L´Equipe offentliggør Benzemas telefon-samtale
DarioGomez skrev: Nu er det jo ikke sikkert, at man begærer lukkede døre i Frankrig som herhjemme, så den med, at de er dårlige til at holde tæt, holder ikke helt.
Den franske strafferetsplejelov bog 1, title 1, art. 11:
Sauf dans le cas où la loi en dispose autrement et sans préjudice des droits de la défense, la procédure au cours de l'enquête et de l'instruction est secrète.
Toute personne qui concourt à cette procédure est tenue au secret professionnel dans les conditions et sous les peines des articles 226-13 et 226-14 du code pénal.
Toutefois, afin d'éviter la propagation d'informations parcellaires ou inexactes ou pour mettre fin à un trouble à l'ordre public, le procureur de la République peut, d'office et à la demande de la juridiction d'instruction ou des parties, rendre publics des éléments objectifs tirés de la procédure ne comportant aucune appréciation sur le bien-fondé des charges retenues contre les personnes mises en cause.
Med andre ord, hvis ikke andet er bestemt ved lov er efterforskningen hemmelig, inkl. afhøringer foran en undersøgelsesdommer, og alle der tager del er underlagt tavshedspligt. Den eneste undtagelse vedrører statsanklagerens mulighed for at offentliggøre procedurerelaterede fakta af hensyn til beskyttelse af den offentlige fred etc, forudsat de ikke giver udtryk for stillingtagen til sigtelsens grundlag og den undtagelse finder ikke anvendelse her allerede fordi det ikke er statsanklageren, der har offentligjort sagsakterne.
Benz blev fremstillet for en juge d'instruction, en undersøgelsesdommer der berammer efterforskningen og træffer afgørelser om sigtelser, tilbageholdelse, visse efterforskningeskridt osv. Herhjemme ligger den opgave dels hos anklagemyndigheden og der er heller ikke nogen offentlighed på det stadie i DK, og dels under grundlovsforhør, der meget ofte lukkes af hensyn til efterforskningen. Selve retsagen vil naturligvis som udgangspunkt være offentlig, men det stadie er ikke nået endnu. Så jo, den holder ;-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
NDR skrev: Nu har jeg sat og læst mig igennem hele forhøret fra dommeren af Benzema....og ærlig talt, så er det vist bare og se at få den sag lukket og så komme videre!!! Karims forklaring minder bare om at han nok taler sandt, og at det hele beror på dumme "drengestreger" og halvvejs pjatterier!! Lidt ligesom hvis vi andre kommer med et par fede kommentare om chefen, svigermor eller den fede nabokone som vi egentligt holder af alligevel.......Karim skal fritages for ydeligere, og Valbuena og Benz må se og få aftalt et møde....evt. på den lokale stripbar!! nånej, så går det sku nok galt igen......op på hesten igen, og en god gammeldags krammer, og de er klar til EM.
Tror det er godt, du ikke har verdensherredømmet.
"Maybe they hate me because I'm too good."
NDR skrev: Det sædvanlige nedgøren af andre brugere fra dig af
Og de sædvanlige absurde og urealistiske på grænsen til børnehave-agtige indlæg fra dig. Stram dog op.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Benzema smidt af landsholdet, tragikomisk.
Havde du helt seriøst forventet andet?
BBB skrev:
Sahinovic skrev: Benzema smidt af landsholdet, tragikomisk.
Havde du helt seriøst forventet andet?
Ja, jeg havde forventet at de ville træffe en beslutning efter retssagen. De spiller jo først næste venskabskamp den 25. marts 2016, så jeg mener lige det er at forhaste tingene en smule.
Florentino Pérez
Der er en retsag om pengeafpresning i gang pengeafpresning og det er altså ikke drengestreger.
NDR og Sahinovic jeres tilgang til sagen forbavser mig helt vildt. Så det er i hvert fald ikke kun BBB og Pelle der er rystede.
@NDR det du kalder småtingsafdelingen, er den slags småtterier den italienske mafia blev grundlagt på. Om han er uvidende gør det ikke mindreu lovligt. Jeg ved ikke hvordan din hverdag ser ud, men der i hvert ikke pengeafpresning i min hverdag, så jeg tager det seriøst.
@Sahinovic kan du fortælle mig hvorfor de skulle vente med at suspendere Benzema? Valbuena har åbnet en sag, hvor Benzema er et af kronvidnerne og på anklagebænken. Hvorfor skulle de vente?
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- Brylle
- Gæst
-
Fordi der er 4 måneder til næste landskamp, og derfor skal truppen ikke samles før om lang tid. Der er altså god tid til, at man måske kunne finde en løsning eller i hvert fald komme tættere på en afgørelse i sagen. Hvorfor lukke de fleste muligheder nu, når det ikke engang er nødvendigt? Hvorfor ikke bare trække den til selve udtagelsen for alles skyld? Det giver Frankrig ro til at se, hvordan det hele udvikler sig og samtidig giver det Benzema mindre at tænke på i denne tid.Vildfaren skrev: @Sahinovic kan du fortælle mig hvorfor de skulle vente med at suspendere Benzema? Valbuena har åbnet en sag, hvor Benzema er et af kronvidnerne og på anklagebænken. Hvorfor skulle de vente?
Jeg ser ikke ideen i at tage en sådan beslutning i december måned. Der er derudover ingen dom kommet på noget som helst, så hvorfor ikke vente på dette. De er begge professionelle fodboldspillere og ved begge, at de har en fælles opgave, når de er samlet, og derfor bør fokus ligge på dette alligevel. Jeg ser det som en ret forhastet beslutning.
Vildfaren skrev: I bliver simpelthen nød til at tænke over det igen drenge. Enhver med lidt omløb i pæren kan da forstå, at man ikke kan han forurettede og den anklagede i samme trup imens der er en retsag i gang. Og det er uanset om Benzema er skyldig eller ej.
Der er en retsag om pengeafpresning i gang pengeafpresning og det er altså ikke drengestreger.
NDR og Sahinovic jeres tilgang til sagen forbavser mig helt vildt. Så det er i hvert fald ikke kun BBB og Pelle der er rystede.
@NDR det du kalder småtingsafdelingen, er den slags småtterier den italienske mafia blev grundlagt på. Om han er uvidende gør det ikke mindreu lovligt. Jeg ved ikke hvordan din hverdag ser ud, men der i hvert ikke pengeafpresning i min hverdag, så jeg tager det seriøst.
@Sahinovic kan du fortælle mig hvorfor de skulle vente med at suspendere Benzema? Valbuena har åbnet en sag, hvor Benzema er et af kronvidnerne og på anklagebænken. Hvorfor skulle de vente?
Benzema spiller for Real Madrid og Valbuena spiller for Lyon til dagligt, de kommer ikke til at se hinanden før marts måned, så derfor mener jeg stadig at det er en forhastet beslutning, - og hvordan i alverden, kan betydningen af om Benzema er skyldig eller ej, være fuldstændig ligegyldig for dig?
Hvis Benzema går hen og bliver dømt - ikke skyldig, på hvilket grundlag har de så suspenderet ham?
EDIT; Brylle kom mig i forkøbet (-;
Florentino Pérez