Sæsonen 26-27
Real Madrid aim to reach an agreement on personal terms. @berger_pj
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Endrick, Güler eller Silva ud til højre, alt efter hvor offensivt modstanderen tillader. Tror Olise bliver for dyr og så skal vi sælge/udleje endnu flere spillere. Vi kunne dog stadig godt bruge en centerback mere, hvis Asencio ryger afsted.Ramos4 post=198462 skrev: Realistisk set henter vi ikke andre end Rodri.
Og det er ikke engang sikkert vi henter ham.
Ellers må Bernardo ned på midtbanen og Güler spille til højre.
Ender vi med at hente Rodri, og måske en CB, er transfervinduet mere end godkendt. Forsvaret og den defensive og spilstyrende midt er forstærket markant, hvilket i min optik er langt vigtigere end at tilføje endnu en offensiv spiller til truppen. Det perfekte vindue ville være at sælge Vini og hente Olise, men det er nok for meget af det gode.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Det bliver interessant at se hvad Mourinho gør med midtbanen. Han er defensivt tænkende. Det ville ikke undre mig hvis vi ser at han både stiller med Rodri og Tchouameni centralt og Valverde på kanten.
Mbappe
Vinicius Bellingham Valverde
Rodri Tchouameni
Back-positionerne er rigtig godt dækket ind, og Rodri og Silva giver noget af det holdet har manglet siden Kroos gik på pension.
Centerforsvaret står stadig, som et mindre spørgsmålstegn. Jeg kan ikke pege på en spiller og sige, at han er garant for at styre forsvaret en hel sæson. Der er hverken en Ramos, en Pepe eller en Varane. Konate kommer ovenpå en svær sæson i Liverpool, Rüdigers niveau har set dalende ud, Huijsen og Asencio ser stadig for unge og fejlbare ud. Militao er stadig den eneste mand jeg stoler på, og det er med forbehold for at han ikke går i stykker.
Kan man sælge Asencio, og hente eksempelvis Bastoni, begynder det at se virkelig godt ud.
Deruodver er der rigtig mange muligheder på højrekanten, Endrick, Rodrygo, Silva, Diaz, Güler og Valverde. Dog virker ingen af dem, som en killer-højrekant, men de tilbyder en masse forskelligt, hvilket jeg tror sagtens kan fungere. Bliver spændende, hvem der sætter sig på den.
Hvis Olise ikke underskriver en ny kontrakt i mellemtiden, kan det være at Bayern er mere til at tale med næste sommer.
Gonzalo og Mastantuono regner jeg ikke med er i truppen næste sæson.
Så er man kommet af med noget død vægt:
- Gonzalo
- Mastantuono
- Ceballos
- Fran
- Alaba
- Carvajal
For nogle nye, game-proven spillere:
- Silva
- Rodri
- Cucurella
- Konate
- Dumfries
Det er en opgradering der er til at føle på. Ikke flere unge, uprøvede spillere. Kun spillere, der er faste for tophold, der matcher de profiler holdet mangler.
Kommer Rodri, så tror jeg i den grad på mesterskab. Det gør jeg hvert år, men så et truppen virkelig stærk og dyb.
med hvem vi ved der er i klubben, ikke hvad vi håber eller tror.
Lunin
Courtois
3. Målmand
Trent
Dumfries
Rüdiger
Asencio
Konaté
Huijsen
Militao
Carreras
Cucurella
Mendy
Camavinga
Güler
Tchouameni
Valverde
Bernardo Silva
Bellingham
Gonzalo
Endrick
Mastantuono
Rodrygo
Vini Jr.
Mbappé
Brahim
2/3 keepere og 23 markspillere
Notat:
Mastantuono var registreret som Castilla-spiller sidst (nummer 30). Ved ikke om den går igen. Måske?
Pitarch var ligeledes på Castilla.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Men den snak har vi vist haft for nylig og kan ikke huske at vi kom til bunds i det.
Så vidt jeg kan se spiller Mourinho kontrafodbold, mens Rodri på både landshold- og klubs-regi spiller i en genpres-taktik. Det lyder som et dårligt match fra første øjekast. Men Kiyan Sobhani fra MM skriver, at Rodri passer til alle slags fodbold-taktiker som Mourinho måtte anvende: Mod fysiskstærke spiller har han fysikken til at afvise, mod genpres-orienterede spiller har han roligheden til at holde tilbage, og mod lavblok klubber har han pasningsevner til at kontrollere kampen og slå præcise afleveringer.
Ud fra Kiyans beskrivelser lyder det til at Real Madrid bør gå efter Rodri.
Et andet perspektiv er om hele støjen skyldes at Rodri gerne vil til Madrid eller om det skyldes kontraktforhandlinger med Man City?
Ikke for noget, men hele forløbet med rygter er underligt: På et tidspunkt kom det frem at Rodri skulle opereres i ryggen, selvom det ikke var alvorligt. Så lød det pludseligt at Real Madrid var interesseret, og for siden lyder det nu at Real Madrid ikke er interesseret og endda har kontaktet Man City for at afvise enhver forbindelse. Hvis det lyder som om Rodris lejr lækker taktiske informationer ud, så kan det netop være det.
På den anden side har Man City for første gang i mange år en ny træner, og siden Rodri er vigtig som både en kulturbærer og spiller, er det i deres interesse at beholde ham for en sæson mere for en glidende overgang, selv hvis det betyder han smutter gratis næste sæson. Desuden er Man City en sportswashingsklub med ubegrænset petrodollars og har derfor ikke brug for salgspenge.
Jeg tænker derfor: Siger Mourinho godt for Rodri og vurderes hans bentøj solide, da er sagen afgjort.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Jeg kan ikke finde ud af om der overhovedet er noget med Rodri og RM eller det bare er Rodri og hans bagland der er ved at lave deres forarbejde, for at modtage det bedste kontrakt udspil fra City.
🚨💣 BREAKING: Rodri is a specific REQUEST of José Mourinho. (Roberto Gómez, @RadioMARCA)