Optakt: 1 ud af 38
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
En af sommerens helt store hovedpersoner, Sergio Ramos, indtræder på Real Madrid-holdet som anfører i aftenens udekamp mod Sporting.
Oven på måneders dødvande genindtræder den spanske liga nu for alvor i danskernes bevidsthed.
Det sker når først Barcelona og siden hen Real Madrid i aften genstarter Europas fremmeste fodboldrække – og selvom der kunne skrives alenlange sætninger om tv-selskabernes og rettighedshavernes manglende forhandlingskompetencer – så lad os holde fokus på det vigtigste: spillet på
selve fodboldbanen.
For Rafa Benítez markerer kampen sportens svar på ’prima nocte’, når spanieren for første gang står i spidsen for Real Madrid i en betydningsfuld kamp; ude mod Sporting fra Gijón på El Molinón. En bane hvor Real Madrid de senere år har haft det ganske fint. Således har man vundet tre af de seneste fire besøg på banen, senest i 2011, hvor Los Blancos hentede en sejr på 3-0 på mål af Ángel dí María, Cristiano Ronaldo og Marcelo. De to sidstnævnte er utvivlsomt med fra start i aften 20.30, hvor det også bliver til et muligt gensyn med grønsværen for Pepe og Sergio Ramos, der begge var på holdkortet
for efterhånden fire år siden. Det samme var i øvrigt Karim Benzema, men franskmanden sidder udenfor med en skade.
Det ventes, skal man tro de fremmeste spanske sportsaviser, at Rafa Benitez i aften giver startpladser til Keylor Navas, førnævnte Marcelo og Sergio Ramos, Varane og det dyre nyindkøb Danilo, alt i mens Modric og Kroos bestyrer banens midte og skal agere bindeled frem mod offensiven bestående af Cristiano, James, Bale og Jesé, der får chancen i Benzemas fravær.
Dermed bliver den helt store taber Isco, der trods adskillige strålende præstationer i træningskampene altså må se til fra udskiftningsbænken, hvorfra han dog givetvist vil være Benítez’ første valgmulighed, hvis Sportings forsvar viser sig vanskeligt at åbne.
For oprykkerne fra Sporting Gijón vil missionen for i aften fortrins være at holde nullet så længe som muligt, og det kan vise sig at blive knap så vanskeligt som frygtet, for Real Madrid har haft svært ved svinge taktstokken rent offensivt, hvor eksempelvis Cristiano Ronaldo har virket underligt doven, mens Bale stadig ligner en spiller, der hverken tror på sig selv eller en fremtid i Real Madrid. Samtidig må Jesé trods altid fine intentioner også betegnes som en lottokupon i front, hvor et decideret alternativ til Karim Benzema stadig mangler. Om ikke andet får den unge spanier nu muligheden for at vise, at han kan udfylde rollen: og den eneste måde at gøre det på er ved at score.
Madridista.dk bringer – trods manglende tv-dækning – som altid et fyldigt referat efter kampens afslutning.
Ventede hold:
Sporting Gijón:
Cuéllar – López, Bernando, Hernández, Lora – Jony, Cases,
Álvarez, Pérez – Guerrero, Castro
Real Madrid:
Navas –
Marcelo, Ramos, Varane, Danilo – Modric, Kroos – Cristiano, Bale, James - Jesé
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Navas; Danilo, Ramos, Varane, Marcelo; Kroos, Modric; Jesé, Bale, Isco; and Ronaldo.
Altså Isco i stedet for James.
Florentino Pérez
- rene
- Gæst
-
- Inspektøren
- Gæst
-
Shit jeg glæder mig!
Jeg er især spændt på at se, hvad det er Benitez vil med det her hold; Hvordan han har tænkt sig, at vi skal vinde ligaen og CHL med holdet. Kommer vi f.eks. til at score færre mål end vi gjorde under Ancelotti pga. skiftet i taktiken?
Og så håber jeg, at Danilo får en fremragende debut i dag. Gerne en assist eller to. Og CR7, naturligvis. Han ser ud til at spille på toppen. Kommer det også til at forløbe sig således i fremtiden? Spændende bliver det.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Inspektøren
- Gæst
-
Marcelo og Ronaldo er helt ude af sig selv. Og så vil jeg gerne være den første til at rose Bale. Fantastiske 30 min. indtil videre. (Der kom lige en fejlaflevering)...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- MNH92
- Gæst
-
- Inspektøren
- Gæst
-
Hvorfor har vi heller ikke mållinjeteknologi i Spanien? Det er simpelthen for dårligt, selvom det er dyrt for mange af de spanke klubber med dårlig økonomi.
Inspektøren skrev: Der reddet dommeren os lige! Gijon blev lige snydt for mål, hvor bolden, i mine øjne, tydeligt var inde.
Hvorfor har vi heller ikke mållinjeteknologi i Spanien? Det er simpelthen for dårligt, selvom det er dyrt for mange af de spanke klubber med dårlig økonomi.
Hele bolden skal slippe stregen før der kan dømmes mål, og det gjorde den altså ikke.
Florentino Pérez