller ikke at han ser ældre ud end han er. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Madridista02

3 timer 40 minutter siden #869 af Kasillas
​Der er bazarsladder i medierne om, at at P$G forespørger sig hos Man City om mulighed for at gafle Rodri for næsen af os.

Med de signaler Rodri har udsendt og hans opvækst virker det usandsynligt, at han skulle blive fristet af at udskifte en diktaturklub med en anden diktaturklub, når nu han har mere end antydet, at han ønsker at tage til Real Madrid: Han er 30 og det er hans stort set sidste chance for at opleve verden største fodboldklub. Han er som bekendt født og opvokset i Madrid, og sådan en forbindelse kan være svært at kapre og undertrykke.

Baseret på hans udtalelser, fødested, opvækst, alder og kontraktsituationen, bliver jeg overrasket, hvis han vælger P$G, da jeg ikke regner med at nogle ekstra petrodollars vil tippe balancen og friste ham.

Fakta:

3 timer 35 minutter siden #870 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Sæsonen 26-27

-#7- post=198520 skrev: ​Det er sjovt nok den her generalisering af afrikanske spillere. Det er klart, den kommer ikke ud af den blå luft, der har været mange sager desværre. Men jeg lagde faktisk også mærke til at Flemming Povlsen sad og snakkede om Diomande inden Elfenbenskysten skulle spille en af deres kampe, hvor han sagde næsten ordret at "jamen han har jo nok også en landsby som afhænger af at han får en stor karriere". Og så gik jeg ind og undersøgte hvor Diomande rent faktisk kommer fra, og det viser sig at han er født i Abidjan, som er Elfenbenskystens største by, med et indbyggertal på 6+ mio. Altså omkring 4 gange større end København. Og ser man billeder fra Abidjan, så ligner det jo altså også alt andet end en landsby som Flemming Povlsen nok havde tænkt det. 

Og så synes jeg i øvrigt heller ikke at han ser ældre ud end han er. 

​Jeg synes også han ligner en normal 19-20 årig med ret gode gener fysisk set.

Det er jo ikke noget nyt. Se hvordan afrikansk amerikanske nba spillere som LeBron så ud som 19 årig. Jeg tænker ikke de fusker med alderen i USA.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

3 timer 31 minutter siden #871 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 26-27

Kasillas post=198522 skrev: ​Der er bazarsladder i medierne om, at at P$G forespørger sig hos Man City om mulighed for at gafle Rodri for næsen af os.

Med de signaler Rodri har udsendt og hans opvækst virker det usandsynligt, at han skulle blive fristet af at udskifte en diktaturklub med en anden diktaturklub, når nu han har mere end antydet, at han ønsker at tage til Real Madrid: Han er 30 og det er hans stort set sidste chance for at opleve verden største fodboldklub. Han er som bekendt født og opvokset i Madrid, og sådan en forbindelse kan være svært at kapre og undertrykke.

Baseret på hans udtalelser, fødested, opvækst, alder og kontraktsituationen, bliver jeg overrasket, hvis han vælger P$G, da jeg ikke regner med at nogle ekstra petrodollars vil tippe balancen og friste ham.

​en anden faktor er jo at PSG er et meget bedre hold end os 
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02, Dragam

1 time 53 minutter siden #872 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 26-27

elle44 post=198524 skrev:

Kasillas post=198522 skrev: ​Der er bazarsladder i medierne om, at at P$G forespørger sig hos Man City om mulighed for at gafle Rodri for næsen af os.

​Tja de er ikke så meget bedre end at et par enkelte handler, kloge taktiske beslutninger og en ordentlig indstilling tipper den balance og hvis Rodri vil spille på det bedste hold så kunne man måske opnå det ved at blive i City. Men han kan også opnå det ved at skifte til os. PSG er øverst på tronen lige nu men det kan hurtigt skifte har vi set mange gange. Nu har de vundet CL 2 år i streg og skal måske kæmpe med lidt mæthed og finde en måde at udvikle sig videre på for ikke at stå stille, og det er ikke altid det letteste. Derfor er det også yderst sjældent og meget specielt hvis et hold kan snuppe CL tre år i streg ;)

Så jeg tror ikke at forskellen er særlig stor hvis den overhovedet er der

1 time 3 minutter siden #873 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

Madridista02 post=198511 skrev:

Dragam post=198510 skrev:

-#7- post=198506 skrev: Jeg tror simpelthen ikke at Diomande, hvis han kommer, går direkte ind i startopstillingen, selv med så stort et prisskilt. Hans enorme talent kan man ikke være i tvivl om, men han er virkelig upoleret, og hvis man synes det er ved at være irriterende at se Vinicius drible direkte ind i modstanderen gang på gang, så bliver man ikke Diomandes største fan. Han er selvfølgelig kun 19 år, så der kan jo udvikles meget på ham, men det er en spiller man er nødt til at have noget tålmodighed med som jeg ser det. Men spændende at der er budt, omvendt kan jeg heller ikke lade være med at tro at det er for at presse Olise, så han lægger pres på Bayern, hvis han rent faktisk gerne vil til Madrid. 

​Ift at han angiveligt er 19 år... nu er det jo langt fra ualmindeligt at afrikanske spillere lyver sig yngre end de er, og ser man et billede af ham, så ligner han på ingen måde en 19 årig... det ville jeg i den grad undersøge til bunds, hvis jeg var real madrid, inden man potentielt betaler kæmpe overpris for hvad der angiveligt er et 19 årigt stort talent.

​Vanvittig dømmende postulat du lige kommer med der. Pak gerne det væk til en anden gang, inden du dømmer folk på deres nationalitet og udseende. 

​Det er et faktum at rigtig mange afrikanske spillere har løjet sig yngre - uanset om du bryder dig om det eller ej.

1 time 2 minutter siden #874 af Dragam

NachoFernández post=198525 skrev:

​Tja de er ikke så meget bedre end at et par enkelte handler, kloge taktiske beslutninger og en ordentlig indstilling tipper den balance og hvis Rodri vil spille på det bedste hold så kunne man måske opnå det ved at blive i City. Men han kan også opnå det ved at skifte til os. PSG er øverst på tronen lige nu men det kan hurtigt skifte har vi set mange gange. Nu har de vundet CL 2 år i streg og skal måske kæmpe med lidt mæthed og finde en måde at udvikle sig videre på for ikke at stå stille, og det er ikke altid det letteste. Derfor er det også yderst sjældent og meget specielt hvis et hold kan snuppe CL tre år i streg ;)

Så jeg tror ikke at forskellen er særlig stor hvis den overhovedet er der

​Lol !

"De er ikke så meget bedre end at hvis alt omkring vores klub blev forbedret, så var vi ligeså gode"

1 time 1 minut siden #875 af Dragam

​Og de har enrique som træner - det tror jeg tiltaler Rodri langt mere end Mourinho.

50 minutter siden #876 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 26-27

Dragam post=198526 skrev:

Madridista02 post=198511 skrev:

Dragam post=198510 skrev:

-#7- post=198506 skrev: Jeg tror simpelthen ikke at Diomande, hvis han kommer, går direkte ind i startopstillingen, selv med så stort et prisskilt. Hans enorme talent kan man ikke være i tvivl om, men han er virkelig upoleret, og hvis man synes det er ved at være irriterende at se Vinicius drible direkte ind i modstanderen gang på gang, så bliver man ikke Diomandes største fan. Han er selvfølgelig kun 19 år, så der kan jo udvikles meget på ham, men det er en spiller man er nødt til at have noget tålmodighed med som jeg ser det. Men spændende at der er budt, omvendt kan jeg heller ikke lade være med at tro at det er for at presse Olise, så han lægger pres på Bayern, hvis han rent faktisk gerne vil til Madrid. 

​Ift at han angiveligt er 19 år... nu er det jo langt fra ualmindeligt at afrikanske spillere lyver sig yngre end de er, og ser man et billede af ham, så ligner han på ingen måde en 19 årig... det ville jeg i den grad undersøge til bunds, hvis jeg var real madrid, inden man potentielt betaler kæmpe overpris for hvad der angiveligt er et 19 årigt stort talent.

​Vanvittig dømmende postulat du lige kommer med der. Pak gerne det væk til en anden gang, inden du dømmer folk på deres nationalitet og udseende. 

​Det er et faktum at rigtig mange afrikanske spillere har løjet sig yngre - uanset om du bryder dig om det eller ej.

På ungdomsholdene som u20 og især u17 har det været et ret stort problem, men der har FIFA indført nogle tests, der har fået udryddet meget af det, men det sker nok stadig meget i mindre prestigefyldte turneringer og kvalifikationer, hvor der ikke er så meget kontrol.

På professionelt niveau er det meget, meget få sager. De står selvfølgelig ud pga deres sensationsværdi. Men problemet er virkelig opblæst, og at mistænke enhver ung afrikansk spiller, der er på vej op, uden nogen beviser, det er sgu usmageligt.

Sidste redigering: 49 minutter siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

Leveret af Kunena Forum