L´Equipe offentliggør Benzemas telefon-samtale
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Franske L´Equipe har offentliggjort den telefonsamtale, som Karim Benzema havde med sin barndomsven, Zenati, umiddelbart efter at have snakket med Mathieu Valbuena i den franske landsholdslejr.
Madridista.dk har oversat den her:
Benzema: Det går fremad, jeg mødtes med ham (Valbuena, red.)
Zenati: Og hvad tror du?
Benzema: Hm, hvad jeg mener, sandheden?
Zenati: Ja.
Benzema: Jeg tror ikke, at han tog det seriøst.
Zenati: Ikke?
Benzema: Sådan er det.
Zenati: Eller i virkeligheden vil han ikke give noget, ikke?
Benzema: Ja, ja, ja, han tager os ikke seriøst.
Zenati: Hvad sagde du til ham?
Benzema: Hvad han sagde til mig? Du ved? I starten troede han, at det var en spøg.....Jeg sagde: ”Jeg er her for at hjælpe. Du er nødt til at møde den fyr. Han kommer. Han snakker med dig. Men jeg giver dig mit ord om, at der ikke er andre kopier”. Efter det snakkede vi og han spurgte mig, om man kunne se hans tatoveringer. Man kan se alt. Jeg fortalte ham, at jeg mente det alvorligt, jeg fortalte ham det ærligt, at jeg har set videoen. Han sagde: ”Jeg ved det, men hvad er det, de ønsker”? Jeg sagde, at jeg ikke har nogen ide om hvad de ønsker, jeg fortalte ham, at det ikke var mig. Han sagde: ”Ja, de ønsker penge”. Efter min mening, du ved, så fortalte jeg ham, at hvis jeg havde en video som denne af en fyr........OK, i enhver henseende ønsker de at lave ballade og det ville ikke blive den samme ballade, hvis det var dig.
Zenati: Du har ret.
Benzema: Ja.
Zenati: Griner.
Benzema: Men bror, det er rigtigt, at det ikke ville give den samme ballade, hvis videoen var min, men du sætter punktum for din karriere, bror. Det er unødvendigt, de kaster tomater efter dig. Jeg fortalte ham, at det ikke er et spørgsmål om ballade, men om ære.
Zenati: Mmm.
Benzema: Jeg snakkede med ham om familien, jeg fortalte ham, at man ikke kan gøre noget ved rygterne, at det ikke ville gøre mig noget, fortalte jeg ham. Jeg sagde til ham, at hvis nogen publicerede et foto eller en video sådan. At det ikke ville gøre mig noget, men hans mor, hans far skulle se konen eller alle mulige andre. Efter at jeg havde fortalt ham det, begyndte han virkelig at tænke. Jeg fortalte ham, at han i enhver henseende kunne gøre, som han ønskede. Jeg er på det franske landshold indtil på søndag, hvis du giver mig dit nummer, så giver jeg det videre, så giver jeg det videre til min ven. Han kommer og besøger dig i Lyon, du snakker med ham, selv om du ikke ønsker det. Det er dit liv, men nu har jeg advaret dig, ikke?
Zenati: Det er godt, bror, du har virkelig gjort det godt.
Benzema: Du er nødt til at tage af sted, fortalte jeg ham. Efter dette ved du ikke, hvad der kommer til at ske. Han ringer til sin agent, han siger at de har videoen. Jeg fortalte ham, at der ikke bliver nogen mellemmand, ingen advokater, ingen venner, ingen agenter, intet politi, det er ikke det, du ønsker.
Zenati: Mmm..
Benzema: Jeg fortalte ham, at hvis han vil have videoen destrueret, så skal du mødes med min ven i Lyon. Du ser ham direkte og taler med ham, du sender ikke nogen.
Zenati: Godt, sådan, det er godt gået.
Benzema: Han spurgte mig, hvor videoen kommer fra. Jeg sagde, at jeg ikke anede det.
Zenati: Når han skal sove, ved han at du har fortalt ham sandheden.
Benzema: Det er ikke sikkert, han var helt bleg.
Zenati: Ja.
Benzema: Han spurgte mig, hvor jeg har set videoen. Hvor lang tid er det siden. Derefter stillede han flere spørgsmål, men det var som om........han sank klumper, han begyndte at synke klumper to-tre gange.
Zenati: Hahaha.
Benzema: Har du nogensinde set folk gå i panik, har du set det?
Zenati: Du ved, at de er de bedste, de gør noget småt, men derefter.....
Benzema: Ja, han sagde også til mig: ”Ved du hvem der var den første til at fortælle mig det? Det var Cissé (Djibrill, red.)”. Jeg sagde, at jeg godt vidste det, men at han også havde svære tider som denne.
Benzema: Jeg sagde til ham: ”Hvad gjorde han”? Han sagde: ”Han betalte”. Jeg sagde til ham: ”Og videoen, blev den publiceret eller ej”? Han sagde, at det gjorde den ikke. Jeg sagde til ham: ”Når jeg siger, at du har et ord på, at den video ikke bliver kendt. Nu kan du gøre som du vil. Jeg kom for at fortælle dig det, fordi jeg har set videoen. De fortalte mig om ham, jeg kunne ikke grine sammen med dig i truppen og ikke fortælle dig det. Han spurgte mig om, hvornår de ønskede at offentliggøre den. Om de kunne gøre det under EM? Jeg fortalte ham, at jeg det sandsynligvis ville blive der, at videoen ville blive offentliggjort. Jeg fortalte ham, at hvis det var mig, der havde en video som denne, ville jeg ikke bede dig om penge, jeg kunne publicere den, sælge den til journalister. Det sagde jeg til ham.
Benzema: Han sagde: ”OK, mange tak, giv mig et par dage, så får du besked”. (Benzema griner). Han ringer til mig og giver kontaktoplysningerne (griner igen).
Zenati: (Griner). Det er til ham. Jeg, vi, bror, vi hjælper ham.
Benzema: Jeg, jeg hjælper ham..Jeg sagde til ham: ”Det rører mig ikke en skid, det handler ikke om mig. Jeg kom for at se dig. Det er godt for dig”. Han spurgte mig: ”Hvad er det, de ønsker”? Jeg sagde til ham: ”Jeg ved det ikke. Mit mål, mit ærinde slutter her, du ved, mit tog kører ikke længere. Nu overtager min ven (Zenati, red.) sagen. Han er den, der kender personen, der er kun en person, der har din video. Jeg kender ham ikke, men jeg kender min ven. Hvis du ønsker at løse dette, så giv mig dit nummer, jeg giver det til ham og så kan du komme i kontakt med ham”.
Zenati: Ja, perfekt.
Benzema: Jeg sagde til ham: ”Han er min ven, min kammerat, min bedste ven, han er osm en bror. Det er som hvis han havde en video af mig.
Benzema: Han spurgte mig: ”Hvad ville du have gjort”. Jeg sagde: ”For mig ville det ikke røre mig en skid med al balladen, men jeg havde betalt på grund af min familie”....Jeg sagde til ham: ”Hvis det kun handler om balladen og rygterne, så giv din familie besked og hvis det ikke betyder noget for dem, så lad dem offentliggøre det.
Zenati: OK, det havde jeg også sagt til ham, bror (griner). Ja ja, bror, vi er her i enhver henseende for at løse problemet. Hvis han ikke vil være med, så lader vi ham være og så kan han få kampen med piraterne, han får kamp med piraterne og så....
Benzema: De vil pisse på ham.
Zenati: De vil pisse på ham, bror. Det bliver helt vildt.
Benzema: Piraterne vil æde ham, bror.
Zenati: Ja, da du fortalte mig, at han var en god ven, sagde jeg ja. Bagefter vil de spørge ham, de vil bede ham, måske et par fodboldbilletter eller jeg ved ikke hvad.
Benzema: (Griner).
Zenati: Du har gjort dit arbejde og nu kan han gøre som han vil.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra dem, som forsvarer Benzema. Hvad tænker i om denne telefonsamtale? Mener man stadig, at det, Benzema gør, er småtterier og ligegyldigheder?
"Maybe they hate me because I'm too good."
Adios Benz....... Nu må fokus være på hvem der afløser ham til januar........
- Casper HN
- Gæst
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Pelle skrev: Hvis denne telefonsamtale er valid og dette er den korrekte oversættelse, så har Benzema jo ikke blot forsøgt at hjælpe Valbuena. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at en journalist kan opdigte en så konkret og detaljeret telefonsamtale.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra dem, som forsvarer Benzema. Hvad tænker i om denne telefonsamtale? Mener man stadig, at det, Benzema gør, er småtterier og ligegyldigheder?
Jeg mener fortsat at man bør støtte Benzema. Det må være rettens ansvar at dømme ham skyldig og gør de det, så må man tage den derfra. Indtil da er Karim Benzema spiller for og medarbejder hos Real Madrid. Anderledes kan det selvfølgelig ikke være. Vi ved ikke om det er den præcise samtale, vi kender ikke forholdene omkring det og mange andre detaljer.
Bliver han dømt, så må vi se hvad dommen siger og tage den derfra. Jeg forstår ikke behovet for, at vi skal dømme ham. Lad nu fagfolk om det.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Jeg har ikke været herinde i et år snart, men sagen har gjort mig hamrende nysgerrig.
For det virker da for mig til at:
Benzema prøver at holde hånden over Valbuena ved at hjælpe ham. Benzemas ''ven'', er godt klar over han kan få penge for det her. Benzema sørger for at båndet IKKE kopieres, men kun originalen bevares. Han kan ikke rigtigt gå imod ''vennen'' grundet hans kriminelle baggrund. Det eneste Benzema har gjort forkert er at være ven med en forkert. Hele vejen igennem virker det til han ''faker'' det hele for vennen, for at sørge for båndet IKKE kommer ud.
Det kan være det lyder sindssygt, men fattigdom knytter broderskaber - og dem som har spillet fodbold, ved hvordan fodbold knytter bånd. Jeg tror godt at Valbuena ved Benzema står med lorten, men at han trods alt støtter Valbuena og har sørget for båndet ikke er blevet kopieret. :)
Måske lyder det forvirrende, men jeg kender selv det mellem at være en mellemled mellem en kriminel barndomsven og en ven jeg har nært nu og her. Det er virkelig svært, men for en gangs skyld holder jeg med spilleren i klubben i hvert indtil han er dømt. Verden er ikke altid sort/hvid som vi gør den til.
Pelle skrev: Hvis denne telefonsamtale er valid og dette er den korrekte oversættelse, så har Benzema jo ikke blot forsøgt at hjælpe Valbuena. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at en journalist kan opdigte en så konkret og detaljeret telefonsamtale.
Ja, det gør jeg.
Jeg har af flere gange gjort til kende hvad jeg mener om sagen, så nu vil jeg i stedet stille et spørgsmål. Hvorfor er lige det her så slemt? Ja, det kan meget vel være strafbart, men hvorfor er lige det her den moralske grænse for så mange personer? Han gør jo ikke rigtig noget. Taler med en ven for en ven. Big deal…
Èn ting var hvis han stod bag afpresningen eller direkte truede Valbuena, men hvis telefonsamtalen forløb som avisen foreligger og Benzemas skildring af samtalen mellem ham selv og Valbuena forløb som han udlagde det, så fortæller han jo bare at han kender til båndet og afpresseren, at han ikke selv ville gøre noget, at han ikke ville mene det store om den eventuelle virak, men ville være bekymret for sin families skam, at medierne ville flå ham levende og at Valbuena selv er herre over om han vil betale eller ej.
Hele dette udskrift gør heller ikke det store for mig. Det kan vel muligvis gøre det lettere for ham at blive dømt for medvirken, men rent moralsk set har den her offentliggørelse ikke gjort noget for mig. Det er som jeg forestillede mig det.
Hvad er det virkelig skandaløse? Skulle han melde sin egen barndomsven til politiet for at kende en afpresser? Måske i en fiktiv perfekt verden, men da ikke i den virkelige. Han skulle da selvfølgelig have holdt sig fuldstændig ude af det, men han får det at vide og eftersom han kender begge lejre, vælger han at fortælle det til Valbuena. Er det virkelig et fyrings/salgsgrundlag? Jo, hvis der er nok juridisk belæg til en fængsling, men da ikke ellers og da slet ikke på en moralsk baggrund.
Det undrer mig at nogle farer så meget op over det her. Især når vi ikke ved mere end vi gør, samt hvis man tager den branche vi følger med i betragtningen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jeg ved godt at man er uskyldig til det modsatte er bevist, og da vi ikke på nuværende tidspunkt har fået af vide om samtalen er som den er citeret, så skal manden selvfølgelig blive i klubben.
Er samtalen som journalisten citerer, så er sagen en helt anden. Det kan godt være, som Realmadrid94 skriver, at der kan være en loyalitetskonflikt og at han er vokset op i et hårdt miljø - men i dette tilfælde er det desværre ikke en undskyldning. Når man har et status som Benz har nu, så skal man simpelthen holde sig helt ude af sådanne sager, længere er den ikke - så efter min synsvinkel er det ikke en begrundelse/undskyldning. Man skal huske på, at når man er helt deroppe samfundsmæssigt, hvor Benz er, så har man et ansvar - kan man ikke være det voksent, skal man ikke have det.
Det er okay at være dum (det har vi set Benz være af flere omgange :)), men det er ikke okay være snothamrende dum - og såfremt artiklen er rigtig, så er Benz snothamrende dum, og så hører han ikke til i Real Madrid.
Man skal huske på, at når man er helt deroppe samfundsmæssigt, hvor Benz er, så har man et ansvar - kan man ikke være det voksent, skal man ikke have det.
Og det er netop her hvor kæden hopper af for mig. Hvorfor skal samfundet tildeles ansvaret? Ja, Benzema er et kæmpe idol, men det må da altid være forældrenes ansvar at opdrage på deres børn. Som far, så er jeg da ikke et sekund i tvivl om, at jeg selv har fejlet, hvis min søn begår kriminalitet, eller andet lort. Det kan da kun være mit/vores (mor og far) og min søns problem. Ikke fordi hans største idol, om det så er en sanger, fodboldspiller eller what ever begår kriminalitet.
Vi slår jo heller ikke ihjel, fordi de gør det i film. Nogle gør og tror de lever i en GTA verden, men at tildele samfundet skylden er simpelthen udover min grænse, og er faktisk tæt på brækfornemmelse.
Jeg er udmærket klar over, at det sådan vi ser på samfundet idag, men forældre kan heller ikke opdrage deres børn længere. Et nej er bare blevet gjort til et skældsord hos diverse børnefamilier.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Hvis du ikke er født med en gudbenådet talent, så kan du se så meget op til Ronaldo og Messi, men du kommer bare ikke i nærheden af det niveau.
Og alt det fame og money. Damer og Biler de har er jo resultat af penge der kommer i forbindelse med fodbold.
Hvis man mener at sådan noget som det Benzema har roddet sig ud i har negativ påvirkning på dem der ser op til ham, hvordan påvirker det hans fans så, når han flasher sine superbiler eller hans forhold til smukke damer som Rihanna?
Jeg mener, hvad foregår på sådanne folks hoveder? At de i deres liv kan opnår noget tilsvarende som personen de ser op til? For almindelige folk er det jo slet ikke muligt uden fodboldmillionerne.
Jeg beundre også deres fodbold talent, men så heller ikke mere.