Optakt: Det lugter af playoff
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Der står billetter til næste runde og lokker ude i horisonten.
I hvert fald kan Ancelottis udvalgte spille sig videre til 1/8-finaler, såfremt Los Blancos anført af verdens skarpeste Cristiano Ronaldo formår at besejre Juventus i Torino. Læg endda dertil, at den eftertragtede førsteplads og medfølgende topseedning kan erhverves, hvis FC København kan tage Galatasaray hjemme i november-kolde Danmark.
Men Real Madrid har det generelt svært i Italien, hvor særligt Juventus oftest har ageret drillepind. Seks kampe har man spillet på ’Den gamle dames’ hjemmebane, men kun en gang har man vundet – og det var helt tilbage i 1962! Siden da har man tabt 0-1, 0-2, 1-3, 0-2 og 1-2.
Seneste nederlag daterer sig tilbage sæsonen 2008/2009, hvor van Nistelrooy fik lov til at reducere for spanierne, der var kommet bagud 0-2 på scoringer af Del Piero og Amauri.
Real Madrid kan dog i aften gå ind til kampen med visheden om, at holdet under Ancelotti har genfundet melodien og særligt de seneste uger har virket uhyre stærke offensivt; ikke mindst ansporet af en næsten-fit Gareth Bale, der er i allerhøjeste grad er ved at lukke munden på skeptikerne. Rent forsvarsmæssigt har tingene dog til gengæld set jammerlige ud.
Således har forsvaret indkasseret hele syv mål i de seneste tre ligakampe, hvilket slet og ret er uacceptabelt. Særligt de tre mål mod Sevilla og det defensive kollaps på udebanen i Vallecas har gjort på Carlo Ancelotti, som da også var særdeles skarp i sin kritik af holdet ovenpå weekends hårdtkæmpede 3-2-sejr over Rayo.
Dette kan dog muligvis åbne en lille dør på klem for den spanske landsholdsmålmand Iker Casillas, der vanen tro står aftenens Champions League-kamp, og som samtidig må øjne øgede muligheder for at tilbageerobrere posten i målet, hvis han leverer en brandpræstation ude mod Juventus.
Fra sin plads som bagerste skanse får Iker Casillas i øvrigt lov til at dirigere rundt med Ramos, Varane, Marcelo og Carvajal. Alle kan de se frem til en travl aften, hvor Tevez og Llorente formentlig vil blive serviceret så rigeligt fra særligt midtbaneprofilen Andrea Pirlo. Netop Pirlo forsøgte Ancelotti i første opgør at stække med en mandsopdækkende rolle påklistret Illarra, men uden den store succes. I aften vil man formentlig se Real Madrid med lignende tiltag, hvor et friskt bud faktisk kunne være at lade Gareth Bale søge ned i banen og forsøge at forhindre Pirlo i at få gang i sine signaturpasninger.
Madridista.dk’s friske bud på de startende 11:
Casillas – Marcelo, Ramos, Varane, Carvajal – Xabi Alonso, Khedira, Isco – Bale, Cristiano Ronaldo, dí María
Juventus:
Buffon – Ogbonna, Bonucci, Barzagli, Cáceres – Vidal, Pogba, Pirlo – Machisio – Tevez, Llorente
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg forstår dog ikke, hvorfor man ikke starter med Benzema eller endda Morata på toppen. Benzema er inde i en god stime (2 kampe - ja ja!) og Morata skal gerne have nogle kampe i benene.
Dí Maria og Bale inde på samme tid kan jeg desværre ikke se ideen i.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- The Legend
- Gæst
-
Synes også det er lidt af et sats fra Ancellottis side, at starte med Alonso inde. Han er jo ikke i form endnu.
Frygter lidt at Pirlo & co. kommer til vinde kampen om midtbanen i aften.
Men mon ikke vi kan hive en 1-1 hjem :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Optillingen: Casillas-Carvajal(skal op på hesten igen)-Ramos-Varane(vi skal have en stabilitet i forsvaret og de to skal gerne spille hver gang)-Marcelo-Illarra-Alonso-Isco(skal igang igen)-Bale-Benzema(skal prøve at fastholde sin form, for en gangs skyld)-Ronaldo.
Indskiftere: kommer an på hvad der sker i kampen men Morata og Jese skal gere have minimum 20 min.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- The Legend
- Gæst
-
Pelle skrev: Jeg vil rigtig gerne se noget mere til Jesé. De kampe, hvor han har lavet et indhop, synes jeg virkelig har bekommet ham godt. Han er en fremtidens mand for Real, hvis man giver ham chancen - det er jeg overbevist om.
Synes også det er lidt af et sats fra Ancellottis side, at starte med Alonso inde. Han er jo ikke i form endnu.
Frygter lidt at Pirlo & co. kommer til vinde kampen om midtbanen i aften.
Men mon ikke vi kan hive en 1-1 hjem :-)
Enig, udover at jeg tror, at vi vinder ;)
- The Legend
- Gæst
-
Nu hvor Bale spiller så godt, og han er en spiller som real, der skal spille næsten alle kampe, så synes jeg, at han skal blive ved med at spille. Og Maria må nok desværre affinde sig med, at han er på vej til at blive andetsvalg.
.........................................Iker..........................................
..........................................................................................
Arbeloa.........Nacho/Varane....Ramos.........Marcelo
....................................Alonso.........................................
.............Khedira............................Modric......................
Bale.....................................................Ronaldo............
................................Benzema........................................
- Nacho/Varane da de begge er bedre end Pepe (som sikkert koster endnu et mål), og begge kunne bruge nogle minutter.
- Arbeloa for at have noget ro og rutine, og for at Carvajal kan få lidt hvile - ikke mindst mentalt.
- Ramos, da han alligevel er ude i weekenden.
-Alonso, Khedira og Modric fordi denne midtbane har stor rutine, gode defensive kompetencer og samtidig pasningsstyrke og løbevillighed til at kunne iscenesætte de offensive spillere. Illarra starter på bænken, da han minder lidt for meget om Alonso. Jeg kan bedst lide en midtbane, hvor der er tre meget klart opdelte roller.
-Det eneste jeg er i tvivl om i angrebet er, om man burde spille med di Maria. Bale trænger måske til en pause. Den får Ancelotti lov til at bestemme;)
- The Legend
- Gæst
-
M_linding skrev: Så byder jeg også lige ind med en opstilling.
.........................................Iker..........................................
..........................................................................................
....................................Alonso.........................................
- Nacho/Varane da de begge er bedre end Pepe (som sikkert koster endnu et mål), og begge kunne bruge nogle minutter.
- Arbeloa for at have noget ro og rutine, og for at Carvajal kan få lidt hvile - ikke mindst mentalt.
-Alonso, Khedira og Modric fordi denne midtbane har stor rutine, gode defensive kompetencer og samtidig pasningsstyrke og løbevillighed til at kunne iscenesætte de offensive spillere. Illarra starter på bænken, da han minder lidt for meget om Alonso. Jeg kan bedst lide en midtbane, hvor der er tre meget klart opdelte roller.
-Det eneste jeg er i tvivl om i angrebet er, om man burde spille med di Maria. Bale trænger måske til en pause. Den får Ancelotti lov til at bestemme;)
Man har brug for Isco, da han er den klart bedste kreative midtbane spiller, som vi har. Og Isco skal igang igen efter en periode, hvor han har spillet lidt mindre godt set i forhold til sin fremragende start. Og han skal spilles ind sammen med Bale, Benzema og Ronaldo.
Jeg tror vi taber. Vi har det altid meget svært på italiensk grund og vores forsvar sejler.
Juventus skal frem over stepperne og vinde for at sikre sig 2 pladsen og deres fans er fantastiske. De er også i mere eller mindre perfekt opstilling og dominerede os på midtbanen hvilket de nok også gør i aften.
En forsigtig 1-0 eller 2-1 måske, tæt men med nederlag hvor Ancelotti nok giver nogle folk et hvil.
P.s Drop bare det med Madrid fan og sure miner om mit gæt på kampen. Siger bare min ærlige mening om vi får det svært.
P.s.s. Bliver i orange dragter, ligner lidt barcas farver ;)
The Legend skrev:
M_linding skrev: Så byder jeg også lige ind med en opstilling.
Man har brug for Isco, da han er den klart bedste kreative midtbane spiller, som vi har. Og Isco skal igang igen efter en periode, hvor han har spillet lidt mindre godt set i forhold til sin fremragende start. Og han skal spilles ind sammen med Bale, Benzema og Ronaldo.
Problemet er bare, at vi nok bliver presset en del tilbage på banen. Juventus SKAL vinde, og bør også være svag favorit.
Derfor tror jeg ikke, at en type som Isco vil komme til sin magt, hvis han starter inde. For Marchisio, Vidal og Pogba har for meget power og fysik, i forhold til en tremandsmidtbane med Isco.
Jeg kan jo sagtens tage fejl, og meget afhænger af Ancelotti's taktiske oplæg. Men jeg tror at Isco vil blive "overløbet usynlig" af Juve's dynamiske trio.