Madrid tabte giganternes duel
Macon skrev:
FigoJensen skrev:
Sahinovic skrev:
Inspektøren skrev:
Sahinovic skrev: De Gea er et godt bud, men er han nu også så god som folk gør ham til. Han har igennem sæsonen reddet Manchester United mange gange, men har også tit set ham lave et par mærkelige ting som får mig til at føle mig lidt usikker på ham, senest her mod Liverpool hvor jeg finder hans placering yderst mærkværdig, som i sidste ende føre til mål:
Hvad med Neuer eller Courtois? De lavede også KÆMPE brøllere i går:
Neuer:
Courtois:
Vil du heller ikke have dem?
Hvis jeg var Florentino, så ville jeg stadig går langt for at hente enten Neuer, Courtois eller De Gea.
De Gea har muligvis været PLs bedste spiller. Han er årsagen til, at United overhovedet kan snakke Champions League.
Courtois er et monster. Efter han lavede den store fejl, så skal jeg da også love for, at han rettede op på den, bagefter:
Neuer: Behøver jeg overhovedet at sige noget? Verdens mest komplette målmand: Kan spille bolden godt rundt, som var han uddannet fra La Masia, gode reflekser, kan påtage sig rollen som sweeper, god ved dødbolde, der er ikke de målmandskompetencer, som han ikke er i besiddelse af.
Jeg har skrevet at han har reddet Man Utd mange gange, men at han igennem sæsonen flere gange har lavet noget mærkeligt på målet som har fået mig til at tvivle lidt, så jeg basere det ikke bare ud fra den ene hændelse mod Liverpool.
Neuer vil jeg aldrig have, større klovne målmænd skal man lede længe efter. Courtois er vanvittig men tror du selv på Chelsea lader sådan en målmand gå, det tror jeg ihvertfald ikke på.
Måske hvis Varane eller Bale ryger den anden vej i en byttehandel... Det kan man vel aldrig udelukke. Mourinho er i hvert fald særdeles interesseret i Varane.
Udover det forstår jeg ikke din holdning til Neuer. Klovne målmand? Du har selvfølgelig ret til din holdning, men han er p.t. verdens bedste målmand, og det er alle klubber vel interesserede i at have på deres hold.
Større klovne målmænd skal man lede længe efter? nok noget af det dummeste jeg har hørt, verdens klart bedste målmand, hvad gør ham til en klovne målmand?
Verdens bedste målmand? Ja hvis Cortouis ikke fandtes.
Han er bare overhovedet ikke mine kop te med alle de gange han løber langt ud af målet og begynder at drible og alt muligt andet, han ligner jo ikke andet end en forvirret klovn, og på et tidspunkt kommer hans klovne aktioner, hvilket jeg absolut ikke forbinder med de bedste målmænd der nu engang har været,- til at koste, som det også har gjort før.
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sebberg skrev: Det er godt nok tragikomisk at læse om kampen inde på FCB.dk. En ting er, at de er glade for sejren, men det er mere deres syn på kampen, der overrasker.
De ser jo, i ramme alvor, kampen som, at vi dominerer første halvleg småt (men at vi har lige mange chancer), og at de så spiller os ud af stadion i anden halvleg med tonsvis af chancer.
Det er som om, at det er gået deres næse forbi, at:
- De chancer + mål, de får i første halvleg, er fuldstændig tilfældige. Et forfærdeligt frispark af Pepe og en kæmpe kludderchance til Neymar. Vores chancer derimod - med undtagelse af Bales skud i feltet, er gennemspillede angreb, hvor vi udspiller Barcelona fuldstændigt.
- Vi starter anden halvleg bedst, men da de igen får et mål ud af ingenting, går det galt. Alle de chancer de så får, og al den dominans, de har, den får de pga., at vi satser.
Jeg kan slet ikke forstå, at de ikke er mere kritiske overfor deres eget hold. Havde Real Madrid været mere kyniske, så havde vi sagtens kunne vinde på Camp Nou i går.
Øjet ser nogen gange hvad det gerne vil. Jeg er bestemt også af den holdning, at vi da mindst skulle have haft et point med derfra, men der er da helt sikkert også folk herinde, der ser os mere dominerende ende vi måske i virkeligheden var.
I sidste ende havde Barca flere afslutninger end os eksempelvis.
Skal jeg forsøge at forholde mig objektivt, så var Barca bedst de første 10-15 min og den sidste halve time og vi var bedst fra 15. min til 60 min.
Det er vel ca 45 min. hver. Ingen hold kan indvende noget i mod, at modstanderen fik sejren, men i sidste ende havde uafgjort været mest retfærdigt i mine øjne. Det udslagsgivende var desværre, at Barca var en kende skarpere end os.
Fortsætter vi spillet, kan vi også godt lave mindst 27 point i resten af sæsonen og slå Atletico ud af CL også kan det godt ende med en titel eller to alligevel. Barca laver næppe 30 point. De har trods alt et lidt svære slutprogram end os :-)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Jeg forstår, hvad du siger, og jeg er enig i, at du kan skitsere kampen således. Det, jeg mener, er bare, at jeg ikke synes, at det er Barcas fortjeneste, at de har den sidste halve time. Eller jo, naturligvis er det deres egen fortjeneste, men det er ligeså en effekt af vores hunger efter et mål (især til sidst), og at vi har brugt kræfterne. Vores periode er derimod klart forårsaget af fantastisk spil, hvor vi udspiller Barcelona.
Det kan fremstå en smule subjektivt, men jeg synes helt ærligt ikke, at Barcelona kan tage mange gode ting med fra kampen i går. Andet end at de til stadighed har marginalerne med sig.
- Storken
- Gæst
-
Sebberg skrev: Det er godt nok tragikomisk at læse om kampen inde på FCB.dk. En ting er, at de er glade for sejren, men det er mere deres syn på kampen, der overrasker.
De ser jo, i ramme alvor, kampen som, at vi dominerer første halvleg småt (men at vi har lige mange chancer), og at de så spiller os ud af stadion i anden halvleg med tonsvis af chancer.
Hvilke chancer har Real Madrid helt nøjagtig i kampen?
Jeg kan kun nævne følgende:
1) Målet
2) Ronaldos skud på overliggeren
3) Benzemas skud i starten af anden halveg
4) Bales skud efter klump spil i feltet
Det er vel omkring 2 mål Real Madrid kunne forvente efter de afslutninger de havde. Det er sandsynligvis lidt mindre. Langskud giver jeg ikke meget for, da de kun scorer 3% af gangene.
I spillede uden tvivl en fin kamp, men I skabte trods alt ikke alverden.
Storken skrev:
1) Målet
Det er vel omkring 2 mål Real Madrid kunne forvente efter de afslutninger de havde. Det er sandsynligvis lidt mindre. Langskud giver jeg ikke meget for, da de kun scorer 3% af gangene.
De fire chancer, du nævner, er så også kæmpe store. Både stolpeskuddet og Bales skud er næsten 100 procenter, mens Benzemas også er enorm.
Dertil havde vi bare enorm mange optræk til store chancer. Der var Ronaldos langskud, offside-målet, Marcelo, der får blokeret et skud ved 20 meter og en masse andre episoder med småspil helt oppe i feltet.
Føler du dig tilfreds efter gårsdagens kamp. Rent spillemæssigt.
Storken skrev:
1) Målet
5 - Ronaldos langskud, som Bravo skubber over målet til hjørne.
6 - Benzemas skud, som bliver rettet af og Bravo skubber den ud til hjørne.
7 - Marcelos der trækker ind i banen og ved kanten af feltet skyder, men bliver blokeret af en forsvar spiller.
Ikke at det var 100% chancer, men det var chancer der godt kunne have ført til mål. Jeg synes at Ronaldos på overlæggeren og Bales inde i feltet var to 100% chancer. Så var Benzemas inde i feltet også stor.
Barca brændte også selv 3-4 kæmpe chancer. Neymar X2, Alba og måske Messis langskud som jeg også så inde.
Men 3 af de 4 kom efter 2-1 målet.
Jeg var overrasket over at Barca hjemme ikke kunne kontrollere kampen, som de plejede. De scorerede på en dødbold og et kontraangreb :D karma?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Storken skrev:
1) Målet
Det kan godt være at du ikke giver meget for langskud, men Ronaldo's langskud var millimeter fra at ryge ind. Læg dertil målet, som blev annulleret samt Marcello's skud (som godt nok ikke er helt tæt på). Derudover havde vi hele tiden optakt til chancer tæt på jeres felt. hvor mange tacklinger var det lige Piqué havde...5 stk.
- Storken
- Gæst
-
Et gennemsnitligt skud fra højre side af det lille felt har 21% chance for at gå ind, når afleveringen er et indlæg. Det er ikke meget, når man tænker på, at spilleren står få meter fra målet. Ronaldo vil muligvis score på sin chance mere end 21% af gangene, men det giver alligevel et billede af, hvor sjældent man egentlig scorer fra den position fra indlæg.
Et skud uden fra feltet har 3% chance for at ende i et mål i gennemsnit. Det er muligt, at Ronaldos langskud var tæt på, men det er stadig meget usandsynligt, at den går ind. Ronaldo har eksempelvis scoret 2 mål på 90 forsøg uden for feltet i denne sæson. Det ene af målene var på frit mål, hvor målmanden var fanget uden for feltet.
En sidste statistik:
Afslutninger fra det lille felt midt for målet rammer målet 69% af gangene. Det vil sige, at cirka en tredje del af gangene rammer en spiller ikke engang målet med et skud midt for målet fra meget kort afstand.
Pointen er, at chancer sjældent ender i mål. Det kræver ligeledes en kæmpe chance før man har bare 50% for at score.
Kilder:
cartilagefreecaptain.sbnation.com/2013/1...n-and-expected-goals
cartilagefreecaptain.sbnation.com/2013/1...eading-is-super-hard
Nu er begrebet 100% chancer jo bare en talemåde i fodboldens verden. Jeg har da aldrig oplevet noget lignende med det indlæg du lige har skrevet haha :D Hvad er meningen med det? Neymar brændte nok den største chance i kampen, men fordi han brændte, så kaldes det vel stadig en 100% chance, fordi der skal være mål?
Jeg synes det er helt fint, at man som Cule og Madridista har 2 forskellige syn på kampen. Det jeg bider mærke i er, at Barcelona sluttede kampen med 52% i boldbesiddelse, men efter 68 min. spillede, så førte Real Madrid i boldbesiddelse. Real Madrid knækkede da Modric knækkede. Generelt er jeg hamrende ligeglad, men hvad er dit syn på det? Det er jo en statistisk som i lever og ånder for, så er det tilfredsstillende for jer?
Vi taler ydermere om et hold som har vundet 18 ud af de 19 seneste kampe, og et hold som kun har vundet 1 ud af 5 kampe. I vandt, og det tæller, men kan det være tilfredsstillende for jer, at blive spillet ud af banen i så store dele af første halvleg, og indtil Modric gik død? Godt nok fik i selv jeres kæmpe chancer, men det ville da heller ikke være til at bære, hvis i ikke gjorde.
Vi Madridistas sidder ihvertfald tilbage med et smil på læben selvom vi tabte. Vi fik bevist, at selvom vi er i en kæmpe krise, så kan vi bide skeer med det mest formstærke mandskab i Europa, og faktisk var det små marginaler som afgjorde kampen. Jeg har ihvertfald en stor tro på, at Real Madrid i efteråret ville have vundet klart i søndags.
Alt i alt, så er vi begge "glade" i hver vores lejr. Jeg forstår bare ikke hvorfor i hylder Barcelona for den sejr. Alt andet ville da være total uacceptabelt. Jeg havde ihvertfald været kritisk overfor Real Madrid, hvis de leverede sådan en omgang bæ-bold.
En Barcelona sejr gav 1,6 tilbage, hvor Real Madrid gav 4,6 tilbage på oddset. Det er længe siden der har været så stor forskel på de 2 odds.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Vi Madridistas sidder ihvertfald tilbage med et smil på læben selvom vi tabte. Vi fik bevist, at selvom vi er i en kæmpe krise, så kan vi bide skeer med det mest formstærke mandskab i Europa, og faktisk var det små marginaler som afgjorde kampen. Jeg har ihvertfald en stor tro på, at Real Madrid i efteråret ville have vundet klart i søndags.
Det er netop dét, der er skræmmende ved den gruppe spillere Ancelotti har i sin vold; spiller han sit materiale, som mod Barcelona (forsvarer i en 4-4-2), og holdet så småt begynder at genfinde formen (det tror jeg sker NU), så er der ingen, og jeg mener ingen hold, der kan hamle op med Real Madrid, og da slet ikke over to kampe. Det er en vidunderlig følelse at sidde tilbage med :-)
Og så er jeg enig med dig. Storken er på MEGET dybt vand pt. :-D
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev: Det er sjovt, hvordan folk altid smider om sig med begrebet 100% chancer, når størstedelen af dem bliver brændt.
Et gennemsnitligt skud fra højre side af det lille felt har 21% chance for at gå ind, når afleveringen er et indlæg. Det er ikke meget, når man tænker på, at spilleren står få meter fra målet. Ronaldo vil muligvis score på sin chance mere end 21% af gangene, men det giver alligevel et billede af, hvor sjældent man egentlig scorer fra den position fra indlæg.
Et skud uden fra feltet har 3% chance for at ende i et mål i gennemsnit. Det er muligt, at Ronaldos langskud var tæt på, men det er stadig meget usandsynligt, at den går ind. Ronaldo har eksempelvis scoret 2 mål på 90 forsøg uden for feltet i denne sæson. Det ene af målene var på frit mål, hvor målmanden var fanget uden for feltet.
En sidste statistik:
Afslutninger fra det lille felt midt for målet rammer målet 69% af gangene. Det vil sige, at cirka en tredje del af gangene rammer en spiller ikke engang målet med et skud midt for målet fra meget kort afstand.
Pointen er, at chancer sjældent ender i mål. Det kræver ligeledes en kæmpe chance før man har bare 50% for at score.
Kilder:
cartilagefreecaptain.sbnation.com/2013/1...n-and-expected-goals
cartilagefreecaptain.sbnation.com/2013/1...eading-is-super-hard
Men kan vi blive enige om, at du ryster lidt mere i bukserne, når det omtalte langskud kommer fra Cristiano Ronaldo i fuld hastighed uden en spiller til at blokere det? Det var jo ikke et halvpresset langskud af Pepe fra 30 meter. Selvfølgelig siger statistik noget, men jeg vil vove den påstand, at Cristiano sparker langt over 10% af frie langskud med 5 meters tilløb i retning af mål ind. Det svarer lidt til et contested skud i basket, hvor procenterne falder med omkring 20%, alt efter om der er en forsvarsspiller indenfor 1 meter af skytten.
Man kan bruge statistik til meget, men man kan altså ikke bruge den, som du vil. Uagtet, at du forsøger at fremtvinge en pointe omkring søndagens afslutninger, så taler du forbi dig selv i din iver efter at finde en objektiv sandhed. Den findes givetvis derude, men den kræver langt mere komplekse statistisk belæg, end det du prøver at bringe på bane der.
Og ja, chancer ender sjældent i mål. Til gengæld ender 100% af alle mål med mål. Se dét kalder jeg statistik!
Sebberg skrev: Roesen7:
Jeg forstår, hvad du siger, og jeg er enig i, at du kan skitsere kampen således. Det, jeg mener, er bare, at jeg ikke synes, at det er Barcas fortjeneste, at de har den sidste halve time. Eller jo, naturligvis er det deres egen fortjeneste, men det er ligeså en effekt af vores hunger efter et mål (især til sidst), og at vi har brugt kræfterne. Vores periode er derimod klart forårsaget af fantastisk spil, hvor vi udspiller Barcelona.
Det kan fremstå en smule subjektivt, men jeg synes helt ærligt ikke, at Barcelona kan tage mange gode ting med fra kampen i går. Andet end at de til stadighed har marginalerne med sig.
Vi er nok i bund og grund enige om, hvordan vi mener kampen forløb. Jeg synes egentlig også, at vi har mest af være stolte af spillemæssigt, men i sidste ende fik vi jo ikke det vigtigste med os - point.
Min pointe var egentlig lidt bare den gode gamle, at man ikke skal kaste med sten, når man selv har fans som tydeligvis også er for subjektive i deres holdning (ikke møntet på dig), men måske bare konstatere, at der sikkert har siddet mange Barca fans i eufori over det muligt afgørende skridt de tog mod mesterskabet og derudover havde de sidste 15 min. friskt i erindringen, hvor Barca kontrollerede kampen.
Jeg holder fast i, at vi havde fortjent et point og ser man på skud inden for rammen, så hed statistikken 5-4 til Barca, hvor et af Reals skud var på træværket. Alt i alt noget der vidner om en rimelige lige kamp chancemæssigt - uagtet om Reals chancer i snit kun var 48,2 % chancer, mens Barcas chancer i snit var 57,5% chancer eller hvad nu storken får regnet sig frem til ;-)
Den store fejlgrube for storkens statistik er nemlig, at man regner alle spillere som lige gode afsluttere og dermed tæller Pepes kiksede afslutning ned i det samlede regnestykke påtrods af, at en topangriber nok sparkede den samme chance ind 100 af 100 gange, hvorfor begrebet 100% chance alligevel aldrig ville eksistere.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.