Real Madrid rystede Camp Nou
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jaken skrev: Humor er subjektivt. Jeg tog i hvert fald ikke mig selv i at grine eller smile mens jeg læste det, tværtimod sad jeg og græmmede mig ved tanken om det signal det sender.
Som tidligere nævnt, skal et officielt referat fra en inkarneret fan-side optimalt set være saglig og respektfuld overfor modstanderen og hele begivenheden. Derimod er det i orden hvis det er en bruger der benytter sig af den tone, hvis han/hun skriver et indlæg, en gennemgang eller et subjektivt referat med henblik på at være humoristisk. Det er bare ikke i orden for en side der er tilegnet en bestemt fanskare at nedværdige og provokere modstanderen på den måde. Det finder jeg for lavt.
Det er et mildere eksempel på da Mourinho prikkede Villanova i øjet, eller da Xavi og Pique løb rundt i spillertunnellen og provokerende sang ”Viva Catalunya” efter de slog os.
Det er den opførsel vi har fordømt Mourinho for, og også hovedårsagen til at vi er flere der ønsker ham langt borte. Derfor skal vi også sætte et bedre eksempel og ikke synke ned på det niveau.
Ville ikke kunne sige det bedre selv. Usmageligt. En snyd og skam for madridista.dk
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Sylespidst ligesom da Mou kommentererede Barcas udfald op til kampen.
Til alle Mourinho-haters: Måske skal I forberede jer på, at CpR og CL-titler kan sikre ham endnu en sæson. Jeg håber det.
Vores nye stjerne Varane ser da i hvert fald ud til at nyde hans tilstedeværelse på sidelinjen
Men ihvertfald....GREAT i går aftes, og endnu bedre at se Varane og The Speciel One stå og kramme hinanden i glæde over det flotte mål Varane lavede, og da så Arbeloa, Ronaldo og Alonso kom ud og krammede med, så tænkte jeg bare...det skal sku nok gå, de er alle ved at finde sammen igen, og det ses også på de seneste resultater hvor man har kæmpet som sindsyge for at vinde.
Essien med stort smil på og glade Pepe som kun fik lidt spilletid, og vores nye førstemålmand som stod pisse godt. ....Stor ros til Di Maria...han spillede skide godt, og alt er glemt fra sidste gang!!! Vi skal fremad, og det var hvad vi så, og så er det forhåbenlig hvad vi skal se igen på lørdag.
Casillas fik tjansen fra Mourinho til pressemødet, så kan han jo ved samme lejlighed finde ud af om han ønsker at være med, eller han hellere vil tage hans kæreste i hånden og søge andet arbejde, for faktum er at det i denne sæson aldrig har kørt bedre end som nu, hvor han har været fraværende, men som jeg før har skrevet, så skal vi fremad, og Casillas skal være velkomme til at deltage, derfor har jeg så også glemt alt om Di Marias åndsvage optræden sidste weekend, alt det rod imellem nogle spillere og træner, og hvem der stak en finger i øjet på hvem sidste sæson osv...........Forresten, hvem var den idiot som lå og skreg ude i nødsporet 2 min. ind i halvlegen, var det en bolddreng der lå og ledte efter sine kontaktlinser, eller en Barcaspiller som ikke kunne finde nødudgangen?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Holm90 skrev:
Jaken skrev: Humor er subjektivt. Jeg tog i hvert fald ikke mig selv i at grine eller smile mens jeg læste det, tværtimod sad jeg og græmmede mig ved tanken om det signal det sender.
Som tidligere nævnt, skal et officielt referat fra en inkarneret fan-side optimalt set være saglig og respektfuld overfor modstanderen og hele begivenheden. Derimod er det i orden hvis det er en bruger der benytter sig af den tone, hvis han/hun skriver et indlæg, en gennemgang eller et subjektivt referat med henblik på at være humoristisk. Det er bare ikke i orden for en side der er tilegnet en bestemt fanskare at nedværdige og provokere modstanderen på den måde. Det finder jeg for lavt.
Det er et mildere eksempel på da Mourinho prikkede Villanova i øjet, eller da Xavi og Pique løb rundt i spillertunnellen og provokerende sang ”Viva Catalunya” efter de slog os.
Det er den opførsel vi har fordømt Mourinho for, og også hovedårsagen til at vi er flere der ønsker ham langt borte. Derfor skal vi også sætte et bedre eksempel og ikke synke ned på det niveau.
Ville ikke kunne sige det bedre selv. Usmageligt. En snyd og skam for madridista.dk
Foskellen er vel, at Madridista.dk er en privatejet side og på ingen måde repræsenterer Real Madrid som klub. Det er blot en side som støtter op om klubben.
Selvfølgelig skal man have respekt for modstanderen og opføre sig pænt. Noget flere skribenter på Madridsita.dk - mig selv inklusiv - flere gange har udtalt sig om.
Som jeg læser referatet er der ikke det store at komme efter. Det eneste man for alvor kritiserer er Albas ynkelige opførsel, noget man vel kun kan betegne som, ja, ynkelige. At man gør grin med Alba er han vel trods alt selv ude om, billederne taler ligesom for sig selv.
Jeg synes man skal skelne mellem mangel på respekt, og det at gøre grin med patetisk opførsel. Selvsamme Madridista.dk er i øvrigt heller ikke bleg for at hænge hverken Pepe, Di Maria eller andre Real Madrid-spillere ud, når de opfører sig tåbeligt på en fodboldbane. For det er det man kan, når man ikke repræsenterer en officiel holdning, men er sin egen herrer.
- SK_92
- Gæst
-
Med hensyn til kampen, så har jeg følgende at sige: Vi pressede dem godt, og Ronaldo var i særklasse! Men specielt én.. Har fortjent en kæmpe applaus: Raphaël Varane. Jeg bliver mere og mere overbevist om hvor stor en rolle han har på vores mandskab i fremtiden, allerede nu viser han sig fra en elegant men hårdfør side, og er utrolig klog.. Det er det franske landshold som venter inden længe.
¡Hala Madrid!
Dårlig opførsel på banen, skal ikke omtales som god opførsel i referatet. Forstået på den måde, at alle kunne se hvad Alba var ude på. Alle kunne se Pedro's manglende stolthed, ved og kaste sig i feltet 2 gange. Alle kunne se Pique begik et klokkeklart straffespark. Den opførsel skal ikke have andet end dårlig omtale.
Ellers skal man bare gå ind på alle andre sider, og læse referatet. For der står der sikkert Barca blev snydt, og deres greenkeeper er inkarneret Madridista, og på mystisk James Bond stil fik klippet ledningerne over til sprinklerne, så de ikke virkede, og fik hældt Diesel på Benzin græsslåmaskinen.
Jeg nød ihvertfald og læse referatet :).
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
NDR skrev: Om Barca blev hånt og negjort i artiklen er muligt, jeg kan kun sige at jeg bliver hånt af de fans der er til Barca når jeg møder på arbejde hvis Real har tabt en kamp i La Liga, så måske nogle skulle slappe lidt, og især her på dette forum, men man behøver ikke håne Barca for at kunne føje mig!!
Og du mener ikke der er forskel på dine interne fights med kollegaer, og "Danmarks førende Real Madrid fan side"?
Der er da verden til forskel. Det er en ret som fodboldfan, med måde, at hovere over for rivalens fans. Men når det gælder et offentligt site, er det da en nødvendighed med en vis tone. Synes at personen der skriver indlægget har alt for hvide briller på, og har i indlægget svært ved at kunne forholde sig objektiv som skribent for et velrespekteret site. At sammenligne en verdensklasse fodbold spiller med en paradise deltager, er simpelthen for lavt. Det er særdeles uværdigt for hjemmesiden, og ødelægger nærmest den ellers fine sportmanship man kører på Madridista.dk.
Det eneste positive er, at det ikke er den "normale" skribent der har lavet indlægget, så det er heldigvis ikke en tone man skal begynde at vænne sig til. Det er noget der hører til i indlæg på bold.dk. Ikke på Madridista.
SK_92 skrev: Jessica Alba
Hvis man må, så vil jeg gerne indskyde, at hun egentlig er pænt lækker. That is all.
Hvis jeg absolut skal forholde mig til debatten, og det bliver jeg nok nødt til når Jessica Alba er en del af den, så vil jeg beskrive min holdning på den måde, at der skal være plads til objektivitet, men også subjektivitet. Det vil komme til udtryk ved at tydeligt film (dvs. film som Barca-fans også anerkender*) må der endeligt skrives meget skarpt omkring. Situationen med Alba synes jeg er ganske sjov med FB-drillerierne, men vi skal alligevel være enige om at Arbeloa går hårdere til Alba, en spiller uden bold, end han behøver, og netop derfor bør der ikke skrives så sarkastisk omkring situationen.
*Der findes relativt objektive fans. En Barca-fan fortalte mig, at han skammede sig over Pedro, men var skuffet over Khedira ikke fik gult i starten af kampen (her var jeg enig, bortset fra at jeg skuffelse var erstattet af overraskelse), samt at Pique godt kunne have fået et rødt.
Det er en balancegang, for der må hjertens gerne være humor, men det skal samtidig ikke være ligeså farvet som vi skyder Barca-pro sites i skoen at være.
tl;dr
Jessica Alba er pænt lækker.
- madrid01
- Gæst
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Holm90 skrev: Og du mener ikke der er forskel på dine interne fights med kollegaer, og "Danmarks førende Real Madrid fan side"?
Der er da verden til forskel. Det er en ret som fodboldfan, med måde, at hovere over for rivalens fans. Men når det gælder et offentligt site, er det da en nødvendighed med en vis tone. Synes at personen der skriver indlægget har alt for hvide briller på, og har i indlægget svært ved at kunne forholde sig objektiv som skribent for et velrespekteret site. At sammenligne en verdensklasse fodbold spiller med en paradise deltager, er simpelthen for lavt. Det er særdeles uværdigt for hjemmesiden, og ødelægger nærmest den ellers fine sportmanship man kører på Madridista.dk.
Det eneste positive er, at det ikke er den "normale" skribent der har lavet indlægget, så det er heldigvis ikke en tone man skal begynde at vænne sig til. Det er noget der hører til i indlæg på bold.dk. Ikke på Madridista.
To hurtige.
1. Madridista.dk er ikke officiel på nogen som helst måde.
2. Hvis en verdensklasse fodboldspiller opfører sig som en Paradise-deltager, så er det vel berettiget at omtale ham som en? Mig bekendt bliver Piques fodboldevner på ingen måde nedgjort i referatet. Dét havde derimod været under bæltestedet.
Det ville for alvor have været kritisk, hvis der var tale om envejskommunikation efter modstanderne, men for blot en måned siden brugte man følgende kommentar i en nyhed om Di Marias kritik af den spanske dommerstand:
"Den spanske dommer-komité har valgt at indberette Ángel di María, som på et pressemøde forleden kom med tåkrummende pinlig kritik(...)"
Det er i min optik netop på dette punkt, at Madridista.dk har været foran mange andre fansider herhjemme, ved ikke blot at lange ud efter modstanderne, men også være ærlig når egne folk dummer sig. Begge dele skal der være plads til, alt imens man selvfølgelig skal bakke op om sin elskede klub.
Jeg er så umådelig træt af den evindelige reaktion på enhver form for kritik:
Er det virkelig den eneste løsning?Dios skrev: Ellers skal man bare gå ind på alle andre sider, og læse referatet.
En dårlig opførsel skal naturligvis ikke omtales som god opførsel. Den skal bare beskrives i et referat, ikke andet. Ingen vurdering er nødvendig. Ja, inde på andre hjemmesider er det måske værre, men gør det det så også acceptabelt? Som tidligere nævnt, burde vi opføre os bedre end det og sætte et eksempel for dem at følge.
@raul7=kongen
Jeg kan muligvis få Storken til at skrive et hvis Spiderman citat der ville passe fint ind her. Hvorfor skal ansvaret altid smides væk ved enhver kritik? Det er underordnet om den er privatejet eller ej, det er nu tilfældet at mange følger hjemmesiden og derfor har siden også et hvis ansvar.
Spillernes opførsel skal aldrig hænges ud i et referat på den måde, det skal i stedet komme til udtryk i et indlæg eller et Madridista.dk mener. Det er ikke et spørgsmål om deres opførsel var ynkelig eller ej, det er et spørgsmål om definitionen på et referat.
@Alle
Det er nu heller ikke fordi dette referat hverken er det værste eller det første tilfælde. Jeg husker op til flere gange, hvor nogle har kritiseret manglen på sagligheden i enkelte referater.
I mine øjne er et referat forbeholdt hændelserne i en fodboldkamp, og ikke egnet til en sammenligning mellem Paradise Hotel og diverse fodboldspillere. I et referat skal situationerne ikke vurderes af skribenten, de skal bare udlægges for resten af læserne, så de ved hvordan kampen forløb.
Mit indlæg var heller ikke udelukkende baseret på denne artikel, men også et forsøg på at gøre folk/de ansvarlige opmærksom på tonen i visse artikler.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también