Fransk presse: Benzema erkender medvirken til afpresning

10 år 8 måneder siden #85 af SR4

madrid2000 skrev:

Zyconith skrev:

madrid2000 skrev:

SR4 skrev: Er der kommet mere nyt om sagen? Altså lige nu ser det ud som om han har erkendt sig selv skyldig. Så er der vel ingen vej uden om?

Han har ikke lavet noget lignende. Han er en af Frankrigs vigtigste spiller, så tror du virkeligt, at de sætter ham i fængsel lige før EM slutrunde på hjemmebane?

Du er så random det halve kunne være nok. Nepotisme og korruption er gennemgående i det franske, men ligefrem at frede en person grundet hans potentielle betydning i en fodboldturnering, vidner om en virkelighedsforståelse på niveau med en muslings. Nok løber fodbolden stærkt i de franske årer, men ligefrem at forestille sig, at en sag med en sådan medieovervågning, skulle ende i en fredning fordi han er landsholdets foretrukne angriber, er for langt er ude.

Se her. Du skal stoppe med at angribe mig personligt. Hold dig til debatten! Hvis du ikke kan lide mig, så stop med at citere mig.
I Danmark kan du drikke dig fuld. Sætte dig bag rettet. Kørekortet har du self. mistet i forvejen på grund af utal af forseelser, ink. spirituskørsel. Du kører en 13 årige dreng på cykel ihjel på fortov. Ved du hvilke straf du får? 2 års fængsel og du er ude som frimand efter 1 år!
Det er Europe ikke USA. Og hvad er så alvorligt i det han har gjord? Har han slået nogen ihjel? Har han voldtaget nogen? Han har været mellemmand, hvor anklagen ikke kan bevise på baggrund af telefon samtalen om han har haft gode intentioner eller onde intentioner.

Højest en bøde, hvis han bliver dømt. Eller en betinget dom. Fængsel kommer han aldrig.

Er jeg den eneste der ikke forestår man bagitaliserer sådan en sag. Vi snakker pengeafpresning. Alle snakker om det som om det er på niveau med at køre 10 km for stærkt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #86 af Dios

Zyconith skrev:

madrid2000 skrev:

SR4 skrev: Er der kommet mere nyt om sagen? Altså lige nu ser det ud som om han har erkendt sig selv skyldig. Så er der vel ingen vej uden om?

Han har ikke lavet noget lignende. Han er en af Frankrigs vigtigste spiller, så tror du virkeligt, at de sætter ham i fængsel lige før EM slutrunde på hjemmebane?

Du er så random det halve kunne være nok. Nepotisme og korruption er gennemgående i det franske, men ligefrem at frede en person grundet hans potentielle betydning i en fodboldturnering, vidner om en virkelighedsforståelse på niveau med en muslings. Nok løber fodbolden stærkt i de franske årer, men ligefrem at forestille sig, at en sag med en sådan medieovervågning, skulle ende i en fredning fordi han er landsholdets foretrukne angriber, er for langt er ude.

Og dog, for fodboldverden er bare så langtfra den virkelige verden. I fodbold må man tydeligvis meget mere end man må på gaden. Selvfølgelig havner Benzema ikke i fængsel. Ligesom Vidal heller ikke havnede i fængsel da han kørte galt beruset, eller da Pepé slog en modstander i hovedet med knyttet næve, eller da Suarez bed en modstander i skulderen. Hvis du derimod forventer, at fodboldverden og den virkelige verden er den samme, så er jeg ked af at sige, at det nok er din virkelighedsforståelse som fejler noget. Intet personligt eller hånligt ved mit indlæg, men når man tager tingene i betragtning, og du starter ud med at blive mindre personlig, så synes jeg mit indlæg går an.
For ikke at blive misforstået, fordi folk vil det, så bliver jeg nødt til at sige, at jeg ikke decideret sammenligner ovenstående eksempler med det Benzema er ude i her.
Jeg siger bare, at man alle dage vil blive kastet i fængsel for ovenstående ting, hvis man ikke var fodboldspiller :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 8 måneder siden #87 af Pelle

Dios skrev:

Zyconith skrev:

madrid2000 skrev:

Og dog, for fodboldverden er bare så langtfra den virkelige verden. I fodbold må man tydeligvis meget mere end man må på gaden. Selvfølgelig havner Benzema ikke i fængsel. Ligesom Vidal heller ikke havnede i fængsel da han kørte galt beruset, eller da Pepé slog en modstander i hovedet med knyttet næve, eller da Suarez bed en modstander i skulderen. Hvis du derimod forventer, at fodboldverden og den virkelige verden er den samme, så er jeg ked af at sige, at det nok er din virkelighedsforståelse som fejler noget. Intet personligt eller hånligt ved mit indlæg, men når man tager tingene i betragtning, og du starter ud med at blive mindre personlig, så synes jeg mit indlæg går an.
For ikke at blive misforstået, fordi folk vil det, så bliver jeg nødt til at sige, at jeg ikke decideret sammenligner ovenstående eksempler med det Benzema er ude i her.
Jeg siger bare, at man alle dage vil blive kastet i fængsel for ovenstående ting, hvis man ikke var fodboldspiller :)

Jeg tror, at langt de fleste er enige i, at Benzema ikke kommer i fængsel. Ikke fordi han er fodboldspiller, men fordi han er en offentlig kendt person. Det samme gør sig gældende for skuespillere, sangere, politikere, m.v., som overtræder loven. Er du kendt, må du mere. Sådan er det.
Men det, som de fleste herinde opponerer imod er, om Benzema skal fortsætte i Real Madrid, når denne sag engang er afsluttet. Personligt synes jeg, som jeg har skrevet mange gange nu, at man skal lade retten afgøre, hvad der er op og ned i denne sag. Men derfor kan man jo som fan godt have en holdning til sagen og i særdeleshed telefonsamtalen. Jeg tror, at Benzema bliver sanktioneret økonomisk. Han får maksimalt en betinget fængselsstraf. Og det er så her, at jeg er uenige med jer, der støtter ham. Tror jeg.
Fordi som jeg læser jeres indlæg, så mener i, at han skal fortsætte med at være Real Madrid spiller, hvis han bliver sanktioneret jf. Ovenstående? Det kan jeg bare slet ikke følge. Hvis han får en straf - hvad så end den er - så bør Real Madrid skille sig af med ham i en fart.

Real Madrid må og skal ikke have sådan en person i klubben. Han ødelægger både klubbens og sit eget renommé. Derfor skal han videre, hvis og såfremt...

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved Pelle.

10 år 8 måneder siden #88 af Zyconith

Dios skrev:

Zyconith skrev:

madrid2000 skrev:

Den disillusioneredes måske? Men Dios og Madrid2000, er denne sag ikke af anden karakter end de overstående eksempler (Vidal gik bodsgang og købte afladningsbreve)? Nogle "forbrydelser" finder sted på en fodboldbane (der kan vi blive enige om at der eksisterer et mærkværdigt forhold mellem opførelsen på en fodboldbane og de lovgivningsmæssige inskriptioner for tilladt adfærd udenfor), men så vidt jeg forstår (ret mig hvis jeg er forkert på den), så er Valbuena gået til politiet med den her sag, og så er vi ude i en sag mellem en offentlige retsinstans og den anklagede, på baggrund af en anmeldelse. Jeg vil ikke være så skråsikker på at han fredes, bare fordi han er fodboldspiller.

@Pelle
Han får maksimalt en betinget fængselsstraf.

Kommer vel an på hvordan det franske retssystem forholder sig til sager om pengeafpresning generelt og detaljerne i denne sag. Med den medieovervågning der har været, er det svært at forestille sig, at de skulle illegitimere deres egen status i samfundet ved ikke at dømme efter reglerne.

Hvis han får en straf - hvad så end den er - så bør Real Madrid skille sig af med ham i en fart.

Kommer i høj grad an på hvad den er. Men med klubbens til tider selvophøjede forestilling om dets værdier, er det svært at sige hvad konsekvenserne bliver. Det bliver nok en opvejning af klubbens renomé vs. at smide guld på gaden, som en formulerede det.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved Zyconith.

10 år 8 måneder siden #89 af ChrillRM14
Helt enig i, at man bare må vente på rettens afgørelse, hvad end Benzema er en offentligt kendt person eller ej. Og uanset hvilken dom han får, så kan det gå hen og blive en grim sag for hans personlige image i fremtiden, såvel som det kan smudse Real Madrids logo til. Kommer vi så langt, så er et salg måske ikke det værste, hvor glade vi så har været for ham rent sportsligt - så kynisk, kan man godt stille det op.

Ind med Morata og Lewandowski!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 8 måneder siden #90 af Dios
Pelle skrev:

Jeg tror, at langt de fleste er enige i, at Benzema ikke kommer i fængsel. Ikke fordi han er fodboldspiller, men fordi han er en offentlig kendt person. Det samme gør sig gældende for skuespillere, sangere, politikere, m.v., som overtræder loven. Er du kendt, må du mere. Sådan er det.
Men det, som de fleste herinde opponerer imod er, om Benzema skal fortsætte i Real Madrid, når denne sag engang er afsluttet. Personligt synes jeg, som jeg har skrevet mange gange nu, at man skal lade retten afgøre, hvad der er op og ned i denne sag. Men derfor kan man jo som fan godt have en holdning til sagen og i særdeleshed telefonsamtalen. Jeg tror, at Benzema bliver sanktioneret økonomisk. Han får maksimalt en betinget fængselsstraf. Og det er så her, at jeg er uenige med jer, der støtter ham. Tror jeg.
Fordi som jeg læser jeres indlæg, så mener i, at han skal fortsætte med at være Real Madrid spiller, hvis han bliver sanktioneret jf. Ovenstående? Det kan jeg bare slet ikke følge. Hvis han får en straf - hvad så end den er - så bør Real Madrid skille sig af med ham i en fart.

Real Madrid må og skal ikke have sådan en person i klubben. Han ødelægger både klubbens og sit eget renommé. Derfor skal han videre, hvis og såfremt...

Du kunne bare ikke lade vær hehe :) Egentlig er jeg jo enig med dig, og det er også det mit indlæg til Zyconith bære præg af. Der er kæmpe forskel på om man er kendt eller privat person. Jeg mener så også bare, at der er forskel på at være kendt som i Kim. K, Paris Hilton etc. og professionelle sportsudøvere. Jeg mener f.eks. at Paris Hilton kom 2 ugers i fængsel for at køre bil påvirket af alkohol? Om der var mere i det ved jeg ikke, men jeg tror bare man undervurdere klubbernes pres på eventuelle sager som disse, hvis man tror, at det ikke spiller ind. Men klart, at der er stor forskel på at være en offentlig person og privat person. Chris Brown fik samfundstjeneste for at slå Rihanna til blods, og faktisk var det så slemt, at Rihanna blev nødt til at spørge offentligheden om hvad hendes navn er ;D Forstår man joken, og ikke griner, så bliver man aldrig en af mine venner haha :D
Som privat person ville man jo komme ind og sidde i 30 dage. Ihvertfald i Danmark.

Jeg tror også det er her du er uenig med mig og andre som mener han selvfølgelig skal fortsætte i klubben. For mig at se, så vil kun en fængselstraf kunne fyre ham. Jeg kan ikke huske hvem der spurgte om det, men hvorfor stopper den moralske opbakning lige her? I skrivende stund kom jeg lige i tanke om Juanito's mord på Matthäus', som jeg betragter som værende 10 gange så slemt som det Benzema er rodet ud i. Mig bekendt bliver han hyldet til hver Real Madrid kamp, så jeg kan slet ikke sætte mig ind i det moralske her.
Benzema er en idiot, og værre er det rent faktisk ikke i min bog. Og nej BBB, det er ikke fordi jeg er gangster :D

10 år 8 måneder siden #91 af Dios

ChrillRM14 skrev: Helt enig i, at man bare må vente på rettens afgørelse, hvad end Benzema er en offentligt kendt person eller ej. Og uanset hvilken dom han får, så kan det gå hen og blive en grim sag for hans personlige image i fremtiden, såvel som det kan smudse Real Madrids logo til. Kommer vi så langt, så er et salg måske ikke det værste, hvor glade vi så har været for ham rent sportsligt - så kynisk, kan man godt stille det op.

Ind med Morata og Lewandowski!

Vi bakkede op om en træner som var fuldstændig vanvittig i sin opførsel i hele 3 år. Han svinede alt og alle til, prikkede Barcelona's assistent i øjet, og på det efterfølgende pressmøde kaldte ham en pik. Han nærmest overfaldt en spansk journalist og bekrigede alle der sagde bare det mindste negative om Real Madrid.
Virker Real Madrid til at have taget skade af det på nuværende tidspunkt? Absolut ikke! Vores omsætning og indtjening har aldrig været højere og alle har glemt den tid med Real Madrid. Mon ikke også Real Madrid overlever at Benzema har hjulpet en kriminel ven med at få lidt penge for et sex tape.

10 år 8 måneder siden #92 af Zyconith

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Leveret af Kunena Forum