Madrid tabte giganternes duel

7 år 4 måneder siden #25 af Siempre Madrid

Storken skrev: Ancelotti skal overveje at rotere lidt mere op til Atletico kampene. Spillerne har set trætte ud i slutningen af kampene. Eftersom ligaen er tæt på tabt, så kunne han med fordel udnytte det til at lade op til kampene i Champions League. Atletico er ikke et hold, der er sjovt at spille mod, når man løber tør for energi.

Du kender tydeligvis ikke Real Madrid. Det kan godt være, at det vil være velset i Barcelona at opgive La Liga, men i Real Madrid er det en klar fyreseddel. Hvorfor skulle man med 10 kampe igen opgive at hente fire points? Stram lige op!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Kassow-Rossing, Roesen7, andreashn, ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #26 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Madrid tabte giganternes duel
Så blev det mandag, og ens følelser har lagt sig lidt. Jeg må faktisk indrømme, at jeg er stolt over indsatsen i går. Med hele 2015 in mente, så synes jeg, det er vanvittigt, at vi går ud og dominerer Barcelona i størstedelen af første halvleg og i starten af anden - og endda på udebane. Vi taber, da vi brænder for mange chancer, og da vi ud af ingenting lukker Suarez målet ind på et tidspunkt, hvor vi faktisk har styr på kampen.

Hvis vi for et kort øjeblik hiver selve resultatet ud af ligningen, så synes jeg faktisk, at vi går ud af gårsdagens kamp som vindere. Vi er Barcelona fuldstændig overlegne i første halvleg, hvor de ikke kommer frem til noget som helst udover et mål og en stor chance på en dødboldsituation. Historien gentager sig i starten af anden halvleg, men med målet får de desværre momentum, hvilket ærger mig, men måske også var forventeligt.

Alt i alt viste gårsdagens kamp i hvert fald, at der ikke en tydelig forskel i kvaliteten på de to hold, og hvis der er, så er det med en lille fordel til Real. Og så lad os glæde os over, at vi har den indbyrdes fordel, hvis vi skulle være så heldige, at vi kunne hente fire point. Barcelona har i øvrigt Sevilla og Valencia i samme periode som Paris kampene.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #27 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Madrid tabte giganternes duel
Vi dominerede i første halvleg. Men mange glemmer også, at Busquets, Barcas klart vigtigste spiller efter Messi, ikke var med på det tidspunkt. Det er ham der nemlig sørger for, at hjulene kører velsmurte i Barcelonas Tiki-Taka spil. Men det var helt klart også vores egen fortjeneste. Barcelona ville dog spille bedre med Busquets end uden. Men om de havde været bedre end os, er svært at sige.

Benzema, wow. Fra nu skal kører vi 4-4-2 med Benzema som spilstation og CR7 på toppen. Det fungerede fremragende. Fantastisk aflevering.

Nå det så er sagt, som må Barcelona bare ikke scorer mod os på dødbolde. Der var kun Mathieu og Piqué og delvist Suarez, som der skulle være ekstra meget opmærksomhed. Resten af deres af spillere er ikke i nærhed af at være en trussel af fysiologiske årsager. Det er bare ikke godt nok.

Jeg er bekymret på Bales vegne. Der er intet der fungerer for ham. Hvis United eller Chelsea, som rygterne går på, er meget interesseret, så tror jeg, desværre, at vi bliver nødt til at sælge.

Vi var mange der forventede, at kombinationen med CR7 og Bale ville blive ustoppelig. Det har bare siden vist sig at gå den stik modsatte vej.

Forhåbenlig spiller vi lige så godt i de resterende kampe, og at dette ikke bare var fordi, at det var El Clasico.

Og selvfølgelig er ligaen ikke tabt. Barcelona skal nok tabe point, når ingen forventer det: Malaga, Celta Vigo, Getafe, Real Sociedad og igen Malaga.
Dog har de gjort det godt mod subtoppen og toppen. Det kan man ikke tage fra dem.

Der er forhelvede også 10 kampe tilbage. Ro på og hold hovedet koldt.

7 år 4 måneder siden #28 af Lykke
Besvaret af Lykke på emne Madrid tabte giganternes duel
jeg har på min morgen tog tur siddet og funderet lidt over kampen og ligesom Sebberg og Inspektøren sidder jeg ærlig talt med en stolt følelse over holdet igår.

Vi har været håbløs dårlige i skræmmende mange kampe, men igår viste vi tænder. vi viste at vi kan sgu godt! og vi vil det! Det var så lækkert at se holdet spille Barca helt i stykker. Midtbanen snuppede alle bolde de kom i nærheden af og selvtilliden var tilbage.

desværre var holdet så fokuseret på at presse Barca at forsvaret lige glemte deres arbejde, hvilket blev udnyttet. Den anden vej havde vi mange store chancer, men Bravo spillede en virkelig flot kamp og fik lavet nogle vilde redninger. havde det ikke været for ham, havde vi vundet. Jeg er også sikker på at vi havde vundet hvis der liige havde været et par minutter mere af første halvleg, andet mål var lige om hjørnet.

men ja vi tabte, desværre. men hvis vi bliver ved med at spille sådan her, kan vi sgu godt klare det! Barca har heldigvis nogle sværere kampe forude end vi har, så vi må håbe at de fejler og vi bliver ved med det flotte spil. Vi bliver nødt til at tro på det!!

Jeg spekulerer også stadig over hvad der er gået galt med Bale, sidste sæson var han fantastisk og det virkede til at samarbejdet med Cristiano var fantastisk. Men der er sket et eller andet. Han er en skygge af sig selv og jeg ved simpelthen ikke hvad der skal gøres. Måske er presset for stort, kritikken for voldsom. Vi er alle hurtige til at være ude efter ham og som nogle har sagt var det bestemt ikke hele kampen igår, hvor han var dårlig. Jeg drømmer stadig om at man på en eller anden måde kan 'fikse' ham, for det er sgu synd! Jeg har ondt af manden.

7 år 4 måneder siden #29 af anes
Besvaret af anes på emne Madrid tabte giganternes duel
Jeg er ikke enig i at Bale var den dårligste i går, jeg har tit råbt af ham men han gjorde det fornuftigt i vores 4-4-2 og hjalp med at lukke Neymar helt ned.
Da vi så kommer til anden halvleg går vi over i en 4-3-3 hvor Bale så ryger længere frem og ikke deltager så meget og så blev han usynlig. Forstår ikke den taktikændring når vi nu havde styr på dem og presspillet gik så godt. Måske spillerne ikke havde energi nok til at fortsætte men så må Ancelotti lære at skifte ud.

Dog synes jeg ikke Isco leverede, han lavede virkelige mange dårlige afleveringer og så lidt præget ud af tempoet.

• 2Martin2
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #30 af 2Martin2
Besvaret af 2Martin2 på emne Madrid tabte giganternes duel

Sahinovic skrev: Det er mig en gåde hvordan vi kan falde så meget i niveau i anden halvleg.

At give dommeren en del af skylden for nederlaget er jo håbløst.

Et muligt bud er de gule kort, der betyder spillerne ofte ikke går ligeså meget til den. His spillerne ikke går ligeså meget til den, har barca mere ro, mere ro betyder de har lettere ed deres spil.

2-2 burde kamp resultatet fra igår på ses på displayet, surt det ikke gjorde

7 år 4 måneder siden #31 af Kroos
Besvaret af Kroos på emne Madrid tabte giganternes duel

Inspektøren skrev: Vi dominerede i første halvleg. Men mange glemmer også, at Busquets, Barcas klart vigtigste spiller efter Messi, ikke var med på det tidspunkt. Det er ham der nemlig sørger for, at hjulene kører velsmurte i Barcelonas Tiki-Taka spil. Men det var helt klart også vores egen fortjeneste. Barcelona ville dog spille bedre med Busquets end uden. Men om de havde været bedre end os, er svært at sige.

Busquets er vigitg, ja. Det er dog en overdrivelse at sige han er den vigtigste efter Messi. Det har han ikke været siden Pep var træner.
Og det er specielt sørgeligt, at Barca fans nævner Busquets som grunden til at Real Madrid dominerede som de gjorde og at vi ligepludselig mistede kontrollen over kampen fordi Busquets kom ind. Vi mistede kontrollen over kampen da Suarez scorede i 56'ene minut og ikke i 76 minut.

Jeg vil ikke tage noget fra Busquets og det kan godt være, at hvis han startede fra start, så havde Barca lidt mere bolden, men jeg vil umiddelbart stadig sige at vi ville dominere, specielt i første halvleg, hvor vi var flyvende.

Også er det jo ik fordi at de havde en boldmongol som erstatning for Busquets. Macherano er en spiller der har evnen til at erstatte Busquets, specielt i denne sæson, hvor mange Barca fans synes at han har været deres bedste man (sammen med Messi).
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Kroos.

7 år 4 måneder siden #32 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Madrid tabte giganternes duel
www.facebook.com/video.php?v=13608373839...43086&type=2&theater

Mange af jer har sikkert allerede set videoen hvor Bale, Jesé og Ramos får fansenes "kærlighed" at føle ^

Men er der nogen der kan oversætte hvad det er Ramos' samtale med en af fansene til sidst i videoen handler om?

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #33 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Madrid tabte giganternes duel
Dummede Ikér Casilias sig, da Suarez scorede?

Det mener vores legendariske målmandstræner, Viliam Vecchi tilsyneladende:
videos.marca.com/v/nN3frREDfur-el-cabreo...l-gol-de-suarez.html

7 år 4 måneder siden #34 af Sahinovic

Inspektøren skrev: Dummede Ikér Casilias sig, da Suarez scorede?

Det er vidst på tide at vores kære Ikér selv sætter sig ud på bænken, for klubbens men sandeligt også for hans egen skyld, han er igang med at efterlade et grimt billede af sig selv og det fortjener han ikke.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Sahinovic.

7 år 4 måneder siden #35 af Dios
Besvaret af Dios på emne Madrid tabte giganternes duel

Inspektøren skrev: Dummede Ikér Casilias sig, da Suarez scorede?

Det er ihvertfald meget ordinært målmandsspil, og en Íker i topform havde 10 ud af 10 gange nuppede den! Specielt det med at stå på benene indtil angriberen har lavet udfaldet har været Casillas store force igennem karrieren, men han sætter sig på røven før Suarez har sparket. Det er en rigtig amatør fejl.

Hvis man skal klandre en spiller for målet, så må det være Ramos. Det ændre dog bare ikke på, at Casillas igen ser skidt ud. Jeg jeg håber vitterligt på en De Gea til sommer!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

• Jaood
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #36 af Jaood
Besvaret af Jaood på emne Madrid tabte giganternes duel
Jeg håber på en Keylor til næste kamp.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.