Følg kåringen af Luka Modric på DR3

4 år 5 måneder siden #25 af Fondo_Sur
Prøv eventuelt at se 2. halvleg af Champions League finalen og fortæl mig efter efterfølgende at Modric ikke skulle have vundet Guldbolden for i år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #26 af Elto92
Har lige set en video med alle hans berøringer og aktioner med bolden. Jeg synes ikke jeg fandt et sted hvor han rent faktisk mistede bolden. Ellers bossed han rundt på den midtbane..

Måske har jeg været for hurtig til at anklage at han ikke skulle vinde guldbolden

4 år 5 måneder siden #27 af Kimbo

Fondo_Sur skrev: Prøv eventuelt at se 2. halvleg af Champions League finalen og fortæl mig efter efterfølgende at Modric ikke skulle have vundet Guldbolden for i år.

Prøv at se stort set samtlige minutter han har spillet siden Vm finalen og forklar mig hvorfor han skulle have den ?

4 år 5 måneder siden #28 af Fondo_Sur

Kimbo skrev:

Fondo_Sur skrev: Prøv eventuelt at se 2. halvleg af Champions League finalen og fortæl mig efter efterfølgende at Modric ikke skulle have vundet Guldbolden for i år.

Prøv at se stort set samtlige minutter han har spillet siden Vm finalen og forklar mig hvorfor han skulle have den ?

Ja ok, Paco Alcacer skulle have vundet goldbolden for et flot efterår.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

4 år 5 måneder siden #29 af henrikcomn

Kimbo skrev:

Så du mener altså at Modric ikke skulle have titlen pga. Hans præstationer fra august til november, en periode hvor intet er på spil, og efter et megrt hårdt år hvor han har storspillet. Ok.

Balon dor gives for perioden november til november.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

4 år 5 måneder siden #30 af Vinícius
Man kan egentlig sige det meget kort. At Messi og Ronaldo ikke er nummer 1 og 2(fordel selv), er en joke. Selvom de begge har haft et skuffende år, er der ikke nogen, der har nået dem til sokkeholderne. Modric er en gudsbenådet fodboldspiller, og har været den bedste midtbanespiller i det forgangne år.. Men der løber 2 angribere rundt og gør det markant bedre. Jeg vil mene, at Modric er i tæt kamp med en række andre spillere om 3. pladsen. Med alt respekt, så fortjener Modric anerkendelse, men ikke på den her måde.

I øvrigt var hele Balon d'or showet ÉN STOR FED joke gennemført af en flok selvfede franskmænd anført af en sanger, der er lige så overvurderet som Robinho. At lave en sang bestående af spillernes navne... De trænger seriøst til ilt til hjernen!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

4 år 5 måneder siden #31 af Real Madrid
Har Messi og Ronaldo været så skuffende?

Bare i denne her sæson er Messi topscorer i CL med 6 mål efter 3 kampe. Ronaldo har endnu engang kastet sig ud i nye udfordringer, og som 33 årig er han pt. topscorer i Serie A og har vist også slået et par rekorder i Juventus-trøjen allerede. Dertil har Ronaldo endda også spillet godt og lavet en del assist.

Who Scored har Messi som Europas bedste spiller denne sæson, og Ronaldo som nummer fem. Ikke dårligt taget i betragtning, han er skiftet til en ny udfordrende liga, nyt land, kultur og alt der hører til. Ronaldo scorede 4 mål i 4 kampe under VM – blev nummer 2 på topscorerlisten – og særligt hans hattrick mod Spanien, med alt det pres på hans skuldre er simpelthen historisk!

Ronaldo vandt Champions League igen, blev topscorer igen og scorede vanvittige 15 mål i 13 kampe – og når ja, så var der det ok pæne mål mod Juvetus i foråret. Det er altså sindssyge tal, som kun er ske ganske få gange tidligere i historien, og ja det var vist nok af ham selv begge gange..

Jeg er måske gammeldags her, men Messi har været direkte involveret i 68 mål i 50 kampe i 2018 og Ronaldo i 57 mål i 47 kampe. De er henholdsvis 31 og 33 år. Det er der intet skuffende over...

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, Kimbo, FanOfMagicalTeams, Ramos4

4 år 5 måneder siden #32 af Fondo_Sur
Jeg er helt enig i, at listen generelt er useriøs. Griezman på 3. pladsen er for langt ude taget i betragtning, at Mbappé, hans egen holdkammerat, var klart bedre og mere afgørende end ham til VM.

Top 3 burde være: 1) Modric, 2) Ronaldo, 3) Messi. Ronaldo som 2'er pga. sine trofæer, Modric som 1'er fordi han overstrålede Ronaldo på både klub- og landsholdsplan. Dette kan ikke alene måles på statistiker, men er forankret i en fornemmelse blandt jurien.
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 år 5 måneder siden #33 af Jaken

Fondo_Sur skrev: Modric som 1'er fordi han overstrålede Ronaldo på både klub- og landsholdsplan. Dette kan ikke alene måles på statistiker, men er forankret i en fornemmelse blandt jurien.

Ja, det er din hypotese. En anden hypotese er at juryen var forhippet på endelig at få en ny vinder.

Spørgsmålet er: hvem havde vi lettest kunne undvære (både ift. sidste sæson og indtil videre i nuværende): Ronaldo eller Modric?

Jeg kan ikke se det være til diskussion.

Og det er ikke for at forklejne Modric, men Cristiano er Cristiano. Der var ikke nogen (og er ikke nogen) klar til at erstatte ham, men et tab af Modric kunne i højere grad kompenseres for af Kroos, Isco, Kovacic og/eller Ceballos.

Det giver bare ikke mening at kunne blive den bedste spiller i verden, når man ikke engang er den bedste og vigtigste på sit eget hold (hvilket var akkurat samme grund til at hverken Xavi eller Iniesta skulle have vundet den).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

4 år 5 måneder siden #34 af BBB

Jaken skrev:

Fondo_Sur skrev: Modric som 1'er fordi han overstrålede Ronaldo på både klub- og landsholdsplan. Dette kan ikke alene måles på statistiker, men er forankret i en fornemmelse blandt jurien.

Ja, det er din hypotese. En anden hypotese er at juryen var forhippet på endelig at få en ny vinder.

Spørgsmålet er: hvem havde vi lettest kunne undvære (både ift. sidste sæson og indtil videre i nuværende): Ronaldo eller Modric?

Og det er ikke for at forklejne Modric, men Cristiano er Cristiano. Der var ikke nogen (og er ikke nogen) klar til at erstatte ham, men et tab af Modric kunne i højere grad kompenseres for af Kroos, Isco, Kovacic og/eller Ceballos

Det handler ikke om, hvor meget bedre du er end andre på lige netop din position.

4 år 5 måneder siden #35 af Real HWL

Jaken skrev:

Og det er ikke for at forklejne Modric, men Cristiano er Cristiano. Der var ikke nogen (og er ikke nogen) klar til at erstatte ham, men et tab af Modric kunne i højere grad kompenseres for af Kroos, Isco, Kovacic og/eller Ceballos.

Det giver bare ikke mening at kunne blive den bedste spiller i verden, når man ikke engang er den bedste og vigtigste på sit eget hold (hvilket var akkurat samme grund til at hverken Xavi eller Iniesta skulle have vundet den).

Jeg kan da huske en periode under Ancelotti, hvor vi i foråret smadre alt og alle, så bliver Modric skadet i ca 3 mdr. Og lige omkring december taber vi en træningskamp til milan i Dubai, og så begynder nedturen. Så taber vi den efterfølgende liga kamp til Valencia, og de efterfølgende måneder er en katastrofe, resten er historie, Atletico vinder mesterskabet. Og jeg kan huske jeg havde en samtale med min ven der er barca fan, hvor vi begge var overrasket over Modrics betydning for holdet. Han var den vigtigste spiller på holdet på det tidspunkt. Og det er han stadigvæk. Fodbold handler om andet end at score mål. Hvis forsvar og midtbane ikke fungere, så bliver der heller ikke scoret særlig mange mål.

4 år 5 måneder siden #36 af Ramos4
Skulle prisen gives til den reelt bedste spiller i verden skulle Messi have haft den ti år i træk. Titler spiller ind og derfor har Ronaldo fortjent vundet den en masse gange også.

I år: Messi's liga og copa tæller ikke særlig højt. Ronaldo røg hurtigt ud af VM. Griezmanns Europa League tæller nul og niks. Så står man med Varane og Modric der har henholdsvis vundet CL og blevet 1 og 2 ved VM. Prisen skal vel gå til en af dem. Bum :)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, Kimbo, FanOfMagicalTeams

Leveret af Kunena Forum
Annonce