Optakt: 1 ud af 38
Nej, hvad der kostede senere på sæsonen var en tynd trup, skader og manglende rotation.Par nummer 7 skrev:
Siempre Madrid skrev: Jeg kan slet ikke følge tankegangen om, at spillerne skulle være uengagerede og at der ikke var et højt genpres.
Jeg synes netop, at spillerne forsøgte at generobre bolden med det samme og at man så tegningen til, at man er nået langt i den proces. Naturligvis sidder en så svær taktisk øvelse ikke lige i skabet efter første kamp, men man kan ikke klandre spillerne for deres indstilling til opgøret og der er ikke grund til at male fanden på væggen.
Real Madrid har altid ligget højt på banen med en forsvarslinje omkring midten. Det høje genpres er en større indsats fra de spillere der står helt fremme. Det er jo ikke dem som laver bolderobringerne. Det er for nemt at spille uden om Cristiano, Jesé og Bale. Jeg er dog enig i at de lavede en del defensivt arbejde, hvilket var positivt at se. I optakten stod Lucas V for en del offensive løb for at erobre bolden, men det var ikke noget successfulgt fordi det sker alene. Så det høje genpres fungerer ikke helt fremme, ligesom at spillet helt fremme heller ikke fungerer.
Jeg synes der er god grund til at male fanden på væggen, når Real Madrid har spillet 5 kampe uden at score. Der kommer nok en stime af sejre på et tidspunkt, som der jo også gjorde sidste sæson, men er det et generelt problem at scorer mål og få spillet til at fungere på nuværende tidspunkt, så sker det også senere på sæsonen. Sammenlignet med sidste sæson, var Real Madrids sæson start også utrolig svag. Her var det også sammenspillet der ikke fungerede og den manglende indstilling. Det kom jo også til at koste senere på sæsonen.
Rom blev ikke bygget på en dag - og det samme gælder for det her projekt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Par nummer 7
- Gæst
-
Problemerne Benitez har at arbejde med nu er kombinationsspillet oppe foran, om vi skal bruge et højt genpres, fokus på om der skal rokeres lidt, da ingen af de offensive spillere ligger på deres rigtige plads, kun Isco og Cristiano. Og så er det indstillingen.
Hvis du mener, at det er en "fluke" at vinde 22 kampe i træk, synes jeg bare vi skal være enige om at være uenige.Par nummer 7 skrev: Problemerne eksisterede jo hele sæsonen, men det er jo ikke noget som lægges mærke til meget når kampene vindes. Real Madrid vil jo altid vinde en stime af sejre, fordi de har så gode spillere, men måde kampene blev vundet på sidste år, var tit på enkeltmands præstationer og dårligt spil.
Problemerne Benitez har at arbejde med nu er kombinationsspillet oppe foran, om vi skal bruge et højt genpres, fokus på om der skal rokeres lidt, da ingen af de offensive spillere ligger på deres rigtige plads, kun Isco og Cristiano. Og så er det indstillingen.
- Par nummer 7
- Gæst
-
- Tobiasillas
- Gæst
-
Hvad angår genpres tror jeg ikke Rafa vil satse meget på, det er nok han har styr på forsvaret så vil vi vente til vi har bolden og satse på vores egen spil, spillere som modric og kross er ikke spiller der rydder op så tror jeg ikke det vil lave det beskidt arbejd
Lad endelig genpres til Barcelona, deres forsvar er alligevel gennemhullet, hvis de ikke mestre presset så er det farvel og tak til dem
Det er første gang i flere år jeg ser lyset forenden af tunnelen, i vil have en bestemt spillemåde til spillere der måske ikke passer til det, de eneste jeg kan tro vil deltage i genpres er benzemma og bale, så hvor står vi henne når en eller begge to er skadet?
I må gerne være lidt realistisk Ronaldo vil aldrig løbe efter en bold mere en engang pr kamp, så genpresset ligger ikke til det spillermateriale Rafa har, derudover så er de spillere vi har hentet er hurtige spillere så jeg tror Rafa satser på et solidt forsvare og en helvedes masser omstillinger
Pelle skrev: Det høje genpres fungerede jo overhovedet ikke. Gijon spillere uden om os som kegler nede fra deres egen baglinje hver gang. Jeg kan måske tælle 2 situationer, hvor vi erobrer bolden højt på banen.
Vi forsøger et højt genpres, og det skal Rafa roses for. Men vi er jo ikke i nærheden af at kunne mønstre et organiseret pres, spillerne render stadig rundt som hovedløse kyllinger, så det bliver nemt for modstanderen at spille bolden uden om os.
Jeg kan vitterligt ikke se forskel på Ancelottis stil og Rafas ditto. Jo, vi slår ikke så mange indlæg. Halleluja. Pånær når vi selvfølgelig er pressede med 10 min. tilbage, så går spillerne i panik, og så begynder indlæggene igen.
Det er helt tydeligt, at vi mangler Benzema. Jesé er ganske enkelt ikke på det niveau, der kræves af en Real Madrid spiller. Lad os nu få købt en CF, det mangler vi i den grad. Og så må Ronaldo som altid gerne vågne op, når sæsonen er sparket igang.
Det er en ny træner, og med nye trænere kommer der uventede ændringer. Der skal gives tid til at implementere dem, og selvfølgelig må vi være tålmodige. Men selv med en ny træner og med en ny spillestil, så må man altså forvente, at Real Madrid går ud og vinder sæsonens første kamp mod Sporting Gijón. De her point må bare ikke tabes.
Amen altså!
Holdet har trænet sammen i 1,5 måned, og det er ikke engang intensivt og hele truppen sammen, da vores pre-season altid skal handle om penge, og det betyder mange timer i et fly og mange spildte minutter. Skal vi ikke snart få lidt jordforbindelse? Hvis man ikke kunne få øje på hvad Benitez har fået indført, og som holdet arbejder godt hen imod, så har man simpelthen mistet jordforbindelsen, eller set sig sur på Benitez allerede nu!
Er der noget at sige til at vores genpres ikke fungere 100%? Havde du vitterligt regnet med andet? Hvis ja, som jeg selvfølgelig regner med du ikke svarer, så må du meget gerne lade vær med at svare.
Vores genpres skabte nogle giftige muligheder, som holdet desværre ikke var skarpe nok til at omsætte til mål, som også var kendetegnet resten af kampen igennem.
Jeg forstår ikke rigtig din pointe med det høje genpres. Lad os bare sige der var episoder hvor spillerne rendte rundt som hovedløse kyllinger under presspillet, men betyder det at Benitez ikke må indføre det høje presspil i kampene før alle mand arbejder sammen? Jeg kunne forstå hvis det var runde 31, og holdet havde arbejdet sammen i 6-7 måneder, men det var runde 1. Altså runde 1! Eller skulle du bare sige, at det ikke fungerede optimalt, som alle er indforstået med, så som fans, spillere og staben? Jeg forstår det nemlig ikke helt.
Hvis du ikke kan se forskel på Ancelotti og Benitez stilarter, så skal jeg gøre et forsøg på at ridse de største forskelle op for dig :)
1. Vi spiller ikke længere 4-3-3 i et låst system, hvor det kun er Ronaldo med en fri rolle. De 3 oppe foran har rig mulighed for at bevæge sig på banen, som de har lyst.
2. Kroos har en langt mere "fri rolle", som betyder at han rent faktisk kan deltage mere i spillet end under Ancelotti. Han er ikke låst som 6'eren, og kampen igår viste, at Kroos rent faktisk mange gange var første mand af ham og Modric som startede presset. Derudover så skal både Modric og Kroos fungere som 8'ere, hvor de supplere hinanden offensivt og defensivt.
3. Vi spiller ikke med decideret fløje længere. Under Ancelotti, så skulle Bale kridte stregen, men også James og Isco skulle stå bredt.
4. Isco er langt mere offensiv under Benitez end Ancelotti.
5. Vores høje presspil.
6. Omstillinger bliver der igen lagt vægt på, og igår var der en god afveksling imellem ball-possession og direkte spil IMO.
7. Vi spiller meget mere igennem midten, hvor vi under Ancelotti spillede den meget hurtigt ud på kanterne og søgte indlæg.
Jeg synes også vi manglede Benzema igår, og med Benzema på banen igår, så er jeg også ret sikker på vi havde vundet kampen. For Jesé's forsvar, så skal det vel også siges, at han også skal bruge noget tilvænning for hans nye position. Han har altid spillet på kanten, men er mere eller mindre blevet omskolet til at spille angriber. Det sker heller ikke fra dag 1 af, men jeg tror Jesé er et godt alternativ. Det gik ikke godt igår, men forhåbentlig spiller Ronaldo heller ikke mange kampe som igår. Jeg kan dermed heller ikke se hvilke andre angribere som har kunne gøre en forskel. Llorente er blevet nævnt, af dig ved jeg ikke, men hvis ja, så går det jo også imod dit princip med at slå indlæg.
Jeg er ligeså skuffet som dig over vores pointtab, men dertil er der så også langt imellem os.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Pelle skrev: Det høje genpres fungerede jo overhovedet ikke. Gijon spillere uden om os som kegler nede fra deres egen baglinje hver gang. Jeg kan måske tælle 2 situationer, hvor vi erobrer bolden højt på banen.
Vi forsøger et højt genpres, og det skal Rafa roses for. Men vi er jo ikke i nærheden af at kunne mønstre et organiseret pres, spillerne render stadig rundt som hovedløse kyllinger, så det bliver nemt for modstanderen at spille bolden uden om os.
Jeg kan vitterligt ikke se forskel på Ancelottis stil og Rafas ditto. Jo, vi slår ikke så mange indlæg. Halleluja. Pånær når vi selvfølgelig er pressede med 10 min. tilbage, så går spillerne i panik, og så begynder indlæggene igen.
Det er helt tydeligt, at vi mangler Benzema. Jesé er ganske enkelt ikke på det niveau, der kræves af en Real Madrid spiller. Lad os nu få købt en CF, det mangler vi i den grad. Og så må Ronaldo som altid gerne vågne op, når sæsonen er sparket igang.
Det er en ny træner, og med nye trænere kommer der uventede ændringer. Der skal gives tid til at implementere dem, og selvfølgelig må vi være tålmodige. Men selv med en ny træner og med en ny spillestil, så må man altså forvente, at Real Madrid går ud og vinder sæsonens første kamp mod Sporting Gijón. De her point må bare ikke tabes.
Amen altså!
Holdet har trænet sammen i 1,5 måned, og det er ikke engang intensivt og hele truppen sammen, da vores pre-season altid skal handle om penge, og det betyder mange timer i et fly og mange spildte minutter. Skal vi ikke snart få lidt jordforbindelse? Hvis man ikke kunne få øje på hvad Benitez har fået indført, og som holdet arbejder godt hen imod, så har man simpelthen mistet jordforbindelsen, eller set sig sur på Benitez allerede nu!
Er der noget at sige til at vores genpres ikke fungere 100%? Havde du vitterligt regnet med andet? Hvis ja, som jeg selvfølgelig regner med du ikke svarer, så må du meget gerne lade vær med at svare.
Vores genpres skabte nogle giftige muligheder, som holdet desværre ikke var skarpe nok til at omsætte til mål, som også var kendetegnet resten af kampen igennem.
Jeg forstår ikke rigtig din pointe med det høje genpres. Lad os bare sige der var episoder hvor spillerne rendte rundt som hovedløse kyllinger under presspillet, men betyder det at Benitez ikke må indføre det høje presspil i kampene før alle mand arbejder sammen? Jeg kunne forstå hvis det var runde 31, og holdet havde arbejdet sammen i 6-7 måneder, men det var runde 1. Altså runde 1! Eller skulle du bare sige, at det ikke fungerede optimalt, som alle er indforstået med, så som fans, spillere og staben? Jeg forstår det nemlig ikke helt.
Hvis du ikke kan se forskel på Ancelotti og Benitez stilarter, så skal jeg gøre et forsøg på at ridse de største forskelle op for dig :)
1. Vi spiller ikke længere 4-3-3 i et låst system, hvor det kun er Ronaldo med en fri rolle. De 3 oppe foran har rig mulighed for at bevæge sig på banen, som de har lyst.
2. Kroos har en langt mere "fri rolle", som betyder at han rent faktisk kan deltage mere i spillet end under Ancelotti. Han er ikke låst som 6'eren, og kampen igår viste, at Kroos rent faktisk mange gange var første mand af ham og Modric som startede presset. Derudover så skal både Modric og Kroos fungere som 8'ere, hvor de supplere hinanden offensivt og defensivt.
3. Vi spiller ikke med decideret fløje længere. Under Ancelotti, så skulle Bale kridte stregen, men også James og Isco skulle stå bredt.
4. Isco er langt mere offensiv under Benitez end Ancelotti.
5. Vores høje presspil.
6. Omstillinger bliver der igen lagt vægt på, og igår var der en god afveksling imellem ball-possession og direkte spil IMO.
7. Vi spiller meget mere igennem midten, hvor vi under Ancelotti spillede den meget hurtigt ud på kanterne og søgte indlæg.
Jeg synes også vi manglede Benzema igår, og med Benzema på banen igår, så er jeg også ret sikker på vi havde vundet kampen. For Jesé's forsvar, så skal det vel også siges, at han også skal bruge noget tilvænning for hans nye position. Han har altid spillet på kanten, men er mere eller mindre blevet omskolet til at spille angriber. Det sker heller ikke fra dag 1 af, men jeg tror Jesé er et godt alternativ. Det gik ikke godt igår, men forhåbentlig spiller Ronaldo heller ikke mange kampe som igår. Jeg kan dermed heller ikke se hvilke andre angribere som har kunne gøre en forskel. Llorente er blevet nævnt, af dig ved jeg ikke, men hvis ja, så går det jo også imod dit princip med at slå indlæg.
Jeg er ligeså skuffet som dig over vores pointtab, men dertil er der så også langt imellem os.
Hvorfor helvede skal du altid skrive en hel stil, Dios! :-D Jeg forstår, hvad du siger - og jeg er ikke enig i særlig meget af det. Når jeg kommer hjem engang i aften, skal jeg nok supplere med et ordentligt svar :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Tobiasillas
- Gæst
-
Tværtimod vores styrke ligger i omstillinger
asp3200 skrev: Du må have gode briller hvis du så noget som kunne bruges og som ancelotti ikke gjorde bedre samme tidspunkt sidste år.
Forskellen pt. må vel være, at Ancelotti's første udekamp sidste sæson blev tabt, og Benitez første udebanekamp blev spillet uafgjort. Nu er jeg ikke ingeniør, men noget siger mig det er lidt bedre? Det bliver så meget bedre, hvis man tager i betragtning at det var Benitez første kamp for Real Madrid, og Ancelotti's første kamp i hans 2. sæson. At jeg overhovedet bruger tid på et sådan indlæg skal du være meget glad for ;D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Fodbold er følelser, og der er vist flere herinde, der efter igår havde lyst til at dømme sæsonen for tabt ;)
MEN!
1. Vi mangler i den grad Benzema som angriber og spilstation (egentlig bare en lidt mere effektiv spiller end alternativet, Jése)
2. Holdet skal liiiiiiige lære Benitez at kende og hans idéer
3. Holdet er inde i en boble, hvor man har fået brændt Barcas succes fast på nethinden, og to år i træk er ligaen forsvundet grundet "uheldige" omstændigheder - rammer holdet en bølge ala sidste efterår, så ser alle igen Real som favoritter til titlerne.
Inden jul er vi nr. 1 i ligaen, Ronaldo har ramt en standard målraid, og det står klart, at sæsonen ikke tabes/vindes i første runde, men i de sidste 2-3 runder - som altid!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu