Real Madrid rystede Camp Nou
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
asp3200 skrev: Jamen han lignede jo en flæbende teenager!
Kunne være interessant og finde artikler fra FCbarcelona.dk efter de har vundet over real og se hvor perfekte og modne de skriver de artikler, lur mig om der ikke også er humor i de artikler. Så hop nu ned fra hesten Barca fans og se indad inden i brokker jer herinde, gælder sku også Madrid fans. Siden er ikke officiel, så der skal være plads til humor og lidt lir engang imellem.
Ellers så gå ind på bold.dk og læs referater.
Det er lidt et non-argument, om fcbarcelona.dk skriver det ene eller det andet, det har ikke nogen indflydelse. Dette er en diskussion om Madridista.dk, denne side skal blive så god som muligt, i forhold til det er fcbarcelona.dk totalt lige meget.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Storken skrev: @Siempre Madrid
For mit vedkommende handler det ikke om jeres meninger, men måden I udtrykker dem på.
Man kan sagtens skrive, at Pique brokker sig over en kendelse uden at sammenligne ham med en flæbende Paradise deltager.
Det er lige præcis hvad jeg mener!
@raul7=kongen
Der skulle bare have stået noget a la: "Straffesparket - korrekt dømt - blev sparket sikkert i nettet, trods de obligatoriske protester". Ingen grund til at nævne i hvilken grad Pique brokkede sig.
@tråd
Denne diskussion har intet at gøre med følelser. Selvfølgelig skal man være glad og værdsætte sit hold. Jeg var da også kisteglad efter tirsdagens kamp og synes også at Jessica Alba er et rimelig morsomt øgenavn. Det er jeg bestemt ikke stødt over.
Vi skal selvfølgelig heller ikke undlade at kritisere upassende adfærd på banen og bare forbi se det. Det har som sagt intet at gøre med, at vi skal "bandlyse" humor fra siden eller undlade at skrive i kulørte vendinger om vores rivaler. Det er bare ikke i visse skriveforme at det skal forekomme.
Det eneste jeg interesser mig for i denne debat, er det faktum, at det er et referat. Og et referat er per definition en skriveform hvori subjektive vurderinger ikke hører hjemme, i stedet er det forbeholdt en nøgtern beskrivelse af et kampforløb. Det er alt jeg siger.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- sramos47
- Gæst
-
Hvad angår dette referat, kan jeg ikke se hvor det er subjektivt. Når man opfører sig som pique og alba gjorde, er det mindste man kan forvente da en reaktion i et kampreferat. Det var jo decideret patetisk; så meget, at selv den normalt så barcelona-venlige danske presse har skrevet nyheder om albas groteske film.
Desuden synes jeg, at kritikken, der går på, at tonen skulle være usmagelig, eller hvad det nu er er folk prøver at sige, falder fuldstændigt til jorden når man tager hensyn til, at der bliver skrevet(med rette) på samme måde om nogle af vores egne spillere, der har det med at opføre sig teatralsk.
Rogoshin skrev: Jeg går ind for en levende side og debat, derfor syntes jeg at referatet er ganske fint. Jeg er selv skeptisk overfor subjektivitet, og håber at siden forbliver sprudlende og fuld af følelser. Så længe i ikke er bange for at kalde en spade for en spade, og forholder jer kritisk overfor Madrid også, kan jeg ikke se problemet.
Hvis folk syntes siden er useriøs på grund af enkle bemærkninger, mener jeg de overreagerer. Ja at sammenligne nogen med en flabene paradise deltager, er ikke særligt kreativt, men jeg føler ikke det er nok til at stemple siden som useriøs. Jeg kan dog godt se problemet, hvis man ikke kan kende forskel på meninger og realle nyheder. Men det problem har jeg ikke.
Enig. Jeg tror desværre også at jeg ikke har fået formuleret mine oprindelige synspunkter helt godt nok. Jeg har nok skrevet med en lige lovlig overdreven tone. Jeg forsøger ikke at stemple siden som useriøs. Jeg forsøger bare at gøre folk opmærksomme, men jeg kan godt se hvordan det kan tolkes lidt mere markant. Den tager jeg på min kappe. Så slemt var referatet i sig selv ikke, jeg følte bare at der lige skulle en mindre opsang til :P
Real HWL skrev: @ Jaken, Holm90 og Madridista hasta la muerte
Jeg er rystet over jeres indlæg. Fint hvis i ikke har behov for at nedegøre vores værste rivaler. Men i må have forståelsen for at man kan være fans på forskellige niveauer. Der er nogen af os der har en masse følelser indblandet. Og de følelser bryder blandt andet ud når man får den største sejr på "Camp Ronaldo" i de sidste mange år. Siden Hykleren overtog Barca i 2008, har det ikke lige frem været en dans på roser at være Real fan. Vi har vel tabt noget der ligner 8-10 El Clásico i perioden 08-12. Og med nederlag på 2-6 og 5-0, så har man selv skulle lægge øre og øjne til en del hån.
At i piver over så harmløst et kamp referat med lidt humor i, fatter jeg ikk en skid af. Jeg vil ikke engang kalde det en hån at sammenligne en Barca spiller med en paradise hotel deltager. Det er jo bare fis og ballade. Til gengæld er det en hån mod mig som Real fan at i skal brokke jer over at man tager lidt pis på vores ærkerivaler. Og det er i den grad hån mod den skribent der efter kampen har siddet i sin glædesrus med alle sine følelser uden på tøjet og skrevet det kamp referat. Skam jer!!!!!
En hån mod dig? Målløs.
Efter som jeg spiller for en klub, der har bygget hele sit grundlag op på Fc Barcelona, er der her fyldt med Barca fans. Jeg har selv måtte lægge øre til diverse ting de seneste år.Og jeg kan sagtens finde ud af at give igen når det går vores vej. (For vi er vel på samme side. Du og jeg. Jeg var selv i ekstase efter kampen i tirsdags, hvor min plovmand på odds 4,85 var den mindst vigtige gevinst set over de 90 minutter. Men det er jo slet ikke det, som det handler om.
Madridista.dk har ret til at skrive som de vil. Vi bor jo i DK. Men et referat hører under redegørelse i det taksonomiske niveau. Dvs. personlige holdninger er undladt. Jeg synes det er at falde ned på et lavere niveau, end det der ellers bliver kørt på madridista. Og jeg synes det var en skam da jeg læste artiklen. Det er da absolut ikke en hån mod dig. Det må du vel forhåbentligt kunne forstå?
Jeg er ked af hvis jeg har trådt nogen over tæerne, men når alt kommer til alt, mener jeg at jeg med rette må udtrykke min mening. Og vil ønske at Madridista.dk fremover holder sig til deres høje standard.
Der kommer jo også en El Clasico sejr mere på lørdag :-)
Ros til skribenten for et godt referat !!!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hvis folk har følt sig stødt over referatet, så er de naturligvis i deres fulde ret til at kommentere det, men vi opgiver på forhånd at stille alle tilfredse. Derfor håber vi at vinde på gyngerne, hvad vi taber på karrusellerne.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Hov, nu må I dæleme ikke få folk til at forsvinde fra siden.....det skal vi nok klare selv ;-)
Hvis folk har følt sig stødt over referatet, så er de naturligvis i deres fulde ret til at kommentere det, men vi opgiver på forhånd at stille alle tilfredse. Derfor håber vi at vinde på gyngerne, hvad vi taber på karrusellerne.
Misforståelser over det hele... Hverken Holm90 eller jeg har følt sig stødt, det er blot et spørgsmål om hvad definitionen på et referat er. Men lad os lade den ligge, vi kommer ingen vegne.
Holm90 skrev:
Real HWL skrev: @ Jaken, Holm90 og Madridista hasta la muerte
Jeg er rystet over jeres indlæg. Fint hvis i ikke har behov for at nedegøre vores værste rivaler. Men i må have forståelsen for at man kan være fans på forskellige niveauer. Der er nogen af os der har en masse følelser indblandet. Og de følelser bryder blandt andet ud når man får den største sejr på "Camp Ronaldo" i de sidste mange år. Siden Hykleren overtog Barca i 2008, har det ikke lige frem været en dans på roser at være Real fan. Vi har vel tabt noget der ligner 8-10 El Clásico i perioden 08-12. Og med nederlag på 2-6 og 5-0, så har man selv skulle lægge øre og øjne til en del hån.
At i piver over så harmløst et kamp referat med lidt humor i, fatter jeg ikk en skid af. Jeg vil ikke engang kalde det en hån at sammenligne en Barca spiller med en paradise hotel deltager. Det er jo bare fis og ballade. Til gengæld er det en hån mod mig som Real fan at i skal brokke jer over at man tager lidt pis på vores ærkerivaler. Og det er i den grad hån mod den skribent der efter kampen har siddet i sin glædesrus med alle sine følelser uden på tøjet og skrevet det kamp referat. Skam jer!!!!!
En hån mod dig? Målløs.
Efter som jeg spiller for en klub, der har bygget hele sit grundlag op på Fc Barcelona, er der her fyldt med Barca fans. Jeg har selv måtte lægge øre til diverse ting de seneste år.Og jeg kan sagtens finde ud af at give igen når det går vores vej. (For vi er vel på samme side. Du og jeg. Jeg var selv i ekstase efter kampen i tirsdags, hvor min plovmand på odds 4,85 var den mindst vigtige gevinst set over de 90 minutter. Men det er jo slet ikke det, som det handler om.
Madridista.dk har ret til at skrive som de vil. Vi bor jo i DK. Men et referat hører under redegørelse i det taksonomiske niveau. Dvs. personlige holdninger er undladt. Jeg synes det er at falde ned på et lavere niveau, end det der ellers bliver kørt på madridista. Og jeg synes det var en skam da jeg læste artiklen. Det er da absolut ikke en hån mod dig. Det må du vel forhåbentligt kunne forstå?
Jeg er ked af hvis jeg har trådt nogen over tæerne, men når alt kommer til alt, mener jeg at jeg med rette må udtrykke min mening. Og vil ønske at Madridista.dk fremover holder sig til deres høje standard.
Der kommer jo også en El Clasico sejr mere på lørdag :-)
Vil ikke sige mere i denne debat. Håber dog Madridista.dk forsat vil skrive deres referater som de hele tiden har gjort.
Gik lidt over stregen ved at skrive det var en personlig hån mod mig. Den vil jeg gerne have lov til at trække tilbage.
God kamp på lørdag :)
- JanJr
- Gæst
-
bitmonx skrev: Stop nu det piveri omkring det referat, hvis I ikke syntes det er passsende så find et andet sted at læse jeres nyheder !!!
Ros til skribenten for et godt referat !!!
Fuldstændig enig!
Hvis man ikke kan tage noget sjovt - så hold jer væk!
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Det er mig, der har skrevet det omdiskuterede referat.
Lad mig så slå det absolut vigtigste fast:
Jeg står ved hvert eneste ord, formulering, hentydning, som kan findes i referatet.
De fleste brugere af Madridista.dk vil nok efterhånden vide, at jeg bestemt ikke lægger fingre i mellem, når jeg skriver artikler, referater og blogs herinde. Min kraftige (og stadigt gældende!) kritik af Mourinho og Pepe har givet mig en hel del svinerier smidt i min retning. Det lever jeg fint med, det er en del af at stikke næsen frem, men ligesom jeg glædeligt langer ud efter vores egne spillere, så har jeg bestemt heller ikke noget problem med at gøre det med modstanderne - så længe det altså er berettiget!!!
Og det mener jeg så absolut, at det var den tirsdag aften. For Pique var slet og ret til grin - det straffespark, han begår, var så stort, at selv Stevie Wonder kunne se det. Alba var en teatralsk knægt, der ikke fortjener andet en spot og spe for sin tåbelige forsøg på at få langet et kort ud til at Arbeloa?
Og lur mig om der ikke stikker noget under netop dette: Der var jo hele historien med Messi/Arbeloa efter sidste opgør ... og vores underskønne højre back er bestemt ikke i top ti over favoritpersoner i Barcelona lige pt ...
Derudover kunne jeg have skrevet underfundige ting, som at Messi legede Find Holger, at Puyol efterligende et velkendt 70'er move med tilhørende bundesliga-hår, da han blev gjort til grin af dí Maria, at Pinto stadig er bedre til at fløjte end til at stå på mål, og så videre ...
For mig handler det om at finde balancen ml. saglighed, beskrivelser af begivenheder og så de formuleringer, som kan være med til at løfte læserens øjebryn.
Derfor har jeg netop nærlæst referatet igen, og helt ærligt:
Jeg rammer sgu meget godt plet!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Jeg havde lovet mig selv at stoppe med at skrive i denne tråd, men nu prøver jeg igen.
Du har også ret i alt hvad du har skrevet. Ingen føler sig stødt. Problemet er: Subjektive vurderinger hører ingen steder hjemme i et referat. Et referat skal udelukkende indeholde en nøgtern beskrivelse af en kamps forløb. Det er kun det kritikken er baseret på.
EDIT: @Realmadrid94 - Den er blevet trukket så langt ud nu, at det nærmest er blevet en principsag :P
EDIT: @sramos47 - Skribenten skal ikke vurdere situationerne, om et frispark var korrekt eller ej, om en spiller filmede eller ej, er altsammen underordnet.