Optakt: 1 ud af 38

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #73 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Optakt: 1 ud af 38
Jeg er helt enig med Dios i forhold til analysen af kampen. Der var på alle måder tale om at Real Madrid spillede med en klar idé. Der var ikke nogen klar idé i starten af Ancelottis periode. Det var der iøvrigt heller ikke under Mourinho. I forhold til Ancelotti kan man sige at han viste et stort mod i starten da han eksperimenterede kraftigt med opstillingerne indtil han fandt frem til en velfungerende løsning. I forhold til Mourinho kan man vel sige at han aldrig fandt et velfungerende koncept, hvis man altså ikke lige medregner at Real Madrid alene skulle spille på kontra.

Jeg har meget svært ved at forstå al den pessimisme der bliver givet udtryk for herinde. Når man som hold fra den første kamp kan spille med en klar idé, så kan man jo forvente progression fordi man løbende kan perfektionere sit koncept. Hvis Real Madrid skal sætte sig på fodboldtronen i en længere årrække så bliver man nødt til at arbejde metodisk med det samme overordnede koncept, ellers så kan man godt glemme alt om perfektion. Man kan da også bare kigge på Barcas succes i Spanien eller Manchester Uniteds succes i England. Det er netop hold som via kontinuitet i forhold til hvordan spillet skal spilles opnåede at komme længere frem i udviklingen af spillet end deres konkurrenter.

Derfor synes jeg også at det var så positivt at holdet stort set hele kampen spillede som en enhed. Det er et meget stort skridt for et Real Madrid hold. Selvfølgelig var det ikke boblende angrebsfodbold, men jeg vil hellere have et hold der gradvist arbejder sig henimod at blive det bedste hold, fremfor en masse individualister som på de gode dage spiller humørfyldt champagnefodbold, men som oftest får problemer når de møder velorganiserede hold af en vis kaliber.

Målene og det flotte spil skal nok komme. Nu handler det om bygge det fundament der skal sikre at klubben også kan vinde på den lange bane, og med den lange bane mener jeg at holdet vinder La Liga tre-fire år i træk og Champions League to år i træk som det første hold.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Johnson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #74 af Par nummer 7
Besvaret af Par nummer 7 på emne Optakt: 1 ud af 38

ChrillRM14 skrev: Tro det handler om, at os madridistas i højere grad end de seneste par år tørster efter den ligatitel, og når vi samtidig godt ved, holdet gik på sommerferie efter en periode fra januar - maj (der føltes som flere år) med rigtig mange mangler, så kan det næsten kun for langsomt med, at vi skal "op på hesten" og skabe et nyt vinderhold. Sker det ikke i første forsøg, så er der allerede koldsved og bange anelser.
Fodbold er følelser, og der er vist flere herinde, der efter igår havde lyst til at dømme sæsonen for tabt ;)

MEN!
1. Vi mangler i den grad Benzema som angriber og spilstation (egentlig bare en lidt mere effektiv spiller end alternativet, Jése)
2. Holdet skal liiiiiiige lære Benitez at kende og hans idéer
3. Holdet er inde i en boble, hvor man har fået brændt Barcas succes fast på nethinden, og to år i træk er ligaen forsvundet grundet "uheldige" omstændigheder - rammer holdet en bølge ala sidste efterår, så ser alle igen Real som favoritter til titlerne.

Inden jul er vi nr. 1 i ligaen, Ronaldo har ramt en standard målraid, og det står klart, at sæsonen ikke tabes/vindes i første runde, men i de sidste 2-3 runder - som altid!

Jeg er klar over at vi har en del at skulle arbejde med, men synes der har været nok undskyldninger og nok selvkritik. Der skal ses handling.

10 år 11 måneder siden #75 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Optakt: 1 ud af 38

Par nummer 7 skrev:
Jeg er klar over at vi har en del at skulle arbejde med, men synes der har været nok undskyldninger og nok selvkritik. Der skal ses handling.

Handling fra hvem? Du er ikke efter Benitez og at dømme ud fra dit profilbillede er du pro-Perez. Spillerne kan vel ikke handle anderledes end ved at spille det bedste de kan, og mon ikke de prøver det bedste de har lært?

Ting tager tid. Så var det trods alt heller ikke værre i går. Men man kan i den grad overveje om ikke vi skal have en bedre central angrebsreserve end Benzema. Jesé er i hvert fald ikke løsningen.

10 år 11 måneder siden #76 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Optakt: 1 ud af 38

Dios skrev:

asp3200 skrev: Du må have gode briller hvis du så noget som kunne bruges og som ancelotti ikke gjorde bedre samme tidspunkt sidste år.

Forskellen pt. må vel være, at Ancelotti's første udekamp sidste sæson blev tabt, og Benitez første udebanekamp blev spillet uafgjort. Nu er jeg ikke ingeniør, men noget siger mig det er lidt bedre? Det bliver så meget bedre, hvis man tager i betragtning at det var Benitez første kamp for Real Madrid, og Ancelotti's første kamp i hans 2. sæson. At jeg overhovedet bruger tid på et sådan indlæg skal du være meget glad for ;D

Lad os nu se om du har ret efter 3-4 runder. Jeg ser ingenting i holdet indtil videre mht forbedringer. Inkl træningskampe.

Benitez har 3-4 måneder og hvis han ikke ligger 1 før jul så er han ude. I hørte det først her

10 år 11 måneder siden #77 af Macon
Besvaret af Macon på emne Optakt: 1 ud af 38

asp3200 skrev:

Dios skrev:

asp3200 skrev: Du må have gode briller hvis du så noget som kunne bruges og som ancelotti ikke gjorde bedre samme tidspunkt sidste år.

Forskellen pt. må vel være, at Ancelotti's første udekamp sidste sæson blev tabt, og Benitez første udebanekamp blev spillet uafgjort. Nu er jeg ikke ingeniør, men noget siger mig det er lidt bedre? Det bliver så meget bedre, hvis man tager i betragtning at det var Benitez første kamp for Real Madrid, og Ancelotti's første kamp i hans 2. sæson. At jeg overhovedet bruger tid på et sådan indlæg skal du være meget glad for ;D

Lad os nu se om du har ret efter 3-4 runder. Jeg ser ingenting i holdet indtil videre mht forbedringer. Inkl træningskampe.

Benitez har 3-4 måneder og hvis han ikke ligger 1 før jul så er han ude. I hørte det først her

Enig, jeg ser heller ikke de store forbedringer, dog tabte vi ikke første kamp som i sidste sæson, men håber det hjælper med Benzema på toppen igen, Bale spiller en ok/god første halvleg, med det kommer aldrig til at blive godt i spanien for bale, han er ikke god nok til at spille i de små rum. De 4-6 kampe om året han er god og for pladsen er ikke nok til os, var de kloge i ledelsen, solgte de bale, købte reus eller hazard, hazard er nok desværre forsent.

Men lad os håbe på bedre tider, selvom jeg aldrig kommer til at kunne lide vores træner, og ikke har den store tro på det.

10 år 11 måneder siden #78 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Optakt: 1 ud af 38
Nu så jeg ikke kampen, da jeg ikke magter streams af mere eller mindre elendig kvalitet. Har dog sat mig for at prøve at finde den på Youtube.

Jeg har bemærket, at vi skulle have haft 899 boldberøringer, hvilket er flere end i nogen kamp i sidste sæson samt 639 pasninger, hvilket kun blev overgået 3 gange i sidste sæson. 87% af dem var præcise og ramte en medspiller. Det betød, vi havde boldbesiddelse i 68% af tiden - på udebane.

Well, det er ikke i sig selv en kvalitet i mine øjne, da det i sig selv ikke behøves at være underholdende eller chanceskabende. Men det siger trods alt noget om, at taktikken i hvert fald ikke var at stå lavt og spille på omstillinger, men at man ville være i boldbesiddelse og styre spillet. Frygten for at ville spille på omstillinger har være en del til stede herinde, har jeg bemærket. Nu kan man ikke drage nogen konklusioner på baggrund af en kamp og en oprykker som modstander, men jeg tør nu personligt godt spå om, at der ikke vil blive ændret ret meget i den retning.

Jeg tror og håber også, at der vil ske en videre udvikling i at få gjort de 3-4 forreste mere bevægelige og skifte positioner igennem kampen. Det skete en del i træningskampene, og jeg fornemmer, at det også blev forsøgt i aftes. Correct me if I'm wrong.
Jeg synes, det sidste sæson meget ofte blev meget statisk mod hold, der pakkede sig, og det alt for ofte resulterede i en bold ud på kanten, hvor en kantspiller eller back lagde den ind i hovedet på en hær af modspillere. ALLERBEDST illustreret i kampene mod Atletico.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #79 af Par nummer 7

raul7=kongen skrev:

Par nummer 7 skrev:

Handling fra hvem? Du er ikke efter Benitez og at dømme ud fra dit profilbillede er du pro-Perez. Spillerne kan vel ikke handle anderledes end ved at spille det bedste de kan, og mon ikke de prøver det bedste de har lært?

Ting tager tid. Så var det trods alt heller ikke værre i går. Men man kan i den grad overveje om ikke vi skal have en bedre central angrebsreserve end Benzema. Jesé er i hvert fald ikke løsningen.

Spillerne er dem som bør handle, og Ramos var også en af dem som var utilfreds med resultatet, stod der på bold.dk. Og jo de kan gøre mere end hvad de har gjort. At gøre det bedste man kan er ikke altid godt nok, og er tit en undskyldning for når man ikke fik gennemført noget. Hvis vi skal have titler i skabet, så skal man ikke lalle ud til en kamp mod Gijon og tro man har vundet det hele på forhånd. Spillerne har kørt selvkritik i hvor mange sæsoner nu ? Den bedste selvkritik er at vinde titlerne, ikke at snakke sig til mere tid :-)

Ting tager tid, den synes jeg har læst herinde mange gange inden jeg blev bruger. Så er det måske ikke de rigtige spillere vi har, der skal være nogen som kan reagere her og nu !
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Par nummer 7.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #80 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Optakt: 1 ud af 38

asp3200 skrev:

Dios skrev:

Og så kan vi jo gentage historien efter det: Ny træner > idiotiske indkøb > startvanskeligheder (da ting tager tid) > utilfredshed overalt > trænerfyring > ny træner osv. osv.
Så kan det være, at vi vinder CHL en gang hvert 13. år og La Liga 3-4 gange i samme periode, mens vi har ca. 10 trænere, som forgæves prøver at arbejde med holdet, men aldrig får tiden. Halleluja hvor er det en fremragende måde at gøre tingene på.

Ligesom Dios kan jeg også se ideer i det, Benitez laver. Ligesom da Ancelotti blev træner, kan jeg sagtens undvære champagnefodbold og sejr på sejr i starten af denne periode, da det er klart, at det tager noget tid, hvis man vil indføre et koncept. Kan man spotte gradvise forbedringer og potentiale til noget, der kan blive godt, så er jeg fortrøstningsfuld.

@Par nummer 7
Man får jo næsten den opfattelse, at du anklager dem for at smide point fordi de har lyst til det. Jeg tror vi alle er enige om, at vi gerne skal vinde disse kampe og vinde flere titler, men skulle vi ikke hæve niveauet lidt og se på, hvordan dette kan gå i opfyldelse? Det er godt nok let at skrive "spillerne skal spille bedre, Benitez skal gøre det bedre og Perez skal løfte sit niveau".. Hvad er det du mangler som det ser ud lige nu?
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Brylle.

10 år 11 måneder siden #81 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Optakt: 1 ud af 38
Der er jo trods alt forskel på det hold som Ancelotti tog over efter Mourinho, kontra det hold Benítez har taget over efter Ancelotti, jeg mener klart at Benítez er bedre stillet end da Ancelotti først startede.

Al respekt til Benítez, jeg har stor tiltro til ham og skulle hans første sæson ikke blive en kæmpe succes, så håber jeg da ved Gud at han stadig fortsætter. Det eneste jeg ønsker er en eller anden form for kontinuitet, jeg mener at vi kun med kontinuitet kan høste titler og ikke med midlertidige lappeløsninger. Et godt sted at starte denne kontinuitet er ved managerposten, udvælg en mand som man har stor tiltro til, giv ham en periode på 4 år med ubetinget støtte også kan man evalurere efter der er gået de 4 år, det er ihvertfald en ordning jeg ville være kæmpe fan af.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Rasmus75

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #82 af Par nummer 7
Er det ikke lige meget om det er 3 eller 4 år, hvis holdningen er i Madrid, at træneren skal fyres hvis der ikke vindes titler ?

Brylle:
Nej, jeg mener ikke at spillerne går på banen for at tabe points med vilje. Jeg mangler indstillingen på banen og så en ide med de 4-5 offensive spillere. Det er der ikke.

10 år 11 måneder siden #83 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Optakt: 1 ud af 38
Par nummer 7 skrev:

Er det ikke lige meget om det er 3 eller 4 år, hvis holdningen er i Madrid, at træneren skal fyres hvis der ikke vindes titler ?

Jo, men det er jo denne holdning jeg synes er forkert at have og det er denne holdning jeg håber at man på et tidspunkt ændrer i ledelsen, selvom vores pinlige historie hvad angår managerfyringer nok siger mig at det aldrig kommer til at ændre sig.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Sahinovic.

Leveret af Kunena Forum