AS: Ancelotti er fyret

11 år 2 måneder siden #109 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne AS: Ancelotti er fyret

Ikertheman skrev: Enig om, at Benitez ikke skal gøres til syndebuk, det er jo ikke hans valg at fyre Ancelotti..
Jeg stiller nærmere spørgsmålstegn ved Perez evner som præsident.. Kan det virkeligt passe, at der ikke er nogen modkandidater i den nærmeste fremtid? Hvordan kan Perez have så meget magt i RM? Synes jeg på et tidspunkt læste om en, der ville stille op som modkandidat ved sidste valg, men som ikke kunne garantere den pose penge, som vores kære Perez har gjort et krav... Hvorfor har han så bred opbakning? Penge? Magt? Det virker for mig som en rådden ledelsesstruktur, hvor ledelsen gerne vil lege med og derfor er overaktive (!!!!!!) - de 9 trænere på 12 år og manglen på pokaler taler sit eget sprog. Jeg synes at denne fyring har mange paralleller med del Bosque-gate.. Der er simpelthen ingen overordnede plan og kontinuitet - jeg mener helt klart her, at hovedansvaret er EN mand: Florentino Perez #Perezout
(Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved Perez' tilknytning og kærlighed til RM, da jeg ved, at han brænder for Madridismoen - jeg stiller spørgsmålstegn ved hans mangel på evner som præsident!)

Inden man nu skyder på Florentino Pérez - og så med løst/vådt krudt - så skal man måske lige stoppe op og gøre sig klart, at Florentino Pérez ikke bare egenhændigt kan beslutte, at bankgarantien skal stilles så højt, at andre ikke kan komme til.

Det har faktisk været omkring medlemmerne på Generalforsamlingen og det var jo tiltænkt som et værn imod, at en spansk stråmand ikke kunne agere kandidat for en sheik.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #110 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne AS: Ancelotti er fyret
I løbet af sæsonen er Ancelotti gang på gang blevet angrebet. Det har heddet sig, at han selv var medansvarlig omkring truppen, der var som italieneren ønskede det. Det har hele tiden heddet sig, at Perez havde samlet en trup med de spillere Ancelotti ville have, at den manglende bredde var Ancelottis valg og så videre.

Såfremt ovenstående er korrekt. Så er det vel også korrekt at fyre italieneren. Man kan ikke give en træner i Madrid den trup han ønsker, ikke få titler og fortsætte samarbejdet. Tilmed med en mand, som netop fik to år til at bygge sit projekt op. Det er jo ikke fordi han fik sparket efter to måneder.

Jeg har hele tiden anfægtet det øverste postulat i dette indlæg, men har gang på gang fået besked på, at Ancelotti havde haft indflydelse på truppen.

Det bliver spændende når vi møder modgang i november - og jo, det kommer, det gør det hvert år - og man kan henvise til kontinuitetsargumentet. For hvis det er et argument med Ancelotti - efter en sæson uden titler og med et elendigt spillet forår - så er det vel også når Benitez kommer til?
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 2 måneder siden #111 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne AS: Ancelotti er fyret

raul7=kongen skrev: I løbet af sæsonen er Ancelotti gang på gang blevet angrebet. Det har heddet sig, at han selv var medansvarlig omkring truppen, der var som italieneren ønskede det. Det har hele tiden heddet sig, at Perez havde samlet en trup med de spillere Ancelotti ville have, at den manglende bredde var Ancelottis valg og så videre.

Såfremt ovenstående er korrekt. Så er det vel også korrekt at fyre italieneren. Man kan ikke give en træner i Madrid den trup han ønsker, ikke få titler og fortsætte samarbejdet. Tilmed med en mand, som netop fik to år til at bygge sit projekt op. Det er jo ikke fordi han fik sparket efter to måneder.

Jeg har hele tiden anfægtet det øverste postulat i dette indlæg, men har gang på gang fået besked på, at Ancelotti havde haft indflydelse på truppen.

Det bliver spændende når vi møder modgang i november - og jo, det kommer, det gør det hvert år - og man kan henvise til kontinuitetsargumentet. For hvis det er et argument med Ancelotti - efter en sæson uden titler og med et elendigt spillet forår - så er det vel også når Benitez kommer til?

Du har en god pointe..

Men hvorfra har du, at Ancelotti fik præcis den trup han ønskede?

Det er mit klare indtryk at han hverken bad om James, Silva eller Bale - og gerne havde beholdt Alonso og di Maria..(?)

.........

Jeg ser nu, at jeg har misforstået ordlyden i dit indlæg en smule:)
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

11 år 2 måneder siden #112 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne AS: Ancelotti er fyret

M_linding skrev:

raul7=kongen skrev: I løbet af sæsonen er Ancelotti gang på gang blevet angrebet. Det har heddet sig, at han selv var medansvarlig omkring truppen, der var som italieneren ønskede det. Det har hele tiden heddet sig, at Perez havde samlet en trup med de spillere Ancelotti ville have, at den manglende bredde var Ancelottis valg og så videre.

Du har en god pointe..

Men hvorfra har du, at Ancelotti fik præcis den trup han ønskede?

Det er mit klare indtryk at han hverken bad om James, Silva eller Bale - og gerne havde beholdt Alonso og di Maria..(?)

Jeg tror ligesom dig, at Ancelotti gerne havde set en anden trup, men flere brugere har grundet Ancelottis mange interviews, hvor han har forsvaret truppen, konkluderet, at italieneren fik hvad han pegede på. Min pointe er blot, at har man ment han fik det, så forstår jeg ikke, hvorfor man kan være modstander af fyringen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios

11 år 2 måneder siden #113 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne AS: Ancelotti er fyret

JimmyBroe skrev: Nå! Følelserne har lagt sig lidt. Jeg er stadig voldsomt skuffet, og er stadig af den klare overbevisning at vi har lavet et kæmpe selvmål, ved at fyre Ancelotti.

Når det er sagt, så er vi (os der er træt af det her) nødt til at lægge det bag os. Acceptere det og kigge fremad. Det står helt fast, Benitez bliver træneren. Så der er ingen grund til, at tale om Klopp eller andre trænere. Min kæreste spurgte mig om de (Real Madrid/Perez/Bestyrelsen) ikke bare kunne trække fyringen tilbage, nu når "alle" var så surer over den. Men nej, desværre, Ancelotti kommer ikke tilbage.

Så, Benitez kommer til Real. Så må skeptikkerne (jeg selv inklusiv) give manden en chance. Han kommer jo ikke for at lave splid og kaos i klubben. Han kommer for at føre Real Madrid til titler på sin måde. Kritikken skal derfor ikke rettes mod vores kommende træner. For han er blevet valgt af vores kære præsident.

Jeg var meget spændt på den kommende sæson. Jeg er istedet nu, nervøs!

Min frygt:
-spillerflugt
-splid i spillertruppen
-kedelig spillestil
-at Benitez bliver Perez' nikkedukke

Jeg tror på det værste, men håber på det bedste.

Spurgte Siempre virkelig om det?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, ElMadrid

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #114 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne AS: Ancelotti er fyret

Siempre Madrid skrev: Inden man nu skyder på Florentino Pérez - og så med løst/vådt krudt - så skal man måske lige stoppe op og gøre sig klart, at Florentino Pérez ikke bare egenhændigt kan beslutte, at bankgarantien skal stilles så højt, at andre ikke kan komme til.

Det har faktisk været omkring medlemmerne på Generalforsamlingen og det var jo tiltænkt som et værn imod, at en spansk stråmand ikke kunne agere kandidat for en sheik.

Sandt, det har du selvfølgelig også ret , men læg mærke til at jeg også sagde ledelsesstrukturen - det ligner jo, at der sidder en flok mænd og kører deres eget show, det er trættende at være vidne til efterhånden eftersom det ikke bringer et godt udbytte i form af silverware...

11 år 2 måneder siden #115 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne AS: Ancelotti er fyret

Ikertheman skrev:

Siempre Madrid skrev: Inden man nu skyder på Florentino Pérez - og så med løst/vådt krudt - så skal man måske lige stoppe op og gøre sig klart, at Florentino Pérez ikke bare egenhændigt kan beslutte, at bankgarantien skal stilles så højt, at andre ikke kan komme til.

Sandt, det har du selvfølgelig også ret , men læg mærke til at jeg også sagde ledelsesstrukturen - det ligner jo, at der sidder en flok mænd og kører deres eget show, det er trættende at være vidne til efterhånden eftersom det ikke bringer et godt udbytte i form af silverware...

Ja, men de kører jo faktisk også deres eget show, som de har fået bemyndigelse til af medlemmerne.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #116 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne AS: Ancelotti er fyret
Sandt, jeg fatter bare ikke, hvordan folk/socios ikke kan stille spørgsmål ved deres evner og formåen.. Og der kommer vi så til, hvor spørgsmålet startede..

11 år 2 måneder siden #117 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne AS: Ancelotti er fyret

Ikertheman skrev:

Som Siempre skriver, så er de jo netop valgt af medlemmerne til at varetage klubbens interesser, så det er der ikke noget odiøst i.

Hvad jeg derimod savner er, at den selv samme bestyrelse kunne nosse sig sammen til at få etableret en stærk sportslig ledelse. En ledelse, der kunne definere nogle klare mål for, hvordan klubben skal spille og sikre en rød tråd op igennem rækkerne, der ville gøre det lettere for de unge talenter at komme ind på det bedste hold. En sportsdirektør der kunne sikre kontinuitet på trænerfronten og truppens sammensætning. Jeg synes, der alt for længe er hyret vidt forskellige trænertyper ind, der divergerede fra forgængeren og hvis spillestil ikke passer til truppen.
Men det er nærmest utopisk at tro på, så længe præsidenten hedder Perez, samler på offensive galacticos og altid ønsker at få det sidste ord.

Jeg tvivler ikke på, at han ønsker det bedste for klubben. Jeg ville bare ønske, han viste den tillid, at lade andre, der har bedre forstand på det sportslige setup klare den side af sagen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, ElMadrid, Ikertheman

11 år 2 måneder siden #118 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne AS: Ancelotti er fyret

Chamartin skrev:

Ikertheman skrev:

Som Siempre skriver, så er de jo netop valgt af medlemmerne til at varetage klubbens interesser, så det er der ikke noget odiøst i.

Hvad jeg derimod savner er, at den selv samme bestyrelse kunne nosse sig sammen til at få etableret en stærk sportslig ledelse. En ledelse, der kunne definere nogle klare mål for, hvordan klubben skal spille og sikre en rød tråd op igennem rækkerne, der ville gøre det lettere for de unge talenter at komme ind på det bedste hold. En sportsdirektør der kunne sikre kontinuitet på trænerfronten og truppens sammensætning. Jeg synes, der alt for længe er hyret vidt forskellige trænertyper ind, der divergerede fra forgængeren og hvis spillestil ikke passer til truppen.
Men det er nærmest utopisk at tro på, så længe præsidenten hedder Perez, samler på offensive galacticos og altid ønsker at få det sidste ord.

Jeg tvivler ikke på, at han ønsker det bedste for klubben. Jeg ville bare ønske, han viste den tillid, at lade andre, der har bedre forstand på det sportslige setup klare den side af sagen.

Det er præcis det jeg har efterspurgt...:)

Sagen er så nok bare den, at selvom det kan være svært at gennemskue hvad strategien er - jeg kan i hvert fald ikke, som tidligere nævnt - så MÅ der være en. En business-mand som Florentino ved jo godt, hvor vigtigt det er at lægge strategiske mål og delmål. Så jeg vil igen kalde det et kommunikationsproblem.

En mere åben kommunikation vil også gavne Perez selv, da det ville hjælpe interessenterne med at forstå en beslutning som at fyre Carlo... For vi ved jo godt hvordan fodboldfans tænker: Hvis vi får frihed til at lade fantasien fortolke, så vælger vi den mest negative mulighed, så vi kan komme af med en masse vrede, og bygge nogle forestillinger op om hvor "ond" eksempelvis Perez er.

11 år 2 måneder siden #119 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne AS: Ancelotti er fyret
Nogle her efterlyser strategien. Jeg synes ikke den er til, at tage fejl af. Den er åbenlys.

En træner bliver ansat og får fortalt, at han skal enten vinde La Liga eller CHL som minimum ellers er det ud.

Det er ikke ligesom Liverpool eller Arsenal, men til gengæld, så levere præsidenten også fra øverste hylde, når det gælder spillermateriale. Man kender i hvert fald betingelserne, når man signer kontrakten. Jeg er sikker på, at den kære Florentino gør opmærksom på kravene, når han ansætter nogen.

Ancelottis kærlighed for smalle trupper har så heller ikke hjulpet hans sag, når man tager i betragten, hvor meget skaderne kostede os.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved madrid2000.

• Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #120 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne AS: Ancelotti er fyret

madrid2000 skrev: Ancelottis kærlighed for smalle trupper har så heller ikke hjulpet hans sag, når man tager i betragten, hvor meget skaderne kostede os.

Det er begrænset hvor meget bredere en trup Real Madrid kan have. Der må kun registreres 25 spillere i førsteholdstruppen i La Liga. I denne sæson har Real Madrid haft 23 registrerede spillere. Bredden har vel som sådan været ganske fin. Det har rotationen til gengæld ikke.

Leveret af Kunena Forum