Madrid tabte giganternes duel

7 år 4 måneder siden #61 af Raul7777
Jeg synes det er værd at tænke på, at det var vores bedste kamp i 2015 og en af Barcelonas værste kampe i 2015, og alligevel vinder de. Jeg ved godt at man ikke bare kan stille det sådan op, men det er tæt på. Jeg ved godt at de fleste af os var stolte af holdet, og vi følte at vi havde størstedelen af kampen, men hvis man tager ovenstående i betragtning så var det måske ikke helt så imponerende. de fortjente at vinde fordi de var skarpere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #62 af JimmyBroe
Kunne det tænkes at Real Madrid gjorde Barcelona "dårlige"? Linding beskrev det så glimrende for et par måneder siden. Vi møder kun dårlige modstander mener nogen fans...

Fuck fakta. Man skal sige det som lyder bedst. -Rasmus Bjerg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ZizouMo

7 år 4 måneder siden #63 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Madrid tabte giganternes duel

JimmyBroe skrev: Kunne det tænkes at Real Madrid gjorde Barcelona "dårlige"? Linding beskrev det så glimrende for et par måneder siden. Vi møder kun dårlige modstander mener nogen fans...

Det sjovt at jeg netop hørte det postulat op til flere gange sidste år. Da vi slog Juve i gruppespillet, så var det bare Juve, de er jo altid dårlige i CHL. Senere gik det blandt andet udover Dortmund, men de var ikke hvad de havde været sidste år og derfor var det bare en katastrofe, hvis vi ikke havde vundet. I semifinalen gik det så udover Bayern München, men tyskerne havde for længst vundet ligaen og var derfor røget ud af form. Til sidst var der Atletico i finalen. Atletico havde brugt den samme startellever over en længere periode (havde vi ikke det?). Derfor løb de også tør for energi efter 70 minutter.

3 - 1 over Barcelona kom fordi holdet lige havde fået en ny træner og han var igang med at finde et nyt system. Træneren var så tæt på at blive fyret på daværende tidspunkt, men Barcelona har oppet sig siden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved ZizouMo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ElMadrid

7 år 4 måneder siden #64 af Raul7777

JimmyBroe skrev: Kunne det tænkes at Real Madrid gjorde Barcelona "dårlige"? Linding beskrev det så glimrende for et par måneder siden. Vi møder kun dårlige modstander mener nogen fans...

Ja det er meget muligt. Men kun en halvleg? Helt ærligt, så kan man ikke være uenig i at det var vores bedste kamp og deres dårligste. Selvfølgelig er det vores fortjeneste at Barcelona ikke kunne ret meget i første halvleg, men kampen spilles over 90 minutter.

• 2Martin2
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #65 af 2Martin2
Besvaret af 2Martin2 på emne Madrid tabte giganternes duel
sporten.tv2.dk/fodbold/2015-03-23-rasend...reb-spillernes-biler

Really...
Sørgeligt at se den her slags reactioner, godt nok nogle få idioter, men spillerne fortjener ikke ris efter Barca kampen, men ros til at få dem tilbage på rette spor.
Til dels kan jeg forstå frustrationer når holdet spiller elendigt, men det ar ikke tilfældet mod Barca hor 2-2 burde wære slut resultatet. baseret på spil imo

7 år 4 måneder siden #66 af DarioGomez
Klassisk dansk nyhedsdækning. Det drejer sig om to f***ing "fans"; så er det vist heller ikke værre. (Omend de to naturligvis burde henrettes ved daggry ...)

futbol.as.com/futbol/2015/03/23/primera/1427137875_294729.html

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved DarioGomez.

• Jaood
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #67 af Jaood
Besvaret af Jaood på emne Madrid tabte giganternes duel
Den ene er disse fans er i øvrigt en Colchonero.

Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Jaood.

• Zanzer
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #68 af Zanzer
Besvaret af Zanzer på emne Madrid tabte giganternes duel

Sebberg skrev: Roesen7:

Jeg forstår, hvad du siger, og jeg er enig i, at du kan skitsere kampen således. Det, jeg mener, er bare, at jeg ikke synes, at det er Barcas fortjeneste, at de har den sidste halve time. Eller jo, naturligvis er det deres egen fortjeneste, men det er ligeså en effekt af vores hunger efter et mål (især til sidst), og at vi har brugt kræfterne. Vores periode er derimod klart forårsaget af fantastisk spil, hvor vi udspiller Barcelona.

Det kan fremstå en smule subjektivt, men jeg synes helt ærligt ikke, at Barcelona kan tage mange gode ting med fra kampen i går. Andet end at de til stadighed har marginalerne med sig.

Selvom jeg er en Cule fra barnsben, så har jeg fulgt med her på siden i lang tid som fluen på væggen (det er altid godt at se hvordan ens rivaler går og har det :p) - og fik endelig taget mig sammen til at lave en bruger i dag!

Mange af jer skriver at i er stolte af Reals præstation, hvilket jeg sagtens kan forstå - i dominerede klart første halvleg og selvom Barcelona burde have først 2-0 lige inden i udlignede, så var Barcas første halvleg noget rod, hvor chancer opstod som følge klump-spil og mangel på gameplan. Med det spil i leverede i første halvleg, burde have scoret flere mål og skabt flere chancer - muligheden var der i hvert fald :)

Selvfølgelig var Reals høje pres og velspillende midtbane med til at ødelægge barcas spil, men argumentet om at barcas stærkere 2. halvleg ikke var deres egen fortjeneste og at jeres gode perioder udelukkende var “klart forsaget af fantastisk spil” synes jeg er lidt tyndt. Selvfølgelig var det jeres egen fortjeneste at i spillede godt, men at Luis Enrique vælger at starte med busquets ude i så vigtig en kamp er rystende. Han var selvfølgelig ikke 100% klar men dog klar nok til at spille i kampen - derfor burde man have startet med ham inde, for at vinde kontrollen fra start, da han simpelthen betyder så frygtelig meget for kohærensen mellem kæderne. Han kommer ind efter 70 minutter, hvor Real selvfølgelig var lidt knækket, men ikke desto mindre tager han kontrollen fra start og får sat messi mere i scene til sidst end de første 60 minutter samlet.

At i mangler kræfter til at kunne opretholde det høje pres i 2. halvleg også, er for mig at se ikke en undskyldning, men derimod, som mange er jer også har været inde på over de seneste par måneder, at man har spillet med samme start-XI hele året.

Alt i alt en lige kamp, som kunne have gået til begge sider, men hvor barcelona nok lige var lidt skarpere og alt andet lige i bedre form. Glæder mig til næste gang vi ses, noget siger mig at vi ses i CL, hvis i spiller som i gjorde i søndags, med en 4-4-2 (evt. uden bale og i stedet en regulær midtbane og CR og Benze på toppen)

Og ps.: Hvilkén kamp af Benzema og Marcelo :D

7 år 4 måneder siden #69 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Madrid tabte giganternes duel
Vi tabte af to årsager:

Vi var ikke kyniske nok og burde have ført 1-3 ved pausen.
Modric døde pga form.

Længere er den ikke. Så kan Barca fans skrive op og ned om alt muligt med busquets, mascherano er en glimrende erstatning og busquets kom ind da alle var flade.

4 points skal hentes og det sker måske.

• Zanzer
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #70 af Zanzer
Besvaret af Zanzer på emne Madrid tabte giganternes duel
Asp3200:

Selvom i dominerede kampen rent spillemæssigt og taktisk i første halvleg, så skabte i vel reelt ikke så mange chancer som nogle af jer får det til at lyde?
Ja i kunne nok godt have ført 3-1 eller 3-2 med lidt held, men hvis barca var kommet foran 2-0, som de burde i 99% af tilfældende ved sådan en chance som neymar havde, mon ikke luften så var gået lidt af madrid-ballonen? Det er flot at spille så god en halvleg, men det skal udmynte sig i chancer og derefter scoringer før man kan bruge det til noget - og så kræver det også at man kan gøre det i 90 min og ikke blot i 55. Jeg så kampen for 2. gang i dag og selvom i spillede bedre en del af kampen, så udmyntede det sig jo ikke til et hav af chancer, men derimod til optræk til mange farlige chancer (ikke fordi barca havde flere, det udlignede sig nok alt i alt) - men det vinder man ikke kampe på :)

• Jaood
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #71 af Jaood
Besvaret af Jaood på emne Madrid tabte giganternes duel
Ronaldo fejler på en direktør (ryger på overlæggeren), Benzema misser selvom han er alene med målmanden efter en snedig aflevering fra Ronaldo i feltet (Bravo med en forrygende redning), Ronaldo-missil bremses (Bravo igen), et afrettet skud af, tror jeg, Isco afpareres (imponerende reflekser fra Bravo), Bale brænder en stor chance efter ngoet tumult i feltet (går forbi venstre stolpe), og så var Ronaldo en millimeter eller to offside på Bales annulerede mål. I det 60. minut scorer Suarez så på en fin afslutning, men hvor Reals centerduo og målmand ellers fejler gevaldigt (Pepe for tilbagetrukken, Ramos misser offside-fælden, og Casillas ligner en ideløs klovn), et mål som gør at vi taber vores momentum.

Du skal måske se kampen en tredje gang.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Lykke. Begrundelse: ingen grund til at den sidste del er med.

7 år 4 måneder siden #72 af ElMadrid

Zanzer skrev:

Sebberg skrev: Roesen7:

At i mangler kræfter til at kunne opretholde det høje pres i 2. halvleg også, er for mig at se ikke en undskyldning, men derimod, som mange er jer også har været inde på over de seneste par måneder, at man har spillet med samme start-XI hele året.

Jeg fatter ikke den der med at vi har spillet med samme start XI hele tiden. Altså vi har Pepe og Ramos der begge næsten lige er kommet tilbage fra en skade. Marcello spillede en kamp, som om han havde holdt en månedes pause og mere frisk og farlig end nogen sinde.

Midtbanen: Modric er lige kommet tilbage, Kroos havde fået en pause på 10+ dage samt Isco, der var indskifter i starten af sæson. Det er faktisk kun BBC, der har spillet hele tiden og de så ikke trætte ud.

Så drop den der med at vores spillere så trætte ud fordi de bliver brugte hele tiden. De var trætte fordi de pressede højt i første time samt at nogle lige er vendt tilbage fra skader. Længere er den ikke.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.