Følg kåringen af Luka Modric på DR3

11 måneder 3 dage siden #85 af PMO

Ramos4 skrev:

PMO skrev:

Ramos4 skrev:

Jonas skrev:

Ramos4 skrev:

PMO skrev:

Ramos4 skrev: Kunne Pelé have gjort nogen af de ting han gjorde mod Stoke? Kunne Maradona præstere mod Newcastle? Nej selvfølgelig ikke. Jeg har nu set lyset :)

Alt det der hvis og hvis pis er ligegyldigt. Enten er det sket eller også er det ikke. Messi har IKKE spillet i PL, Serie A, Bundesligaen osv. Derfor kan man ikke udtale sig om det. Gætterier er ligegyldige.

Jonas argument er jo, at Messi kun har præsteret i Spanien (og på landsholdet og i CL, men lad det ligge) og derfor ikke er en af de bedste nogensinde. Så er vi altså hurtigt af med mange guldbold-vindere gennem tiden, hvis man *skal* have leveret i flere ligaer.

Læs mine indlæg igen. Jeg siger Messi kun har spillet verdensklasse på ét hold og derfor mangler at bevise at det er ham der gør holdet verdensklasse og ikke omvendt.

Jeg ved ikke med spillere fra før min tid. Jeg har ikke set dem nok til at kunne udtale mig om det.

Du behøver vel ikke have set dem? Du kan jo bare slå op på Wiki og se at Pelé spillede hele sin karriere i Santos. Så han kan jo i dine øjne aldrig være verdens bedste. Di Stéfano det samme. Kan aldrig være i nærheden af verdens bedste. Eller er du også på den idé med at det var fint engang, men nu er reglerne pludselig at man skal være god i mange ligaer før man er god? Kan du så forklare hvornår den ændring skete? Jeg fik ikke memo'et hvertfald :)

Jeg prøver sidste gang. Det er mere imponerende at præstere i flere ligaer, end i én
Det betyder ikke at Messi ikke er verdensklasse.

Hey, du har hijacket en samtale mellem Jonas og mig, lad være at blive sur fordi jeg gerne vil til bunds i hans oprindelige påstande.

Du mener det er mere imponerende at præstere i flere ligaer end én. Okay. Det vil sige at du ikke synes Pelé og Di Stéfano er særlig imponerende. Det er også fair med mig :)

Edit: Nå nej i gamle dage var det okay. Du vil bare ikke forklare hvorfor eller hvornår den ændring kom.

Alt ændrer sig og du kan da ikke være overrasket over at fodbold også gør det?

Players have improved as the game has matured: They run faster, they shoot harder, they dribble quicker, and they pass more accurately. And as they have improved, so structures have been built to contain them. These structures—offside traps, pressing, triangular passing—are the reason that goal scoring has largely withered on the vine, moving from an average of 4.5 goals per game in 1890 to 2.6 goals more than 100 years later.

Læs mere her: slate.com/culture/2013/08/the-numbers-ga...d-100-years-ago.html

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 måneder 3 dage siden #86 af GuldsmedeN
De allerstørste titler er aldrig kommet i hus for Messi med argentina. 3 sølvmedaljer, en til VM, og et OL guld kan han pt noteres for med Argentina. Han har tit spillet formidabelt for dem i hele turneringer, men så faldet lidt igennem i finalerne. Sådan er det, det er 3 kampe man kan vurdere på, og uanset hvordan man vender og drejer den har han ikke fundet den magi frem som man ved han besidder. Jeg vil ikke sige han har spillet decideret dårligt heller i disse finaler. Til gengæld burde det være krystalklart for alle, der har set Argentinas kampe, at Argentina som hold har været ustyrligt ringe... Om det er fordi en del af det taktiske har haft messi i centrum skal jeg ikke gøre mig klog på. Men hvis han ikke har spillet rigtig rigtig godt, har Argentina været lige til at lukke op og skide i, for at sige det som det er. På trods af alt dette, føler jeg stadig folk glemmer i disse debatter, at Messi er den, som har scoret flest mål for Argentina nogensinde.Og sådan er det. Så vidt jeg ved var han 29 da han slog den rekord. Han er garanteret også den med flest assist for Argentina nogensinde. Om Modric er den rigtige vinder i år, vil jeg ikke gøre mig klog på. Det kommer virkelig virkelig an på hvilke parametre man dømmer på. Jeg tror de fleste ved, han ikke er den _bedste_ fodboldspiller, men han har haft et fantastisk år både individuelt, hvor han spillede midtbanefodbold til perfektion, og også på klub- og landsholdsplan med flotte titler. Man kunne også sagtens argumentere for Ronaldo igen i år, og same goes for Messi. Man skal bare vide hvilke parametre man dømmer på, før man diskuterer disse ting. At Griezmann blev nummer 3 viser i mine øjne rimelig tydeligt hvilke kriterier der har vægtet højest i år blandt journalisterne, og derfor har jeg fundet helt ro i at Modric vandt den og føler det er ganske forjent

11 måneder 3 dage siden #87 af GuldsmedeN
Desuden føler jeg mig lige nødsaget til at kommentere på, hvor dumt det lyder, når folk argumenterer for, at Messi skal skifte til en dårligere liga end La Liga, for at bevise, at det har været ham, der har gjort forskellen for FC Barcelona. Manden har scoret 570 mål for Barcelona i de officielle turneringer, og manden har vundet 33 titler med Barcelona, heraf 9 spanske mesterskabe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 måneder 3 dage siden #88 af AmorMadrid
@Ramos4

Det kunne være fedt, hvis du droppede den der bedrevidenhed. Der er tydeligvis flere der er uenige med dig, så helt vanvittigt er det altså heller ikke at have en anden holdning end dig. Man kommer ingen vegne, når man bevidst prøver at misforstå, hvad det er andre argumenterer for.
Der er ingen der har sagt at Messi ikke er verdensklasse, og der er heller ingen der har sagt at Di Stefano og Pele ikke var særlig imponerende. Der er til gengæld nogen der mener, at det er mere imponerende, når en spiller har bevist at de kan præstere i flere forskellige ligaer og for forskellige hold.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

11 måneder 3 dage siden #89 af Zyconith
Nu læser jeg ikke hvad der skrives i den her tråd, men hver gang jeg logger på er der 10, 28, etc. nye indlæg. Nogle gange tror jeg bare at man må blive enige om at være uenige og måske overveje at få sig en ny hobby.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

11 måneder 3 dage siden #90 af Jonas
@ Ramos4

Nu vil jeg, inspireret af Zyconith, lade dette være min sidste kommentar. Jeg har ikke læst statistikker fra pele, maradona, di stafano osv. Jeg har kun set dem spille ganske lidt på YouTube. Det er ikke nok til at jeg vil udtale mig om deres niveau. Det er dog min generelle holdning at fodboldspillere er, som alle andre atleter i øvrigt, blevet bedre gennem tiden og derfor finder jeg det meget usandsynligt at spillere fra de gamle dage var bare nogenlunde på niveau med dem vi har idag.

Ifht. din pointe med om de har spillet for et eller flere hold så fastholder jeg mine tidligere udsagn. Hvis der er spillere der kun har præsteret for ét hold, så mangler de at overbevise -præcis som Messi.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

11 måneder 3 dage siden #91 af BBB

Ramos4 skrev: Stop nu. Stop. Argentina's landshold er jo en farce. Skiftende trænere, skiftende taktik. De har trods alt været i en VM finale og flere Copa America finaler. Messi tog Argentina til VM finalen, for guds skyld.

Som jeg husker det, så spillede 10 mand for Argentina i 89 minutter, og så fik Messi bolden til allersidst og scorede et par mål i de indledende kampe. Mascherano var den bedste argentiner til den VM slutrunde. Det var en decideret farce, at Messi blev valgt til turneringens spiller.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991

11 måneder 3 dage siden #92 af Dios

AmorMadrid skrev: @Ramos4

Det kunne være fedt, hvis du droppede den der bedrevidenhed. Der er tydeligvis flere der er uenige med dig, så helt vanvittigt er det altså heller ikke at have en anden holdning end dig. Man kommer ingen vegne, når man bevidst prøver at misforstå, hvad det er andre argumenterer for.
Der er ingen der har sagt at Messi ikke er verdensklasse, og der er heller ingen der har sagt at Di Stefano og Pele ikke var særlig imponerende. Der er til gengæld nogen der mener, at det er mere imponerende, når en spiller har bevist at de kan præstere i flere forskellige ligaer og for forskellige hold.

Havde du forventet andet på et Real Madrid forum, hvis man tilnærmelses vis roser Messi? :D

Selvfølgelig er der mange som er uenige med Ramos4. Dog er det kommer bag på mig, at ingen på nuværende tidspunkt har sammenlignet Bale med Messi, fordi Bale har bevist sit værd i 2 klubber. Man kigger jo tydeligvis ikke på spillet på banen, hvis man tror at Messi ikke havde ødelagt samtlige spillere, trænere og klubber i Italien, Tyskland, Frankrig eller England. Det er jo bare ikke nok kun at ydmyge samtlige topklubber fra diverse lande, hvis man ikke har prøvet Stoke ude på en regnvejrsdag.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo, Ramos4, GuldsmedeN

11 måneder 3 dage siden #93 af Dios

BBB skrev:

Ramos4 skrev: Stop nu. Stop. Argentina's landshold er jo en farce. Skiftende trænere, skiftende taktik. De har trods alt været i en VM finale og flere Copa America finaler. Messi tog Argentina til VM finalen, for guds skyld.

Som jeg husker det, så spillede 10 mand for Argentina i 89 minutter, og så fik Messi bolden til allersidst og scorede et par mål i de indledende kampe. Mascherano var den bedste argentiner til den VM slutrunde. Det var en decideret farce, at Messi blev valgt til turneringens spiller.

Og det er sådan ca. Sådan Ronaldo har fungeret i Real Madrid de sidste rigtig mange år, men det blev han da sjovt nok rost for? :D

Uden Mascherano havde Argentina aldrig nået finalen, og uden Messi havde Argentina ikke nået finalen. Hvem er så mest værd? Ham der forhindre de andre i ikke at score, eller ham der scorer målene? Den må du meget gerne få :) Ufortjent var det dog ikke, at Messi løb med titlen VM's bedste.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 måneder 3 dage siden ved Dios.

11 måneder 3 dage siden #94 af AmorMadrid

Dios skrev:

Havde du forventet andet på et Real Madrid forum, hvis man tilnærmelses vis roser Messi? :D

Selvfølgelig er der mange som er uenige med Ramos4. Dog er det kommer bag på mig, at ingen på nuværende tidspunkt har sammenlignet Bale med Messi, fordi Bale har bevist sit værd i 2 klubber. Man kigger jo tydeligvis ikke på spillet på banen, hvis man tror at Messi ikke havde ødelagt samtlige spillere, trænere og klubber i Italien, Tyskland, Frankrig eller England. Det er jo bare ikke nok kun at ydmyge samtlige topklubber fra diverse lande, hvis man ikke har prøvet Stoke ude på en regnvejrsdag.

Ved ikke helt om det her indlæg er rettet mod mig, jeg er i hvert fald ikke uenig. :)

Jeg har altid synes, at det kunne være spændende at se Messi spille i en anden liga, og vigtigst af alt for et nyt hold. Han ville sikkert være lige så dominerende, som han har været i Spanien, men vi har aldrig fået at se om det er rigtigt, så derfor er det ikke en selvfølge. Ronaldo har også domineret i Spanien og England, men der var da stadig nogen der var i tvivl om han kunne gøre det i Italien. Nu har han jo så vist, at han stadig holder et meget højt niveau, og personligt synes jeg det er vildt imponerende at have præsteret flere steder. Det gør ikke Messi bedre eller dårligere, at han kun har spillet for en klub, men det kunne være interessant at se, hvordan han ville tilpasse sig et nyt sted. Selvfølgelig har han niveauet til at spille mod enhver modstander, men det kræver mere end bare et højt niveau at præstere for en ny klub.

Og selvfølgelig fortjente Messi ikke at blive VM's bedste spiller. Specielt ikke når der var spillere som James, Robben og Muller.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Rogoshin

11 måneder 3 dage siden #95 af interfigo
Jeg er sikker på at Messi ville være den bedste spiller i premier league også, hvis han skiftede der til.
Jeg er dog ikke sikker på om han vil være ligeså dominerende, som han er det for FC Barcelona. Han kender Barcelona ind og ud, men hvis han skiftede til en anden klub, så handler det ikke bare om talent, men også om tilpasning til et andet land/en anden kultur, samt formentlig taktik.
Jeg er dog heller ikke i tvivl om at den klub i England hvor han ville have størst chance for at blive en success og udfolde sig ville være Man City lige nu, Guardiolas taktik ligger bare til højre (venstre) benet for ham.

11 måneder 3 dage siden #96 af Ramos4

Det er et debatforum, vi er nogle stykker der har en...debat. Jeg prøver ikke bevidst at misforstå noget. Jeg argumenterer for, at med deres argumenter, kan Pelé og Di Stéfano heller ikke være verdens bedste. Det er alt jeg konkluderer. Hvor ser du bedrevidendhed henne?

Sue me.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.