AS: Ancelotti er fyret
- Inspektøren
- Gæst
-
Så skal jeg da lige love for, at alle mine - og med garanti også mange andres - hårde ord mod CR7 ville blive trukket tilbage.
Han har i hvert fald med det billede han postede på sociale medier, hvor han står med Ancelotti, givet udtryk for, hvilken side han er på. Så lad os se hvad det ender med.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raúl Madrid
-
- Ekspert bruger
-
- Johnson
- Gæst
-
Abefar skrev:
Inspektøren skrev: Så kan vi jo altid sige "hvad nu hvis"... da vil aldrig vil få sandheden at vide for hvad der forrgår bag de lukkede døre.
Men lad os nu bare forholde os til de kolde facts: Ancelotti er fyret efter to sæsoner som manager, hvor han i den første leverede den længe ventede La Decima og i den anden var uheldig. Længere er den egentlig ikke.
Arh, så sort på hvidt kan du ikke stille det op på bare halvanden linje. Det er ikke en serie 5 klub der skal bestyres, men en af verdens største klubber. Der har været mange faktorer der har spillet ind, og som jeg nævnte før, kan nogle af faktorne være noget vi ikke ved noget om.
Det er da ikke særligt svært. Vi havde en træner der har bevist sit værd. Nu er han blevet fyret og alle i Spanien ryster på hovedet. Selv i den catalanske presse.
Men som andre skriver, så fortjener Benítez - hvis han bliver ny manager -, at vi som fans lader tvivlen ham komme til gode. Når næste sæson er slut, kan vi gøre status på, hvorvidt ansættelsen af ham - igen, hvis han bliver ny manager - var den rigtige.
Man kan desuden ikke undgå at bemærke den shitstorm rettet mod Pérez, der i øjeblikket er i gang herinde. Er jer der har så travlt med at kritisere Pérez helt sikre på, at det er ham, der har presset denne fyring igennem? Jeg ved godt, at det er ham, der er præsidenten, men han kan vel ikke bare beslutte ting udenom bestyrelsen. Og hvis jeg husker korrekt, var der, efter 4-0 nederlaget til Atlético i februar, en del historier i AS og Marca, der omhandlede utilfredse bestyrelsesmedlemmer, som ville af med Ancelotti. Dengang var det angiveligt Pérez, der forsvarede italieneren, og derfor synes jeg nu, det lyder mærkeligt, at han skulle være primus motor bag denne fyring. Det kan jo ligeså godt være et flertal i bestyrelsen, der har besluttet det.
(PS: Anse ikke dette som et forsvar af Florentino Pérez, som jeg heller ikke er forfærdelig begejstret for. Umiddelbart synes jeg dog lige, man bør overveje det, jeg skriver her, inden man sabler Pérez ned).
M_linding skrev: Nu tænker jeg bare lige højt... Vi ved jo ikke særlig meget, når det kommer til stykket.
Hvad nu hvis Marcas historier har været korrekte: Altså dem om, at ledelsen ville tilbyde Ancelotti at blive, hvis han var villig til at ændre en række ting, deriblandt at give afkald på dele af sin stab...(?) I så fald har Ancelotti måske selv været med til at tage en beslutning...
Der kan være masser af ting vi ikke ved:-)
Hele pointen med et sådan tilbud er at undergrave ham, at flytte ansvaret for fyringen over på ham. Selvfølgelig vil Ancelotti, som chef, ikke acceptere at hans medarbejdere tager faldet for noget han ikke mener de har ansvaret for, selvfølgelig vil han ikke acceptere udnævnelsen af en ny stab uden hans input, en stab der referer til bestyrelsen og Perez og ikke til ham. Ingen leder ville nogensinde acceptere et sådant krav. Man giver ham et tilbud han ikke kan sige ja til og så giver man ham skylden for at sige nej. Det er bestyrelsesarbejde for nybegyndere.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ancelotti har hele foråret været handlingslammet som Pellegrini/Quieroz og det holder bare ikke.
Spillerne og nogle af tilhængerne vil være vrede i dag, men i morgen venter en ny dag som Madridista.
Jeg synes at Benítez er et rigtig godt alternativ og jeg tror fuldt og fast på succes.
Som en journalist skrev: Benítez er som Mourinho, bare mere dannet.
Tak for nu, Ancelotti. Velkommen, Benítez.
Hala Madrid y nada más!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Inspektøren skrev: Det kunne i øvrigt være vanvittigt fedt, hvis hele spillertruppen med CR7 i spidsen protesterere imod fyringen af Carlo Ancelotti ved at strejke indtil Florentino afsættes.
Så skal jeg da lige love for, at alle mine - og med garanti også mange andres - hårde ord mod CR7 ville blive trukket tilbage.
Han har i hvert fald med det billede han postede på sociale medier, hvor han står med Ancelotti, givet udtryk for, hvilken side han er på. Så lad os se hvad det ender med.
Så skal de alle sammen sættes til salg og nye spillere skal hentes. Det bliver i så fald en travl sommer, men det kan ikke være anderledes.
Det var ærgerligt, at Ancelotti røg, men nu er det tid til at se fremad. Det er trods alt langt fra den værste fyring. Jeg kan huske Capello blev skrottet efter at have vundet mesterskab. Det var iøvrigt anden gang det skete for ham.
- Ikertheman
- Gæst
-
Abefar skrev:
Inspektøren skrev: Så kan vi jo altid sige "hvad nu hvis"... da vil aldrig vil få sandheden at vide for hvad der forrgår bag de lukkede døre.
Men lad os nu bare forholde os til de kolde facts: Ancelotti er fyret efter to sæsoner som manager, hvor han i den første leverede den længe ventede La Decima og i den anden var uheldig. Længere er den egentlig ikke.
Arh, så sort på hvidt kan du ikke stille det op på bare halvanden linje. Det er ikke en serie 5 klub der skal bestyres, men en af verdens største klubber. Der har været mange faktorer der har spillet ind, og som jeg nævnte før, kan nogle af faktorne være noget vi ikke ved noget om.
Faktorere, som alle arbejder imod stakkels Perez og er skyld i de 9 trænere, igennem hvad, 12 år? Denne fyring er under al kritik, sorry, men kontinuitet og Real Madrid rimer åbenbart ikke på hinanden..
- Brylle
- Gæst
-
Og ved en sådan strejke vil jeg derefter argumentere for, at hele holdet skal sælges og et nyt bygges op. Så illoyal over for klubben og dens ledelse kan man forhåbentlig ikke være.Inspektøren skrev: Det kunne i øvrigt være vanvittigt fedt, hvis hele spillertruppen med CR7 i spidsen protesterere imod fyringen af Carlo Ancelotti ved at strejke indtil Florentino afsættes.
EDIT: Madrid2000 kom mig sgu i forekøbet. Sådan går det når man er nødt til at kommentere på noget så hovedløst lige med det samme :)
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Brylle skrev:
Og ved en sådan strejke vil jeg derefter argumentere for, at hele holdet skal sælges og et nyt bygges op. Så illoyal over for klubben og dens ledelse kan man forhåbentlig ikke være.Inspektøren skrev: Det kunne i øvrigt være vanvittigt fedt, hvis hele spillertruppen med CR7 i spidsen protesterere imod fyringen af Carlo Ancelotti ved at strejke indtil Florentino afsættes.
Enig. Og mon ikke at sande Madridistas ville vælge at støtte klubben frem for et tåbeligt mytteri, som aldrig kan blive andet end pinligt for spillerne. De er ansat til ag spille for Real Madrid og ikke Ancelotti (nu).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- FigoJensen
- Gæst
-
Inspektøren skrev: Det kunne i øvrigt være vanvittigt fedt, hvis hele spillertruppen med CR7 i spidsen protesterere imod fyringen af Carlo Ancelotti ved at strejke indtil Florentino afsættes.
Det kunne da overhovedet ikke være fedt! Mærkelig tankegang du har :/ Spillerne er ansatte i klubben og får deres hyre som enhver anden ansat med et almindeligt job. Desuden er de på kontrakt. Det eneste de skal koncentrere sig om er bare at spille fodbold og ikke en skid andet. Ledelsen er til for at beslutte hvem som er på lønningslisten i klubben - ingen andre. Naturligvis skal man forsøge at opnå en god harmoni i truppen, men det betyder ikke at man som bestyrelse ikke skal træffe de beslutninger som nu en gang er fundet nødvendige. Alt andet ville da give et værre ragnarok uden hierarki.
Desuden hvis en spiller nogensinde strejker, ja uanset grundlaget nærmest, så er det naturligvis en fyreseddel på stedet, da det er at sætte sig selv over klubben og er disrespekt til Real Madrid og det som Real Madrid står for.
Mølbat skrev: Jeg er enig med langt de fleste i, at man ikke burde have fyret Ancelotti. Jeg har hele tiden ment, at denne sæsons fejl skyldes de mange skader, der har forhindret holdet i at opretholde en nogenlunde kontinuitet, og dermed ikke Ancelotti.
Men som andre skriver, så fortjener Benítez - hvis han bliver ny manager -, at vi som fans lader tvivlen ham komme til gode. Når næste sæson er slut, kan vi gøre status på, hvorvidt ansættelsen af ham - igen, hvis han bliver ny manager - var den rigtige.
Man kan desuden ikke undgå at bemærke den shitstorm rettet mod Pérez, der i øjeblikket er i gang herinde. Er jer der har så travlt med at kritisere Pérez helt sikre på, at det er ham, der har presset denne fyring igennem? Jeg ved godt, at det er ham, der er præsidenten, men han kan vel ikke bare beslutte ting udenom bestyrelsen. Og hvis jeg husker korrekt, var der, efter 4-0 nederlaget til Atlético i februar, en del historier i AS og Marca, der omhandlede utilfredse bestyrelsesmedlemmer, som ville af med Ancelotti. Dengang var det angiveligt Pérez, der forsvarede italieneren, og derfor synes jeg nu, det lyder mærkeligt, at han skulle være primus motor bag denne fyring. Det kan jo ligeså godt være et flertal i bestyrelsen, der har besluttet det.
(PS: Anse ikke dette som et forsvar af Florentino Pérez, som jeg heller ikke er forfærdelig begejstret for. Umiddelbart synes jeg dog lige, man bør overveje det, jeg skriver her, inden man sabler Pérez ned).
Læs vedtægterne. Bestyrelsen kan ikke engang få et punkt på dagsordenen uden præsidentens samtykke. Alene det at indkalde et bestyrelsesmøde uden hans samtykke kræver 1/4 del af bestyrelsesmedlemmerne anmoder derom. Hvis han ikke ville have Carlo fyret kunne han ganske enkelt undlade at optage hans fyring som et punkt på dagsordenen. Noget andet er bestyrelsens sammensætning - er det Florentinos bror du tror har presset ham? Hans kardiolog? En af direktørerne i ACS? Bestyrelsen i Madrid er ikke valgt uafhængigt af præsidenten, de er valgt på hans valgliste, optaget på listen af ham selv, alle som en. Deres indflydelse er 100% afhængig af Perez.
Selvfølgelig var der historier af den slags, de passede jo alles interesser - lagde pres på Carlo samtidig med at Perez himself fik lov at fremstå som den rolige "statsmand".