Følg kåringen af Luka Modric på DR3

4 år 9 måneder siden #13 af Real HWL

Jaken skrev: Jeg synes ikke at Modric skulle have vundet.

Uanset hvordan vi vender og drejer den, så uddeles Ballon d’Or på baggrund af kalenderåret. Og jo, så vægter titeldelen altid højt i argumentationen, men Cristiano vandt jo akkurat det samme som Modric? Derudover har Cristiano for en gang skyld været stabil over hele året og endda været den bedste spiller på begge af sine hold. Det burde også tælle op at han tager til en stor klub i et andet land og stadig præsterer.

Det er da fantastisk for Modric og Real Madrid, men han har jo været decideret elendig hele efteråret…

Det er dog ikke overraskende at udfaldet blev som det blev, da det har været tydeligt hvor desperat mange har været efter at få en ny på tronen end de 2 sædvanlige, men det virker også som akkurat dét: desperation.

Til gengæld er jeg så også enig med Mølbat omkring Ronaldo og hans baglands opførsel. Den har været sølle.

Forskellen på Ronaldo og Modric er så bare sommerens VM. Og derfor syntes jeg at den helt rigtige vinder er Modric. Og ja så kan man argomentere for at Varane lige så godt kunne have vundet. Det kunne han nok også godt, da han også havde et flot vm og vandt. Men et eller andet sted syntes jeg det er fair nok at en spiller som Modric bliver hædret efter at have spillet på så højt et niveau i rigtig mange år. Noget som Iniesta i den gad er blevet snydt for.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 9 måneder siden #14 af Jaken

Real HWL skrev: Forskellen på Ronaldo og Modric er så bare sommerens VM. Og derfor syntes jeg at den helt rigtige vinder er Modric. Og ja så kan man argomentere for at Varane lige så godt kunne have vundet. Det kunne han nok også godt, da han også havde et flot vm og vandt. Men et eller andet sted syntes jeg det er fair nok at en spiller som Modric bliver hædret efter at have spillet på så højt et niveau i rigtig mange år. Noget som Iniesta i den gad er blevet snydt for.

Det er ikke den eneste forskel på de 2. Hvis vi ser over hele året, så har Ronaldo jo været bedre og vigtigere i både foråret og efteråret.

Jeg synes desuden ikke rigtigt at man kan argumentere for Varane. Han var god til VM, men har, ligesom Modric, haft et frygteligt efterår, og har året igennem været overgået af sin egen holdkammerat, Ramos. At han overhovedet endte på en 7. plads virker sgu noget overdrevet.

Og så er det heller ikke sådan at VM har været den altoverskyggende faktor over de sidste par udgaver. I 2014 var Messi i finalen, men Cristiano vandt Ballon d’Or selvom Portugal røg ud i gruppespillet. I 2010 vandt hverken Xavi, Iniesta eller Sneijder (hvor Argentina ellers fik smæk i kvartfinalen).

Hvad er der anderledes nu fra de år? At folk er trætte af se de retmæssige vindere, Ronaldo og Messi, tage prisen hele tiden.

Jeg kan godt forstå tanken om at hædre en spiller, men jeg er ikke enig. For hvor går grænsen så? Så er der pludselig mange der skal have den. Prisen bør gå til året bedste spiller og ikke være en ”lifetime achievement award” (sådan en kunne man dog oprette, hvis det skulle være (guderne ved at vi i forvejen har for mange "bedste spiller"-priser...)).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

4 år 9 måneder siden #15 af Dios
Hvis vi skal følge logikken med at præstere over en hel sæson, så skulle Messi og Ronaldo vel kun have 2 Ballon D'or priser tilsammen. Dengang Messi scorede 92 mål, og denne sæson, hvor Ronaldo endelig har valgt og præstere i efterårssæsonen, som højst sandsynlig kun er på grund af hans klubskifte. Ellers har deres sæsoner jo set præcis ud på samme måde som Modric, hvor Messi dog de sidste 8 år nærmest har præsteret langt bedre i efterårssæsonen end forårssæsonen. Var det ikke sidste år Ronaldo kun scorede 3 mål i hele efterårssæsonen, eller husker jeg helt forkert?

Fair nok, så vil jeg da også foretrække en spiller som har holdt sit niveau fra januar til november, men det sker bare yderst sjældent. Messi kommer tættest på IMO, men det må bare ikke ske, at han er så passiv og anonym imod Roma, som gør, at de må forlade turneringen.

Man kan helt klart argumentere for Ronalda skulle have vundet den, men Modric kåret til VM's bedste spiller og endda fortjent, og ikke som med Messi i 14, så var det simpelthen bare det der gjorde udfaldet.
Derudover må vi bare heller ikke glemme, at Ronaldo var helt ude af de sidste 3 kampe i Chl sidste sæson, hvor han slet ikke præsterede optimalt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 9 måneder siden ved Dios.

4 år 9 måneder siden #16 af Real HWL

Jaken skrev:

Real HWL skrev: Forskellen på Ronaldo og Modric er så bare sommerens VM. Og derfor syntes jeg at den helt rigtige vinder er Modric. Og ja så kan man argomentere for at Varane lige så godt kunne have vundet. Det kunne han nok også godt, da han også havde et flot vm og vandt. Men et eller andet sted syntes jeg det er fair nok at en spiller som Modric bliver hædret efter at have spillet på så højt et niveau i rigtig mange år. Noget som Iniesta i den gad er blevet snydt for.

Det er ikke den eneste forskel på de 2. Hvis vi ser over hele året, så har Ronaldo jo været bedre og vigtigere i både foråret og efteråret.

Jeg synes desuden ikke rigtigt at man kan argumentere for Varane. Han var god til VM, men har, ligesom Modric, haft et frygteligt efterår, og har året igennem været overgået af sin egen holdkammerat, Ramos. At han overhovedet endte på en 7. plads virker sgu noget overdrevet.

Og så er det heller ikke sådan at VM har været den altoverskyggende faktor over de sidste par udgaver. I 2014 var Messi i finalen, men Cristiano vandt Ballon d’Or selvom Portugal røg ud i gruppespillet. I 2010 vandt hverken Xavi, Iniesta eller Sneijder (hvor Argentina ellers fik smæk i kvartfinalen).

Hvad er der anderledes nu fra de år? At folk er trætte af se de retmæssige vindere, Ronaldo og Messi, tage prisen hele tiden.

Jeg kan godt forstå tanken om at hædre en spiller, men jeg er ikke enig. For hvor går grænsen så? Så er der pludselig mange der skal have den. Prisen bør gå til året bedste spiller og ikke være en ”lifetime achievement award” (sådan en kunne man dog oprette, hvis det skulle være (guderne ved at vi i forvejen har for mange "bedste spiller"-priser...)).

Jeg syntes ikke der har nogen der har skilt sig markant ud i dette kalender år. Men når vi er i et kalender år hvor der er VM som er det aller største du kan komme i nærheden af som fodboldspiller. Så skal vinderen det år også have været en magtfaktor under slutrunden. Og det må man i den grad sige at Modric har været. Og når man så samtidig har vundet CL, så syntes jeg det er helt på sin plads at manden står som vinder. Og samme holdning havde jeg også i 2010. Der syntes jeg helt klart Iniesta skulle have vundet den. Vi kan godt blive enig om at både Messi og Ronaldo er bedre fodboldspillere, men jeg syntes ikke de har været så overlegne i dette kalenderår som nogen af de andre år.
Modric siger det selv så smukt "This is for players like Inieste and Xavi" Der er andre kreative spiller på banen der fortjener større kredit end de får.

4 år 9 måneder siden #17 af Jaken

Dios skrev: Hvis vi skal følge logikken med at præstere over en hel sæson, så skulle Messi og Ronaldo vel kun have 2 Ballon D'or priser tilsammen.

Arh, Dios, det er alligevel sat liige lovlig meget på spidsen ;)

Enig i at de også plejer at have nedadgående perioder, men aldrig i den størrelsesorden som Modric (og hele klubben) har haft det over efteråret (Cristianos efterår 2017 blev kun til de 4 mål i ligaen, men alligevel 9 i CHL og 16 i alt, så selv hans dårligste efterår er alligevel noget fra det, vi har oplevet fra vores hold i år), og derudover så plejer deres topniveau også at være markant højere end alle de andres og over væsentligt længere tid.

Det samme har været tilfældet i år.

Dios skrev: Man kan helt klart argumentere for Ronalda skulle have vundet den, men Modric kåret til VM's bedste spiller og endda fortjent, og ikke som med Messi i 14, så var det simpelthen bare det der gjorde udfaldet.

Ja, det var unægtelig det der gjorde udslaget. Den præstation skal heller ikke forklejnes og han hørte også til i top-3, men det er egentlig en simpel udregning, som jeg ser det:
- Foråret: Modric’ bedste del af sæsonen, men stadig bag Ronaldo.
- Efteråret: Modric’ niveau har været gyseligt, men Ronaldo har stadig været god.
- Og titelmæssigt helt ens.

Det ville kræve en helt unik VM-præstation for at ændre på den ubalance, hvis du spørger mig. Og det synes jeg trods alt ikke at det blev til. I så fald skulle vi tale noget i Maradona-86-klassen.

Real HWL skrev: Modric siger det selv så smukt "This is for players like Inieste and Xavi" Der er andre kreative spiller på banen der fortjener større kredit end de får.

Enig, der er mange der fortjener mere kredit, men det behøver vel ikke at udmønte sig i at blive verdens bedste? Der må være noget anerkendelse at hente midt imellem de to ekstremer.

Real HWL skrev: Jeg syntes ikke der har nogen der har skilt sig markant ud i dette kalender år. Men når vi er i et kalender år hvor der er VM som er det aller største du kan komme i nærheden af som fodboldspiller. Så skal vinderen det år også have været en magtfaktor under slutrunden. Og det må man i den grad sige at Modric har været. Og når man så samtidig har vundet CL, så syntes jeg det er helt på sin plads at manden står som vinder. Og samme holdning havde jeg også i 2010. Der syntes jeg helt klart Iniesta skulle have vundet den. Vi kan godt blive enig om at både Messi og Ronaldo er bedre fodboldspillere, men jeg syntes ikke de har været så overlegne i dette kalenderår som nogen af de andre år.

Fair enough ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 4 år 9 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

4 år 9 måneder siden #18 af Fondo_Sur

Jaken skrev: Jeg synes ikke at Modric skulle have vundet.

Uanset hvordan vi vender og drejer den, så uddeles Ballon d’Or på baggrund af kalenderåret. Og jo, så vægter titeldelen altid højt i argumentationen, men Cristiano vandt jo akkurat det samme som Modric? Derudover har Cristiano for en gang skyld været stabil over hele året og endda været den bedste spiller på begge af sine hold. Det burde også tælle op at han tager til en stor klub i et andet land og stadig præsterer.

Det er da fantastisk for Modric og Real Madrid, men han har jo været decideret elendig hele efteråret…

Det er dog ikke overraskende at udfaldet blev som det blev, da det har været tydeligt hvor desperat mange har været efter at få en ny på tronen end de 2 sædvanlige, men det virker også som akkurat dét: desperation.

Til gengæld er jeg så også enig med Mølbat omkring Ronaldo og hans baglands opførsel. Den har været sølle.

Foråret vil altid have langt større vægt. Særligt meget i et VM-år. Der er bare der, de store kampe spilles, og hvor det hele bliver afgjort. August til November har ikke så stor værdi.

4 år 9 måneder siden #19 af Asensio20
Selvfølgelig skulle CR7 ha vundet titlen og fejlen ligger i at han ikke blev i Real Madrid. Men Modric har jo været dicideret elendig efter VM hvor CR7 har fortsat sit niveau.

Slut med at følge de kåringer for det handler om penge med mere!

Køb så Mbappe

La liga nummer 34 skal i hus.

4 år 9 måneder siden #20 af Asensio20
Så god var Modrics slutrunde heller ikke.
Den blev hyped mega meget.
Så var Mbappe federe at følge til slutrunden end Modric som paserede 2-3 hold via str

Sidste redigering: 4 år 9 måneder siden ved Asensio20.

4 år 9 måneder siden #21 af Asensio20
Der er heller ingen tvivl om at det er penge som afgører the best længere og balon dor. Mbappe har på alle parameter været en bedre individuel spiller end modric har og det er der flere der også har inklusiv CR7

4 år 9 måneder siden #22 af Real HWL

Asensio20 skrev: Der er heller ingen tvivl om at det er penge som afgører the best længere og balon dor. Mbappe har på alle parameter været en bedre individuel spiller end modric har og det er der flere der også har inklusiv CR7

Hvem betaler hvem for at f.eks Modric skal vinde The Best og Balon Dor?

4 år 9 måneder siden #23 af Daniel

Kimbo skrev: Men hvis titler betyder så meget (hvilket i sig selv er komplet håbløst i mine øjne) hvorfor vandt Varane så ikke ?

@Daniel, hvordan har du det med at Modric komplet har underpræsteret i alt han har rørt ved siden den VM finale for 5 måneder siden ? Er det komplet ligegyldigt i dine øjne ? Det er det jeg alle dage har haft det aller strammest med.
En spiller kan sutte i 3/4 af sæsonen og alligevel vinde ballonen, bare han præsterer i en håndfuld vigtige kampe når det hele skal afgøres, det synes jeg virkeligt er langt ude.

Nej, det er ingenlunde komplet ligegyldigt i mine øjne, at Modric har underpræsteret siden VM-slutrunden - for det har han - da det afspejler sig i Real Madrids placering i LaLiga, men det mere en ærgelse.

Jeg vil ikke anfægte din pointe, men omvendt har jeg bare accepteret præmissen for Ballon d'Or-afstemningen, hvor den enkelte spilleres individuelle niveau nødvendigvis ikke er ensbetydende med titlen (det er slet ikke det vigtigste kriterie de udvalgte journalister skal bedømme ud fra) . Det står klart for mig, at Ballon d'Or er en hyldest til såvel spilleren som holdet Ballon d'Or-vinderen spiller på. Sådan mener jeg i hvert fald det har været siden, at France Football valgte at smide prisen i hænderne på Cannavaro.

I det perspektiv, og i en periode hvor Real Madrid har været altdominerende på den europæiske fodbold-scene, mener jeg derfor, at det ganske naturligt, at Ballon d'Or-vinderen også render rundt på Valdebebas. Det er noget man som Real Madrid-fan skal være pave stolt af, hvis man naturligvis anskuer det på samme måde som undertegnede ;-)

Flere brugere har efterfølgende været inde på det, men Cristiano Ronaldo har flere gange spillet under niveau - stadig godt - i efteråret, og fyret et mageløst forår af. Hvorfor? Han er da godt klar over, hvad man bliver målt og vejet på: Titler. Og dem vinder man altså ikke i foråret, hvor presset er mindre på den enkelte spiller. Dette er jo også den primære årsag til, at Ronaldo har vippet Messi af pinden de senere år i Ballon d'Or-afstemningen. For hvor Ronaldo har brændt et magisk forår af, har Messi tit og ofte fejlet på den helt store scene: Champions League. Præstationerne i de nationale turneringer bliver bare ikke vægtet særligt højt i denne afstemning.

De begge fejlede så på den største scene: VM. De havde begge fine mandskaber til at levere en bedre slutrunde, end tilfældet var. Så kan man da sagtens bjæffe om, at Kroatien havde en heldig lodtrækning, og marginalerne var med dem, men faktum er immervæk, at Modric førte et i bedste fald middelgodt hold og en nation med færre indbyggere end DK til VM-finalen, hvor Frankrig trods alt var en for stor mundfuld. Men Modric' indsats under hele slutrunden fortjener simpelthen mere ros, end den får herinde. Han var outstanding og blev også kåret til turneringens bedste spiller.

Champions League, VM-sølv, VMs bedste spiller, på turnerings hold, Champions Leagues bedste midtbanespiller (for andet år) og på FIFAs verdenshold. I min bog er de er ting mere end rigeligt til at løbe med Ballon d'Or og diverse andre individuelle titler. Mål er ikke alt, og det synes jeg også, at man viser ved at hædre Modric i år.

Havde det så været fortjent, hvis Ronaldo eller Messi havde vundet den? Selvfølgelig, men det gør ikke Modric sejr ufortjent. I hvert fald ikke i mine øjne.
Sidste redigering: 4 år 9 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Lars1991

4 år 9 måneder siden #24 af Daniel

Real HWL skrev:

Asensio20 skrev: Der er heller ingen tvivl om at det er penge som afgører the best længere og balon dor. Mbappe har på alle parameter været en bedre individuel spiller end modric har og det er der flere der også har inklusiv CR7

Hvem betaler hvem for at f.eks Modric skal vinde The Best og Balon Dor?

Det er nok en sammensværgelse mellem Julemanden og Påskeharen ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum
Annonce