AS: Ancelotti er fyret
Siempre Madrid skrev: Adelante Benítez. Det skal nok blive godt.
I hørte det først her.
Han er ikke nogen dårlig træner. Og måske har han Calle med tilbage ;-)
Det var ikke hvad du sagde for 2 sæsoner siden, dengang rygterne gik på han skulle afløse Mourinho ;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
raul7=kongen skrev: I øvrigt kan jeg ikke andet end studse over, at halvdelen af foråret har man oplevet kritik på kritik af Ancelotti herinde. Når han så får sparket, var det alligevel ikke så ringe endda.
Jeg havde klart helst set Ancelotti blive, jeg har alle dage været i italienerens ringhjørne, men det gælder vist ikke alle som sviner denne beslutning til. Lad os nu se, hvordan det hele går. Det som bekymrer mig mest, er egentlig om flere spillere selv overvejer om de vil væk nu. Omvendt er Madrid måske heller ikke klubben, hvis man er der på grund af træneren og ikke af lyst. Det bliver en spændende sommer.
Og ja Inspektøren, det er mig. Jeg er bestemt ikke vild med Perez, men han har også gjort mange fine ting. Lur mig, om ikke du også ville være smuttet over og have taget fotoet, hvis du havde mødt ham. Jeg tror det. I sidste ende er vi alle fans - og det er også sådan det skal være.
Jeg tror i det hele taget ikke der er mange der er vild med at spille for en klub, der kører en klub på den måde. Hader den med "så er vil man ikke Madrid nok". I bund og grund vil spillerne gerne vinde trofæer og gerne være en del af et stærkt og stabilt hold. Real ligner jo et galehus og sådan noget er der få der gider være en del af.
Perez har selv valgt sin bestyrelse. Og som mange siger skal alle beslutninger igennem Perez. Og lige for at gøre det sjovere så er det langt fra første gang, så det ikke sådan, at man tænker "Ej det kan ikke være Perez' skyld, det kunne han aldrig finde på"
Det her er Real, den største klub i historien. Og derfor forventes der også, at præsidenten forstår fodbold og forstår, at der kan være 1000 andre faktorer for at tingene ikke lige går som man forestiller sig end at det bare er trænerens skyld. Eksemplet kunne være den transferpolitik man kører. Hvad med at overveje at ændre på den istedet?
Har set en del sige "andre hold vinder uden en Ronaldo på holdet", men andre hold vinder faktisk især ved ikke at skifte et halvt hold og træneren hver sæson.
Vi HAR været meget tæt de sidste to sæsoner at tage mesterskabet - begge år lå vi i position til det og kunne selv afgøre det, men kiksede. La Decima blev først mulig i 3. minuts overtid, så det har hele vejen været lidt en dans på en knivsæg.
Klopp er helt klart nok det mest utraditionelle valg med en spændende filosofi. Omvendt er jeg bange for, at han aldrig ville komme i mål med at gennemføre den, inden det var overstået for ham. Madrid er bare så meget anderledes end de klubber Mainz og Dortmund, som han indtil nu har stået i spidsen for.
Benitez virker i den sammenligning som det lidt kedelige valg, men måske er han bare lige nu den træner, Madrid har brug for. Han kender klubben langt bedre end Klopp og har trænet Nogle af klubbens mindre hold.
Nu har pendulet svinget noget frem og tilbage hvad angår personlighed og type med Pellegrini, Mourinho og Ancelotti. Måske er det på tide at finde noget midt i mellem.
Jeg synes, denne artikel fra forleden i Goal beskriver det meget godt. Benitez går mere op i detaljer og er ikke så laid back som Ancelotti. Han går ind for rotation af spillere - også de største stjerne, men samtidig er han ikke kolerisk som Mourinho kunne være på sine værste dage.
Lidt om Benitez
- Gæst
-
Er der nogen som helst chance for at Paul Clement bliver?
AvatarEyes skrev: Det er fandeme svært at være Real Madrid fan....
Nej. Paul Clement forlader Real Madrid. Og han stopper med overvejende sandsynlighed også som assistent for Ancelotti. Meget peger i retningen af, at han drager hjem til England og får muligheden for at prøve sig selv af som cheftræner. Derby er et godt bud, ikke mindst efter de har afskediget Steve McClaren.
In an ordinary organization -- one where the big boss isn't glued to his seat and where dissent is encouraged as a means of fostering analysis and best practice -- you might conclude that something isn't quite right. Not here. Just change the manager; there's somebody better around the bend.
That attitude is a problem. Maybe somebody else can do a better job with this club than Ancelotti. We'll find out. What we probably won't find out -- even though he doesn't own the club and even though the club hold elections -- is whether someone can do a better job with the club than Florentino.
Glimrende artikel fra Gab Marcotti om den ledelseskultur Madrid lider under: www.espnfc.com/club/real-madrid/86/blog/...-madrid-gab-marcotti
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
M_linding skrev: Det ville måske være en god idé - for nogen - hvis man satte sig ned og tænkte tingene igennem, inden man skrev indlæg her inde... Giv det lige 15-20 minutter;-)
Jeg mener helt sikkert, at det er forkert at fyre Ancelotti. Det er der ingen grund til at forklare igen.
Og jeg er også meget bekymret for spillernes reaktion, da de må føle sig langt mere overset end os fans... Især fordi at der ikke er nogen åbenlys afløser parat. Det skulle da lige have været, hvis man havde lavet den frække, og ansat Clement eller Zidane, som begge er meget populære blandt spillerne:)
Rafa....: Han kommer til at arbejde 24/7 for at Real Madrid får succes. Han kender klubben. Han kender pressen. Han kender den spanske fodboldkultur. Derudover har han prøvet at vinde det meste.
Vi kan komme med nok så mange dystopier omkring hvor defensiv og dum han sikkert bliver i Real Madrid - men vi kan jo omvendt lige så godt afvente lidt og give ham chancen.
Jeg finder i den grad grund til optimisme i, at vi får en træner der ved præcis hvad han går ind til. Det gjorde hverken Pellegrini, Mourinho og vel heller ikke helt Ancelotti (selvom sidstnævnte var ved at lære det).
Og hør så lige her!: Perez er kommet på Bernabeu siden han var fem år gammel, og ved alt hvad der er værd at vide om Real Madrid. Han er drevet af passion for klubben, og vil denne det bedste. Jeg er langt fra enig i alt hvad han gør - eksempelvis ikke idag - og jeg kan blive træt af den evigt manglende kommunikation fra klubben, og den inderste cirkel. Men hans intentioner er de rigtige, og det samme er mængden af arbejde som der bliver lagt i klubben... Når du er i en organisation som Real Madrid, hvor der er mange følelser, værdier og sportslige ambitioner der skal gå hånd i hånd; så kan det aldrig blive helt perfekt. Der er ingen grund til ligefrem at hade manden;)
Jeg tror jeg er forelsket :)
Det er svært ikke at være fan af Real Madrid. Det ligger så dybt i hjertet!
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev:
M_linding skrev: Det ville måske være en god idé - for nogen - hvis man satte sig ned og tænkte tingene igennem, inden man skrev indlæg her inde... Giv det lige 15-20 minutter;-)
Jeg mener helt sikkert, at det er forkert at fyre Ancelotti. Det er der ingen grund til at forklare igen.
Og jeg er også meget bekymret for spillernes reaktion, da de må føle sig langt mere overset end os fans... Især fordi at der ikke er nogen åbenlys afløser parat. Det skulle da lige have været, hvis man havde lavet den frække, og ansat Clement eller Zidane, som begge er meget populære blandt spillerne:)
Rafa....: Han kommer til at arbejde 24/7 for at Real Madrid får succes. Han kender klubben. Han kender pressen. Han kender den spanske fodboldkultur. Derudover har han prøvet at vinde det meste.
Vi kan komme med nok så mange dystopier omkring hvor defensiv og dum han sikkert bliver i Real Madrid - men vi kan jo omvendt lige så godt afvente lidt og give ham chancen.
Jeg finder i den grad grund til optimisme i, at vi får en træner der ved præcis hvad han går ind til. Det gjorde hverken Pellegrini, Mourinho og vel heller ikke helt Ancelotti (selvom sidstnævnte var ved at lære det).
Og hør så lige her!: Perez er kommet på Bernabeu siden han var fem år gammel, og ved alt hvad der er værd at vide om Real Madrid. Han er drevet af passion for klubben, og vil denne det bedste. Jeg er langt fra enig i alt hvad han gør - eksempelvis ikke idag - og jeg kan blive træt af den evigt manglende kommunikation fra klubben, og den inderste cirkel. Men hans intentioner er de rigtige, og det samme er mængden af arbejde som der bliver lagt i klubben... Når du er i en organisation som Real Madrid, hvor der er mange følelser, værdier og sportslige ambitioner der skal gå hånd i hånd; så kan det aldrig blive helt perfekt. Der er ingen grund til ligefrem at hade manden;)
Jeg tror jeg er forelsket :)
Det er svært ikke at være fan af Real Madrid. Det ligger så dybt i hjertet!
Det er derfor det er hårdt. Hjertet er altid med Madrid, hjernen er det dog ikke på dage some denne. Gennemråden klubkultur. Jeg kan simpelthen ikke vente til en ny generation træder til. Ud med dinosaurerne bag kulissen.
- HugoSanchez
-
- Senior bruger
-
Benitez' sidste mesterskab med et klubhold ligger tilbage i 2003-2004-sæsonen med Valencia. Det er altså rigtig mange år siden. Benitez er en fremragende Cup-træner, som rekordlisten også viser med bl.a. en Champions League-titel og to UEFA Cup-triumfer, men jeg har svært ved at se, at han nødvendigvis er manden, der bringer La Liga-titlen hjem til Madrid.
Ancelotti var langt fra perfekt, men da jeg simpelthen ikke kunne se brugbare alternativer, havde jeg håber, at Perez ville slå koldt vand i blodet og satse på Ancelotti endnu en sæson.
HugoSanchez
Når det er sagt, så er vi (os der er træt af det her) nødt til at lægge det bag os. Acceptere det og kigge fremad. Det står helt fast, Benitez bliver træneren. Så der er ingen grund til, at tale om Klopp eller andre trænere. Min kæreste spurgte mig om de (Real Madrid/Perez/Bestyrelsen) ikke bare kunne trække fyringen tilbage, nu når "alle" var så surer over den. Men nej, desværre, Ancelotti kommer ikke tilbage.
Så, Benitez kommer til Real. Så må skeptikkerne (jeg selv inklusiv) give manden en chance. Han kommer jo ikke for at lave splid og kaos i klubben. Han kommer for at føre Real Madrid til titler på sin måde. Kritikken skal derfor ikke rettes mod vores kommende træner. For han er blevet valgt af vores kære præsident.
Jeg var meget spændt på den kommende sæson. Jeg er istedet nu, nervøs!
Min frygt:
-spillerflugt
-splid i spillertruppen
-kedelig spillestil
-at Benitez bliver Perez' nikkedukke
Jeg tror på det værste, men håber på det bedste.
Jeg er her stadig XOXO
- Ikertheman
- Gæst
-
Jeg stiller nærmere spørgsmålstegn ved Perez evner som præsident.. Kan det virkeligt passe, at der ikke er nogen modkandidater i den nærmeste fremtid? Hvordan kan Perez have så meget magt i RM? Synes jeg på et tidspunkt læste om en, der ville stille op som modkandidat ved sidste valg, men som ikke kunne garantere den pose penge, som vores kære Perez har gjort et krav... Hvorfor har han så bred opbakning? Penge? Magt? Det virker for mig som en rådden ledelsesstruktur, hvor ledelsen gerne vil lege med og derfor er overaktive (!!!!!!) - de 9 trænere på 12 år og manglen på pokaler taler sit eget sprog. Jeg synes at denne fyring har mange paralleller med del Bosque-gate.. Der er simpelthen ingen overordnede plan og kontinuitet - jeg mener helt klart her, at hovedansvaret er EN mand: Florentino Perez #Perezout
(Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved Perez' tilknytning og kærlighed til RM, da jeg ved, at han brænder for Madridismoen - jeg stiller spørgsmålstegn ved hans mangel på evner som præsident!)