Optakt: El Clásico, 10. spillerunde, LaLiga

7 år 9 måneder siden #169 af madrid2000

PMO skrev: Spillerne bliver jo ikke mærkbart bedre bare fordi der kommer en ny træner. Kan være det hjælper lidt, men materialet er jo stadig skod.

Det bliver ihvertfald ikke bedre med Lopetigue.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #170 af Real HWL

Raul7-2880 skrev: Præcis som jeg havde forudset efter vores katastrofale transfervindue.
Skrev det dengang og skriver gerne igen. Julen har aldrig været Perez første-, anden- eller tredjeprioritet hvorfor denne sæson skulle blot overstås så Pochettino kan tage over.
Derfor sked Perez på Julens transferønske og i stedet stikker ham en fyreseddel. Skrev dengang spørgende “Om Julen stadig overvære julen som Real Madrid træner?”.

Hvor alle de folk herinde der var i 7. himmel efter sejrene mod mægtige Getafe, Leganes og Girona?
Hvor alle dem der oprigtige troede på at vi var la liga konkurrenter til Atl. Madrid og Barcelona?

Fandme lang tid til august 2019 :-(

Jeg var en af dem der troede på Lopetegui. Og jeg troede fuldt og fast på at vi kunne spille med om La liga titlen. Jeg syntes tilmed vi havde en rigtig spændende trup da transfervinduet lukket i. Jeg syntes også det var okay man ikke hentede Hazard til 1,5 milliard fordi vi havde Asensio. Jeg troede virkelig på ham i den her sæson. Men kald mig bare naiv! Det er altid pisse nemt at være utilfreds på forhånd og så sige hvad sagde jeg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, BBB

7 år 9 måneder siden #171 af Papi

PMO skrev:

Papi skrev:

PMO skrev: Spillerne bliver jo ikke mærkbart bedre bare fordi der kommer en ny træner. Kan være det hjælper lidt, men materialet er jo stadig skod.

Skod ligefrem? Mange af spillerne underpræsterer helt vildt, men vi taler stadig om spillere, der har vundet champions league 3 år i streg. Klubber har vundet titler med langt dårligere spillermateriale, end hvad vi har nu.

Spillere der er mætte og som ikke har præsteret i lang tid. Ronaldo har været den store grund til at dette hold har vundet titler - at påstå andet er dumt - ikke helt så dumt som at sælge ham.

Det passer jo ikke.. Modric var en af af de bedste spillere under VM, Bale leverede gode præstationer i slutningen af sidste sæson, Varane spillede godt under VM osv. Ronaldo redede vores røv flere gange sidste år, enig. Det ændrer ikke på, at vi har nogle af de bedste spillere i verden. Desuden havde det højst sandsynligt ikke gjort nogen forskel, om vi havde haft Ronaldo i dag - vi lukkede 5 mål ind. Godt nok scorede Ronaldo mange mål, men det ville trods alt være usandsynligt, at han skulle have scoret over 4 mål i dag.

7 år 9 måneder siden #172 af Vinícius

Papi skrev:

PMO skrev:

Papi skrev:

Skod ligefrem? Mange af spillerne underpræsterer helt vildt, men vi taler stadig om spillere, der har vundet champions league 3 år i streg. Klubber har vundet titler med langt dårligere spillermateriale, end hvad vi har nu.

Spillere der er mætte og som ikke har præsteret i lang tid. Ronaldo har været den store grund til at dette hold har vundet titler - at påstå andet er dumt - ikke helt så dumt som at sælge ham.

Det passer jo ikke.. Modric var en af af de bedste spillere under VM, Bale leverede gode præstationer i slutningen af sidste sæson, Varane spillede godt under VM osv. Ronaldo redede vores røv flere gange sidste år, enig. Det ændrer ikke på, at vi har nogle af de bedste spillere i verden. Desuden havde det højst sandsynligt ikke gjort nogen forskel, om vi havde haft Ronaldo i dag - vi lukkede 5 mål ind. Godt nok scorede Ronaldo mange mål, men det ville trods alt være usandsynligt, at han skulle have scoret over 4 mål i dag.

Men det er jo heller ikke så simpelt. For hvis vi havde haft Ronaldo havde han måske scoret et mål på et andet tidspunkt og så havde kampens forløb været anderledes, og vi havde ikke behøvet satse offensivt, hvilket jo førte til, at vi blev klasket 5-1. Så nej, Ronaldo kunne nok ikke score 4 mål, men det havde nok heller ikke været nødvendigt i den teoretiske verden, som vi bevæger os i lige nu.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, mohbar

7 år 9 måneder siden #173 af PMO

Papi skrev:

PMO skrev:

Papi skrev:

Nok havde Ronaldo måske ikke scoret 4 mål, men RM havde scoret flere mål med ham på holdkortet - fact!
Det er ris til egen røv og helt fortjent at RM står i denne situation.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

7 år 9 måneder siden #174 af Ruenaldo

Ramos4 skrev:

Dragam skrev:

Mosse skrev: Strive sejler, RM sejler....jeg vil for første gang trække stikket under en El Clasico......

Hvorfor gider i betale for strive? Bare brug aceplayer...

Vi er nogen der har Mac.

Jeg bruger selv Mac, men har til kampen i dag, for første gang i dag gjort brug af Acestream - hvilket har virket upåklageligt. Kvaliteten var efter min mening god. Der var både en stream på 720p og en med 1080p. Jeg fulgte instruktionen her:
themainframe.ca/download-acestream-for-m...-watch-live-streams/

Derefter fandt jeg den stream jeg skulle bruge herinde: www.reddit.com/r/soccerstreams/

Jeg håber det hjælper :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 år 9 måneder siden #175 af mohbar

Kratmus skrev:

Papi skrev:

PMO skrev:

Papi skrev:

Men det er jo heller ikke så simpelt. For hvis vi havde haft Ronaldo havde han måske scoret et mål på et andet tidspunkt og så havde kampens forløb været anderledes, og vi havde ikke behøvet satse offensivt, hvilket jo førte til, at vi blev klasket 5-1. Så nej, Ronaldo kunne nok ikke score 4 mål, men det havde nok heller ikke været nødvendigt i den teoretiske verden, som vi bevæger os i lige nu.

En type som Ronaldo, Messi mv. har jo ikke kun med mål og assist at gøre. Man skal ikke undervurdere den "effekt" det ellers giver at have en stjerne på holdet, selv hvis han skulle sidde på bænken..
Og bare det, at Ronaldo er i en kamp gør at han konstant passes på af de andres forsvarsspillere og det giver masser af plads til hans medspillere. Hvis de løber klogt omkring ham kan de altid lukrere på de chancer der kommer.

Problemet er at mange forkælede fans undervurderer denne effekt fordi de var forblindet og vurderede ham kun på om han scorede, fejrede når de andre scorede, osv
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Jonas

7 år 9 måneder siden #176 af Papi

Kratmus skrev: Men det er jo heller ikke så simpelt. For hvis vi havde haft Ronaldo havde han måske scoret et mål på et andet tidspunkt og så havde kampens forløb været anderledes, og vi havde ikke behøvet satse offensivt, hvilket jo førte til, at vi blev klasket 5-1. Så nej, Ronaldo kunne nok ikke score 4 mål, men det havde nok heller ikke været nødvendigt i den teoretiske verden, som vi bevæger os i lige nu.

Det er sandt, det er hypotetisk, og vi kan selvfølgelig kun gisne om, hvordan det havde set ud, hvis Ronaldo havde været med i dag. Min pointe var blot, at Ronaldo trods alt ikke er meget værd, hvis resten af holdet lukker mål ind og ikke er i stand til at kreere chancer. Og på nær de første 15 min af anden halvleg, så skabte vi ingen chancer, som Ronaldo ville kunne have kapituleret på. Så i min optik virker det tvivlsomt, at han skulle have gjort den store forskel i dag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

7 år 9 måneder siden #177 af Papi

mohbar skrev:
En type som Ronaldo, Messi mv. har jo ikke kun med mål og assist at gøre. Man skal ikke undervurdere den "effekt" det ellers giver at have en stjerne på holdet, selv hvis han skulle sidde på bænken..
Og bare det, at Ronaldo er i en kamp gør at han konstant passes på af de andres forsvarsspillere og det giver masser af plads til hans medspillere. Hvis de løber klogt omkring ham kan de altid lukrere på de chancer der kommer.

Problemet er at mange forkælede fans undervurderer denne effekt fordi de var forblindet og vurderede ham kun på om han scorede, fejrede når de andre scorede, osv

Jeg er fuldstændig enig i, at Ronaldo betød sindssygt meget for os, og som sagt reddede hans vores røv rigtigt mange gange. Men I får det jo til at lyde som om, at Herfølge ville kunne vinde champions league 3 år i træk, hvis de bare havde Ronaldo på holdet. Og det ville de jo selvfølgelig ikke.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 år 9 måneder siden #178 af mohbar

Papi skrev:

Kratmus skrev: Men det er jo heller ikke så simpelt. For hvis vi havde haft Ronaldo havde han måske scoret et mål på et andet tidspunkt og så havde kampens forløb været anderledes, og vi havde ikke behøvet satse offensivt, hvilket jo førte til, at vi blev klasket 5-1. Så nej, Ronaldo kunne nok ikke score 4 mål, men det havde nok heller ikke været nødvendigt i den teoretiske verden, som vi bevæger os i lige nu.

Det er sandt, det er hypotetisk, og vi kan selvfølgelig kun gisne om, hvordan det havde set ud, hvis Ronaldo havde været med i dag. Min pointe var blot, at Ronaldo trods alt ikke er meget værd, hvis resten af holdet lukker mål ind og ikke er i stand til at kreere chancer. Og på nær de første 15 min af anden halvleg, så skabte vi ingen chancer, som Ronaldo ville kunne have kapituleret på. Så i min optik virker det tvivlsomt, at han skulle have gjort den store forskel i dag.

Så har du ikke set kampen. Vi havde lidt flere afslutning end Barcelona.

7 år 9 måneder siden #179 af Lars1991
Altså hvis vi havde scoret på en af vores kæmpe chancer til 2-2, så havde vi nok ikke tabt med så mange mål, vi havde måske ikke engang tabt. Og det viser virkelig en af vores problemer med den nuværende trup - vi har ingen der kan score mål. Og det går ud over alt andet. Træneren kan intet gøre ved det.
Med det sagt, så var første halvleg jo horribel pinlig og vi allerede bagud med to mål, og helt fortjent også. Og det synes jeg falder tilbage på træneren.
Ingen tviv om at Lopetegui har haft svære betingelser og den ringeste Real Madrid trup i rigtig, rigtig mange år. Men det her er bare ikke okay mere, og jeg tror på en træner som f.eks. Conte kommer til at kunne gøre en større forskel med det her hold. Det bliver sgu nok ikke kønt og er heller ikke fan af at skulle have ham i længere tid. Men vi har brug for nogle point og sejre nu, fordi det hele sejler og spillerne er mærket.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

7 år 9 måneder siden #180 af Siempre fiel

Papi skrev:

PMO skrev:

Papi skrev:

Modric var langt under niveau i store dele af sidste sæson og jeg synes han i over et år har set mæt ud og lignet en spiller der har sin bedste tid bag sig. Du har så ret i at han spiller et flot VM, men det viser jo ik andet end at han i en helt speciel turnering der varer godt tre uger hvor han spiller for sit land i nye omgivelser mod nye modstandere ka formå at sætte sig op - det jo noget HELT HELT andet end at sætte sig op til endnu en lang sæson hvor man starter op i august og tingene normalt først blir afgjort 8 måneder senere og man i mellemtiden ska rejse Spanien og Europa tyndt for at spille mod de samme modstandere som hver eneste år. Du ka godt se forskellen ik?

Det er forresten lidt af det samme vi har set med Ronaldo selv om han dog har haft noget egoistisk ærgerrighed som gav ham noget ekstra - men han har bestemt også været for nedadgående de seneste sæsoner - helt forståeligt. Jeg har de seneste 2-3 år råbt og skreget op om hvor vigtigt det er løbende at forbedre og udskifte i truppen - også selv om vi blev ved med at præstere lige til slut i sæsonen og hive CL-titler hjem - for det er alfa og omega at få ny energi, ny sult, nye impulser ind - hold der står stille på dén kant kommer til at betale prisen og når det så længe er "gået godt"(fordi vi har hevet CL hjem til sidst i sæsonerne), så er ledelsen sluppet afsted med at stå stille længe og nu har vi gravet os ned i et dybt, dybt hul hvor det er en massiv udskiftning vi står over for - i stedet for en lille opgradering/justering hvert år som var så oplagt imo
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Leveret af Kunena Forum