Truppen mod Barcelona, LaLiga, 36. spillerunde
Selvfølgelig bittert at vi ikke napper den rekord fra dem, men jeg er fortrøstningsfuld før CL-finalen. Jeg synes der er mange positive takter i dag. Benzema ser rigtig godt ud (igen) og jeg kan tilgive ham for meget, hvis han rammer sit niveau i Kiev. Samtidig er jeg meget enig i hvor skarpt holdet ser ud i første halvleg, pasningsspillet på midten ligner noget af det vi så i sidste års finale. Rammer vi det niveau vi så i de første 45 minutter, så skal Mo Salah finde på noget nyt for at tage trofæet fra Madrid.
Hala!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi burde have lukket og slukket efter pausen men af uforklarlige grunde spiller vi Barca gode og de dominerer os jo halvdelen af anden halvleg, hvordan fanden er det muligt?
Vi spillede os fantatisk ud af deres pres inden pausen, vi spillede offensivt fremragende i mellemrummet mellem deres kæder, i anden halvleg har vi jo stort set ingenting udover de typiske elendige indlæg som er komplet værdiløse uden Ronaldo på banen.
Jeg er sku skuffet, nu går de ubesejret igennem sæsonen, pisse irriterende.
- Kingkongkong
- Junior bruger
-
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Arh, Barca skal være glade for, at marginalerne var med dem. At påpege dette har ikke noget med en 'bold.dk'-retorik at gøre, hvor dommerne altid vil være argumentet for tabte point. Det giver sig selv, at hvis dommeren havde fløjtet for frisspark til Varane inden 2-1-målet, eller havde Marcelo fået sit straffe, så havde vi højest sandsynligt vundet, og så fald havde vi formentlig slet ikke snakket om en pinlig indsats, men jublet :) 2-2 var sgu fint taget alt dette i betragtning.
Fodbold handler dog om det der held, når to hold af så stor kvalitet mødes. I dag er det Barca, der skal prise sig lykkelige over resultatet, men hvor kunne det hurtigt være tippet over! Men jeg er mega enig i, at vi overlader for meget til dem i starten af 2.halvleg, og deraf også stor cadeau til dem for at tage chancen. De straffer os, ligesom vi straffede Bayern på kynismen.
Tillykke til Barca for en sæson uden nederlag. Det her hold kan dog matche dem, og det viste vi i dag.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Kingkongkong
- Junior bruger
-
Nå, men summa sumarum, Barca går fortsat efter en un-beaten rekord, vi går efter at forsvare CHL - hver sine mål, som begge er rigtig flotte på hver sin måde.
Tilføjelse: det er altid åndssvagt at påstå, at dommeren holder med et hold eller er betalt - det sker, fx i Italien, men sq ikke i en kamp som denne, som på lang sigt er ubetydelig.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Kingkongkong
- Junior bruger
-
Kingkongkong skrev: Vil også lige påpege at suarez 2. Mål, som blev annulleret, faktisk ikke var offside
Jeg så ikke den situation, men er der nogen, der har et link - kan ikke finde på yt
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Kingkongkong skrev: Vil også lige påpege at suarez 2. Mål, som blev annulleret, faktisk ikke var offside
Jo, off-side var der, men det var snært...
Det med kendelserne er også ligemeget. Sådan er fodbold, når det går hurtigt. Var kendelserne med Real i dag, havde vi vundet, det giver sig selv - og det er seriøst et stort skulderklap, at man lige viste verden, at man sagtens kan overvinde Barca. Vigtigt på den moralske konto frem mod finalen. Fejlkendelser udligner sig over tid, og lad os blot håbe, at CHL-finalen ikke bliver afgjort af kendelser, men af reelt styrkeforhold. Her bør holdet ikke være bange, for det fleste kan sætte flueben ved deres præstation i dag.
4-4-3 med BBC blev forsøgt for første gang i hundrede år... Og i 1. halvleg gik det jo egentlig fint. Gad vide, hvad Zidane tænker nu? Er det endnu et luksusproblem, om man skal have samme udgangspunkt i finalen? Det var godt nok noget smukt fodbold de første 45.
Benz har spillet sig varm. Modric og Kroos var gode. Marcelo for vild. Ronaldo viste, hvor meget offensiven afhænger af ham. Mest af alt ved savnet på ham i 2. halvleg. Ramos skal tage 10% af adrenalinen til finalen...
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Men var det ikke på 3. Bolden, altså at (var det Alba?) Var offside?
Om synes da jeg så den, at den lignede Ronaldos offside, men jeg har kun set den 1 gang, så er slet ikke sikker.