Optakt: Celta - Real Madrid, LaLiga, 1. spillerunde

1 måned 11 timer siden #73 af Real HWL

Ramos4 skrev: Jeg kunne desværre ikke se kampen.

Spillede vi 4-4-1-1? Var det Bale bag Benzema?

Vi spillede 4-3-3 inden Modric blev udvist. Efter det gik man over til en 4-4-1. Mærkeligt nok spillede holdet god fodbold efter man blev reduceret til 10 mand. Nogen gange fatter jeg ikke en skid af fodbold. Det hjalp nok også lidt på det at Kroos gjorde det til 2-0, så kom der lidt ro på. Men dejlig sejr. Det må også give Zidane lidt arbejdsro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 11 timer siden #74 af Matamoro
Vi spillede selvfølgelig 4-4-1 efter udvisningen. Pointen var bare at jeg kan lide vores flade firemands-midtbane. Når vi er elleve mand så skal Hazard spille bag Benzema
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

1 måned 11 timer siden #75 af Ramos4
Æv, jeg synes ellers det lød spændende hvis Bale lå centralt. Han er klart bedre centralt eller i venstre. Godt indlæg til 1-0 målet f.eks. Han kommer slet ikke til sin ret til højre.

Mht. Odriozola synes jeg han var ringe defensivt hele sidste sæson også.

Sue me.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 måned 2 timer siden #76 af JimmyBroe
Jeg synes at det var en ok spillet kamp af Real Madrid. 3-1 er ikke et dårligt resultat på Balaídos.
Første halvleg var temmelig rodet, hvor det var svært at finde hoved og hale i noget som helst. Men alligevel her var der lyspunkter. Bl.a Bale som flere nævner, gjorde det godt.

Jeg er selv vild med 4-4-1-1. Der er tit rigtig god balance imellem kæderne i den opstilling. Kanterne skal deltage langt mere aktivt i kombinationsspillet og vi får derfor skabt et rigtig stærk possessionpræget spil. Det så vi også igår. Hvor vi især i venstresiden oppe på den sidste tredjedel af banen. Hele tiden kræsede rundt om Celtas felt, med hurtig kombinationsspil, med stor fokus og øje for afslutningen.

@Ramos

Jeg kan rigtig godt lide ideen om at rykke en kantspiller ind centralt. Nogen vil nok være uenig i følgende udsagn, men; vi så Ancelotti flytte DI Maria ind på 10’er-pladsen med stor succes. At have så meget fart og højintensiveret presspil inde centralt, kan nogen gange rive modstanderne midt over.
At Di Maria så var mere teknisk og med langt flere vævre driblinger kan selvfølge ha’ været udslagsgivende på 10’er-positionen. Men jeg synes da den skal prøves af.

Fuck fakta. Man skal sige det som lyder bedst. -Rasmus Bjerg.
Sidste redigering: 1 måned 2 timer siden ved JimmyBroe.

1 måned 1 time siden #77 af Dios
@Matamoro.

Skal Vinicius oppe sig i dine øjne i de næste 2 kampe, for at vi alle glemmer Hazard, eller synes du han gjorde det fremragende?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

4 uger 2 dage siden #78 af Matamoro
Jeg er ikke i tvivl om at vi i de næste par kampe ser Vinicius præsentere en gennembrudsstyrke som Hazard ikke kan matche. Jeg er heller ikke i tvivl om at venstresiden vil være meget mere kompromitteret med Hazard og Marcelo. Hazard dækker ikke af for Marcelo på samme måde som Vinicius. Jeg håber at Zidane finder plads til Hazard centralt bag ved Benzema. Jeg tror han i en fri rolle der, kan gøre ondt på sine modstandere. Han vil få en del plads der fordi modstanderholdet vil være tvunget til at agere med dobbeltdækning over for Vini og Bale. Det er fordelen ved at have lynhurtige spillere på kanten, det strækker modstanderens forsvar helt ud. Hazard har ikke den fart og er derfor ikke så livsfarlig på omstillingerne. Nu ved jeg godt at du ikke er så begejstret for omstillinger men vi har afprøvet din fodboldfilosofi med Lopetegui. Real Madrids farligste våben har i årevis været omstillinger og netop derfor skal de hurtigste og mest gennembrudsstærke spillere sættes i scene.

4 uger 2 dage siden #79 af Ramos4
Det kan godt tænkes Vinicius er en my hurtigere, men at Hazard ikke er hurtig eller god på kontra...hvad ævler du om? :D

Sue me.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Jbner

4 uger 2 dage siden #80 af Kasillas
Jeg er overrasket over at flere brugere her er positive overfor Bale. Har man dårlig hukommelse?

Det er desværre set før adskillige gange, at Bale begynder at spille godt... og for (igen, igen, igen) at blive skade.... og holde pause på nogle måneder.... bruge tid på at spille sig ind igen.... begyndte at spille godt..... og for at blive skadet igen.

OBS: by the way, er "Matamoro"-navnet japansk? eller racistisk? Det lyder som om det betyder "dræb muslim". - Mata: dræb moro: maurer ;-)

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano

4 uger 2 dage siden #81 af longwind

Kasillas skrev: Jeg er overrasket over at flere brugere her er positive overfor Bale. Har man dårlig hukommelse?

Det er desværre set før adskillige gange, at Bale begynder at spille godt... og for (igen, igen, igen) at blive skade.... og holde pause på nogle måneder.... bruge tid på at spille sig ind igen.... begyndte at spille godt..... og for at blive skadet igen.

OBS: by the way, er "Matamoro"-navnet japansk? eller racistisk? Det lyder som om det betyder "dræb muslim". - Mata: dræb moro: maurer ;-)

Det kunne godt lyde japansk, men en google-søgning giver kun spanske resultater, så mon ikke det er et gammelt efternavn der har hængt ved? Jeg tror mere det er historisk end det er racistisk. Matamoros er tilsyneladende også navnet på en semi-stor by i Mexico, så helt politisk ukorrekt er det nok trods alt ikke. Tror ikke det er værre end hvis en dansker havde et efternavn som "Tyskenslager" (eller noget i den stil).
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

4 uger 2 dage siden #82 af Ramos4

Kasillas skrev: Jeg er overrasket over at flere brugere her er positive overfor Bale. Har man dårlig hukommelse?

Det tror jeg ikke der er nogen som helst der har glemt, men med Asensios skade og medmindre vi smider en milliard million for Neymar, så er det vigtigt at Bale fungerer. Desværre, men vi må jo se realiteten i øjnene.

Sue me.

4 uger 2 dage siden #83 af slb1995

At rose Bale for at spille en god kamp behøver vel ikke være mere end det? Jeg tror da heller ikke, at han pludselig kommer til at stråle igennem hele sæsonen og gå skadesfri igennem den. Han startede også rigtig godt i sidste sæson.
Han kom med meget offensivt og var disciplineret og dedikeret i det defensive aspekt, hvilket har manglet fra ham i lang tid.

4 uger 2 dage siden #84 af Jonas

longwind skrev:

Det kunne godt lyde japansk, men en google-søgning giver kun spanske resultater, så mon ikke det er et gammelt efternavn der har hængt ved? Jeg tror mere det er historisk end det er racistisk. Matamoros er tilsyneladende også navnet på en semi-stor by i Mexico, så helt politisk ukorrekt er det nok trods alt ikke. Tror ikke det er værre end hvis en dansker havde et efternavn som "Tyskenslager" (eller noget i den stil).

Det er altid bedre at eskalere retorikken maksimalt inden man laver basic research (ironi) :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.