Mere end et skridt videre

9 år 3 måneder siden #25 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Mere end et skridt videre

Steen skrev: MEN. Vi blev rundbarberet da vi spillede 11 - 11 og det gjorde vi sågar også i store dele kampen da vi spillede 10 - 11. Det mener jeg er en kæmpe hån mod klubben, og det gør ondt at se på. Det er et faktum, at dette ikke vil ændre sig så længe træneren hedder Zidane.

Jeg er fuldstændig uforstående over for den melding der. Ja, vi står lavt på banen i første halvleg. Thiago spiller fremragende og Vidal er så hidsig at han vinder alt. Synes helt klart de vinder slaget om midten og det er negativt for os. Til gengæld har de kun 2 chancer i første halvleg. Real har vel det samme (Ronaldos korte aftræk og Benzemas hovedstød).

Anden halvleg er en helt andet historie. Vi overlader stadig initiativet til dem 11 mod 11, men spiller os utvivlsomt bedst igennem. Navas har vel knap nok en redning.
11 mod 10 spiser vi dem fuldstændigt og er uheldige med ikke at vinde to eller tre. Vi sidder på alle andenbolde, og det er tydeligt, at Bayern er kørt trætte, specielt det sidste kvarter. At vi bliver rundbarberet i overtal er jeg simpelthen nødt til at bede om en uddybende forklaring på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Kassow-Rossing, Dios, Lars1991, Zyconith, ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #26 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Mere end et skridt videre
Jeg tror endvidere, at Real Madrids første halvleg var et udtryk for Zidanes taktiske tilgang til kampen: Stå lavt, kompakt og sats på omstillingerne. Nej, det var nødvendigvis ikke kønt, men Bayern München kom ikke frem til noget nævneværdigt - mine nerver var personligt slet ikke uden på tøjet i hvert fald!

Anden halvleg var sublim, også inden udvisningen til Javi Martinez. Real Madrid havde de overvejende største chancer og sejren, uagtet Bayerns udvisning, var HELT fortjent.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios

9 år 3 måneder siden #27 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Mere end et skridt videre
Bayern spiller jo ret fair så det ville ikke undre at straffesparket ikke var helhjertet eftersom der ikke var skyggen af straffe.

9 år 3 måneder siden #28 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Mere end et skridt videre

Kratmus skrev:

Benze skrev: @Lars1991

Fordi der er en verden til forskel fra at brænde en chance (som et straffespark er - eller en position alene foran et mål). I denne kamp spiller/kæmper Benzema sig fri til skud/hovedstød på mål. Det er jo ikke fordi han har meget tid - ej eller står han over for en middelmådig målmand eller et forsvar/hold der er kendt for at slippe mål ind! Alligevel kommer han til chancer som på mange gode dage var gået ind - han spiller CR fri adskillige gange og han scorer endog også selv - dog på offside.. At sige at Benze brænder chancer i aften er sgu for sølle og DET gør mig arrig. Manden forsøger i samtlige 80 minutter og bliver aldrig slap i attituden - noget som gjaldt hele RM i 2. halvleg.

Enig. Neuers redning helt oppe i krydset er formidabel - hvad mere skulle Benz gøre i den situation? Hans skud efter aflevering fra Carvajal er faktisk rigtig god, taget i betragtning at han skal afslutte i en bevægelse hvor han allerede er ved at tage et skridt fremad og så skal "omprogrammere" det til at skud! Jeg giver ham 4, men tættere på 5 end 3.

Nu gav jeg selv Benzema 4 fordi jeg synes han var fremragende, selv i første halvleg hvor de andre offensive ikke fungerede. Men han brænder jo bare store chancer. Det synes jeg slet ikke kan diskuteres. Han første hovedstød blamer jeg ham ikke for, men så nævner du også de 2 andre chancer han brænder som begge er rigtig store. Og det bare noget der går igen i stort set alle hans kampe.

9 år 3 måneder siden #29 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Mere end et skridt videre

mohbar skrev: Bayern spiller jo ret fair så det ville ikke undre at straffesparket ikke var helhjertet eftersom der ikke var skyggen af straffe.

Jeg er ikke den eneste der har spottet det. Folk skriver rundt omkring af han gjorde det med vilje. Det virker også til at Ribery står og snakker med Carvajal om det og analysen på Keylors ansigts mimik, siger også at han får en besked fra Carvajal om at den bliver sparket over.

Fairplay i høj klasse hvis det er rigtigt.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 3 måneder siden #30 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Mere end et skridt videre

Hugol skrev:

mohbar skrev: Bayern spiller jo ret fair så det ville ikke undre at straffesparket ikke var helhjertet eftersom der ikke var skyggen af straffe.

Jeg er ikke den eneste der har spottet det. Folk skriver rundt omkring af han gjorde det med vilje. Det virker også til at Ribery står og snakker med Carvajal om det og analysen på Keylors ansigts mimik, siger også at han får en besked fra Carvajal om at den bliver sparket over.

Sad også med lidt den samme fornemmelse, sådan delvist, kunne ikke helt regne det ud. Men overvejende tror jeg da at Vidal gik efter at score, men det var sådan lidt...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 3 måneder siden #31 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Mere end et skridt videre

Hugol skrev:

Det er ikke seriøst det her, vel? Hvis det forholder sig sådan, så er det jo bizart.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios

9 år 3 måneder siden #32 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Mere end et skridt videre
Det tror jeg simpelthen ikke på(!), for hvorfor ærgrer han sig så efterfølgende, istedet for at statuere et eksempel og vise at han gjorde det med vilje?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 3 måneder siden #33 af RGBlanco
Besvaret af RGBlanco på emne Mere end et skridt videre
Følelsen dagen efter er rigtig positiv stadigvæk - dog undrer det mig, at man ikke sætter Morata ind i stedet for Benz, for at få en angriber mere i feltet. Vi kunne nemt have presset på de sidste 10 minutter og nærmest have afgjort denne kvartfinale. Dog er det svært ikke at være ovenud, efter den nervøsitet man havde før kampen. Som andre har skrevet herinde, så bliver Bayern jo bare overvurderet hvert år, i hvert fald de seneste tre.

Jeg synes også klart vi var det bedste hold, på trods af at Bayern sidder på possession i første halvleg. Det var forventeligt. De har to forsøg indenfor rammen i hele kampen, så vidt jeg husker, hvoraf den ene var lige på Navas, den anden er målet. Det er simpelthen verdensklasse defensiv organisation. Tilmed skaber vi chancer hele kampen igennem, også i første halvleg. Jeg ved ikke om det er et udtryk for taktisk formåen af Zidane, eller bare en række verdensklasse spillere der stepper up. En fornøjelse er det i hvert fald.

Og så må kampens badebold da være de forfærdeligt biased kommentatorer og "eksperter". Hold nu op, hvor er de jammerlige :-D

9 år 3 måneder siden #34 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Mere end et skridt videre
Hold nu op. Manden brænder det straffespark.

Hvis der havde været fairplay havde han trillet den til navas eller lavet en wieghorst ud til siden.

9 år 3 måneder siden #35 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Mere end et skridt videre

Sahinovic skrev: Det tror jeg simpelthen ikke på(!), for hvorfor ærgrer han sig så efterfølgende, istedet for at statuere et eksempel og vise at han gjorde det med vilje?

Sådan noget viser du ikke at du gør med vilje i en ChL kvartfinale.. Men nu har jeg set situationen så mange gange igennem. Det ser meget suspekt ud det hele i mine øjne og især sparket. Det er heller ikke alle Real spillere der reagere på at Vidal brænder. Som om det bare skulle ske.

Han peger endda også op med armen over målet efter han går baglæns.

www.101greatgoals.com/news/arturo-vidal-...nalty-v-real-madrid/

" That was never a penalty. Elite fairplay from Vidal

— Sellvio Berlu$coni (@Pure_Milanista) April 12, 2017"

"

Vidal missed that penalty on purpose. He knew the ref made a wrong call. #Class

— Shibabadoo Shibaboo (@imohsgram) April 12, 2017"

"

Vidal lost the penalty on purpose

— The Marine (@mrerickcarter) April 12, 2017

why do I feel vidal wasted that penalty on purpose

— eniola (@OG_osh) April 12, 2017"

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Hugol.

9 år 3 måneder siden #36 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Mere end et skridt videre

Hugol skrev:

Sahinovic skrev: Det tror jeg simpelthen ikke på(!), for hvorfor ærgrer han sig så efterfølgende, istedet for at statuere et eksempel og vise at han gjorde det med vilje?

Sådan noget viser du ikke at du gør med vilje i en ChL kvartfinale.. Men nu har jeg set situationen så mange gange igennem. Det ser meget suspekt ud det hele i mine øjne og især sparket. Det er heller ikke alle Real spillere der reagere på at Vidal brænder. Som om det bare skulle ske.

Han peger endda også op med armen over målet efter han går baglæns.

www.101greatgoals.com/news/arturo-vidal-...nalty-v-real-madrid/

" That was never a penalty. Elite fairplay from Vidal

— Sellvio Berlu$coni (@Pure_Milanista) April 12, 2017"

"

Vidal missed that penalty on purpose. He knew the ref made a wrong call. #Class

— Shibabadoo Shibaboo (@imohsgram) April 12, 2017"

Han lavede bare en Simone Zaza tilløb og så brænder man. Har han brændt med vilje, synes jeg vi er ude på et skråplan med fair-play, hvor spillerne begynder at agere dommere.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Leveret af Kunena Forum