Følg kåringen af Luka Modric på DR3
Argentina har den suverænt bedste trup i Sydamerika. At de ikke har vundet noget er en den eneste farce. Specielt når man tænker på at turneringen afholdes så ofte.
Fakta er at Messi ikke har været i nærheden af at vise hvad han gør for Barca for andre hold en Barca. Det til trods for at han har haft noget nær de mest gunstige forhold man kan ønske sig på landsholdet. At hævde andet er jo ren spekulation og godvilje overfor manden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jonas skrev: @ Ramos4
Argentina har den suverænt bedste trup i Sydamerika. At de ikke har vundet noget er en den eneste farce. Specielt når man tænker på at turneringen afholdes så ofte.
Fakta er at Messi ikke har været i nærheden af at vise hvad han gør for Barca for andre hold en Barca. Det til trods for at han har haft noget nær de mest gunstige forhold man kan ønske sig på landsholdet. At hævde andet er jo ren spekulation og godvilje overfor manden.
Andre hold? Jamen han har jo ikke spillet for andre. Så nej han har ikke vist det andre steder, det er korrekt.
Gunstige forhold? Haha. Så du VM? Træneren havde ingen magt, der var ingen idé eller taktik. Fodboldforbundet har jo også fået masser af kritik for deres håndtering af alt fra rejser til generel pleje af holdet. At du mener Argentina ikke præsterer særlig godt kontra deres trup, kan jeg ikke se er Messi's skyld. Han fik dem stadig frem til en VM finale, og den trup var fandme ikke VM's bedste - by far.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Endnu en der kloger sig ud fra artiklerne på bold.dk
Raul7-2880 skrev: Og jeg giver ikke to potter pis for folk der bruger argumenter som
“han virker som en der har autisme”
“Han en tryghedsfreak” eller “han har ikke bevist sig i de andre store ligaer”.
Som andre har nævnt har han - når han har fået muligheden for det, fuldstændig massakreret de absolutte tophold i PL.
“Men prøv at give ham et program der lyde hver weekend, en lille tur til kolde stoke og så tilbage til London og møde et af storholdene. De spanske midt og bund-hold siger mig intet længere. Det helt latterligt hvor elendige de er.”
Endnu et argument som jeg ikke giver to potter pis for. Vi skal blot få år tilbage hvor Spanien fuldstændig dominerede i Europa (både CHL og Europe League). Spaniens midterhold besejrede hold som UTD. Selv i denne tid var Messi suværen i ligaen.
Dengang benyttede man sig af argumenter som “Messi kan intet uden Xavi og Iniesta”. Nu hvor de er væk, og han iflg min vurdering er blevet endnu vildere forsøger man med endnu mere latterlige argumenter (se overstående).
At du mener at 2 ChL kampe i England om året er det samme som at skulle spille en hel sæson der vidner om en hvis naivitet. Der er ikke nogen som benægter at Messi er fremragende, men han har IKKE bevist sig udenfor Barcelona. At gætte på om han ville være god, er idioti. Folk neglicerer hvor svært det er at flytte til et andet land, skifte kultur og få nye venner. Se bare på Bale? Shevchenko til Chelsea? Det er ikke nemt- heller ikke selvom man er blandt de bedste nogensinde.
Argentina tæller vel som et andet fodboldhold end Barcelona? Hvor han i øvrigt har spillet lidt længere end blot sommerens slutrunde.
Jeg siger ikke at det er Messis skyld at de aldrig vinder noget trods deres åbenlyse potentiale, jeg siger blot at han ikke har leveret hvad han gør for Barca på det hold. Det kan vi vel alle blive enige om?
Du argumenterer at Messi ikke har haft forholdene til at brillere på landsholdet. Jeg siger de har været gode nok til at hvis han havde leveret samme præstationer som han gør for Barca, så havde de vundet noget. Han kan bare ikke præstere på det samme niveau andre steder end Barca. Det er min pointe.
Hvad angår den bedste, så se mit profilbillede ;) Den mest komplette fodboldspiller der har præsenteret og vundet de største titler med forskellige hold fra forskellige ligaer mens han har slået samtlige (lille overdrivelse) rekorder og er ubestridt konge i den sværeste turnering. Dertil har han på intet tidspunkt spillet på et altdominerende hold.
Lad mig tilføje at jeg bestemt ikke er anti-Messi - eller Barca for den sags skyld. Manden har bare kun været overbevisende og vundet titler for ét hold og det endda et der i en årrække har været en klasse over konkurrenterne i kvalitet (Xavi, iniesta æraen). Det er bare ikke nok hvis du vil måles med CR7..
@ kimbo
Den måde en intelligent debat normalt foregår på er ved at to parter med forskellige synspunkter fremsætter deres argumenter. Du skulle prøve det.
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
@Ramos4 (det her jeg hentyder til)
"At du mener Argentina ikke præsterer særlig godt kontra deres trup, kan jeg ikke se er Messi's skyld. Han fik dem stadig frem til en VM finale, og den trup var fandme ikke VM's bedste - by far."
Det virker også lidt som om den stik modsatte retorik hersker, når det kommer til Ronaldo, hvor han meget ofte får skylden når det går hans hold dårligt, men hvis så han vinder trofæer, så er det hans hold der har båret ham. Jeg ved ikke helt hvorfor der er skabt den modsætning.
Jeg hører også til en af dem der synes det kunne være sjovt at se Messi spille for et andet hold. Jeg mener ikke det er nødvendigt for at han kan blive betragtet som en af historiens bedste, for han er uden tvivl med i toppen i forvejen. Men der er altså en forskel på at spille for det samme hold hele sin karriere, hvor spillet og spillestilen er bygget op om en, og det passer perfekt til hans spillestil, og så at skifte klub og skulle tilpasse sig noget nyt. Det ses allerede på landsholdet hvordan han håndterer det. Her mener jeg faktisk at han stadig spiller fantastisk, men der er en helt klar forskel på Messi for Argentina og så Messi for Barcelona.
Jeg synes hverken det taler for eller imod Messi, at han ikke har prøvet andre klubber, men til gengæld vil jeg mene, at det er et kæmpe plus for en spiller som Ronaldo, at han har kunnet tilpasse sig flere forskellig klubber i de bedste europæiske ligaer, og samtidig vundet trofæer (forudsat Juventus vinder ligaen) og også champions league i to forskellige klubber. Han har både skulle tilpasse sig ligaen men også nye hold med ny spillestil, og han har haft forskellige roller på holdene. Det gælder også på landsholdet, hvor han også har spillet fremragende. Det synes jeg er vanvittigt imponerende, og en kæmpe fordel, når man skal diskutere de bedste spillere i verden.
Jeg siger ikke, at Messi ikke ville kunne præstere i andre klubber, fordi han har spillet mod alle slags modstandere, og han kunne dominere på alle niveauer. Ingen tvivl om at han har niveauet til også at dominere i eksempelvis premier league. I mine øjne handler det ikke om de modstandere han skal spille imod, for her har han bevist at han kan være god mod alle. Det handler mere om det hold han spiller for, og at komme ud af sine vante rammer, og blive tvunget til at spille en anden rolle (som eksempelvis Ronaldo har). Hvordan ville han så reagere. Det kan sagtens være at han ville klare det uden problemer, men det er der ingen garanti for. Det tætteste vi kommer på at finde ud af det er landsholdet, hvor han jo bare ikke spiller på samme niveau. Der er glimt af det, men generelt spiller han et niveau lavere end for Barca, så kan ikke se hvordan man kan være så sikker på, at han ville kunne blive sat ind på et hvilket som helst Premier League hold, og så dominere ligaen.
@Ramos4
"At Messi kun skulle kunne performe i trygge rammer i Barcelona er et postulat uden hold i noget som helst."
Man kunne også sige, at der slet ikke ville være hold i det, hvis man mente, at han ville dominere alt uden for sine trygge rammer. Den går begge veje, vi ved det jo ikke når det aldrig er sket. Det eneste eksempel er landsholdet, hvor han ikke spiller lige så godt. Så jo, der er faktisk hold i det postulat.
"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Argentina tæller vel som et andet fodboldhold end Barcelona? Hvor han i øvrigt har spillet lidt længere end blot sommerens slutrunde.
Jeg siger ikke at det er Messis skyld at de aldrig vinder noget trods deres åbenlyse potentiale, jeg siger blot at han ikke har leveret hvad han gør for Barca på det hold. Det kan vi vel alle blive enige om?
Du argumenterer at Messi ikke har haft forholdene til at brillere på landsholdet. Jeg siger de har været gode nok til at hvis han havde leveret samme præstationer som han gør for Barca, så havde de vundet noget. Han kan bare ikke præstere på det samme niveau andre steder end Barca. Det er min pointe.
Hvad angår den bedste, så se mit profilbillede ;) Den mest komplette fodboldspiller der har præsenteret og vundet de største titler med forskellige hold fra forskellige ligaer mens han har slået samtlige (lille overdrivelse) rekorder og er ubestridt konge i den sværeste turnering. Dertil har han på intet tidspunkt spillet på et altdominerende hold.
Lad mig tilføje at jeg bestemt ikke er anti-Messi - eller Barca for den sags skyld. Manden har bare kun været overbevisende og vundet titler for ét hold og det endda et der i en årrække har været en klasse over konkurrenterne i kvalitet (Xavi, iniesta æraen). Det er bare ikke nok hvis du vil måles med CR7..
@ kimbo
Den måde en intelligent debat normalt foregår på er ved at to parter med forskellige synspunkter fremsætter deres argumenter. Du skulle prøve det.
Ronaldo spiller jo heller ikke lige så godt på landsholdet som for klubhold. Det er der faktisk meget få spillere der gør.
Ronaldo spillede på Premier Leagues bedste hold under ligaens bedste manager nogensinde. Nu er han så på et altdominerende Juve hold.
Messi behøver vel ikke præstere præcis lige så godt på landsholdet som i Barca for at være verdens bedste? Det gør Ronaldo da heller ikke.
Ramos4 skrev:
@ kimbo
Ronaldo spiller jo heller ikke lige så godt på landsholdet som for klubhold. Det er der faktisk meget få spillere der gør.
Ronaldo spillede på Premier Leagues bedste hold under ligaens bedste manager nogensinde. Nu er han så på et altdominerende Juve hold.
Messi behøver vel ikke præstere præcis lige så godt på landsholdet som i Barca for at være verdens bedste? Det gør Ronaldo da heller ikke.
Jeg vil mene at han i store træk har spillet fantastisk for Portugal (som har en relativt ringe trup) og båret holdet til en historisk EM titel. Han var klart leder både på og uden for banen i den EM sejr. Det kan du også sige om Messi for Argentina, men de vinder bare ikke noget trods det bedre hold og de flere forsøg i det sydamerikanske mesterskab. Jeg rater general ikke landsholdsfodbold ret højt, men det er desværre det eneste vi har at gå ud fra med Messi.
United var helt klart et tophold under Sir Alex, men de var ikke altdominerende (slet ikke i Europa). Jeg mener afgørelserne i CRs dage var meget tætte i toppen af PL. Juventus er helt klart altdominerende i deres hjemlige liga, men ikke i europa. Vi må se hvordan det kommer til at gå dér.
Min pointe er at CR har spillet i 3 forskellige ligaer (hvis vi ser bort fra hans tid i den portugisiske liga) hvor han har domineret spillet og hævet niveauet af holdet han har spillet på. Ligeledes på landsholdet. Hans alsidighed som spiller gør at han har kunnet tilpasse sig til alle de hold han har spillet på (igen, vi må se hvor meget det bliver til med Juve) og har løftet dem mentalt og sportsligt til nye højder. Det er ikke tilfældet med Messi.
Jeg siger ikke at Messi skal spille fantastisk på landsholdet for at komme i betragtning som en af historiens bedste. Jeg siger at han skal bevise at det er ham, og ikke Barcelona, der kan noget ekstraordinært. So far har hans aktioner udenfor Barcelona, og Barcelonas generelle niveau efter Xavi og Iniesta forlod dem, kun styrket billedet af at det i højere grad er holdet Barcelona end Messi selv der er ekstraordinær, eller i hvert fald de to i kombination.
Ramos4 skrev: Held og lykke med at forklare folk, at Di Stéfano ikke var en af verdens bedste fordi han jo, udover sine startår i Argentina, kun begik sig i Madrid ;)
Amen for ..... Du må da kunne se at der er en forskel på at spille fodbold nu og så for 50-60 år siden.
Der er forskel på at præstere godt for én klub og så gøre det samme for flere klubber. Det er da også mere imponerende at klare sig godt til mange eksamener, end at få top karakter ved én og ikke gå op til resten.
PMO skrev:
Ramos4 skrev: Held og lykke med at forklare folk, at Di Stéfano ikke var en af verdens bedste fordi han jo, udover sine startår i Argentina, kun begik sig i Madrid ;)
Amen for ..... Du må da kunne se at der er en forskel på at spille fodbold nu og så for 50-60 år siden.
Der er forskel på at præstere godt for én klub og så gøre det samme for flere klubber. Det er da også mere imponerende at klare sig godt til mange eksamener, end at få top karakter ved én og ikke gå op til resten.
Øh, hvad er forskellen på at spille for én klub nu og for 60 år siden? Udover at det var mere udbredt dengang selvfølgelig. Pelé blev også i Santos. Kæft en lorte spiller hva'? :)