Cristiano Ronaldo vinder The Best-prisen

8 år 9 måneder siden #13 af Raul7-2880
Tillykke til Ronaldo for at vinde en pris som gives til den spiller, der har været afgørende for det mest vindende hold i 16/17 sæsonen.
Derfor var Ballon d'or 2010 rent skandale.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #14 af Vinícius
Selvom Raul og Figo var de to helt store for mig, da de spillede, så er ingen af dem i nærheden af Cristiano Ronaldo. Uden at ville støde nogen, men Raul fortjener ikke en sammenligning med Cristiano, og er i den henseende stærkt overvurderet. Han scorede i snit i hver anden kamp, ligesom Benzema, men havde en langt dårligere rate af assists. Cristiano er den største RM spiller, jeg har oplevet. Han er blevet en goal-getter, ja, men husker man hans tidligere år, er han uden tvivl den største i nyere tid. Måske var Di Stefano bedre - det mente han sikkert selv, men selv dengang, hvor RM dominerede alt, kunne han ikke holde et målsnit som Ronaldo, og dengang var modstanderne endda mindre gode, vil nogen påstå.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 9 måneder siden #15 af Forever-madrisimo
Måske lavede Raúl ikke ligeså mange assist, men han var bare mange gange mere farlig end Benzema og arbejdede 70% mere på banen. Han var sjældent skadet, han var en gentleman på banen og han havde hjertet meget mere med end Benzema nogensinde har haft. Han har aldrig ønsket at været i vejen for klubbens succes, han har i den grad været en fantastisk klubmand. Jeg er hamrende lykkelig over hans tilbagekomst.

Raúl spillede i en mere konkurrencedygtig liga end CR7 og Benzema har gjort. Dengang var de andre la liga hold og europæiske hold meget stærkere end i dag. Ronaldo kom til Spanien midt i krisen m, hvor flere klubber måtte slippe deres største talenter og spillere. Aldrig har la liga været så nem i mens CR7 og Messi gik amok fra 2009 og frem.

Raúl og CR7 kan ikke sammenlignes men Raúl har haft meget mere betydning for Real madrid end CR7 nogensinde vil få. Raúl er indbegrebet af Real Madrid mens CR7 kun er glad når han får smidt en milliard kontrakt i nakken.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Macon, Fondo_Sur, Kimbo

8 år 9 måneder siden #16 af Macon

Forever-madrisimo skrev: Måske lavede Raúl ikke ligeså mange assist, men han var bare mange gange mere farlig end Benzema og arbejdede 70% mere på banen. Han var sjældent skadet, han var en gentleman på banen og han havde hjertet meget mere med end Benzema nogensinde har haft. Han har aldrig ønsket at været i vejen for klubbens succes, han har i den grad været en fantastisk klubmand. Jeg er hamrende lykkelig over hans tilbagekomst.

Raúl spillede i en mere konkurrencedygtig liga end CR7 og Benzema har gjort. Dengang var de andre la liga hold og europæiske hold meget stærkere end i dag. Ronaldo kom til Spanien midt i krisen m, hvor flere klubber måtte slippe deres største talenter og spillere. Aldrig har la liga været så nem i mens CR7 og Messi gik amok fra 2009 og frem.

Raúl og CR7 kan ikke sammenlignes men Raúl har haft meget mere betydning for Real madrid end CR7 nogensinde vil få. Raúl er indbegrebet af Real Madrid mens CR7 kun er glad når han får smidt en milliard kontrakt i nakken.

Kunne ikke skrive det bedre selv.

8 år 9 måneder siden #17 af Sahinovic
Først og fremmest - tillykke til Cristiano, selvom jeg ikke er hans største fan så får jeg altid et smil på læben(tro det eller ej), når den - engang - lille fattige dreng fra Madeira bliver kåret til den bedste fodboldspiller(igen), står på podiet og skal til at holde sin tale - men når det er sagt.

La Liga 2016/2017:

Lionel Messi: 32 kampe, 37 mål og 9 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.42 (WhoScored)

Cristiano Ronaldo: 29 kampe, 25 mål og 6 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 7.61 (WhoScored)

Champions League 2016/2017:

Lionel Messi: 9 kampe, 11 mål og 2 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.24 (WhoScored)

Cristiano Ronaldo: 13 kampe, 12 mål og 5 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.06 (WhoScored)

Jeg vil overhovedet ikke kommentere på om Ronaldo fortjente titlen i år eller ej, og jeg nægter at tage debatten herinde. For mig er disse titler blevet en kæmpe joke, da der absolut ingen sammenhæng er at finde, når de fleste af stemmerne kommer fra individer der med 99% sikkerhed ikke har overværet Messi eller Ronaldo igennem en hel sæson - til og med er der også en af disse individer der har stemt på fucking André Gomes.

Jeg personligt mener, at man burde udvælge et panel, som på baggrund af eventuelle analyser igennem en hel sæson vælger hvem der reelt set har været bedst, det FIFA(især den idiot af en franskmand Platini, og de så kede af det tyskere) har gang i lige nu(kollektive titler=individuelle titler), er nok noget af det mest idiotiske jeg har været vidne til, curling klubben til forsamling er det eneste billede jeg får i hovedet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

8 år 9 måneder siden #18 af Raul7-2880

Sahinovic skrev: Først og fremmest - tillykke til Cristiano, selvom jeg ikke er hans største fan så får jeg altid et smil på læben(tro det eller ej), når den - engang - lille fattige dreng fra Madeira lige er blevet kåret til den bedste fodboldspiller(igen), står på podiet og skal til at holde sin tale - men når det er sagt.

La Liga 2016/2017:

Lionel Messi: 32 kampe, 37 mål og 9 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.42 (WhoScored)

Cristiano Ronaldo: 29 kampe, 25 mål og 6 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 7.61 (WhoScored)

Lionel Messi: 9 kampe, 11 mål og 2 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.24 (WhoScored)

Cristiano Ronaldo: 13 kampe, 12 mål og 5 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.06 (WhoScored)

Jeg vil overhovedet ikke kommentere på om Ronaldo fortjente titlen i år eller ej, og jeg nægter at tage debatten herinde. For mig er disse titler blevet en kæmpe joke, da der absolut ingen sammenhæng er at finde, når de fleste af stemmerne kommer fra individer der med 99% sikkerhed ikke har overværet Messi eller Ronaldo igennem en hel sæson - til og med er der også en af disse individer der har stemt på fucking André Gomes.

Jeg personligt mener, at man burde udvælge et panel, som på baggrund af eventuelle analyser igennem en hel sæson vælger hvem der reelt set har været bedst, det FIFA(især den idiot af en franskmand Platini, og de så kede af det tyskere) har gang i lige nu(kollektive titler=individuelle titler), er nok noget af det mest idiotiske jeg har været vidne til, curling klubben til forsamling er det eneste billede jeg får i hovedet.

Photoshop
Dog har Ord Andrew (træner for Bangladesh) stemt på Suarez. Tror hans TV gik i stykker slut 2016.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Raul7-2880.

8 år 9 måneder siden #19 af R7CR7GB11

Sahinovic skrev: Først og fremmest - tillykke til Cristiano, selvom jeg ikke er hans største fan så får jeg altid et smil på læben(tro det eller ej), når den - engang - lille fattige dreng fra Madeira lige er blevet kåret til den bedste fodboldspiller(igen), står på podiet og skal til at holde sin tale - men når det er sagt.

La Liga 2016/2017:

Som Raul7 ogsaa naevner, er det vist ikke korrekt, at nogen har stemt paa André Gomes som bedste spiller.

I forhold til "problemet" med kollektive titler = individuelle titler. Jeg ved sgu ikke. Saadan har det altid vaeret og saadan vil det nok ogsaa altid vaere - i alle sportsgrene. Du ser sgu ikke nogen vinde en MVP/bedste spiller, hvis de ikke kan foere sit hold til noget som helst.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved R7CR7GB11. Begrundelse: Helt haabloese slaafejl

8 år 9 måneder siden #20 af Sahinovic

R7CR7GB11 skrev:

La Liga 2016/2017:

Som Raul7 ogsaa naevner, er det vist ikke korrekt, at nogen har stemt paa André Gomes som bedste spiller.

I forhold til "problemet" med kollektive titler = individuelle titler. Jeg ved sgu ikke. Saadan har det altid vaeret og saadan vil det nok ogsaa altid vaere - i alle sportsgrene. Du ser sgu ikke nogen vinde en MVP/bedste spiller, hvis de ikke kan foere sit hold til noget som helst.

Det er en fejl, beklager, men efter at have kigget på den officielle liste nu, så er der blevet stemt på spillere som Manuel Neuer, Aubameyang, Kanté, Harry Kane, Navas, Ibrahimović, Lewandowski og Suárez som Raul7-2880 også nævnte, og det er jo for langt ude og pinligt.

Jeg siger ikke, at kollektive titler slet ikke skal tælle med, men lige i dette tilfælde, virker det for mig som om, at der er alt for meget, hvis ikke udelukkende, kun er lagt vægt på dem. Havde Buffon taget Champions League, så var han også blevet kåret til den bedste, og som jeg nævnte inden finalen var spillet, er dette jo fuldstændigt absurd.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 9 måneder siden #21 af madrid2000

Sahinovic skrev:

R7CR7GB11 skrev:

La Liga 2016/2017:

Det er en fejl, beklager, men efter at have kigget på den officielle liste nu, så er der blevet stemt på spillere som Manuel Neuer, Aubameyang, Kanté, Harry Kane, Navas, Ibrahimović, Lewandowski og Suárez som Raul7-2880 også nævnte, og det er jo for langt ude og pinligt.

Jeg siger ikke, at kollektive titler slet ikke skal tælle med, men lige i dette tilfælde, virker det for mig som om, at der er alt for meget, hvis ikke udelukkende, kun er lagt vægt på dem. Havde Buffon taget Champions League, så var han også blevet kåret til den bedste, og som jeg nævnte inden finalen var spillet, er dette jo fuldstændigt absurd.

Det eneste der er pinligt er, at du har ondt et vis sted fordi Messi ikke har vundet.
Man skulle om nogen tro, at når man efterlyser mere faglighed, at man trodsalt analyser lidt på de statistikker man fremføre og fremføre dem korrekt.

"Lionel Messi: 9 kampe, 11 mål og 2 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.24 (WhoScored)

"

Det er vigtigt at tilføje, at Ronaldo lavede alle hans mål i vind eller forsvind kampene. Og mere eller mindre egenhændigt vandt en historisk CL. Det er, hvad folk afgiver deres stemme på og derfor Messi ikke vinder fordi han forsvandt, da det rigtig gjaldt.

Jeg synes det er påfaldende, at du glemmer at tilføje ovenstående til din statistik når vi godt ved, at det er hvad folk har stemt efter.

Det er trodsalt 43% mod 19%, så det har ikke engang været tæt. Folk har slet ikke været i tvivl. Jeg kunne forstår din underen over mærkelige stemmer, hvis det var tæt, men det var det jo på ingen måde.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, R7CR7GB11, Cristiano Ronaldo, ChrillRM14, Jonas, Hvidt, Jakobsif555

8 år 9 måneder siden #22 af ChrillRM14

Forever-madrisimo skrev: Måske lavede Raúl ikke ligeså mange assist, men han var bare mange gange mere farlig end Benzema og arbejdede 70% mere på banen. Han var sjældent skadet, han var en gentleman på banen og han havde hjertet meget mere med end Benzema nogensinde har haft. Han har aldrig ønsket at været i vejen for klubbens succes, han har i den grad været en fantastisk klubmand. Jeg er hamrende lykkelig over hans tilbagekomst.

Jeg synes måske, det er en smule hidsigt tegnet op... Raul er et koryfæ, som fortjener at blive anset som en af de vigtigste personer i klubbens historie, og det bør der ikke herske megen tvivl om. Men som du også selv siger, så var han også meget mere end blot end fodboldspiller, han var også et ansigt udadtil, en vigtig personlighed, og en som satte klubben højere end alt andet.
Jeg køber ikke argumentet med den konkurrencedytige liga. Det var den sikkert i højere grad i 00'erne, men på det sportslige plan synes jeg det er ret så tydeligt, at Ronaldo efterhånden alligevel har distanceret Raul.
Så om det er ren nostalgi eller bare personlig præference, skal jeg ikke kunne sige, men at konkludere at Ronaldo aldrig vil komme i nærheden af Rauls indflydelse forstår jeg ikke. Ronaldo har vitterligt været med til at revurdere, hvad en angriber kan, og det har Real Madrid selvfølgelig nydt helt vanvittigt godt af. Det er også for tidligt at sige, hvordan Ronaldos eftermæle bliver, men mit bud er, at han nok kommer til at blive nævnt på samme hylde som den gode Raul :) Når vi tænker tilbage på 10'erne om tyve år, mon ikke at man så associerer Mourinhos rekord-sæson, La Decima og Zidanes Real-hold med Ronaldo først og fremmest?

Og det med millard-kontrakten... Ronaldo er sikkert mere grådig, men på den anden side... hvis man virkelig lader sig gå på af de ting i fodboldens Europa 2017, så må det være hårdt at holde med nogen som helst spillere og klubber efterhånden :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

8 år 9 måneder siden #23 af Real Madrid
I sidste ende bliver spillerne også husket for deres titler i klubben, her er Ronaldo på blot 8-9 år allerede ved at overhale Raúl.

I forhold til den med La Liga var stærkere tidligere, den griber jeg simpelthen ikke. Ronaldo og Messi er begge alle tiders topscorer på deres respektive landshold, og 1 og 2 over mest scorende spillere i Champions Leagues historie. De havde selvfølgelig også scoret ligeså mange mål i tidligere era af La Liga, hold nu op....

No solo soy perfecto, también soy Madridista

8 år 9 måneder siden #24 af Fondo_Sur
@Sahinovic

Husk på, at Messi scorede alle sine mål i gruppekampene.

Han var nærmest usynlig i hjemme- og udekampene imod PSG og Juventus.

Cristianos præstation var fænomenal i Champions League såvel som i La Liga i foråret, og han vandt trofæerne. Om Cristiano burde vinde kan selvfølgeligt stadigt diskuteres. Husk bare på, at han var ude i starten af efteråret efter sin knæskade.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Fondo_Sur.

Leveret af Kunena Forum