Cristiano Ronaldo vinder The Best-prisen
Forever-madrisimo skrev:
madrid2000 skrev:
Forever-madrisimo skrev:
Så det du siger er at du som 3 årig var med da det hele startede for Raúl ? :)
Seriøst, så har Ronaldo og Messi succes, da været præget af en elendig liga i mange år, som først begyndte at komme tilbage på sporet i 2014-15 stykker, hvor andre hold kunne være med.
Skal man nu have set en spiller fra første kamp for at vurdere ham?
Nu var jeg selv 5-6 år da Raul startede, men da Raul var 32 og stadig spillede i RM, så var jeg 19 år - er det en passende alder til at vurdere en spiller ifølge dig?
Vil du mene en 32 årige Raul var bedre end en 32 årige Ronaldo som lige er kåret til verdens bedste?
Det er fint at have yndlingsspillere.. Mine var Figo og Casillas, men man behøver ikke være så farvet.
Jeg vil hvert fald mene at hvis man have en sammenligning mellem CR7 og Raúl, så kræver det mere end en dansk stil og en passende alder for at kunne vurdere, hvem der er “bedst”
Det kræver en generelt forståelse, af det niveau som der blev spillet på i de forskellige ligaer sæsoner. Du skal huske at Raúl som 17 årig slog igennem på et tidspunkt, hvor Barcelona lige havde haft dream team perioden. Vi skal helt frem til 2008 før CR7 havde over 30 mål på en sæson. Der var han 23 år.
Hvis du taler ligaens niveau, så vil det være passende ikke at sammenligne Ronaldo's statistikker i PL med Rauls i LL. Raul var angriber, og Ronalo startede som wing / flair spiller. Vi ser ham jo heller ikke længere jonglere med bolden fra modstanderens felt ned til midterlinjen, som han gjorde for United.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Forever-madrisimo skrev:
madrid2000 skrev:
Forever-madrisimo skrev:
Så det du siger er at du som 3 årig var med da det hele startede for Raúl ? :)
Seriøst, så har Ronaldo og Messi succes, da været præget af en elendig liga i mange år, som først begyndte at komme tilbage på sporet i 2014-15 stykker, hvor andre hold kunne være med.
Skal man nu have set en spiller fra første kamp for at vurdere ham?
Nu var jeg selv 5-6 år da Raul startede, men da Raul var 32 og stadig spillede i RM, så var jeg 19 år - er det en passende alder til at vurdere en spiller ifølge dig?
Vil du mene en 32 årige Raul var bedre end en 32 årige Ronaldo som lige er kåret til verdens bedste?
Det er fint at have yndlingsspillere.. Mine var Figo og Casillas, men man behøver ikke være så farvet.
Jeg vil hvert fald mene at hvis man have en sammenligning mellem CR7 og Raúl, så kræver det mere end en dansk stil og en passende alder for at kunne vurdere, hvem der er “bedst”
Det kræver en generelt forståelse, af det niveau som der blev spillet på i de forskellige ligaer sæsoner. Du skal huske at Raúl som 17 årig slog igennem på et tidspunkt, hvor Barcelona lige havde haft dream team perioden. Vi skal helt frem til 2008 før CR7 havde over 30 mål på en sæson. Der var han 23 år.
Nu er det muligt at "forever-madrismo" (:-D) foerste lige er blevet madridista, men hvis du tror, at jeg ikke har set en tilstraekkelig maengde kampe med Raúl involveret til at kunne vurdere hans niveau, saa tager du fejl. Jeg ved ikke hvorfor det er saa svaert at forestille sig at jeg har set nok i omegnen af 90% af Real Madrids kampe siden jeg var omkring 5 aar. Kunne du forestille dig, at de opgaver jeg i sin tid har skrevet ogsaa har indebaaret en del video materiale?
Jeg synes at Raúl var en fantastisk spiller paa alle taenkelige maader. Men naar det kommer til hans produkt paa banen, hvor god han saa end var, saa synes jeg ikke, at du kan sammenligne det med hvad Ronaldo har praesteret de sidste 8 aar.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
De fleste fodboldspillere i Danmark lærer først om det taktiske i fodboldspillet når de er 12 år. Spilleforståelsen starter tidligere, men jeg vil ikke kalde det specifik taktisk træning. Fokus er teknisk træning i de første år af børns fodboldtid og motorisk træning. Der er mange drengebørn i en alder af 5 år der dårligt nok kan huske, hvor de har stilt deres sko, hvor de bor og hvad de hedder til efternavn. Men du var i stand til at vurdere Raúls betydning og niveau for Real Madrid. Du er one of a kind :)
Forever-madrisimo skrev: Jeg arbejder med 3-6 årige og har arbejdet med børn i de sidste 16 år. Jeg lover dig at ingen børn i en alder af 5 til 14år kan vurdere en fodboldspiller på banen. Det taktiske overblik er der nemlig ingen børn der har. Måtte du være oppe så længe?
De fleste fodboldspillere i Danmark lærer først om det taktiske i fodboldspillet når de er 12 år. Spilleforståelsen starter tidligere, men jeg vil ikke kalde det specifik taktisk træning. Fokus er teknisk træning i de første år af børns fodboldtid og motorisk træning. Der er mange drengebørn i en alder af 5 år der dårligt nok kan huske, hvor de har stilt deres sko, hvor de bor og hvad de hedder til efternavn. Men du var i stand til at vurdere Raúls betydning og niveau for Real Madrid. Du er one of a kind :)
Det lyder som om du tror, at Raúl stillede stoevlerne paa hylden i '97. Det kan vaere du lige skal koere en hurtig Google. Det lader til at du ikke ved helt saa meget om ham som du tror :-) Tillad mig at hjaelpe: bfy.tw/EiDE
Du bliver ved at tale udenom og forsoege at fornaerme mig, saa jeg lader den ligge her.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Forever-madrisimo skrev: Nej, men ud fra min beskrivelse, er du jo først til dels egnet til at vurdere hans niveau fra 2008-2010. Altså de sidste to år hans karriere i Real Madrid !
Uanset hvad du måtte mene bedes du holde et højere niveau end det her. Tak.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Jeg har skrevet at Raúl var bedre i opsspillet end Ronaldo og mere arbejdssom, bedre teamplayer i en liga som er sværere end den Ronaldo har haft i sin storhedstid. Det er en holdning, men hvis svaret er at folk har fuldt Real madrid fra da de kom ud af mors mave og ikke forholder sig til det centrale, så bliver jeg nødt til at svarer på dette.
Forever-madrisimo skrev: Jeg vil ikke sige at jeg holder et lavt niveau i denne debat.
Jeg har skrevet at Raúl var bedre i opsspillet end Ronaldo og mere arbejdssom, bedre teamplayer i en liga som er sværere end den Ronaldo har haft i sin storhedstid. Det er en holdning, men hvis svaret er at folk har fuldt Real madrid fra da de kom ud af mors mave og ikke forholder sig til det centrale, så bliver jeg nødt til at svarer på dette.
Men der er ingen grund til at goere dig dummere end du er.
Jeg har aldrig sagt, at jeg sad klistret til skaermen og raabte paa Hugo Sánchez hver gang Real spillede da jeg var 3 maaneder gammel.
Jeg pointerer blot, at jeg begyndte at "foelge" klubben allerede da jeg var omkring 5 aar gammel. Det indebaerer saa ogsaa, at jeg har set stoerstedelen af Raul's kampe, uanset hvor ung jeg saa har vaeret. Og nu var jeg trods alt 18 aar inden Raul forlod klubben. Saa jeg synes godt, at jeg kan tillade mig at give mit besyv. Derudover har jeg set mange gamle kampe, highlights osv. efter jeg har naaet en alder hvor du tillader mig at sige noget som helst om fodbold.
Jeg siger ikke noedvendigvis, at Raúl ikke var bedre i opspillet og mere arbejdsom i defensiven - men fra mit perspektiv, og tilsyneladende flere andres, saa er problemet, at du ikke vil erkende at Ronaldo simpelthen er en bedre spiller end Raúl var. Jeg kan langt bedre lide Raúl, men jeg bliver noedt til at indroemme, at Ronaldo har leveret paa et andet niveau.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
CR7 er en bedre målscorer og har mere kræft i sine afslutninger. Mens Raúl havde mere elegante afslutninger i både hovedstød og lobs med mere.
Men CR7s kasser er scoret i en periode, hvor modstanden var meget ringe, mens Raúl har stået overfor utallige af svære la liga modstandere i mellem 1994-2006. La liga blev elendig efter den økonomiske krise hvor Ronaldo kom til.
Raúl var en holdspiller, hvorfor at han gav mere til holdet i spil og hold indsats. Han kunne trække et helt hold op ved sin attitude på banen. CR7 er blevet bedre med tiden som holdspiller, men han er ikke på niveau med Raúl på det punkt.
CR7 giver meget til holdet igennem sine mål, og uden dem er han altså ikke den spiller som giver meget til holdet på banen. Det har vi især set de sidste to år i perioder, hvor Ronaldo falder helt ud af kampene, fordi han ikke har den samme hurtighed, hans medspillere er ikke i stand til at sætte ham op og så er han ikke super god i kombinationsspillet. De har hver haft deres enorme betydning for holdet, men overall, og selvom Raúl har scoret færre mål, så har Raúl altså bare mere betydning i Real Madrids hjerter end CR7. Raúl har været med til at vinde flere titler i Real Madrid end CR7 har gjort !
Raúl
3 ChL titler
6 La liga titler
Ingen Copa del Rey
Og herefter diverse supercups og VM for klubhold.
Cr7
3 ChL titler
2 La liga titler
2 Copa del Rey
Samt diverse supercups og VM for klubhold
Ronaldo taber rigtig meget på at Real madrid har mistet sin styrke i ligaen efter Barcelona, i en tid, hvor ligaen er dårligere. De mange mål er jo scoret mod lettere modstandere.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Det, jeg har fremhævet med fed, synes jeg ikke umiddelbart er den konsensus, jeg finder herinde. Hører generelt folk fremhæve Rauls madridismo og hans gentlemanship som værende en grund til, at stort set alle RM-fans mener, at han har haft så stor betydning. Men jeg finder dét, at Raul skulle spille i en så forfærdelig meget sværere liga, som et ringe argument for, at han skulle være en bedre fodboldspiller. Jo, det kan da godt være, at La Liga engang var mere konkurrencedygtig. Men Ronaldo udlignede altså Rauls måltotal for to år siden på den halve tid af Raul. Læg dertil Ronaldos over 100 assists. Så var Raul måske mere med i det opbyggende spil, men så er vi tilbage til den gode gamle diskussion om smag og præference :)Forever-madrisimo skrev: Tv dækningen af den spanske liga var meget ringe dengang. Kampene blev vist forskudt og meget sent og mange kampe blev slet ikke vist. Jeg tvivler altså på, hvor meget du har set Raúl spille. De kampe man ikke kunne se, blev fuldt på tekst tv side 271. Selv Clasicos blev ikke vist dengang. Har du haft adgang til noget vi andre ikke har haft?
CR7 er en bedre målscorer og har mere kræft i sine afslutninger. Mens Raúl havde mere elegante afslutninger i både hovedstød og lobs med mere.
Men CR7s kasser er scoret i en periode, hvor modstanden var meget ringe, mens Raúl har stået overfor utallige af svære la liga modstandere i mellem 1994-2006. La liga blev elendig efter den økonomiske krise hvor Ronaldo kom til.
Raúl var en holdspiller, hvorfor at han gav mere til holdet i spil og hold indsats. Han kunne trække et helt hold op ved sin attitude på banen. CR7 er blevet bedre med tiden som holdspiller, men han er ikke på niveau med Raúl på det punkt.
CR7 giver meget til holdet igennem sine mål, og uden dem er han altså ikke den spiller som giver meget til holdet på banen. Det har vi især set de sidste to år i perioder, hvor Ronaldo falder helt ud af kampene, fordi han ikke har den samme hurtighed, hans medspillere er ikke i stand til at sætte ham op og så er han ikke super god i kombinationsspillet. De har hver haft deres enorme betydning for holdet, men overall, og selvom Raúl har scoret færre mål, så har Raúl altså bare mere betydning i Real Madrids hjerter end CR7. Raúl har været med til at vinde flere titler i Real Madrid end CR7 har gjort !
Raúl
3 ChL titler
6 La liga titler
Ingen Copa del Rey
Og herefter diverse supercups og VM for klubhold.
Cr7
3 ChL titler
2 La liga titler
2 Copa del Rey
Samt diverse supercups og VM for klubhold
Ronaldo taber rigtig meget på at Real madrid har mistet sin styrke i ligaen efter Barcelona, i en tid, hvor ligaen er dårligere. De mange mål er jo scoret mod lettere modstandere.
Men nu kan der formentlig heller ikke koges så forfærdeligt meget mere suppe på den diskussion.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu