Optakt: Celta - Real Madrid, LaLiga, 1. spillerunde
Ramos4 skrev: Jeg kunne desværre ikke se kampen.
Spillede vi 4-4-1-1? Var det Bale bag Benzema?
Vi spillede 4-3-3 inden Modric blev udvist. Efter det gik man over til en 4-4-1. Mærkeligt nok spillede holdet god fodbold efter man blev reduceret til 10 mand. Nogen gange fatter jeg ikke en skid af fodbold. Det hjalp nok også lidt på det at Kroos gjorde det til 2-0, så kom der lidt ro på. Men dejlig sejr. Det må også give Zidane lidt arbejdsro.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mht. Odriozola synes jeg han var ringe defensivt hele sidste sæson også.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Første halvleg var temmelig rodet, hvor det var svært at finde hoved og hale i noget som helst. Men alligevel her var der lyspunkter. Bl.a Bale som flere nævner, gjorde det godt.
Jeg er selv vild med 4-4-1-1. Der er tit rigtig god balance imellem kæderne i den opstilling. Kanterne skal deltage langt mere aktivt i kombinationsspillet og vi får derfor skabt et rigtig stærk possessionpræget spil. Det så vi også igår. Hvor vi især i venstresiden oppe på den sidste tredjedel af banen. Hele tiden kræsede rundt om Celtas felt, med hurtig kombinationsspil, med stor fokus og øje for afslutningen.
@Ramos
Jeg kan rigtig godt lide ideen om at rykke en kantspiller ind centralt. Nogen vil nok være uenig i følgende udsagn, men; vi så Ancelotti flytte DI Maria ind på 10’er-pladsen med stor succes. At have så meget fart og højintensiveret presspil inde centralt, kan nogen gange rive modstanderne midt over.
At Di Maria så var mere teknisk og med langt flere vævre driblinger kan selvfølge ha’ været udslagsgivende på 10’er-positionen. Men jeg synes da den skal prøves af.
Jeg er her stadig XOXO
Skal Vinicius oppe sig i dine øjne i de næste 2 kampe, for at vi alle glemmer Hazard, eller synes du han gjorde det fremragende?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det er desværre set før adskillige gange, at Bale begynder at spille godt... og for (igen, igen, igen) at blive skade.... og holde pause på nogle måneder.... bruge tid på at spille sig ind igen.... begyndte at spille godt..... og for at blive skadet igen.
OBS: by the way, er "Matamoro"-navnet japansk? eller racistisk? Det lyder som om det betyder "dræb muslim". - Mata: dræb moro: maurer ;-)
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Kasillas skrev: Jeg er overrasket over at flere brugere her er positive overfor Bale. Har man dårlig hukommelse?
Det er desværre set før adskillige gange, at Bale begynder at spille godt... og for (igen, igen, igen) at blive skade.... og holde pause på nogle måneder.... bruge tid på at spille sig ind igen.... begyndte at spille godt..... og for at blive skadet igen.
OBS: by the way, er "Matamoro"-navnet japansk? eller racistisk? Det lyder som om det betyder "dræb muslim". - Mata: dræb moro: maurer ;-)
Det kunne godt lyde japansk, men en google-søgning giver kun spanske resultater, så mon ikke det er et gammelt efternavn der har hængt ved? Jeg tror mere det er historisk end det er racistisk. Matamoros er tilsyneladende også navnet på en semi-stor by i Mexico, så helt politisk ukorrekt er det nok trods alt ikke. Tror ikke det er værre end hvis en dansker havde et efternavn som "Tyskenslager" (eller noget i den stil).
Kasillas skrev: Jeg er overrasket over at flere brugere her er positive overfor Bale. Har man dårlig hukommelse?
Det tror jeg ikke der er nogen som helst der har glemt, men med Asensios skade og medmindre vi smider en milliard million for Neymar, så er det vigtigt at Bale fungerer. Desværre, men vi må jo se realiteten i øjnene.
At rose Bale for at spille en god kamp behøver vel ikke være mere end det? Jeg tror da heller ikke, at han pludselig kommer til at stråle igennem hele sæsonen og gå skadesfri igennem den. Han startede også rigtig godt i sidste sæson.
Han kom med meget offensivt og var disciplineret og dedikeret i det defensive aspekt, hvilket har manglet fra ham i lang tid.
longwind skrev:
Det kunne godt lyde japansk, men en google-søgning giver kun spanske resultater, så mon ikke det er et gammelt efternavn der har hængt ved? Jeg tror mere det er historisk end det er racistisk. Matamoros er tilsyneladende også navnet på en semi-stor by i Mexico, så helt politisk ukorrekt er det nok trods alt ikke. Tror ikke det er værre end hvis en dansker havde et efternavn som "Tyskenslager" (eller noget i den stil).
Det er altid bedre at eskalere retorikken maksimalt inden man laver basic research (ironi) :D