L´Equipe offentliggør Benzemas telefon-samtale

10 år 8 måneder siden #13 af Neye

raul7=kongen skrev:

Pelle skrev: Hvis denne telefonsamtale er valid og dette er den korrekte oversættelse, så har Benzema jo ikke blot forsøgt at hjælpe Valbuena. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at en journalist kan opdigte en så konkret og detaljeret telefonsamtale.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra dem, som forsvarer Benzema. Hvad tænker i om denne telefonsamtale? Mener man stadig, at det, Benzema gør, er småtterier og ligegyldigheder?

Jeg mener fortsat at man bør støtte Benzema. Det må være rettens ansvar at dømme ham skyldig og gør de det, så må man tage den derfra. Indtil da er Karim Benzema spiller for og medarbejder hos Real Madrid. Anderledes kan det selvfølgelig ikke være. Vi ved ikke om det er den præcise samtale, vi kender ikke forholdene omkring det og mange andre detaljer.

Bliver han dømt, så må vi se hvad dommen siger og tage den derfra. Jeg forstår ikke behovet for, at vi skal dømme ham. Lad nu fagfolk om det.

Der er slet ingen tvivl om det kun er domstolene der skal dømme Benz. Jeg mener dog, at Real skal være på forkant med udviklingen og være klar til at agere i transfervinduet til januar. De kan ikke afvente en evt. dom så vi står uden kvalificeret afløser for Benz, hvis dommen falder i februar/marts. Så for mig at se, hvis samtalen er korrekt citeret, så har jeg endda meget svært ved at forestille mig en kontekst den kan sættes ind i, der retfærdiggør Benz. Det må være et tilstrækkeligt grundlag for Real at agere på og se sig om efter en ny angriber. Frikendes Benz så, er skaden ikke større, end at vi så står med to superangribere. Altså et mere positivt problem.

Jeg tror i øvrigt ikke det er muligt at stoppe kontrakten med Benz på baggrund af citater fra artikler. Der skal langt mere til, som jeg ser det.
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved Neye.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #14 af BBB
Er der virkelig folk her, som tror, at en fransk journalist i fri fantasi har skrevet den samtale mellem Benzema og hans ven? Hold nu op :-D

Det svarer til at Morten Crone finder på en historie om, at Bendtner afpresser Morten Olsen for millioner et halvt år inden en slutrunde på dansk grund. Forestil jer hvor ødelagt den journalists renommé er, hvis den danske befolkning finder ud af, at Crone har fundet på sådan en samtale. Derudover vil der være et retsligt efterspil, hvis man 'finder på' sådan en samtale og publicerer den.

Gå nu bare ud fra at den er rigtig. Det andet giver ikke mening. #Sølvpapirshat
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved BBB. Begrundelse: typo

10 år 8 måneder siden #15 af Jaken

BBB skrev: Er der virkelig folk her, som tror, at en fransk journalist i fri fantasi har skrevet den samtale mellem Benzema og hans ven? Hold nu op :-D

Det svarer til at Morten Crone finder på en historie om, at Bendtner afpresser Morten Olsen for millioner et halvt år inden en slutrunde på dansk grund. Forestil jer hvor ødelagt den journalists renommé er, hvis den danske befolkning finder ud af, at Crone har fundet på sådan en samtale. Derudover vil der være et retsligt efterspil, hvis man 'finder på' sådan en samtale og publicerer den.

Er det nu ikke bare dig der ser spøgelser? Jeg mener ikke at kunne se nogen, der påstår at det er opdigtet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

10 år 8 måneder siden #16 af BBB

Jaken skrev:

BBB skrev: Er der virkelig folk her, som tror, at en fransk journalist i fri fantasi har skrevet den samtale mellem Benzema og hans ven? Hold nu op :-D

Er det nu ikke bare dig der ser spøgelser? Jeg mener ikke at kunne se nogen, der påstår at det er opdigtet.

Der er minimum to personer på første side, som diskuterer validiteten. Det er naturligvis en overdrivelse, at journalisten skulle finde på hele historien selv.

Hvis vi ser bort fra det, så har jeg nok også blandet det lidt sammen med nogle af kommentarerne i den anden tråd, hvor folk diskuterer om det konstituerer afpresning at "hjælpe" (hvordan kan man bruge det ord i denne sag?!) Valbuena. I den forbindelse er det i øvrigt en facilitering af afpresning at udlevere/spørge efter et nummer, som afpresseren kan bruge. En facilitering af afpresning er det samme som at deltage i afpresning.
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved BBB.

10 år 8 måneder siden #17 af raul7=kongen

BBB skrev:

Jaken skrev:

Der er minimum to personer på første side, som diskuterer validiteten. Det er naturligvis en overdrivelse, at journalisten skulle finde på hele historien selv.

Hvis vi ser bort fra det, så har jeg nok også blandet det lidt sammen med nogle af kommentarerne i den anden tråd, hvor folk diskuterer om det konstituerer afpresning at "hjælpe" (hvordan kan man bruge det ord i denne sag?!) Valbuena. I den forbindelse er det i øvrigt en facilitering af afpresning at udlevere/spørge efter et nummer, som afpresseren kan bruge. En facilitering af afpresning er det samme som at deltage i afpresning.

Du misforstår. Jeg betvivler ikke validiteten af samtalen. Jeg betvivler at vi kender alle fakta, om der er andre samtaler, om der er mere end det der gengives, hvad der ellers er foregået, om der har været andre sager, om Valbuenas baggrund, hvordan Benzema er blevet trukket ind i det osv.

Det er der ikke noget som helst sølvpapirshat i. Det er med garanti mere komplekst end det vi ved lige nu og selvfølgelig har Karim Benzema nogle advokater på sagen. I øvrigt hæfter jeg mig ved, at både klub og spillere(holdkammerater) støtter manden. Det kan jo være de ved noget vi ikke ved. Lad nu domstolen tale i stedet for at sanktionere manden på baggrund af en aflyttet samtale gengivet igennem mindst to mellemled, hvor vi ikke kender alt det omkringliggende.

Dios opremsede forleden en glimrende liste med værre ting end denne sag. Hvis Benzema ikke ryger i spjældet, så er det her glemt ligeså snart han er tilbage i form og holdet igen præsterer. Sådan er fodbold trods alt, og det er vel også godt nok.

Og ja, Neye. Såfremt man fra klubbens side for alvor frygter en dom, så bør man selvfølgelig have en backup klar fra januar. Men det bør man nu søge uanset, for spillet har virkelig ikke fungeret med Cristiano på top :)

10 år 8 måneder siden #18 af BBB

raul7=kongen skrev: Du misforstår. Jeg betvivler ikke validiteten af samtalen. Jeg betvivler at vi kender alle fakta, om der er andre samtaler, om der er mere end det der gengives, hvad der ellers er foregået, om der har været andre sager, om Valbuenas baggrund, hvordan Benzema er blevet trukket ind i det osv.

Fair nok. Vi kan hurtigt blive enige om, at vi ikke kender alle detaljer.

raul7=kongen skrev: Dios opremsede forleden en glimrende liste med værre ting end denne sag.

Det bliver vi derimod ikke enige om. Som jyde må du have større forståelse for at snyde i skat end at afpresse dine venner.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, JimmyBroe, MMM

10 år 8 måneder siden #19 af raul7=kongen

BBB skrev:

raul7=kongen skrev: Du misforstår. Jeg betvivler ikke validiteten af samtalen. Jeg betvivler at vi kender alle fakta, om der er andre samtaler, om der er mere end det der gengives, hvad der ellers er foregået, om der har været andre sager, om Valbuenas baggrund, hvordan Benzema er blevet trukket ind i det osv.

Fair nok. Vi kan hurtigt blive enige om, at vi ikke kender alle detaljer.

raul7=kongen skrev: Dios opremsede forleden en glimrende liste med værre ting end denne sag.

Det bliver vi derimod ikke enige om. Som jyde må du have større forståelse for at snyde i skat end at afpresse dine venner.

Vi bliver ikke enige, men respekt for god humor. Du har i hvert fald fået et "Tak" herfra ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

10 år 8 måneder siden #20 af Friisen

Dios skrev: Friisen skrev:

Man skal huske på, at når man er helt deroppe samfundsmæssigt, hvor Benz er, så har man et ansvar - kan man ikke være det voksent, skal man ikke have det.

Og det er netop her hvor kæden hopper af for mig. Hvorfor skal samfundet tildeles ansvaret? Ja, Benzema er et kæmpe idol, men det må da altid være forældrenes ansvar at opdrage på deres børn. Som far, så er jeg da ikke et sekund i tvivl om, at jeg selv har fejlet, hvis min søn begår kriminalitet, eller andet lort. Det kan da kun være mit/vores (mor og far) og min søns problem. Ikke fordi hans største idol, om det så er en sanger, fodboldspiller eller what ever begår kriminalitet.
Vi slår jo heller ikke ihjel, fordi de gør det i film. Nogle gør og tror de lever i en GTA verden, men at tildele samfundet skylden er simpelthen udover min grænse, og er faktisk tæt på brækfornemmelse.
Jeg er udmærket klar over, at det sådan vi ser på samfundet idag, men forældre kan heller ikke opdrage deres børn længere. Et nej er bare blevet gjort til et skældsord hos diverse børnefamilier.

Jeg håber du har fået styr på dine brækfornemmelser, når der nu ikke skal mere til ;)!

Jeg er uenig med dig - men det havde du vel godt regnet ud :) Jeg mener stadig, at hvis man er gammel nok til at spille for Real Madrid, så er man underlagt et ansvar overfor klubben og i særdeleshed klubbens tilhængere, som i bund og grund er medvirkede til den lille løncheck Benz hæver hver måned. Jeg kunne også vælge at bruge din metode, og sige til mine sønner - bliv I bare ved med at holde med Real Madrid, selvom de betaler månedligt løn til en kriminel. Jeg har ikke lyst til at de skal supporte en klub, som har kriminelle spillere på holdkortet - har du det? Eller vil du hellere fortælle om, at vi bare skal forklare vores børn, at han er en skidt karl, men hold alligevel med klubben, som stadig støtter en sådan person? Benz har et kæmpe ansvar når han spiller i Real Madrid, og det er han tydeligvis ikke voksent!

Jeg håber at folk kan lade være med at komme med utidige kommentarer, som f.eks. om hvornår man er kriminel eller ej. Der er i min verden forskel på at køre for stærkt og decideret afpresning af andre mennesker :)

Mit indlæg skal ses i sammenhæng med mit tidligere, at det er under den forudsætning af det citerede interview er valid.
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved Friisen.

10 år 8 måneder siden #21 af Siempre Madrid

Friisen skrev:

Dios skrev: Friisen skrev:

Man skal huske på, at når man er helt deroppe samfundsmæssigt, hvor Benz er, så har man et ansvar - kan man ikke være det voksent, skal man ikke have det.

Og det er netop her hvor kæden hopper af for mig. Hvorfor skal samfundet tildeles ansvaret? Ja, Benzema er et kæmpe idol, men det må da altid være forældrenes ansvar at opdrage på deres børn. Som far, så er jeg da ikke et sekund i tvivl om, at jeg selv har fejlet, hvis min søn begår kriminalitet, eller andet lort. Det kan da kun være mit/vores (mor og far) og min søns problem. Ikke fordi hans største idol, om det så er en sanger, fodboldspiller eller what ever begår kriminalitet.
Vi slår jo heller ikke ihjel, fordi de gør det i film. Nogle gør og tror de lever i en GTA verden, men at tildele samfundet skylden er simpelthen udover min grænse, og er faktisk tæt på brækfornemmelse.
Jeg er udmærket klar over, at det sådan vi ser på samfundet idag, men forældre kan heller ikke opdrage deres børn længere. Et nej er bare blevet gjort til et skældsord hos diverse børnefamilier.

Jeg håber du har fået styr på dine brækfornemmelser, når der nu ikke skal mere til ;)!

Jeg er uenig med dig - men det havde du vel godt regnet ud :) Jeg mener stadig, at hvis man er gammel nok til at spille for Real Madrid, så er man underlagt et ansvar overfor klubben og i særdeleshed klubbens tilhængere, som i bund og grund er medvirkede til den lille løncheck Benz hæver hver måned. Jeg kunne også vælge at bruge din metode, og sige til mine sønner - bliv I bare ved med at holde med Real Madrid, selvom de betaler månedligt løn til en kriminel. Jeg har ikke lyst til at de skal supporte en klub, som har kriminelle spillere på holdkortet - har du det? Eller vil du hellere fortælle om, at vi bare skal forklare vores børn, at han er en skidt karl, men hold alligevel med klubben, som stadig støtter en sådan person? Benz har et kæmpe ansvar når han spiller i Real Madrid, og det er han tydeligvis ikke voksent!

Jeg håber at folk kan lade være med at komme med utidige kommentarer, som f.eks. om hvornår man er kriminel eller ej. Der er i min verden forskel på at køre for stærkt og decideret afpresning af andre mennesker :)

Mit indlæg skal ses i sammenhæng med mit tidligere, at det er under den forudsætning af det citerede interview er valid.

Dine børn går en svær fremtid i møde, hvis de skal holdes fra Real Madrid eller andre ting, fordi "de har kriminelle spillere på holdkortet". Lær dem om livet i stedet. De vil komme til at møde Bad Guys overalt, men hvis du giver dem de rette værdier, så kan de godt skelne mellem godt og skidt og lægge afstand til Benzemas handlinger uden at fordømme Real Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

10 år 8 måneder siden #22 af Neye

raul7=kongen skrev: Og ja, Neye. Såfremt man fra klubbens side for alvor frygter en dom, så bør man selvfølgelig have en backup klar fra januar. Men det bør man nu søge uanset, for spillet har virkelig ikke fungeret med Cristiano på top :)

Så kan det være man skal kigge efter 2 til januar :)

10 år 8 måneder siden #23 af NDR
og hvad siger Valbuena til det her?...kan ikke finde nogle udtalelser fra ham på nettet, kunne være interessant at høre hans version af historien.....hvor langt er man med efterforskningen? og er der en retssag på vej?

10 år 8 måneder siden #24 af Vinícius
Jeg kunne forestille mig, at Valbuena er blevet rådet til at tie.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Leveret af Kunena Forum