Triumf i ensidig affære
I dag viser han sin klasse når han er bedst, og jeg under ham det virkeligt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- D_P_Z
- Gæst
-
#galactico
- D_P_Z
- Gæst
-
- Inspektøren
- Gæst
-
Det store spørgsmål, er så hvad der skal ske med Gareth Bale. Vi har aldrig spillet bedre end vi gør lige nu, så skal han ind og erstatte enten en sprudlende Jamés eller en FIFA Ballon D'or kandidat i Isco? På den anden side er han fandme også for dyr til, at vi kan tillade os at sætte ham på bænken. Skal måske sælges?
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Inspektøren skrev: I øvrigt, så tror jeg lige at trækker mine negative ladet ord omkring salget af Di Maria tilbage igen. Ham ser vi da nemlig overhovedet ikke til at savne længere.
Det store spørgsmål, er så hvad der skal ske med Gareth Bale. Vi har aldrig spillet bedre end vi gør lige nu, så skal han ind og erstatte enten en sprudlende Jamés eller en FIFA Ballon D'or kandidat i Isco? På den anden side er han fandme også for dyr til, at vi kan tillade os at sætte ham på bænken. Skal måske sælges?
Jeg var faktisk på vej med et indlæg netop om dét, salgene af Di Maria og Özil. Kan vi efterhånden blive enige om, at Ancelotti og den sportslige ledelse så rigtigt? Selvfølgelig ville de kunne give truppen noget, det er trods alt klassespillere, men de trak også ned på for mange parametre. Med Di Maria havde vi næppe nogensinde fundet balancen mellem kontra-possession-fodbold, som Ancelotti efterhånden er lykkedes med. Lidt det samme er historien med Özil, som alt for ofte forsvinder i de store kampe og aldrig ville arbejde som Isco gjorde det i går. Derudover har man også foryngret holdet markant og sikret fremtiden, ved at skifte allerede nu - noget vores modstandere fra i går ikke har haft samme succes med.
Bale skal nok finde sin plads, når han vender tilbage. Der skal dog kæmpes for pladsen, men han er trods alt en spiller, som forstår at tage løb defensivt også - qua sin historie som back. Ligesom vi i perioder i går godt kunne have brugt waliserens hurtighed. Der skal nok blive minutter og afveksling nok til Bale får sin tid. Reelt er vi først i 'galla'-formation igen til februar, så indtil da kan Ancelotti rotere. Spændende bliver det også med Jesé tilbage.
Men for pokker, hvor må man som fodboldelsker, der godt kan lide de taktiske elementer og processen i at opbygge et hold, bare hylde Ancelotti. Hvad den mand har fået ud af holdet på rekordtid - lidt som sidste sæson - det er simpelthen imponerende. Tilmed med klasse, stil, storhed og uden piveri over dommere eller modstandere.
Realex skrev: Jeg synes virkeligt Benzema fortjener anerkendelse for denne her præstation. Den mand er blevet beskyldt for ikke, at være god nok, og for ikke at scorer nok mål (også i de vigtige kampe)
I dag viser han sin klasse når han er bedst, og jeg under ham det virkeligt.
Rørende enig. Jeg sad i dele af kampen og spekulerede på hvor godt Benzema supplerer Ronaldo og Bale/James (igår). I den modsatte ende af banen løb Messi, Suarez og Neymar. Alle spillere man normalt ville bygge et hold op omkring og som er vant til at fungere som omdrejningspunkter.
Deres deling af tid på bolden medfører i min optik, at de alle får for lidt boldtid. Tænk blot på i hvor mange kampe Ronaldo bruger store dele af første halvleg på at skyde sig ind og på at forsøge nogle lidt forkrampede ting. I disse aktioner spiller han sig jo varm og erfarer samtidig hvordan han er mandsopdækket hvorvidt forsvaret primært skærmer af for løb mod kanten eller ind i banen osv.. Disse erfaringer har en Neymar, Messi, Suarez begrænsede muligheder for at drage sig når chancerne og spillet skal fordeles mellem tre frem for 2 eller 1 i Real Madrid.
Konklusionen er, at det måske ikke ser ligeså sexet ud på holdkortet, men jeg er glad for, at vi mellem vores to store stjerner Ronaldo og Bale har en arbejdsom franskmand som får enderne til at mødes på harmonisk vis.
Jeg var vildt imponeret over og se samarbejdet med Kroos og Modric. Det er klart, at 2 verdensklasse spillere har langt nemmere ved at indgå i et samarbejde, men den indbyrdes forståelse var virkelig enestående, og det gjorde rent faktisk, at Messi, Iniesta etc. aldrig rigtig fik et ben til jorden medmindre de fik bolden på egen banehalvdel. Isco krydrede samarbejdet med et vanvittigt arbejdsraseri, som i den grad har slået fast, at han skal indgå i vores start 11'er. Ikke som kantspiller, men central midtbanespiller!
Nu siger jeg det, men disker United op med et vanvittigt højt bud på Bale, så er jeg fortaler for et salg. Jeg har aldrig og er stadig ikke vild med den mand, og slet ikke når James spiller som han gør. Kvalitet er vigtigt, men for mig at se kan Bale slet ikke finde sin rolle på holdet, og han har umådeligt svært ved at spille på højrekanten. Han kommer slet ikke til sin ret, og bliver konstant lukket ned, da hans spil er baseret på der er plads omkring ham, og er virkelig ringe på små områder.
James får han ihvertfald svært ved at slå af, hvis han fortsætter sine takter. Ikke fordi James er urørlig, men fordi Bale virkelig har set rædselsfuld ud denne sæson, og James stille og roligt er begyndt og finde sit spil frem.
Isco er i min bog fredet, og det står klart for mig, at James ikke skal ned og spille centralt midtbane, for at få plads til Bale. For Isco fremfor Bale til hver en tid!
Özil bliver solgt og Di María blomstre. Di María bliver solgt og Isco blomstre. Nu har vi fået spilleren, som har potentiale til at blive ligeså god som de 2 tilsammen, og Isco skal aldrig sælges!
Ronaldo skuffede fælt igår, og længere er den jo egentlig ikke. Han ramte dagen hvor han stort set ikke satte en fod rigtigt, og traf den ene dårlige beslutning efter den anden. En skarp Ronaldo havde scoret hattrick og lagt op til 1-2 mål, men sådan skulle det ikke gå desværre.
Benzema? Der er ikke ord for hvor vigtig og dygtig jeg synes den mand er. Han er så udskældt for ikke at scorer mange mål, og det gør han heller ikke, men den fysiske overlegenhed og lethed han tager bolden til sig og vender rundt på, er simpelthen så fantastisk flot. Hans førsteberøringer på hårde bolde som bliver spillet op på ham er jo så vanvittig gode, at han stort set allerede har sat sin direkte modstander. Igår valgte han så lige, at drible 2-3 mand stort set hvergang og satte det ene flotte angreb op efter det andet.
Jeg er begejstret for vi har ham i truppen, og ville til hver en tid vælge ham fremfor Neymar og Suarez. Han er måske ikke en bedre boldspiller, men som holdspiller slår han alle. Han er så udskældt for ikke at scorer mange mål, men kamp efter kamp ignorere han det, og servicere sine holdkammerater, selvom han kunne have været ligeså egoistisk som så mange andre, og nok scoret 5-7 mål mere, men det vigtigste for holdet er ikke hvem der scorer, men at vi scorer, og det forstår Benzema!
Casillas, Marcelo, Isco og Benzema var for mig de bedste Real Madrid spillere. Ancelotti var dog for mig Man of the match! Han turde at spille vores spil, og vi gjorde det til perfektion, og endelig får vi den overlegende sejr imod Barcelona, som vi ikke har fået siden 2008. Vi fik endelig sejren, hvor vi spillede fodbold, og hvor vi kombinerede os frem til det ene angreb efter det andet. Det er stort, og nok det største for mig! Alle Real Madrid spillere skal dog hyldes, og selvom jeg synes Pepé har største skyld i målet, så spiller han sig godt nok op, og gør det fremragende sammen med en Ramos, som nok spiller sin bedste El Clasico kamp. Kun med fokus på sejr, og godt forsvarspil. Når Ramos spiller sådan, så er han en af verdens 3 bedste, men det sker bare sjældent desværre.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
2 måneder efter salget, og man savner på ingen måde di Maria. Fantastisk købsmandskab af Perez!
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Og det er over hele linjen. I har været omkring de fleste, men jeg vil lige vende en mand: Kroos. Hold nu op et fantastisk køb. Nu har jeg lige genset kampen, og det er fuldstændigt vanvittigt, hvilken ro og intelligens han har på banen. Jeg tror, at han taber bolden dumt én gang i går. Udover det sætter han ikke en fod forkert, og det er vel og mærke med en masse diagonal pasninger og andre lange afleveringer. Jeg er forelsket i ham! Jeg kunne dog godt bruge, at han til tider var en lille smule mere selvisk. Han har bolden på kanten af feltet 2-3 gange i går, hvor en spiller med hans sparketeknik skal forsøge sig. Han prøver at sætte en holdkammerat op, og det kendetegner ham også, men jeg vil gerne have set ham forsøge i går!
Hvis man alligevel skal rette en kritik, så synes jeg, det er ærgerligt, at vi ikke er mere effektive på de kontraer, vi har. Det er synd, at det er Ronaldo og Marcelo der i 4 ud af 5 tilfælde skal lægge den afgørende aflevering. Lige på det punkt kunne jeg godt savne Bale i går. Sejren var overlegen - rent spilmæssigt - men det kunne da også have været dejligt, såfremt scoringstavlen havde vist 5-1 efter 90 minutter.
Alt i alt en fantastisk kamp!
- amin0284
- Gæst
-