Følg kåringen af Luka Modric på DR3

5 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

I aften kåres Luka Modric sandsynligvis som Balon d´or-vinder 2018 og vi får mange spørgsmål om, hvor man kan følge fejringen af den kroatiske troldmand.

 

Det kan følges på DR3 fra kl. 20.50.

 

Så tænd for fjernsynet og se Luka Modric gøre en ende på 10 års herredømme fra en argentiner og en portugiser.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #2 af asp3200
Hold da op et propaganda fransk show.. snak dog engelsk frø ædere :)

Perez hiv lige Mbappe til side og luk den handel.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved asp3200.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #3 af BBB
www.francefootball.fr/news/Le-classement...football-2018/964814

Kante som #11. Den havde jeg alligevel ikke set komme. Messi helt nede som nummer 5.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #4 af Elto92
Er vi enige om at hvis ronaldo havde blevet, så havde han fået sin 6 ballon. Det tør jeg vædde min bondegård på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #5 af Kimbo
Endnu engang bliver der uddelt en pris til en spiller som kun har performet halvdelen af sæsonen, jeg fatter det simpelthen ikke.
Modric var den fuldt fortjente vinder helt op til VM finalen, men vælger så at være komplet horribel de næste 6 måneder, hvor han vel knap har kunnet klemme sig i top 50. Det er simpelthen blevet for nemt bare at dukke op når tingene skal afgøres og så ellers gå på ferie resten af tiden.

Ronaldo har da bestemt vist mere klasse i Juve efter sommerferien.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Kimbo.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #6 af Elto92
Helt enig.
Jeg har følelsen, at Modric ikke skulle havde vundet den. Jeg syntes stadig den lå imellem Messi og Ronaldo, som minimum.

Mbappe skal nok vinde den og helt rigtigt han ikke vandt. Han legede rundt med holdene i det franske og spillede én hjernedød kamp mod Argentina... ellers ikke noget udover det.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #7 af ChrillRM14

Elto92 skrev: Er vi enige om at hvis ronaldo havde blevet, så havde han fået sin 6 ballon. Det tør jeg vædde min bondegård på.


Jeg tror, den generelle konsensus lidt har været, at nu skulle en ny spiller vunde prisen efter et årtis duopol af Messi og Ronaldo.
Dertil synes jeg faktisk, at Ronaldo er gået lidt under radaren her i efteråret, for han har faktisk spillet utrolig godt i Juve....

Måske kan den her titel til Modric også ses som lidt en retrospektiv pris for hele hans karriere. Når ma ser tilbage på Modrics karriere, er det fint, han lige får prisen til sit renomme, ligesom Iniesta eksempelvis måske også burde have fået den på et tidspunkt...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #8 af Daniel
Der er jo ingen tvivl om, at Ronaldo OG Messi stadig er verdens med afstand to bedste fodboldspillere.

Ballon d'Or handler imidlertid om mere end bare at være den bedste individuelle spiller. Der skal også titler på bordet. Dem har Modric (Champions League vægter højere end noget andet), ligesom han også førte Kroatien til VM-sølv. Her viste Ronaldo og Messi slet ikke samme styrke.

Så jeg kan slet ikke se, hvorfor det stadig forarger folk, når det nødvendigvis ikke er den bedste individuelle spiller, der løber med kåringen. I kender jo alle præmissen.

Set i det lys synes jeg, at det ganske fortjent, at Modric bryder Messi og Ronaldos dominans på Ballon d'Or-scenen, og jeg hører også til den gruppe, der mener, at Sneijder blev frarøvet titlen i 2010, efter et år med VM-sølv og en Champions League-titel med Inter - Serie A kan også nævnes.

Det gav jo heller ikke nogen mening, at Cannavaro nappede prisen i 2006, men VM-titlen med Italien gjorde ham til det rigtige valg over eksempelvis Ronaldinho, Zidane og Henry. Jeg er faktisk sikker på, at Zidane havde vundet den, hvis ikke han havde haft sin nedsmeltning i finalen mod netop Italien - han spillede en mageløs VM-turnering det år.

Nå, nok om det. Jeg synes bare, det er vigtigt at sætte tingene i perspektiv. Jeg kan sgu ikke blive forarget over, at Modric løber med Ballon d'Or 2018. Det møghamrende fortjent ud fra de kriterier, som de udvalgte journalister skal vurdere de enkelte spillere på. Så synes jeg det mere nærliggende at rase mod eksempelvis The Best, som havde muligheden for at adskille sig på det punkt og gå med den individuelt bedste spiller, i stedet for at hoppe med på Ballon d'Or-vognen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Lars1991, Chamartin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #9 af Mølbat
Om Modric, Ronaldo eller en helt anden fortjente Ballon d'Or vil jeg ikke blande mig i, men jeg vil dog sige, at jeg er en smule forarget over den enorme mangel på respekt, som Cristiano Ronaldo har udvist de seneste par måneder. Først nægter han at dukke op ved The Best-prisen, fordi han er pigesur over ikke at vinde, og i aftes blev han hjemme igen. Vi taler om en mand, som i 6 år har spillet på hold med Modric. Vis dog en smule respekt for en tidligere kollega, som endelig får anerkendelse for sit mangeårige hårde arbejde, hvor han bl.a. har hjulpet dig (Ronaldo) med at vinde mange Ballon d'Or-priser! Pinlig adfærd. Ronaldos' søstres kommentarer på sociale medier efterfølgende er desuden også yderst pinlige.
Messi forventer jeg intet af mht. at vise respekt for andre og dukke op. Det har jeg for længst opgivet. Selv en selvfed narrøv som Antoine Griezmann dukkede op for at deltage...
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #10 af Kimbo
Men hvis titler betyder så meget (hvilket i sig selv er komplet håbløst i mine øjne) hvorfor vandt Varane så ikke ?

@Daniel, hvordan har du det med at Modric komplet har underpræsteret i alt han har rørt ved siden den VM finale for 5 måneder siden ? Er det komplet ligegyldigt i dine øjne ? Det er det jeg alle dage har haft det aller strammest med.
En spiller kan sutte i 3/4 af sæsonen og alligevel vinde ballonen, bare han præsterer i en håndfuld vigtige kampe når det hele skal afgøres, det synes jeg virkeligt er langt ude.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #11 af Real Madrid
Ronaldo er nu foran Messi for første gang siden 2009, når det gælder de beste placeringer til Ballon d'Or. Hvem havde troet det, da han på et tidspunkt var bagud 1-4 i Ballon d'Or.


No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #12 af Jaken
Jeg synes ikke at Modric skulle have vundet.

Uanset hvordan vi vender og drejer den, så uddeles Ballon d’Or på baggrund af kalenderåret. Og jo, så vægter titeldelen altid højt i argumentationen, men Cristiano vandt jo akkurat det samme som Modric? Derudover har Cristiano for en gang skyld været stabil over hele året og endda været den bedste spiller på begge af sine hold. Det burde også tælle op at han tager til en stor klub i et andet land og stadig præsterer.

Det er da fantastisk for Modric og Real Madrid, men han har jo været decideret elendig hele efteråret…

Det er dog ikke overraskende at udfaldet blev som det blev, da det har været tydeligt hvor desperat mange har været efter at få en ny på tronen end de 2 sædvanlige, men det virker også som akkurat dét: desperation.

Til gengæld er jeg så også enig med Mølbat omkring Ronaldo og hans baglands opførsel. Den har været sølle.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum