Cristiano Ronaldo vinder The Best-prisen

8 år 9 måneder siden #73 af BBB

Forever-madrisimo skrev: Jeg sammenligner den spanske liga med den spanske liga.

Så ved jeg ikke, hvad Ronaldo's målsnit i PL laver i et afsnit, hvor du søger en sammenligning.

I din iver efter at skubbe en anden persons holdninger lidt ned ad stigen skriver du også:

Forever-madrisimo skrev: Tv dækningen af den spanske liga var meget ringe dengang. Kampene blev vist forskudt og meget sent og mange kampe blev slet ikke vist. Jeg tvivler altså på, hvor meget du har set Raúl spille. De kampe man ikke kunne se, blev fuldt på tekst tv side 271. Selv Clasicos blev ikke vist dengang. Har du haft adgang til noget vi andre ikke har haft?

Hvis det var så svært at se Raul spille dengang, hvordan kan du så have en holdning til det? Du har simpelthen vurderet hans evner i opspillet ud fra tekst tv side 271? ;-)
Til de personer som ikke kan huske side 271 (og 270 og 272), så var det datidens livescore.com, dog uden mulighed for at se holdopstillinger, assists eller kort, så dybe analyser kan det nok ikke ligefrem blive til.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #74 af Forever-madrisimo

BBB skrev:

Forever-madrisimo skrev: Jeg sammenligner den spanske liga med den spanske liga.

Så ved jeg ikke, hvad Ronaldo's målsnit i PL laver i et afsnit, hvor du søger en sammenligning.

I din iver efter at skubbe en anden persons holdninger lidt ned ad stigen skriver du også:

Forever-madrisimo skrev: Tv dækningen af den spanske liga var meget ringe dengang. Kampene blev vist forskudt og meget sent og mange kampe blev slet ikke vist. Jeg tvivler altså på, hvor meget du har set Raúl spille. De kampe man ikke kunne se, blev fuldt på tekst tv side 271. Selv Clasicos blev ikke vist dengang. Har du haft adgang til noget vi andre ikke har haft?

Hvis det var så svært at se Raul spille dengang, hvordan kan du så have en holdning til det? Du har simpelthen vurderet hans evner i opspillet ud fra tekst tv side 271? ;-)
Til de personer som ikke kan huske side 271 (og 270 og 272), så var det datidens livescore.com, dog uden mulighed for at se holdopstillinger, assists eller kort, så dybe analyser kan det nok ikke ligefrem blive til.

1994-1996 sæsonen var der kampe man fik lov at se. Rettighederne dækkede ikke hele sæsoner som idag, og kampe der blev vist var 96% Real Madrid og Barcelona kampe. Kampene blev stort set altid vist forskudt nogengange først klokken 2-3 stykker om natten. Jeg tvivler på at en på 5-12 år kunne holde sig vågen så længe.

Jeg så alle de kampe der var mulige at se med Raúl, og har arbejdet meget hårdt på at finde klip fra kampe den gang. Det har været svært at se Real Madrid fast hver weekend helt op til år 2005-6 stykker.

Real Madrid Barcelona i 1997 blev vist på Preben Elkjærs kanal i koder, så stadion lyden kunne høres men kampen ikke ses. Kampen blev 2-0. Det var det år Raúl vandt sit andet mesterskab med Real Madrid og var en af hovedårsagerne til sejeren med Capello ved roret.

Den spanske liga var utrolig stærk i perioden fra 1999 frem til 2004 og nok den stærkeste der nogensinde har været. Valencia, Barcelona og Real Madrid havde nogle kampe på så højt niveau ift det vi har set de seneste 4-8 år. De sidste 8 år har niveauet ikke været højt på flere hold af gange .

Tempo mæssigt og spillemæssigt, så var det meget federe kampe og mange af de store hold, var super stærke på hjemmebane. Altså at vi slår Valencia på udebane 3-6 og 1-5 fortæller meget om forskellen på niveauet fra dengang til nu.

Ronaldo har ikke fået samme udbytte ud af sin succes som Raúl har, kigger vi på titler i Real Madrid. Det er da klart at tager man Raúl i sin bedste periode og CR7 i sin, så er de individuelt meget forskellige, men jeg vil fortrække Raúl fordi han fungere bedre på et hold end CR7.

En af mine favorit kampe var i 2001, hvor Figo får debut for Real Madrid mod Valencia i ligaen. Fantastisk kamp, vi kommer bagud på et straffe ca 10 min før tid. Raúl udligner hurtigt og det var det Real Madrid kunne dengang. Vi har altid været kendt for comebacks også med Raúl, men selv i de sværeste perioder med 10 mand havde man bare en forståelse af at Real Madrid sagtens kunne komme tilbage i kampen.

Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Forever-madrisimo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

8 år 9 måneder siden #75 af Real Madrid

Forever-madrisimo skrev:

BBB skrev:

1994-1996 sæsonen var der kampe man fik lov at se. Rettighederne dækkede ikke hele sæsoner som idag, og kampe der blev vist var 96% Real Madrid og Barcelona kampe. Kampene blev stort set altid vist forskudt nogengange først klokken 2-3 stykker om natten. Jeg tvivler på at en på 5-12 år kunne holde sig vågen så længe.

Jeg så alle de kampe der var mulige at se med Raúl, og har arbejdet meget hårdt på at finde klip fra kampe den gang. Det har været svært at se Real Madrid fast hver weekend helt op til år 2005-6 stykker.

Real Madrid Barcelona i 1997 blev vist på Preben Elkjærs kanal i koder, så stadion lyden kunne høres men kampen ikke ses. Kampen blev 2-0. Det var det år Raúl vandt sit andet mesterskab med Real Madrid og var en af hovedårsagerne til sejeren med Capello ved roret.

Den spanske liga var utrolig stærk i perioden fra 1999 frem til 2004 og nok den stærkeste der nogensinde har været. Valencia, Barcelona og Real Madrid havde nogle kampe på så højt niveau ift det vi har set de seneste 4-8 år. De sidste 8 år har niveauet ikke været højt på flere hold af gange .

Tempo mæssigt og spillemæssigt, så var det meget federe kampe og mange af de store hold, var super stærke på hjemmebane. Altså at vi slår Valencia på udebane 3-6 og 1-5 fortæller meget om forskellen på niveauet fra dengang til nu.

Ronaldo har ikke fået samme udbytte ud af sin succes som Raúl har, kigger vi på titler i Real Madrid. Det er da klart at tager man Raúl i sin bedste periode og CR7 i sin, så er de individuelt meget forskellige, men jeg vil fortrække Raúl fordi han fungere bedre på et hold end CR7.

En af mine favorit kampe var i 2001, hvor Figo får debut for Real Madrid mod Valencia i ligaen. Fantastisk kamp, vi kommer bagud på et straffe ca 10 min før tid. Raúl udligner hurtigt og det var det Real Madrid kunne dengang. Vi har altid været kendt for comebacks også med Raúl, men selv i de sværeste perioder med 10 mand havde man bare en forståelse af at Real Madrid sagtens kunne komme tilbage i kampen.

Raúl: 16 titler på 16 sæsoner
Ronaldo: 14 titler – snart 15 med VM for Klubhold – på lidt over 8 sæsoner

Jeg elsker Raúl – men jeg vil til hver en tid vælge 15 titler på 8.5 sæsoner og Ronaldos 539 mål (413 mål og 126 assist) i 404 kampe over Raúls 16 titler på 16 sæsoner og hans 381 mål (322 mål og 59 assist)... det bliver så trættende at læse om, hvor lyserødt alt var i "gamle dage" og jeg mener, du overvurderer ligaen samt spillerne fra slut halvfemserne til start 00'erne. Små snævre spillere er som regel bedre holdspillere, men gør det dem til bedre/vigtigere spillere end Ronaldo? bestemt ikke... du kan finde playmakere i Superligaen, som er bedre med bolden og i opspillet end Ronaldo, men det er jo ikke de parameter, som han skal huskes eller bedømmes på. Når Ronaldos flotte karriere engang – langt ude i fremtiden – er slut, vil det kun være Marcelo og Ramos der står med flere titler i en Real Madrid-trøje i klubbens historie (Ramos er kun 6 titler fra at tangere Gento).

I øvrigt vil jeg mene Simeones Atletico er et stærkere og mere komplet hold end Benitez' Valencia, men det nok en subjektiv vurdering.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11, ChrillRM14, Jonas

8 år 9 måneder siden #76 af Forever-madrisimo
CR7 var ikke påvirket af en præsident eller uro i klubben som Raul var det med op til flere træner fryrringer på en sæson og latterlige indkøb som Thomas Gravesen og Woodgate. Der har altid været en form for ro omkrinh holdet imens CR7 har været i Real madrid. Derfor giver det også flere titler.

Så den påstand du kommer med der med hvor meget tid det er over holder ikke.

Da Florentino kom tilbage igen, var det med en smule mere sund fornuft end det var da han forlod Real Madrid i 2006, efter at have fået en form for storhedsvanvid til at køre holdet i sænk. Overvej lige hvor meget det ødelagde for Real Madrid at få Carlos Quiroz til klubben, mens man solgte Makalele og smed Hierro på porten. Uanset hvor dygtig du er som fodboldspiller, kan du ikke rette op på alt det skrald omverdenen render rundt og laver omkring dig.

Benitez kom også i to CHL finaler men vandt to mesterskaber.

8 år 9 måneder siden #77 af madrid2000

Forever-madrisimo skrev: CR7 var ikke påvirket af en præsident eller uro i klubben som Raul var det med op til flere træner fryrringer på en sæson og latterlige indkøb som Thomas Gravesen og Woodgate. Der har altid været en form for ro omkrinh holdet imens CR7 har været i Real madrid. Derfor giver det også flere titler.

Så den påstand du kommer med der med hvor meget tid det er over holder ikke.

Da Florentino kom tilbage igen, var det med en smule mere sund fornuft end det var da han forlod Real Madrid i 2006, efter at have fået en form for storhedsvanvid til at køre holdet i sænk. Overvej lige hvor meget det ødelagde for Real Madrid at få Carlos Quiroz til klubben, mens man solgte Makalele og smed Hierro på porten. Uanset hvor dygtig du er som fodboldspiller, kan du ikke rette op på alt det skrald omverdenen render rundt og laver omkring dig.

Benitez kom også i to CHL finaler men vandt to mesterskaber.

Jeg er enig omkring uro pga. Florentinos hovedløse agern, men du kommer ikke til at overbevise nogen, at Raul var en større fodboldspillere end Ronaldo.
Jeg vil ikke går så meget i detaljer, men synes alligevel det er påfaldende at du underminere Ronaldos mål rekord i RM. Ok lad os sige ligaen er nemmer nu, men hvad med CL? Og landsholdsbold? Der er Ronaldo også scoret mange flere mål end Raul.

8 år 9 måneder siden #78 af Forever-madrisimo
Hvis CR7 skifter til Schalke, hvor mange madridistas tror du så der køber en CR7 shalke 04 trøje ?

Det er kun Raúl der kan gøre dette, og det fortæller alt om at han har været større i Real Madrid end Ronaldo nogensinde bliver! Uanset antal mål eller hvor mange guldkaramel fodbolde Ronaldo har derhjemme.

Raúl var en bedre fodboldspiller end Ronaldo på mange parameter, måske ikke ligeså afgørende men den fylde han gav på holdet gjorde Real Madrid til det de er i dag. Ronaldo har ikke skullet gøre alt det arbejde.

8 år 9 måneder siden #79 af Real Madrid
Hvis du ikke vil lytte til os, kan du jo lytte til Raúl :-)

"I think now he (Cristiano) is at the top, and if continues the same way, he could be the best of all time," Raul, 37, told the BBC World Football show.

"I think Cristiano and Lionel Messi are two of the best players in the history of the game. Are they better than Pele or Diego Maradona?

"They are at the top, but I think it is difficult in football to say who is first or second or third. But if Cristiano continues for five years..."

Enough said – ny diskussion...

www.bbc.com/sport/football/30446556

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, R7CR7GB11

8 år 9 måneder siden #80 af ChrillRM14

Forever-madrisimo skrev: Hvis CR7 skifter til Schalke, hvor mange madridistas tror du så der køber en CR7 shalke 04 trøje ?

Det er kun Raúl der kan gøre dette, og det fortæller alt om at han har været større i Real Madrid end Ronaldo nogensinde bliver! Uanset antal mål eller hvor mange guldkaramel fodbolde Ronaldo har derhjemme.

Raúl var en bedre fodboldspiller end Ronaldo på mange parameter, måske ikke ligeså afgørende men den fylde han gav på holdet gjorde Real Madrid til det de er i dag. Ronaldo har ikke skullet gøre alt det arbejde.

Ej, altså rolig nu :) Hvad har du dog imod Ronaldo? Som du kan høre, mener mere eller mindre alle herinde på forum, at Raul er en af de største i RMs historie! Men som du også kan høre, så er Raul og 90% af forum også enige om, at Ronaldos sportlige niveau og præstationer placerer ham øverst af de to (fraregnet Rauls udstråling af madridismo og gentlemanship). Men det kan da kun være nice, at klubben sidder med sådan en spiller nu til dags som CR7! :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

8 år 9 måneder siden #81 af Forever-madrisimo

Real Madrid skrev: Hvis du ikke vil lytte til os, kan du jo lytte til Raúl :-)

"I think now he (Cristiano) is at the top, and if continues the same way, he could be the best of all time," Raul, 37, told the BBC World Football show.

"I think Cristiano and Lionel Messi are two of the best players in the history of the game. Are they better than Pele or Diego Maradona?

"They are at the top, but I think it is difficult in football to say who is first or second or third. But if Cristiano continues for five years..."

Enough said – ny diskussion...

www.bbc.com/sport/football/30446556

Det mener du ikke det her!

Du ved godt at Raúl aldrig vil gå ud af sit ydmyge skind og sende en sviner af mod nogle eller fremhæve sig selv som den bedste eller mest betydningsfulde spiller i Real Madrids historie. Der skal du have fat i klubbens fans der har oplevet klubben og har også talt!

8 år 9 måneder siden #82 af Forever-madrisimo

ChrillRM14 skrev:

Forever-madrisimo skrev: Hvis CR7 skifter til Schalke, hvor mange madridistas tror du så der køber en CR7 shalke 04 trøje ?

Ej, altså rolig nu :) Hvad har du dog imod Ronaldo? Som du kan høre, mener mere eller mindre alle herinde på forum, at Raul er en af de største i RMs historie! Men som du også kan høre, så er Raul og 90% af forum også enige om, at Ronaldos sportlige niveau og præstationer placerer ham øverst af de to (fraregnet Rauls udstråling af madridismo og gentlemanship). Men det kan da kun være nice, at klubben sidder med sådan en spiller nu til dags som CR7! :)

Har intet i mod CR7 og jeg har endnu ikke set 90% af forum skrive herinde. Er der ikke over 500 medlemmer ?

Fodboldtiden er en anden i dag end den var for 23 år siden, hvor Raúl kom frem. Ronaldos målnæse har været større end Raúl, men Raúls betydning for et hold set på sammenspil, holdsammensætning, titler i la liga, Real Madrid som bedste talent fabrik i Europa osv osv betyder bare meget mere på det lange plan, end Cristianos mange mål. Raúl skabte noget i Real Madrid som man ikke havde set i længere tid og som vi er vendt tilbage til i en lidt anderledes form. Derfor hiver man Raúl tilbage til klubben fordi han har en gigantisk betydning for, hvordan en klub kører rundt. Som fodboldspiller var Ronaldo på den absolutte top atletisk bedre end Raúl og fysisk, mens man ser på spilleforståelse og som et hold er Raúl klart bedst.

Ronaldo er sin egen og jeg tror aldrig vi ser ham på samme måde mere som vi har tidligere, mens han har for meget i gang til at være en såkaldt vigtig klubmand efter karrieren er slut.

Raúl er nutidens Di Stefano uanset mål/rekorder og titler.

8 år 9 måneder siden #83 af Zyconith
Måske giver det slet ikke mening at sammenligne dem? De har store dele af deres tid i klubben ageret inden for vidt forskellige kontekster.

Synes den her fetichisme med rangordener, hvem-er-bedst, etc. er lidt ligegyldig. Hvis man ligger inde med en så dybdegående fodboldviden, så brug den dog på nogle analyser eller artikler på siden.

Forever-madrisimo, jeg ville hjertens gerne læse en artikel fra din side, om Prebens Elkjærs kanal og hvad du ellers har haft af finurlige oplevelser som Madrid-fan. Den kunne jo passende komme i forlængelse af El Juans Madridista historie.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 9 måneder siden #84 af Forever-madrisimo
Er det ikke nok jeg skriver i forummet ?

Leveret af Kunena Forum