Optakt: 1 ud af 38

10 år 11 måneder siden #49 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Optakt: 1 ud af 38
Intet er lært af forrige kampe mod bundhold indenfor de sidste to-tre sæsoner. Vi må ikke smide point mod de små hold især når vi notorisk dummer os mod topholdene.

Endnu en start hvor vi halter bagefter og vi nu nok ser Perez handle overilet i den sidste uge.

Endnu en uge hvor man skal høre galde fra Barcelona fans på arbejdet. Kom nu for fanden igang Madrid...

Benitez har intet tilført som ancelotti ikke kunne og det er skræmmende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #50 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: 1 ud af 38

asp3200 skrev: Benitez har intet tilført som ancelotti ikke kunne og det er skræmmende.

Benitez skiftede ud før det 85. minut. Det skal vi nok få glæde af i længden.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, Roesen7, JimmyBroe

10 år 11 måneder siden #51 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: 1 ud af 38
Jeg er helt enig i de som mener vi kan se tilbage på noget positivt, hvis vi isoleret set kigger på spillet. Det høje genpres fungerede langt bedre end jeg havde håbet på, og possession-spillet var også til at se. Det er klart der stadig mangler den indbyrdes forståelser for Benitez idéer, men generelt set spillede vi godt.
Det var helt fantastisk at have Modric tilbage igen. Han har godt nok været savnet.

Bale spillede også godt, men kun i første halvleg. Ronaldo derimod gjorde alt forkert lige indtil hans sidste afslutning, som var utrolig tæt på at gå i kassen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 11 måneder siden #52 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt: 1 ud af 38
Det høje genpres fungerede jo overhovedet ikke. Gijon spillere uden om os som kegler nede fra deres egen baglinje hver gang. Jeg kan måske tælle 2 situationer, hvor vi erobrer bolden højt på banen.
Vi forsøger et højt genpres, og det skal Rafa roses for. Men vi er jo ikke i nærheden af at kunne mønstre et organiseret pres, spillerne render stadig rundt som hovedløse kyllinger, så det bliver nemt for modstanderen at spille bolden uden om os.

Jeg kan vitterligt ikke se forskel på Ancelottis stil og Rafas ditto. Jo, vi slår ikke så mange indlæg. Halleluja. Pånær når vi selvfølgelig er pressede med 10 min. tilbage, så går spillerne i panik, og så begynder indlæggene igen.

Det er helt tydeligt, at vi mangler Benzema. Jesé er ganske enkelt ikke på det niveau, der kræves af en Real Madrid spiller. Lad os nu få købt en CF, det mangler vi i den grad. Og så må Ronaldo som altid gerne vågne op, når sæsonen er sparket igang.

Det er en ny træner, og med nye trænere kommer der uventede ændringer. Der skal gives tid til at implementere dem, og selvfølgelig må vi være tålmodige. Men selv med en ny træner og med en ny spillestil, så må man altså forvente, at Real Madrid går ud og vinder sæsonens første kamp mod Sporting Gijón. De her point må bare ikke tabes.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

10 år 11 måneder siden #53 af Neye
Besvaret af Neye på emne Optakt: 1 ud af 38
Jeg er enig i at genpresset ikke virkede og jeg er også enig i, at Bale havde nogle gode aktioner i første halvleg. Sjovt nok når han kom væk fra midten og kom over venstre side.

Generelt var der ingen præcision i vores afleveringer og vi virkede nærmest som et hold der var ude og spille den første træningskamp efter sommerferien og som slet ikke havde fundet "fidusen"

Hvad skete der for Marcelo?
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #54 af Par nummer 7
Besvaret af Par nummer 7 på emne Optakt: 1 ud af 38

Neye skrev: Jeg er enig i at genpresset ikke virkede og jeg er også enig i, at Bale havde nogle gode aktioner i første halvleg. Sjovt nok når han kom væk fra midten og kom over venstre side.

Generelt var der ingen præcision i vores afleveringer og vi virkede nærmest som et hold der var ude og spille den første træningskamp efter sommerferien og som slet ikke havde fundet "fidusen"

Hvad skete der for Marcelo?

Et højt genpres skal ske i fællesskab og det gjorde det ikke. 1 vs 1 er for let at spille uden om i den spanske liga, og sådan så det faktisk også ud i optakten. Vi dur bare ikke til at bruge genpres, så hellere stille os lidt længere ned på banen og fokusere på vores eget spil når vi har bolden. Vores eget spil er for let at lukke ned, der er ingen kombinationer, det er stations opdelt og det var det også under Ancelotti og Mourinho.

Når det er sådan, så kan jeg ikke sige at nogle spillere var bedre end nogle andre, for så handler det jo bare om, hvem der er heldig med sine aktioner. Bale er bedst i venstre side og Jesé ikke skal ligge helt fremme. De får jo intet ud af deres hurtighed når de ligger på de pladser.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Par nummer 7.

10 år 11 måneder siden #55 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Optakt: 1 ud af 38

asp3200 skrev: Benitez har intet tilført som ancelotti ikke kunne og det er skræmmende.

Du har skolepenge til gode, dem kan du passende bruge hos Louis Nielsen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 11 måneder siden #56 af Neye
Besvaret af Neye på emne Optakt: 1 ud af 38

Par nummer 7 skrev: Et højt genpres skal ske i fællesskab og det gjorde det ikke. 1 vs 1 er for let at spille uden om i den spanske liga, og sådan så det faktisk også ud i optakten.

Jeg er helt enig

Par nummer 7 skrev: Når det er sådan, så kan jeg ikke sige at nogle spillere var bedre end nogle andre, for så handler det jo bare om, hvem der er heldig med sine aktioner. Bale er bedst i venstre side og Jesé ikke skal ligge helt fremme. De får jo intet ud af deres hurtighed når de ligger på de pladser.

Her er vi også enige men eftersom jeg er en stor kritiker af Bale i RM, så synes jeg det er fair at medgive, at han havde nogle enkelte gode scener, men at det var ude på venstre side.

Jeg vil godt fremhæve Marcelo hvis man skal pege på spillere der underpræsterede i dag. Det var bare ikke hans dag men det kan man sige om mange spillere - selv Modric, der ellers altid har et højt bundniveau

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #57 af Par nummer 7

Neye skrev:

Par nummer 7 skrev: Et højt genpres skal ske i fællesskab og det gjorde det ikke. 1 vs 1 er for let at spille uden om i den spanske liga, og sådan så det faktisk også ud i optakten.

Jeg er helt enig

Par nummer 7 skrev: Når det er sådan, så kan jeg ikke sige at nogle spillere var bedre end nogle andre, for så handler det jo bare om, hvem der er heldig med sine aktioner. Bale er bedst i venstre side og Jesé ikke skal ligge helt fremme. De får jo intet ud af deres hurtighed når de ligger på de pladser.

Her er vi også enige men eftersom jeg er en stor kritiker af Bale i RM, så synes jeg det er fair at medgive, at han havde nogle enkelte gode scener, men at det var ude på venstre side.

Jeg vil godt fremhæve Marcelo hvis man skal pege på spillere der underpræsterede i dag. Det var bare ikke hans dag men det kan man sige om mange spillere - selv Modric, der ellers altid har et højt bundniveau

Ja flere på holdet har ikke haft en god dag. Jeg forstår ikke, hvordan vi gang på gang kan komme så uengageret ud til en sæson start, især efter Barcelona har vundet 3 titler. Der burde være sådan en tankegang på holdet, "sådan noget er bare ikke i orden". Jeg mener, at indstillingen hos spillerne har været et problem i mange sæsoner.

En anden ting jeg heller ikke har den store fidus til er, at spillerne efterhånden har spillet sammen i en del år. Uanset hvem der er træneren, hvorfor kan spillerne ikke finde hinanden på banen i de frække kombinationer. Altså de løb som kommer ud af den blå luft, burde spillerne kunne forstå indbyrdes på det niveau. Jeg er målløs. Der skal være en lang kortere snor til alle spillere i år !

Det er 5 kampe vi har spillet uden at ha scoret et mål, med optakten inkluderet.

10 år 11 måneder siden #58 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Optakt: 1 ud af 38
Jeg kan slet ikke følge tankegangen om, at spillerne skulle være uengagerede og at der ikke var et højt genpres.

Jeg synes netop, at spillerne forsøgte at generobre bolden med det samme og at man så tegningen til, at man er nået langt i den proces. Naturligvis sidder en så svær taktisk øvelse ikke lige i skabet efter første kamp, men man kan ikke klandre spillerne for deres indstilling til opgøret og der er ikke grund til at male fanden på væggen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #59 af Par nummer 7

Siempre Madrid skrev: Jeg kan slet ikke følge tankegangen om, at spillerne skulle være uengagerede og at der ikke var et højt genpres.

Jeg synes netop, at spillerne forsøgte at generobre bolden med det samme og at man så tegningen til, at man er nået langt i den proces. Naturligvis sidder en så svær taktisk øvelse ikke lige i skabet efter første kamp, men man kan ikke klandre spillerne for deres indstilling til opgøret og der er ikke grund til at male fanden på væggen.

Real Madrid har altid ligget højt på banen med en forsvarslinje omkring midten. Det høje genpres er en større indsats fra de spillere der står helt fremme. Det er jo ikke dem som laver bolderobringerne. Det er for nemt at spille uden om Cristiano, Jesé og Bale. Jeg er dog enig i at de lavede en del defensivt arbejde, hvilket var positivt at se. I optakten stod Lucas V for en del offensive løb for at erobre bolden, men det var ikke noget successfulgt fordi det sker alene. Så det høje genpres fungerer ikke helt fremme, ligesom at spillet helt fremme heller ikke fungerer.

Jeg synes der er god grund til at male fanden på væggen, når Real Madrid har spillet 5 kampe uden at score. Der kommer nok en stime af sejre på et tidspunkt, som der jo også gjorde sidste sæson, men er det et generelt problem at scorer mål og få spillet til at fungere på nuværende tidspunkt, så sker det også senere på sæsonen. Sammenlignet med sidste sæson, var Real Madrids sæson start også utrolig svag. Her var det også sammenspillet der ikke fungerede og den manglende indstilling. Det kom jo også til at koste senere på sæsonen.

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #60 af Par nummer 7
Og så glemte jeg lige at sige, arbejder Benitez med de problemer Real Madrid har, så skal det nok lykkes.

Leveret af Kunena Forum