Marca: Ikke flere indkøb fra Real Madrid
Sebberg skrev: Men hvorfor er det egentligt at diskussionen går på, om vi skal hente en stjerne eller ej?
Jeg synes ikke søndagens viste, at Benzema ikke skal spille fra start hos Real Madrid, men at han er et for svagt led i angrebet, når vores normale portugisiske målsluger sidder ude.
Morata er generelt uvenner med bolden, men ét kunne han i hvert fald, og det var at dukke op og afgøre kampen. Det magter Benzema ikke, og jeg tror simpelthen heller ikke, at Mayoral har evnerne. Derfor bør vi gå ud og hente en angriber, der kan tage sig til takke med en reserverolle i angrebet.
Chicharito var den type for et par år siden, og vi kan også nævne en spiller som Adebayor. Begge to er naturligvis uaktuelle nu, men hvem er så mulige? Vi er Real Madrid - verdens bedste hold - så vi kan naturligvis godt tiltrække en kvalitetsspiller. Er det Fernando Llorente? Er det Mario Gomez? Er det Ciro Immobile? Er det Bas Dost? Er det Aduriz?
Jeg ved det ikke, men vi har sgu brug for en angriber, der er garant for at sætte den i kassen, når man får sådan en 6-7 chancer, som Benzema fik i søndags.
Hvad med at hente David Villa hjem fra USA? På trods af sine 35 år ved han stadigvæk hvor målet står ;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
RGBlanco skrev: Jeg håber under ingen omstændigheder på Dybala. Jo vist, han vil da gøre det fint. Men han passer ingenlunde til vores system, i det at vi ikke stiller op med hans naturlige position. Der går sgu for meget hovedløs galacticos-ønskeliste i den herinde.
Cavani, et meget bedre bud. Vi skal bruge en boxangriber, der bare smider bolden i kassen. Altså, en Benzema, der også kan lave mål.
Så hvis man er af den modsatte holdning, altså at Dybala godt ku fungere, så er man ik alene af en anden holdning end dig, men så er det straks "hovedløs Galactico-ønskeliste" - ok, godt så - men så er det jo fedt vi har dig til lige at sætte os 12-årige fanboys på plads ;-)
Jeg er da helt med på at en Cavani umiddelbart er et mere præcist match hvis man vil ha en rigtig afslutter - og jeg vil bestemt være begejstret hvis vi ku få ham i stedet for Benzema. Men jeg mener nu at Dybala har så meget kvalitet og målinstinkt at han vil ku indgå i et fremragende tomandsangreb med Cristiano hvor de veksler mellem hvem der er i boksen og hvem der ligger rundt omkring feltet - begge har næse for mål og begge ka operere i rummene omkring feltet. Men jo, Cavani er mere killer - jeg kigger dog også på allround-kvalitet og alder og her tiltaler Dybala mig nok en anelse mere. Begge er gode bud imo, men at kalde Dybala-forslaget hovedløs Galactico-ønskeliste er bare latterligt
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
BBB skrev:
Siempre fiel skrev: Jeg går ud fra at det her med at "klubber er villige til at betale gigantiske summer for spillere der knap nok bevæger sig udover middelmådigheden" er en direkte henvisning til det rygte om at United sku være villige til at betale 105 mio for Bale. De tre der er handlet til kæmpebeløb, Neymar, Mbappé og Dembele repræsenterer vel noget af det absolut ypperste og mest spændende i fodboldverdenen
#Paulinho
Helt klart, han virker bestemt overbetalt - men når vi taler om gigantiske summer, så tænker jeg umiddelbart på de tre førnævnte og de er imo bare sindssygt gode alle tre
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
DarioGomez skrev: Jeg synes, vi har en tendens til at overse en vigtig detalje. Den kommer jeg til lidt længere nede.
For sandheden er naturligvis også den, at jeg ikke tror på Mayoral (der reelt set bliver vores nye Mariano), og så mangler vi altså en Morata-erstatning.
Omvendt er markedet pt enormt svært, og vi er nok en postgang for sent ude - for faktisk havde Zlatan eller Chicharito været oplagte som den 'nye' Morata.
Det blev det så ikke til, og det stiller os muligvis i en lidt prekær situation!
Omvendt - og dette henfører til min åbning på teksten her:
Sidste år spillede følgende spillere, følgende antal minutter:
Mariano - 302
Morata - 1872
Benzema - 3239
Lucas V - 2279
Bale - 1937
Asensio - 1918
Cristiano Ronaldo - 4126
Isco - 2339
James - 1824
En total på: 19836 minutter
- Jeg tror, de fleste af er enige om, at både Asensio og Isco spillede alt for lidt i seneste sæson, og begge fortjener mere spilletid - begge kan orkestreres på forskellige måde i offensiven og Zidane har været god til at vise polyvalens i henhold til talkombinationer og så videre, så hvis vi leger lidt med samme antal spilleminutter til offensiven i denne sæson, så står vi med 19836 minutter at fordele på følgende spillere:
Mayoral
Benzema
Lucas V
Bale
Asensio
Cristiano Ronaldo
Isco
Det giver i rent gennemsnit 2833 minutter fordelt på de syv spillere her.
Det kan man naturligvis ikke - men hvad man derimod kan er at se på den spilletid, vi har mistet med James', Moratas og Marianos afgang (samlet 3998) og parrer den med Iscos, Bales og Asensios spilletid (6194), så får man et antal minutter, der skal fordeles på Isco, Asensio, Mariano og ikke mindst Bale (der forhåbentlig er mindre skadet i år). Det giver 2548 minutter per spiller, og så lyder det faktisk ikke så dumt, end ikke, hvis vi holder Mariano ude af ligningen og antager, han bliver yderste mandat: for så skal Isco, Asensio og Bale have 3398 minutter hver. Og det ikke et minut for lidt for tre (ja TRE) så dygtige spillere.
Og mon ikke det netop har været en vigtig del af trupsammensætningen for kommende sæson? Den at Isco og Asensio som led i deres udvikling fortjener mere spilletid? Det tror jeg på - og så mener jeg faktisk, at Ceballos også vil kunne klare en offensiv midtbaneposition såfremt det bliver nødvendigt.
Alle tal er hentet fra transfermarkt.
Men al den her talsnak tager jo bare ik med i betragtning at Bale og Benzema får uanet meget spilletid så længe de er i klubben - og al historik fortæller os at de år efter år efter år præsterer horribelt. Så ka du kaste rundt med nok så mange tal - antalsmæssigt ka vi sagtens være det rette sted - men blot med nogle forkerte brikker. Ligegyldigt hvordan de to b'er spiller, så blir de fast inventar i startopstillingen den kommende sæson og deri ligger vores problem
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Zyconith skrev:
Vi har Ronaldo, Bale, Benzema til de forreste pladser tre pladser i offensiven, verdensklasse hver og en, fås ikke meget bedre
Det jo decideret dumstadigt efterhånden. "Fås ikke meget bedre"!! Altså to af de tre har nu bevist igennem mange år at det ka fås uendeligt meget bedre. Og dine stats på Benzema, vorherrebevares, som et eksempel jeg brugte tidligere, havde man givet en Michael Owen samme snor på samme Madridhold som Benzema, så havde den lille brite jo høvlet tre gange så mange basser ind som vores uduelige croissant
Det skal Perez da blot bruge 10 sekunder på at 'ja tak' og bruge resten af timerne på få skaffet Dybala for 150-170 mio euro. Evt. Cavani som er mere realistisk
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
mohbar skrev: flere medier rapporterer at UNITED har givet et 48 timers frist 100 mio euro bud på Bale.
Det skal Perez da blot bruge 10 sekunder på at 'ja tak' og bruge resten af timerne på få skaffet Dybala for 150-170 mio euro. Evt. Cavani som er mere realistisk
Det tror jeg ikke på.
madrid2000 skrev:
mohbar skrev: flere medier rapporterer at UNITED har givet et 48 timers frist 100 mio euro bud på Bale.
Det tror jeg ikke på.
håbet lever indtil deadline..
Siempre fiel skrev: havde man givet en Michael Owen samme snor på samme Madridhold som Benzema, så havde den lille brite jo høvlet tre gange så mange basser ind som vores uduelige croissant
Okay, og hvorfor tror du det er, at Benz ikke har scoret flere mål?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Zyconith skrev:
Siempre fiel skrev: havde man givet en Michael Owen samme snor på samme Madridhold som Benzema, så havde den lille brite jo høvlet tre gange så mange basser ind som vores uduelige croissant
Okay, og hvorfor tror du det er, at Benz ikke har scoret flere mål?
Der er jo flere årsager. For det første er det jo helt rigtigt at han jo ik er en typisk 9er - han er ik en killer foran mål, men har sin force i det opbyggende spil. Godt touch og et fint overblik som han bruger til at indgå i småspil hvor andre omkring ham scorer målene. Derfor er jeg helt med på at vi ik nødvendigvis ka forlange eller regne med 30-40 mål sæson efter sæson. Det er en del af forklaringen - og den første grund til hvorfor han aldrig kommer til at lave mål som eksempelvis en Owen ville ha gjort med samme muligheder. Derudover er der de mere uheldige årsager:
- han er bare ik en god afslutter. Alt for ofte mangler han kølighed, teknik, afslutterinstinkt.
- han er urimelig langsom. Der er ganske få topangribere i moderne fodbold der er så helt forfærdeligt langsom som Benz - blandt de langsomste i hele truppen. Det er et kæmpe handicap som angriber og gør jo at der er mange situationer hvor han alene pga sin manglende hurtighed aldrig kommer frem til en afslutning eller hvor chancen blir dårligere af den grund.
- han er doven og uden den chanceskabende vildskab som nogle fødte angribere har. Se på hvorn en Higuain flere gange jagtede en enlig forsvarer og får stjålet en bold og selv skabt både chance og mål. Det sker bare ik med Benz - enten pga manglende vilje eller fart.
- manglende stabilitet.
Ovenstående mener jeg ka sammenfattes til at han har nogle glimrende egenskaber i småspillet og faktisk også på kontra pga sine gode vendinger og gode touch. Derudover synes jeg faktisk han er relativt god allround, han ka lidt af det hele og har et virkelig højt topniveau hvor han er blandt de bedste i verden. MEN, topniveauet ser vi ganske få gange på et år - undtagelsen var for et par år tilbage hvor han spillede en ganske glimrende sæson. Udover at han sjældent rammer et acceptabelt niveau, så mangler han bare at være RIGTIG god på flere parametre end blot touch og småspil - og de parametre hvor jeg mener han virkelig mangler (listet ovenfor), de hindrer ham bare i at bidrage nok til holdet - allermest tydeligt i form af mål. Man ka ganske enkelt ik ha en spiller placeret på dén position, dér hvor de fleste chancer kommer, som er så ringe udi kunsten at score mål
PMO skrev: I følge transfermarkt har Real Madrid haft overskud på transferbalancen de sidste par år. Enten sparer man op til at købe stort indtil næste sommer, eller også er økonomien ikke til at købe de største spillere længere.
Jeg er måske naiv, men jeg tror ikke, at behovet har været der. Det er måske gået op for Perez og co., at det er nødvendigt med en vis balance, og at de bedste spillere ikke altid udgør den bedste enhed. Men jeg kan godt være enig med de fleste i, at vi netop nu mangler én mand oppe foran, som kan træde til, når vi ikke kan score, når vi samtidig har både CR7 og Ramos ude. Benz, Bale, Isco og alle de andre offensive kræfter har ikke det instinkt. Jeg mener kun, at CR7, Ramos og Asensio virkelig besidder målinstinktet. Derudover har James det, og Morata har det også til et vist punkt, selvom han var boldmongol. Og jeg tror faktisk også, at Mariano har det - ham skulle vi ikke have ladet gå imo.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.