Varane skadet igen
- falle
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Han bruger jo sin fart for det meste. Når spilleren fx løber bag om forsvaret er Varane jo ikke i nærheden. Også kommer han glidende ind i sidste øjeblik, det er imo satset og dumt forsvarspil.Brylle skrev:
Du bliver ved med at ignorere det vigtige af det jeg skriver. Jeg har flere gange skrevet om situationerne hvor han er ude i de tacklinger, der viser sin perfekte timing, men det hopper du bare over og skriver videre i din egen lille verden.Real-Laudrup skrev:
Jeg foretrækker en CB der placerer sig rigtigt og ikke behøver at tackle i sidste sekund. For det meste er han hurtigere end modstanderen men når han spiller overfor spillere der er lige så hurtig som ham, har han det svært. Jeg husker stadig hvor svært han havde det overfor Welbeck!Brylle skrev:
Du burde læse mit indlæg igen. Men jeg kan da lige gentage: "Det kan aldrig nogensinde være 50/50 når han lykkes med såkaldte "sidste øjebliks indgreb" i mere end 9 ud af 10 gange? Du kan jo se det når han går ind i tacklingerne?" osv. osv.Real-Laudrup skrev:
Når jeg siger 50/50 mener jeg at det er alt eller intet. De skal være spot on ellers er det straffe/frispark og farvel og tak. Vi har set det flere gangeBrylle skrev:
Det kan aldrig nogensinde være 50/50 når han lykkes med såkaldte "sidste øjebliks indgreb" i mere end 9 ud af 10 gange? Du kan jo se det når han går ind i tacklingerne? Han venter hellere 2-3 skridt før han går ind i stedet for at satse som man ser Ramos og Pepe gøre. Det vidner om en vanvittig timing, spilforståelse og placeringsevne i forhold til situationen. På samme måde forhindrer han et hav af bolde i at komme igennem hver gang han spiller. Situationer mod de unævnelige hvor han er nede og hente stikninger er jo ikke udelukkende hans fejl, at de ender dernede. Som du kan se stopper han de situationer ude mod siden hvor vores backs har tilladt dværgene at løbe indad og i dybden. Der rydder Varane blot op med sin timing og hurtighed.Real-Laudrup skrev:
Mange af hans indgreb er jo i sidste øjeblik, 50/50. Det er risikabelt og han er ude af position i mange af situationerne, så han bruger sin hurtighed for at gøre op for det.Brylle skrev: Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan kritisere Varanes evne til at læse spillet og til at placere sig? I mine øjne er hans største styrke ikke engang hurtigheden, men hans timing i sine indgreb, og hvis man skal kunne time tacklinger og erobringer, så kræver det en fodboldforståelse og en rigtig god placeringsevne. Han timer så sjældent sine tacklinger dårligt, hvorfor jeg synes, at det grænser til det sindsyge, når man nævner hans evne til at læse spillet som en af hans svage sider.
Puha er vist nok kommet til at gentage mig selv et par gange og det blev lidt overskueligt, men håber det er til at kæmpe sig igennem. :)
Du skal ikke bilde mig ind, at man kan være heldig så mange gange og uheldig så få gange. I så fald må hans styrke være at tackle når det er alt eller intet. Det er også en fantastisk egenskab.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Han har lavet flere fejlfalle skrev: Begyndte han ikke også for alvor at få spilletid omkring januar/februar sidste år? At han har lavet en fejl eller to siden da i hans alder vidner da mere om hvor god han er. Det viser da ikke at han har mangler!
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Varane spiller ikke med sin hjerne. Jeg har set ham snorksove flere gangeEl Rojo skrev:
Real-Laudrup skrev:
Mange af hans indgreb er jo i sidste øjeblik, 50/50. Det er risikabelt og han er ude af position i mange af situationerne, så han bruger sin hurtighed for at gøre op for det.Brylle skrev: Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan kritisere Varanes evne til at læse spillet og til at placere sig? I mine øjne er hans største styrke ikke engang hurtigheden, men hans timing i sine indgreb, og hvis man skal kunne time tacklinger og erobringer, så kræver det en fodboldforståelse og en rigtig god placeringsevne. Han timer så sjældent sine tacklinger dårligt, hvorfor jeg synes, at det grænser til det sindsyge, når man nævner hans evne til at læse spillet som en af hans svage sider.
Jeg går ind for saglig diskusson, og at alle har ret til deres egen holdning. Men Real-Laudrup, som flere har forsøgt at forklare dig, så er det du skriver simpelthen forkert.
Varane har ikke sine svagheder i overblik, timing, fodboldforståelse - det er blandt hans største styrker. Spørg enhver fodboldekspert: "Hvorfor fik Varane så stor succes sidste år?" - stort set samtlige vil nævne hans utrolige overblik og timing i sine indgreb. Han er et forsvarstalent uden lige, helt ærligt, i hans anden senior-sæson blev han nævnt blandt verdens bedste midterforsvarer, ikke verdens største talenter. At han er rigtigt hurtig er bare endnu et plus, men det er ikke det der har bragt ham frem på fodboldens største scene.
Hans timing og indgreb er fabelagtige! Hans evne til at positionere sig er vanvittig i forhold til han er 20 år, han spiller som en der har langt mere rutine end både Ramos og Pepe. Tilsammen. Så Real-Laudrup, du kan godt blive ved med at stille dig op i mod resten af forummet (og fodboldverden i det hele taget), men folk vil blive ved med at synes det er latterligt, for det du skriver om Varane, vil være ligesom at skrive at Ronaldo ikke er målfarlig, eller at Marcelo har sine svagheder i offensiven. Det passer simpelthen ikke.
- Brylle
- Gæst
-
Real-Laudrup skrev: Han bruger jo sin fart for det meste. Når spilleren fx løber bag om forsvaret er Varane jo ikke i nærheden. Også kommer han glidende ind i sidste øjeblik, det er imo satset og dumt forsvarspil.
Jeg giver op... Ligesom de sidste 47 du har diskuteret med, som heller ikke kunne nå ind til noget som helst, der har med fornuft at gøre. Utroligt, at jeg overhovedet forsøgte.
Varane er på et helt ekstraordinært punkt i sin udvikling. Han er i besiddelse af et abnormt stort potentiale og har udelukkende udviklet sig, og med raketfart if I might add, over de seneste par år. Han er ikke en spiller, hvis niveau og udvikling har ramt en bølgedal (som man måske kunne klandre visse andre spillere i truppen for). At klage over Ramos, Iker, Cristiano, Khedira eller Benzema er mere til at holde ud, og til at ane bare en snært af ”begrundelse” i, men ikke Varane…
Det er decideret urimeligt og uretfærdigt, at kræve mere af den unge mand på nuværende tidspunkt. Du skriver, at han som 30-31 årig skal mestre diverse færdigheder, men jeg føler mig ganske overbevist og tryg, når jeg tænker på, at han blot er 20 år gammel. Selvfølgelig kommer han til at udvikle sig yderligere, frygt ej. Jovist, han er hverken Thiago Silva, Cannavaro eller Beckenbauer, men hvem havde nogensinde forventet det på nuværende tidspunkt? Han har gjort rigeligt til, at have erobret tilhængernes tillid og verdens opmærksomhed.
Og lad mig så lige slutteligt minde dig om, at han er yngre end både Jesé og Morata - to spillere, der har din uforbeholdne opbakning (hvis ikke jeg tager meget fejl). Tror du, at ingen af de 2 (eksempelvis) vil udvikle sig over de næste 5-8 år?
Jeg er i det hele taget oprigtigt interesseret i at vide, hvor dine store forventinger stammer fra. Hvornår har en 20-årig nogensinde været en komplet spiller? og hvor mange tyveårige har været mere imponerende i deres udvikling og generelle niveau end Varane?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Jeg synes bare at vi Real Madrid fans burde tage brillerne af når vi diskuterer fodboldBrylle skrev:
Real-Laudrup skrev: Han bruger jo sin fart for det meste. Når spilleren fx løber bag om forsvaret er Varane jo ikke i nærheden. Også kommer han glidende ind i sidste øjeblik, det er imo satset og dumt forsvarspil.
Jeg giver op... Ligesom de sidste 47 du har diskuteret med, som heller ikke kunne nå ind til noget som helst, der har med fornuft at gøre. Utroligt, at jeg overhovedet forsøgte.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Jeg kritiserer ikke Varane. Jeg startede med at sige at vi ikke skal hype ham så meget. Og det er fordi at mange Real Madrid fans taler som om: Åh når Varane kommer tilbage så skal vores forsvar nok forbedre sig og det er jo ikke tilfældet.Jaken skrev: Jeg finder det højst besynderligt, at lige netop Varane skal have din urimelige kritik at føle. Hvorfor ikke gå i kødet på de 22 øvrige spillere først?
Varane er på et helt ekstraordinært punkt i sin udvikling. Han er i besiddelse af et abnormt stort potentiale og har udelukkende udviklet sig, og med raketfart if I might add, over de seneste par år. Han er ikke en spiller, hvis niveau og udvikling har ramt en bølgedal (som man måske kunne klandre visse andre spillere i truppen for). At klage over Ramos, Iker, Cristiano, Khedira eller Benzema er mere til at holde ud, og til at ane bare en snært af ”begrundelse” i, men ikke Varane…
Det er decideret urimeligt og uretfærdigt, at kræve mere af den unge mand på nuværende tidspunkt. Du skriver, at han som 30-31 årig skal mestre diverse færdigheder, men jeg føler mig ganske overbevist og tryg, når jeg tænker på, at han blot er 20 år gammel. Selvfølgelig kommer han til at udvikle sig yderligere, frygt ej.
Jovist, han er hverken Thiago Silva, Cannavaro eller Beckenbauer, men hvem havde nogensinde forventet det på nuværende tidspunkt? Han har gjort rigeligt til, at have erobret tilhængernes tillid og verdens opmærksomhed.
Lad mig så lige slutteligt minde dig om, at han er yngre end både Jesé og Morata. 2 spillere, der har din uforbeholdne opbakning (hvis ikke jeg tager meget fejl). Tror du, at ingen af de 2 (eksempelvis) vil udvikle sig over de næste 5-8 år? Jeg er oprigtigt interesseret i at vide, hvor dine store forventinger stammer fra. Hvornår har en 20-årig nogensinde været en komplet spiller og hvor mange tyveårige har været mere imponerende i deres udvikling og generelle niveau end Varane?
Jeg blev spurgt hvilke spillere jeg er tilfreds med og vil beholde. Varane var med på den liste. Jeg er jo ikke utilfreds med ham, jeg siger bare at der er ting, han kan forbedre. Og så begynder folk at kalde mig troll, Barca fan osv.
- falle
- Gæst
-
Real-Laudrup skrev: Jeg synes bare at vi Real Madrid fans burde tage brillerne af når vi diskuterer fodbold
Det har du fuldstændig ret i.
Jeg er skide træt af at Angel di Maria tror at et fodboldstadion er et filmstudie.
Jeg er skide træt af at Pepe tror at han er med i Mortal Kombat.
Jeg er skide træt af at Benzema ikke ville kunne finde vej til målet om han så fik en gps i hånden.
Jeg er skide træt af at Ramos på nuværende tidspunkt har flest røde kort i Madrids historie.
Jeg er skide træt af at Coentrao blev i Madrid da transfervinduet lukket.
MEN! Jeg er mega glad for at have Varane på holdet. Manden er bedre end Ramos og Pepe, og alt det i en alder af blot 20 år. Hans fremtid bliver for vild, og Perez burde give ham en livstidskontrakt :)
- falle
- Gæst
-
Real-Laudrup skrev: Jeg kritiserer ikke Varane. Jeg startede med at sige at vi ikke skal hype ham så meget. Og det er fordi at mange Real Madrid fans taler som om: Åh når Varane kommer tilbage så skal vores forsvar nok forbedre sig og det er jo ikke tilfældet.
Varane er dog stadig en markant forbedring i forhold til både Pepe og Ramos, sådan som de har spillet. Så lige dér hopper jeg med på vognen.
Real-Laudrup skrev: Jeg blev spurgt hvilke spillere jeg er tilfreds med og vil beholde. Varane var med på den liste. Jeg er jo ikke utilfreds med ham, jeg siger bare at der er ting, han kan forbedre. Og så begynder folk at kalde mig troll, Barca fan osv.
At sige, at en 20-årig stadig kan forbedre sig, er som at sige, at jorden er rund. Naturligvis kan han forbedre sig og lur mig om han ikke også gør det over de kommende år. Han er et kæmpe talent og har udviklet sig massivt over de seneste par år.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- falle
- Gæst
-
Jaken skrev: At sige, at en 20-årig stadig kan forbedre sig, er som at sige, at jorden er rund. Naturligvis kan han forbedre sig og lur mig om han ikke også gør det over de kommende år. Han er et kæmpe talent og har udviklet sig massivt over de seneste par år.
Hørt! Det svarer til at kritisere en 18-årig for at køre bil dårligt. Det kommer jo med tiden.