Triumf i ensidig affære

11 år 9 måneder siden #73 af BBB
Besvaret af BBB på emne Triumf i ensidig affære

Kristian S skrev: Lige for at forsvare Ronaldo så tog han altså nogle gode løb, og var i flere tilfælde meget eller helt fri, hvor han desværre så får en dårlig aflevering.

Tænker specielt på et tidspunkt i anden halvleg hvor Ronaldo udnytter sin fart og løber igennem midten af Barca's forsvar imens Isco har bolden på venstrekanten. Ronaldo løber sig helt fri og alt Isco skal er at ligge en mellemhård skrå aflevering, og så havde Ronaldo haft frit løb til en én mod én med Bravo. Men desværre ødelægger Isco totalt denne chance med en af de mest vattede afleveringer jeg længe har set... *suk*

Det sjove er at det er langt fra første gang i en kampe at Isco forpasser en simpel aflevering til en helt fri Ronaldo, og det begynder ærlig talt at virke en smule mystisk.

Jeg er helt enig i første del, og har skrevet samme begrundelse i karaktererne. Med to mål ville Ronaldo nok have sneget sig op på 4 i bedømmelsen, men jeg ved ikke om det ville give karakter-overload i en 4-1 sejr ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 9 måneder siden #74 af Kristian S
Besvaret af Kristian S på emne Triumf i ensidig affære

ZizouMo skrev:

Kristian S skrev: Lige for at forsvare Ronaldo så tog han altså nogle gode løb, og var i flere tilfælde meget eller helt fri, hvor han desværre så får en dårlig aflevering.

Tænker specielt på et tidspunkt i anden halvleg hvor Ronaldo udnytter sin fart og løber igennem midten af Barca's forsvar imens Isco har bolden på venstrekanten. Ronaldo løber sig helt fri og alt Isco skal er at ligge en mellemhård skrå aflevering, og så havde Ronaldo haft frit løb til en én mod én med Bravo. Men desværre ødelægger Isco totalt denne chance med en af de mest vattede afleveringer jeg længe har set... *suk*

Det sjove er at det er langt fra første gang i en kampe at Isco forpasser en simpel aflevering til en helt fri Ronaldo, og det begynder ærlig talt at virke en smule mystisk.

Mener du den aflevering til Ronaldo, hvor det i sidste ende førte til en Benzema scoring?

Ja heldigvis fik Ronaldo noget fornuftigt ud af den aflevering på trods af hvor ringe det var af Isco.

11 år 9 måneder siden #75 af FranciscoISCO
Jeg vil faktisk gå så langt som at sige at Ronaldo var godi lørdags - jeg gav ham da også en 4'er. Nu har jeg lige fået set kampen igen og han var, især i første halvleg, meget udfordrende hvoraf han slipper godt af sted med en del og får generelt vist prøver på sit store repertoire. I løbet af de første 45 min. kunne han diskutabelt have fået straffe ved sekvensen hvor han udfordrer Busquets, det er ham der flot smider indlægget i hovedet af Benzema, som rammer stolpen, og så scorer han endda også et vitalt mål; og som Kristian påpeger tager han konstant en masse gode løb der stresser modstanderen. I anden halvleg var han knap så toneangivende men sætter dog et væsentlig aftryk ved 3-1 scoringen hvor han med stor teknisk dygtighed lynhurtigt får vendt sig med bolden og skubber den videre til James, et angreb der med Iscos halv sløve aflevering kunne være løbet i sandet. Ronaldo havde altså i mine øjne en stor andel i sejren, men når han skal bedømmes taler det desværre ikke til hans fordel at han i de sidste tyve minutter af kampen får ødelagt 2/3 omstillinger ved at tage de forkerte beslutninger; og da det var mod slutningen af kampen lader det lidt til at det er disse sekvenser som sidder friskest i betragterens erindring. Disse skal selvfølgelig trække ned, men det var altså på et tidspunkt hvor kampen mere eller mindre var afgjort - ved stor hjælp af Ronaldo.

En 3'er til Ronaldo kunne jeg måske godt gå med til, men hvis man giver ham 2 på baggrund af hans præstation i lørdags, så tror jeg altså det er et udtryk for at man er ved at være forvendt! :) Jeg mener sågar at der i optakten her på siden stod noget i retning af at 'dette er kampen hvor Ronaldo kan sætte hattrick-rekorden' (i forbindelse med Messis rekord), der synes jeg måske også liiiige man bør sætte nogle ting i perspektiv.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Hvidt

11 år 9 måneder siden #76 af Hvidt
Besvaret af Hvidt på emne Triumf i ensidig affære
Helt enig i at Ronaldo var god i lørdags. Den kritik jeg har rettet imod ham skal vel ses på baggrund af hans normalt altoverskyggende høje niveau, som du selv nævner. Selv på hans dårlige dage er han jo stadig blandt de ti bedste i verden, og i lørdags var han bestemt heller ikke dårlig, men han outshinede ikke alle andre som vi, i den forstand, forkælede madridistas er blevet så forvant til. Man skal herudover ligge samtlige medspilleres måske bedste individuelle, som kollektive præstationer oveni. Med det in mente er det ekstra svært at skille sig ud i vanlig Ronaldo-stil, og det kostede nogle måske ikke helt velovervejede kritiske røster fra min side.. MEN så er det godt at andre har klarsyn - Tak FranciscoISCO for en mere nuanceret bedømmelse end jeg selv kunne komme frem til i glædesrusen! ;)
Så hvis man kan, vil jeg gerne trække min "kritik" af Ronaldo halvt tilbage - og kun halvt fordi jeg ved, at det ærgrer ham selv ligeså meget at han ikke ramte sit topniveau(hvis han da har en øvre grænse).
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Hvidt.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

Leveret af Kunena Forum