Cristiano Ronaldo vinder The Best-prisen
- ertmann6363
- Bruger er blokkeret
-
han er med lang afstand den bedste Real spiller i historien. og det er sagt med den yperste respekt for vores legender.
#værlidtobjektiv
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
madrid2000 skrev:
Sahinovic skrev:
R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev: Først og fremmest - tillykke til Cristiano, selvom jeg ikke er hans største fan så får jeg altid et smil på læben(tro det eller ej), når den - engang - lille fattige dreng fra Madeira lige er blevet kåret til den bedste fodboldspiller(igen), står på podiet og skal til at holde sin tale - men når det er sagt.
La Liga 2016/2017:
Lionel Messi: 32 kampe, 37 mål og 9 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.42 (WhoScored)
Cristiano Ronaldo: 29 kampe, 25 mål og 6 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 7.61 (WhoScored)
Champions League 2016/2017:
Lionel Messi: 9 kampe, 11 mål og 2 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.24 (WhoScored)
Cristiano Ronaldo: 13 kampe, 12 mål og 5 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.06 (WhoScored)
Jeg vil overhovedet ikke kommentere på om Ronaldo fortjente titlen i år eller ej, og jeg nægter at tage debatten herinde. For mig er disse titler blevet en kæmpe joke, da der absolut ingen sammenhæng er at finde, når de fleste af stemmerne kommer fra individer der med 99% sikkerhed ikke har overværet Messi eller Ronaldo igennem en hel sæson - til og med er der også en af disse individer der har stemt på fucking André Gomes.
Jeg personligt mener, at man burde udvælge et panel, som på baggrund af eventuelle analyser igennem en hel sæson vælger hvem der reelt set har været bedst, det FIFA(især den idiot af en franskmand Platini, og de så kede af det tyskere) har gang i lige nu(kollektive titler=individuelle titler), er nok noget af det mest idiotiske jeg har været vidne til, curling klubben til forsamling er det eneste billede jeg får i hovedet.
Som Raul7 ogsaa naevner, er det vist ikke korrekt, at nogen har stemt paa André Gomes som bedste spiller.
I forhold til "problemet" med kollektive titler = individuelle titler. Jeg ved sgu ikke. Saadan har det altid vaeret og saadan vil det nok ogsaa altid vaere - i alle sportsgrene. Du ser sgu ikke nogen vinde en MVP/bedste spiller, hvis de ikke kan foere sit hold til noget som helst.
Det er en fejl, beklager, men efter at have kigget på den officielle liste nu, så er der blevet stemt på spillere som Manuel Neuer, Aubameyang, Kanté, Harry Kane, Navas, Ibrahimović, Lewandowski og Suárez som Raul7-2880 også nævnte, og det er jo for langt ude og pinligt.
Jeg siger ikke, at kollektive titler slet ikke skal tælle med, men lige i dette tilfælde, virker det for mig som om, at der er alt for meget, hvis ikke udelukkende, kun er lagt vægt på dem. Havde Buffon taget Champions League, så var han også blevet kåret til den bedste, og som jeg nævnte inden finalen var spillet, er dette jo fuldstændigt absurd.
Det eneste der er pinligt er, at du har ondt et vis sted fordi Messi ikke har vundet.
Man skulle om nogen tro, at når man efterlyser mere faglighed, at man trodsalt analyser lidt på de statistikker man fremføre og fremføre dem korrekt.
"Lionel Messi: 9 kampe, 11 mål og 2 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.24 (WhoScored)
Cristiano Ronaldo: 13 kampe, 12 mål og 5 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.06 (WhoScored)"
Det er vigtigt at tilføje, at Ronaldo lavede alle hans mål i vind eller forsvind kampene. Og mere eller mindre egenhændigt vandt en historisk CL. Det er, hvad folk afgiver deres stemme på og derfor Messi ikke vinder fordi han forsvandt, da det rigtig gjaldt.
Jeg synes det er påfaldende, at du glemmer at tilføje ovenstående til din statistik når vi godt ved, at det er hvad folk har stemt efter.
Det er trodsalt 43% mod 19%, så det har ikke engang været tæt. Folk har slet ikke været i tvivl. Jeg kunne forstår din underen over mærkelige stemmer, hvis det var tæt, men det var det jo på ingen måde.
Blot for at fremhæve den uendelige hykleri blandt visse brugere herinde, så var der ingen der havde noget at sige da fordelingen så således ud:
Altså faldt 68,75% af målene mod mægtige Malmö FF og Shakhtar, men her lød argumentet på, at et mål jo bare er et mål (-:
Når, men siden kernen i mit indlæg fuldstændigt er fløjet forbi dit hovede, så er der vidst ingen grund til at tage den videre.
Florentino Pérez
- Vanbasten181
- Forum begynder
-
Ved denne pris skulle der kun vurderes på perioden 20/11 2016 - 2/7 2017 (fra Fifa's hjemmeside). De fine sæson-statistikker kan derfor ikke bruges til så meget i denne sammenhæng.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Vanbasten181 skrev: Jeg bryder mig ikke om denne pris og har ikke lyst til at diskutere den. Dog synes jeg at dem der vil, skal gøre det ud fra det korrekte grundlag.
Ved denne pris skulle der kun vurderes på perioden 20/11 2016 - 2/7 2017 (fra Fifa's hjemmeside). De fine sæson-statistikker kan derfor ikke bruges til så meget i denne sammenhæng.
Enig, Vanbasten181.........det kan undre, at Lionel Messi fik så mange stemmer!
Sahinovic skrev:
madrid2000 skrev:
Sahinovic skrev:
R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev: Først og fremmest - tillykke til Cristiano, selvom jeg ikke er hans største fan så får jeg altid et smil på læben(tro det eller ej), når den - engang - lille fattige dreng fra Madeira lige er blevet kåret til den bedste fodboldspiller(igen), står på podiet og skal til at holde sin tale - men når det er sagt.
La Liga 2016/2017:
Lionel Messi: 32 kampe, 37 mål og 9 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.42 (WhoScored)
Cristiano Ronaldo: 29 kampe, 25 mål og 6 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 7.61 (WhoScored)
Lionel Messi: 9 kampe, 11 mål og 2 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.24 (WhoScored)
Cristiano Ronaldo: 13 kampe, 12 mål og 5 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.06 (WhoScored)
Jeg vil overhovedet ikke kommentere på om Ronaldo fortjente titlen i år eller ej, og jeg nægter at tage debatten herinde. For mig er disse titler blevet en kæmpe joke, da der absolut ingen sammenhæng er at finde, når de fleste af stemmerne kommer fra individer der med 99% sikkerhed ikke har overværet Messi eller Ronaldo igennem en hel sæson - til og med er der også en af disse individer der har stemt på fucking André Gomes.
Jeg personligt mener, at man burde udvælge et panel, som på baggrund af eventuelle analyser igennem en hel sæson vælger hvem der reelt set har været bedst, det FIFA(især den idiot af en franskmand Platini, og de så kede af det tyskere) har gang i lige nu(kollektive titler=individuelle titler), er nok noget af det mest idiotiske jeg har været vidne til, curling klubben til forsamling er det eneste billede jeg får i hovedet.
Som Raul7 ogsaa naevner, er det vist ikke korrekt, at nogen har stemt paa André Gomes som bedste spiller.
I forhold til "problemet" med kollektive titler = individuelle titler. Jeg ved sgu ikke. Saadan har det altid vaeret og saadan vil det nok ogsaa altid vaere - i alle sportsgrene. Du ser sgu ikke nogen vinde en MVP/bedste spiller, hvis de ikke kan foere sit hold til noget som helst.
Det er en fejl, beklager, men efter at have kigget på den officielle liste nu, så er der blevet stemt på spillere som Manuel Neuer, Aubameyang, Kanté, Harry Kane, Navas, Ibrahimović, Lewandowski og Suárez som Raul7-2880 også nævnte, og det er jo for langt ude og pinligt.
Jeg siger ikke, at kollektive titler slet ikke skal tælle med, men lige i dette tilfælde, virker det for mig som om, at der er alt for meget, hvis ikke udelukkende, kun er lagt vægt på dem. Havde Buffon taget Champions League, så var han også blevet kåret til den bedste, og som jeg nævnte inden finalen var spillet, er dette jo fuldstændigt absurd.
Det eneste der er pinligt er, at du har ondt et vis sted fordi Messi ikke har vundet.
Man skulle om nogen tro, at når man efterlyser mere faglighed, at man trodsalt analyser lidt på de statistikker man fremføre og fremføre dem korrekt.
"Lionel Messi: 9 kampe, 11 mål og 2 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.24 (WhoScored)
Cristiano Ronaldo: 13 kampe, 12 mål og 5 assist. Gennemsnitlig rating igennem sæsonen 8.06 (WhoScored)"
Det er vigtigt at tilføje, at Ronaldo lavede alle hans mål i vind eller forsvind kampene. Og mere eller mindre egenhændigt vandt en historisk CL. Det er, hvad folk afgiver deres stemme på og derfor Messi ikke vinder fordi han forsvandt, da det rigtig gjaldt.
Jeg synes det er påfaldende, at du glemmer at tilføje ovenstående til din statistik når vi godt ved, at det er hvad folk har stemt efter.
Det er trodsalt 43% mod 19%, så det har ikke engang været tæt. Folk har slet ikke været i tvivl. Jeg kunne forstår din underen over mærkelige stemmer, hvis det var tæt, men det var det jo på ingen måde.
Blot for at fremhæve den uendelige hykleri blandt visse brugere herinde, så var der ingen der havde noget at sige da fordelingen så således ud:
Altså faldt 68,75% af målene mod mægtige Malmö FF og Shakhtar, men her lød argumentet på, at et mål jo bare er et mål (-:
Når, men siden kernen i mit indlæg fuldstændigt er fløjet forbi dit hovede, så er der vidst ingen grund til at tage den videre.
Jeg har aldrig før brugt hjemmesiden whoscored, men så på den for første gang idag da jeg gerne ville ind og se hvordan det var gået for Cristiano og Messi i nogle bestemte kampe (glimrende hjemmeside btw.). Jeg fandt frem til følgende data:
Cristiano Ronaldo
vs juventus (8.4)
vs. atl. madrid (10.0) (første kamp)
vs. atl. madrid (6.5) (anden kamp)
vs. bayern munchen (8,7) (første kamp)
vs. bayern munchen (9,7) (anden kamp)
Messi
vs juventus (7,9) (første kamp)
vs juventus (7,0) (anden kamp)
vs. psg(5.9) (første kamp)
vs. psg (8.3) (til sammenligning kan jeg fortælle at Neymar i den kamp fik 10, og Suarez 8,6) (anden kamp)
Derudover var jeg ind og kigge på sæsonen 15/16 som du også har været ind over. Der kan jeg fortælle at Cristiano lavede 16 mål og 4 assists, til sammenligning lavede Messi 6 mål og 1 assist. Messis mål faldt i Kampene: 3 mål mod Arsenal, 2 mål mod Roma og 1 mål mod Bayern Leverkusen.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Sahinovic skrev:
madrid2000 skrev:
Sahinovic skrev:
R7CR7GB11 skrev:
La Liga 2016/2017:
Du er jo også i fuld troll mode i dag.
Ronaldo var afgørende mod Roma i knockout kampen og reddede vores røv med en hattrick mod Wolfsburg efter vi havde tabt den første kamp 2-0 i kvartfinalen.
Semien vandt vi samlet 1-0 på et selvmål og I finalen satte han den afgørende straffespark ind.
Altså 5 mål i knockout fasen og afgørende i 2 knockout runder plus finalen. Messi lavede en sølle mål på straffe mod PSG sidste sæson i knockout og var ellers anonym.
Så jeg forstår slet ikke, hvorfor du går tilbage til 2015/16
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
1. Cristiano Ronaldo
2. Sergio Ramos
3. Marcelo
:-D
Valget af Cristiano giver selvfølgelig fin mening, men finder det overraskende at han udelukkende vælger Real spillere. Ved godt at han har spillet hos os tidligere, men han har jo spillet i Bayern de sidste par år, så det overrasker mig at han ikke vælger en Lewandowski/Neuer/Vidal til de efterfølgende pladser.
Men jeg skal da ikke brokke mig ;-)
interfigo skrev: Ifht. hvem som stemte på hvem, så er en af de stemmer som overraskede mig mest Arjen Robbens:
1. Cristiano Ronaldo
2. Sergio Ramos
3. Marcelo
:-D
Valget af Cristiano giver selvfølgelig fin mening, men finder det overraskende at han udelukkende vælger Real spillere. Ved godt at han har spillet hos os tidligere, men han har jo spillet i Bayern de sidste par år, så det overrasker mig at han ikke vælger en Lewandowski/Neuer/Vidal til de efterfølgende pladser.
Men jeg skal da ikke brokke mig ;-)
Haha, han har af flere omgang spillet over for netop de tre i vores venstre side uden succes, hvorfor han om nogen må vide det ;)
Nu var jeg selv lidt med på den omkring Raul tidligere, men når CR7, og for den sags skyld også Messi lægger skoene på hylden, så vil vi med stor sandsynlighed ikke opleve lignende spillere i vores levetid - just saying. Af den grund vil jeg nu også mene, at CR7 og Messi bliver de nok største legender af fodboldspillere på deres respektive hold nogensinde. Messi er jeg temmelig sikker på allerede er den største legende i Barca, men Ronaldo har nogle lidt større navne at sammenligne sig med, selvom jeg nu egentlig mener, at kun Di Stefano er på niveau. Raul er sat af imo, sorry.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Forever-madrisimo skrev: Nu kan jeg se Kratmus at du er fra 89. Raúl startede sin karriere på senior holdet, da du var 6-7 år gammel. Hvordan er du nogensinde i stand til at vurdere Raúls karriere i den alder er mig en gåde. Du må gerne forklarer ud fra hvilke parameter du vægter at Raúl ikke kan måle sig med CR7. Raúl dannede nok den mest giftige angrebsduo nogensinde med Morientes og senere Ronaldo i Real Madrids historie.
Disclaimer: Jeg er fra 1992.
Jeg holde mere af Raúl end de fleste.
Jeg har skrevet stakkevis af opgaver om ham da jeg var yngre, og han var en stor del af grunden til, at jeg begyndte at holde med Real da jeg var helt lille.
Utroligt nok kunne jeg allerede i en meget tidlig alder se, at Raúl var en helt speciel person, baade paa og uden for banen.
Men jeg maa tilstaa, at jeg synes, at det er fair at sige, at Cristiano, som spiller vel at maerke, har passeret mit helt store idol Raúl.
Nu efterspoerger du parametre, og fakta er vel at Cristiano har overgaaet ham paa samtlige maalbare parametre. At Raúl saa som person er noget af det bedste, der nogensinde er sket for klubben er en helt anden snak.
Der er jo tydeligvis heller ingen, der siger at Raúl ikke var en fantastisk spiller, men som der bliver naevnt, er Cristiano og Messi simpelthen paa et nivaeu der maaske aldrig er set foer.