Optakt: Det lugter af playoff
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Vi kunne spille en falsk 9´er hvis vi havde en spiller der er vant til det, det er derfor jeg gerne ville have Götze. Men ellers er jeg enig, han bliver nødt til at spille Illarra OG Alonso. De to beskytter forsvaret bedre end de andre midtbanespillere. Han har sagt at han ikke vil gøre det, fordi at vi spiller 4-3-3. I det tilfælde kunne han vel ændre det til en 4-2-3-1 - i hvert fald i de store kampe.baggins skrev: gå aldrig tilbage til en fuser, det har jeg altid lært. Bale, Di Maria og Ronaldo på toppen var og bliver en fejl. Madrid har brug for en frontangriber, og ikke en "falsk 9'er". Vi skal have styr på vores forsvar, efter to kampe og 5 mål indkasseret. Jeg tror det første skridt er Casillas, men når det er sagt, så har nok det sværeste job i Madrid for tiden. Han er ikke i kampeform, og for ikke lov til at komme det, men skal alligevel spille mod de sværeste modstandere - nu et Juve der er i en desperat jagt på point. Det næste er at sætte Illarra og Alonso ind på den defensive midtbane, da Khedira gerne deltager i det offensivespil (under mig stadig, da han ikke bringer mange gode ting), dette medføre at de centraleforsvarsspillere samt Alonso/Illarra bliver efterladt i kontraangreb.
Optillingen: Casillas-Carvajal(skal op på hesten igen)-Ramos-Varane(vi skal have en stabilitet i forsvaret og de to skal gerne spille hver gang)-Marcelo-Illarra-Alonso-Isco(skal igang igen)-Bale-Benzema(skal prøve at fastholde sin form, for en gangs skyld)-Ronaldo.
Indskiftere: kommer an på hvad der sker i kampen men Morata og Jese skal gere have minimum 20 min.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Der er jo kun en midtbanespiller der er defensivt god i den startopstilling, og det er Alonso. Det er ikke nok - især ikke mod store hold.M_linding skrev: Så byder jeg også lige ind med en opstilling.
.........................................Iker..........................................
..........................................................................................
Arbeloa.........Nacho/Varane....Ramos.........Marcelo
....................................Alonso.........................................
.............Khedira............................Modric......................
Bale.....................................................Ronaldo............
................................Benzema........................................
- Nacho/Varane da de begge er bedre end Pepe (som sikkert koster endnu et mål), og begge kunne bruge nogle minutter.
- Arbeloa for at have noget ro og rutine, og for at Carvajal kan få lidt hvile - ikke mindst mentalt.
- Ramos, da han alligevel er ude i weekenden.
-Alonso, Khedira og Modric fordi denne midtbane har stor rutine, gode defensive kompetencer og samtidig pasningsstyrke og løbevillighed til at kunne iscenesætte de offensive spillere. Illarra starter på bænken, da han minder lidt for meget om Alonso. Jeg kan bedst lide en midtbane, hvor der er tre meget klart opdelte roller.
-Det eneste jeg er i tvivl om i angrebet er, om man burde spille med di Maria. Bale trænger måske til en pause. Den får Ancelotti lov til at bestemme;)
Real-Laudrup skrev:
Der er jo kun en midtbanespiller der er defensivt god i den startopstilling, og det er Alonso. Det er ikke nok - især ikke mod store hold.M_linding skrev: Så byder jeg også lige ind med en opstilling.
.........................................Iker..........................................
..........................................................................................
....................................Alonso.........................................
- Nacho/Varane da de begge er bedre end Pepe (som sikkert koster endnu et mål), og begge kunne bruge nogle minutter.
- Arbeloa for at have noget ro og rutine, og for at Carvajal kan få lidt hvile - ikke mindst mentalt.
-Alonso, Khedira og Modric fordi denne midtbane har stor rutine, gode defensive kompetencer og samtidig pasningsstyrke og løbevillighed til at kunne iscenesætte de offensive spillere. Illarra starter på bænken, da han minder lidt for meget om Alonso. Jeg kan bedst lide en midtbane, hvor der er tre meget klart opdelte roller.
-Det eneste jeg er i tvivl om i angrebet er, om man burde spille med di Maria. Bale trænger måske til en pause. Den får Ancelotti lov til at bestemme;)
Du har virkelig fået en mani med, at skulle være uenig i ALT hvad der bliver skrevet herinde. Virkelig trættende efterhånden - især når det du skriver ikke har sammenhæng med realiteterne.
Jeg vil i den grad mene, at Khedira kan arbejde defensivt, om end jeg heller ikke er enig i opstillingen.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Jeg har jo lige givet Baggins ret i det han skrev, så uenig med ALT? Det er ikke helt fair.Pelle skrev: Du har virkelig fået en mani med, at skulle være uenig i ALT hvad der bliver skrevet herinde. Virkelig trættende efterhånden - især når det du skriver ikke har sammenhæng med realiteterne.
Jeg vil i den grad mene, at Khedira kan arbejde defensivt, om end jeg heller ikke er enig i opstillingen.
Og nej Khedira er ikke god defensivt, han vil altid søge med frem. Han løber meget, men det betyder ikke nødvendigvis at han forsvarer godt. At forsvare handler om at placere sig, og det gør Illarra og Alonso bedre end ham.
- Rubæk
- Gæst
-
Kan man ikke argumentere for at et stort løbepensum ville være at foretrække mod utrættelige spillere som Vidal og Marchisio ( såfremt han spiller)? Er der ikke chance for at midtbanen bliver løbet over ende, hvis den hedder Alonso og Illaramendi, der begge to er tunge i vendingerne?Real-Laudrup skrev:
Og nej Khedira er ikke god defensivt, han vil altid søge med frem. Han løber meget, men det betyder ikke nødvendigvis at han forsvarer godt. At forsvare handler om at placere sig, og det gør Illarra og Alonso bedre end ham.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Jo, det kan der være noget om, men de fleste af Khedira´s løb er jo fremadrettet. Han efterlader os tit sårbare på kontraangreb, fordi at han ikke er der.Rubæk skrev:
Kan man ikke argumentere for at et stort løbepensum ville være at foretrække mod utrættelige spillere som Vidal og Marchisio ( såfremt han spiller)? Er der ikke chance for at midtbanen bliver løbet over ende, hvis den hedder Alonso og Illaramendi, der begge to er tunge i vendingerne?Real-Laudrup skrev:
- Brylle
- Gæst
-
Jeg er helt enig i at prøve den midtbane. Det er tre mand, der alle kan forsvare, især Khedira og Alonso. Godt nok erobrer Khedira ikke mange bolde, men hans presspil har indtil videre været en stor faktor når bolde er blevet erobret af Illarra. Samtidig kan han true bagrummet med sine løb og forhåbentlig få skabt noget kaos i deres forsvar, som kan åbne for de offensive kræfter. Det er ærgeligt, at den mand ikke kan afslutte. Modric har før været god derinde sammen med Alonso fordi han er mere bevægelig med bolden, og hvis de skulle forsøge at lukke Alonso ned, så har vi stadig en, der kan styre spillet fra en dyb position.M_linding skrev: Så byder jeg også lige ind med en opstilling.
- The Legend
- Gæst
-
M_linding skrev:
The Legend skrev:
M_linding skrev: Så byder jeg også lige ind med en opstilling.
Man har brug for Isco, da han er den klart bedste kreative midtbane spiller, som vi har. Og Isco skal igang igen efter en periode, hvor han har spillet lidt mindre godt set i forhold til sin fremragende start. Og han skal spilles ind sammen med Bale, Benzema og Ronaldo.
Problemet er bare, at vi nok bliver presset en del tilbage på banen. Juventus SKAL vinde, og bør også være svag favorit.
Derfor tror jeg ikke, at en type som Isco vil komme til sin magt, hvis han starter inde. For Marchisio, Vidal og Pogba har for meget power og fysik, i forhold til en tremandsmidtbane med Isco.
Jeg kan jo sagtens tage fejl, og meget afhænger af Ancelotti's taktiske oplæg. Men jeg tror at Isco vil blive "overløbet usynlig" af Juve's dynamiske trio.
Modric er bare ikke kreativ nok, og da vi skal til Torino for at stå defensivt som mod Barcelona, så skal vi bruge Iscos kreativitet offensivt. Det vil være bedre at bytte Maria ud med Bale så, da Maria både er god offensivt og meget hjælpsom defensivt og i genpres.
- The Legend
- Gæst
-
Real-Laudrup skrev:
Vi kunne spille en falsk 9´er hvis vi havde en spiller der er vant til det, det er derfor jeg gerne ville have Götze. Men ellers er jeg enig, han bliver nødt til at spille Illarra OG Alonso. De to beskytter forsvaret bedre end de andre midtbanespillere. Han har sagt at han ikke vil gøre det, fordi at vi spiller 4-3-3. I det tilfælde kunne han vel ændre det til en 4-2-3-1 - i hvert fald i de store kampe.baggins skrev: gå aldrig tilbage til en fuser, det har jeg altid lært. Bale, Di Maria og Ronaldo på toppen var og bliver en fejl. Madrid har brug for en frontangriber, og ikke en "falsk 9'er". Vi skal have styr på vores forsvar, efter to kampe og 5 mål indkasseret. Jeg tror det første skridt er Casillas, men når det er sagt, så har nok det sværeste job i Madrid for tiden. Han er ikke i kampeform, og for ikke lov til at komme det, men skal alligevel spille mod de sværeste modstandere - nu et Juve der er i en desperat jagt på point. Det næste er at sætte Illarra og Alonso ind på den defensive midtbane, da Khedira gerne deltager i det offensivespil (under mig stadig, da han ikke bringer mange gode ting), dette medføre at de centraleforsvarsspillere samt Alonso/Illarra bliver efterladt i kontraangreb.
Optillingen: Casillas-Carvajal(skal op på hesten igen)-Ramos-Varane(vi skal have en stabilitet i forsvaret og de to skal gerne spille hver gang)-Marcelo-Illarra-Alonso-Isco(skal igang igen)-Bale-Benzema(skal prøve at fastholde sin form, for en gangs skyld)-Ronaldo.
Indskiftere: kommer an på hvad der sker i kampen men Morata og Jese skal gere have minimum 20 min.
Vi skal jo aldrig spille med en falsk 9'er, når vi spiller så direkte, det vil jo slet ikke give nogen mening. Så er det ligemeget, om det er en stor kamp eller hvad det er.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Ja, vi bliver nødt til at spille direkte med Bale og Ronaldo på holdet. Derfor var jeg kritisk overfor købet. Da det ikke passer til den måde Ancelotti, sagde at han ville spille på. Men det var ikke et sportsligt køb, som jeg har sagt før.The Legend skrev: Vi skal jo aldrig spille med en falsk 9'er, når vi spiller så direkte, det vil jo slet ikke give nogen mening. Så er det ligemeget, om det er en stor kamp eller hvad det er.
Jeg ville ikke hente Götze for at udelukkende bruge ham som falsk 9´er, men det ville have været en spændene mulighed.
Da jeg nævnte de store kampe, talte jeg om at Illarra og Alonso skal spille sammen.
Sergio Ramos, Varane, Pepe, Marcelo;
Xabi Alonso, Khedira, Modric;
Bale, Cristiano, Benzema
Så var opstillingen der med Ramos som højreback og Xabi, Khedira og Modric på midten
Bænk Diego López, Carvajal, Arbeloa, Jesé, Di María, Isco, Illarra
Frasorteret: Nacho, Casemiro og Morata
Så var Juventus opstilling der også. De spiller igen med 4 i forsvaret og går på kompromis med den opstilling de vandt Serie A med.
Buffon;
Caceres, Barzagli, Bonucci, Asamoah;
Vidal, Pirlo, Pogba;
Marchisio, Llorente, Tevez.