Truppen mod Paris SG, CL-ottendedelsfinale, returkamp

6 år 3 uger siden #85 af Sebberg
Dejlig kamp i går.

Men man kan ikke undgå at sidde og bande og svovle den liga væk. Hvorfor fanden kan vi have smidt så mange point, når vi jo stadig kan spille på sådan et topniveau!

Jeg har jo før nævnt motivation og sult som en faktor, og jeg tror også, at det er en af grundene. For på trods af, at PSG og Real Madrid har haft vidt forskellige sæsoner i deres respektive ligaer, så var man jo aldrig på forhånd bange for, at vi bare blev kørt ud af banen. Vi ved jo godt, at holdet sagtens kan spille som verdens bedste, men der er bare sket et eller andet besynderligt i ligaen og CDR.

Nå, men lad os da gerne få en nem modstander næste runde - Liverpool måske - og så slå Chelsea ud i semien.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #86 af Kimbo

Fondo_Sur skrev:

Kimbo skrev: I går var vores bedste kamp i sæsonen, og alligevel sidder man med en fornemmelse af at det er meget tilfældigt og overladt til modstanderen.
Det er netop derfor vi bliver dukket hver gang vi møder Barca, de har et koncept som de mestre til perfektion og når vi overlader det til et hold med så meget kvalitet går det galt. Vi går videre fra disse kampe med 2 overlegne sejre, alligevel sidder jeg med følelsen af at det kunne have set meget anderledes ud.
Jeg bliver lidt nervøs når jeg tænker på at vi pakker os og overlader al initiativ til et hold som kan være boldstyrende (kunne PSG tydeligvis ikke) og som også har de offensive kvaliteter, fx et hold som City. City og Barca er de eneste jeg vil frygte af de resterende CL hold.


Du glemmer at Real Madrid godt kan skifte taktisk opstilling og indstilling igen. City og Barca er store udfordringer, men jeg er sikker på, at Real Madrid kan straffe dem begge.

Lige nu betaler det sig at være modige. Det skal Zidane bare fortsætte med i stedet for at spille med mandsopdækninger. Hjemmekampen mod Barca i Supercuppen er stadigt sæsonens bedste kamp for mig. God agressivitet, boldomgang, kynisme... Det er Real Madrid på 100%: Europas bedste.

Edit: Barca var mildest talt ikke så imponerende mod Chelsea. Ift. City skal man "see it to believe it".

Jeg er en af dem der overhovedet ikke kan bruge kampene mod Barca i Supercuppen til noget som helst.
De havde lige været igennem en hæsblæsende sommer hvor Neymar rystede hele klubben, de havde fået ny træner og det var trods alt 2 mandskaber der mødtes efter få træningskampe. Jeg hæfter mig ved vores møder mod dem i ligaen, og der er vi blevet sat til vægs gang på gang på gang og jeg bliver så hamrende frustreret og irriteret over det.
I går var en magtdemonstration overfor et middelmådigt PSG hold, jeg tvivler bare på gårsdagens performance havde givet et succesfyldt udgangspunkt mod hverken City eller Barca.
Når det så er sagt, så er CL bare vores turnering, man sidder med en fornemmelse af at drengene kan klare alle udfordringer, uanset hvor slemme de ser ud. Ligaen er tabt, og det er helt fair for vi har simpelthen ikke spillet godt nok fodbold til at fortjene et mesterskab. I CL har vi derimod vist hvad vi står for og hvad vi kan og jeg tror på vi endnu engang kan gå hele vejen, trods elendigt spil det meste af sæsonen. CL ville også være et ok trøstetrofæ selvom jeg 100x heller så at der røg nogle flere liga titler på kontoen.
Sidste redigering: 6 år 3 uger siden ved Kimbo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #87 af Vinícius
Jeg vil gerne tillade mig at skille mig ud fra flokken og sige, at CHL er det vigtigste trofæ at vinde - hvert år. I sådanne kampe, hvor de bedste hold møder de andre bedste hold, finder man ud af, hvem der er de bedste i verden. I en liga i løbet af et år, er det et spørgsmål om, hvem der har mest motivation på en kold nat i Stoke til at vinde midtuge-kampe eller lørdag eftermiddagskampe mod hold, der har forberedt sig i 4 uger på en opgave, man selv har haft 2 dage til at forberede sig på. Gad vide om ikke vi i weekenden ser et halv-amputeret hold, der lige med nød og næppe hiver en sejr hjem - niveauet fra gårsdagens kamp vil vi i hvert fald ikke se.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Gribben, Zyconith, R7CR7GB11, ChrillRM14, Fondo_Sur, AmorMadrid, Kialpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #88 af Kimbo
Fatter ikke man kan sætte en international turnering over den nationale turnering.
Men Madrid har selvfølgelig også vundet flere CL de sidste 10 år end de har vundet liga titler :)
Sidste redigering: 6 år 3 uger siden ved Kimbo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #89 af Fernando M.
For mig er de to turneringer præcis lige vigtige. Vinder man CL, er den den vigtigste. Tager man La Liga, er den den vigtigste. Tager man begge, må man gå rundt med stivert hele sommerferien.

P.S. Det år hvor vi vandt Copa del Rey, mens Barca på toppen af deres sygeste niveau tog liga og CL, har Copaen aldrig været vigtigere! Måske endda vigtigere end både liga og CL :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #90 af R7CR7GB11

Kimbo skrev: Fatter ikke man kan sætte en international turnering over den nationale turnering.
Men Madrid har selvfølgelig også vundet flere CL de sidste 10 år end de har vundet liga titler :)


I min optik har du selv lige beskrevet hvorfor - og det var ikke i din anden saetning, men derimod i den foerste.

International > National.
Jeg synes, at det giver sig selv.

Amtsmester < Regionsmester
Regionsmester < Danmarksmester
Danmarksmester < Europamester
Europamester < Verdensmester

Kan du se hvor jeg vil hen?

Jeg er fuldstaendig enig med Kratmus. Jeg vil hellere vinde turneringen hvor alle de stoerste hold er med og hvor der altid er 100% forberedelse og taending fra begge hold, end turneringen der bliver afgjort af om du valgte, at spare fem A-spillere 2 gange for meget eller spillede to daarlige kampe i September pga. manglende motivation mod fx. Malaga og Levante.
Selvfoelgelig vil jeg da gerne at de vinder begge. Jeg vil gerne at de stoevsuger alt, der er at vinde, men skal jeg vaelge vil jeg til hver en tid tage ChL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, AmorMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #91 af ChrillRM14
Det er en interessant diskussion egentlig, og det er ironisk, at RM kan vinde CHL 4 gange på 3 år, men i samme periode kun vinde ligaen en enkelt gang :p

CHL bør per definition være større end den nationale liga, men vi fans er måske blevet for vant til denne succes, og så føles det vigtigere at vinde ligaen. Græsset er grønnere på den anden side :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #92 af Vinícius

Kimbo skrev: Fatter ikke man kan sætte en international turnering over den nationale turnering.

Jeg skal ikke være den, der bedømmer din fatteevne... Men hvis det er Audi Cup i sommerferien kan jeg godt se det, men CHL er verdens største turnering for klubhold. Jeg tror, at din holdning primært er at se i Real Madrid - alle andre hold ser CHL som det største. Tænk sig, i PSG kan man blive fyret som træner selvom man vinder både ligaen og cuppen år efter år - de deler vidst ikke din holdning ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 6 år 3 uger siden ved Vinícius.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #93 af Dios

Kratmus skrev:

Kimbo skrev: Fatter ikke man kan sætte en international turnering over den nationale turnering.

Jeg skal ikke være den, der bedømmer din fatteevne... Men hvis det er Audi Cup i sommerferien kan jeg godt se det, men CHL er verdens største turnering for klubhold. Jeg tror, at din holdning primært er at se i Real Madrid - alle andre hold ser CHL som det største. Tænk sig, i PSG kan man blive fyret som træner selvom man vinder både ligaen og cuppen år efter år - de deler vidst ikke din holdning ;)


Og i Real Madrid kan man vinde Chl og tabe mesterskabet, men alligevel blive fyret. Deler Perez så heller ikke din/jeres holdning?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #94 af Fondo_Sur
Champions League er det største, men La Liga skal bare vindes oftere. Det handler simpelthen om vedligeholdelsen af Real Madrid som verdens største klub.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, El Siete, Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #95 af Vinícius

Dios skrev:

Kratmus skrev:

Kimbo skrev: Fatter ikke man kan sætte en international turnering over den nationale turnering.

Jeg skal ikke være den, der bedømmer din fatteevne... Men hvis det er Audi Cup i sommerferien kan jeg godt se det, men CHL er verdens største turnering for klubhold. Jeg tror, at din holdning primært er at se i Real Madrid - alle andre hold ser CHL som det største. Tænk sig, i PSG kan man blive fyret som træner selvom man vinder både ligaen og cuppen år efter år - de deler vidst ikke din holdning ;)


Og i Real Madrid kan man vinde Chl og tabe mesterskabet, men alligevel blive fyret. Deler Perez så heller ikke din/jeres holdning?

Kan du ikke lige genopfriske min hukommelse - hvornår?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 uger siden #96 af Jbner

Kratmus skrev:

Dios skrev:

Kratmus skrev:

Kimbo skrev: Fatter ikke man kan sætte en international turnering over den nationale turnering.

Jeg skal ikke være den, der bedømmer din fatteevne... Men hvis det er Audi Cup i sommerferien kan jeg godt se det, men CHL er verdens største turnering for klubhold. Jeg tror, at din holdning primært er at se i Real Madrid - alle andre hold ser CHL som det største. Tænk sig, i PSG kan man blive fyret som træner selvom man vinder både ligaen og cuppen år efter år - de deler vidst ikke din holdning ;)


Og i Real Madrid kan man vinde Chl og tabe mesterskabet, men alligevel blive fyret. Deler Perez så heller ikke din/jeres holdning?

Kan du ikke lige genopfriske min hukommelse - hvornår?


Jupp Heynckes i 1997/1998. Slog Juve 1-0 i CL finalen, men kom nummer 4 i ligaen og blev fyret :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce