Mourinho: FIFA snød med afstemning

13 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

José Mourinho afslører nu, at grunden til at han ikke deltog i FIFAs gallafest i januar, er fordi han mistænker forbundet for at snyde med afstemningen. Det fortæller han i et interview med Radio Televisión Portuguesa.

Ifølge The Special One var der nemlig flere trænere, som ringede til ham og fortalte at de havde stemt på ham, men efterfølgende kunne han så konstatere, at deres stemme var placeret andre steder:

- Selvfølgelig var det en korrekt beslutning (at blive væk, red.). Der var både en, to og tre personer, som ringede til mig og sagde: ”Jeg stemte på dig”, og stemmen så dukkede op hos en anden, så besluttede jeg at blive væk.

I januar fortalte Mourinho, at han var nødt til at blive væk fra afstemningen, fordi han skulle forberede Copa del Rey-kampen mod Celta, hvilket han blandt andet gjorde ved at tage til sønnens træning i Canillas.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #2 af BBB
Som udgangspunkt forstår jeg godt, at han ikke smider navne ud, men når han alligevel melder ud, at han tror der var snyd med i det, så skal han altså være klar til at bakke det op med noget konkret.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

13 år 4 måneder siden #3 af BBB

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #4 af Storken
Besvaret af Storken på emne Mourinho: FIFA snød med afstemning
Det virkelige offer i alt det her er Del Bosque. Han var i min bog den helt rigtige vinder, hvilket fusk med stemmerne ikke ændrer på. Det er dog tankevækkende, hvis FIFA har set sig nødsaget til at begå kreativ stemme-optælling.

Jeg stiller mig dog uforstående overfor, hvorfor Mourinho føler sig nødsaget til at skabe postyr her 2½ måned efter. Når han i første omgang valgte at forholde sig stille, så er det mangel på klasse at ændre den praksis et stykke tid efter.

13 år 4 måneder siden #5 af M_linding
Ændrer fusk med stemmerne ikke på, hvem den rigtige vinder er?

Mourinho havde da fortjent prisen lige så meget, så det er vel ret afgørende hvis der har været stemmefusk... Som der jo nok har - medmindre der er tale om tekniske fejl...

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #6 af Storken

M_linding skrev: Ændrer fusk med stemmerne ikke på, hvem den rigtige vinder er?

Mourinho havde da fortjent prisen lige så meget, så det er vel ret afgørende hvis der har været stemmefusk... Som der jo nok har - medmindre der er tale om tekniske fejl...

Du får et forsøg til:

Han var i min bog den helt rigtige vinder, hvilket fusk med stemmerne ikke ændrer på.

Hvordan skal overståenden sætning forstås?

13 år 4 måneder siden #7 af M_linding

Storken skrev:

M_linding skrev: Ændrer fusk med stemmerne ikke på, hvem den rigtige vinder er?

Du får et forsøg til:

Han var i min bog den helt rigtige vinder, hvilket fusk med stemmerne ikke ændrer på.

Hvordan skal overståenden sætning forstås?

OK, jeg kan da se dobbeltbetydningen... Men din arrogance er ikke nødvendig - tværtimod.

13 år 4 måneder siden #8 af Siempre Madrid
Mon ikke, at det er dig, der skal have et forsøg mere, Storken.

Uanset hvem, der er den rigtige vinder (jeg er som sådan ikke uenig med dig i, at VdB ikke er en forkert vinder), så er det da ret afgørende, at det er gået rigtigt til, hvad enten han så ville have vundet afstemningen med eller uden fusk.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #9 af Storken
@Siempre Madrid

Hvor skriver jeg helt nøjagtigt, at det ikke er "ret afgørende, at det er gået rigtigt til, hvad enten han så ville have vundet afstemningen med eller uden fusk."?

Jeg skriver, at Del Bosque i mine øjne var den rigtige vinder, hvilket stemmefusk ikke ændrer på. Det er ikke ensbetydende med, at jeg synes stemmefusk er tilforladeligt. Jeg tvivler dog på, at Pandevs stemme flytter det store i afstemningen, hvilket gør det svært at se et motiv fra FIFA's side.

Det er helt fint med mig, at man vil til bunds i sagen. Jeg føler bare, at det tager lidt af glansen fra Del Bosque's sejr, hvilket er ærgerligt, da det var fuldt fortjent. Det er selvfølgelig FIFA's skyld, hvis der virkelig er tale om fusk, men vi ved ikke om Pandev har ret i sin påstand. Det kan jo være at han stemte på Del Bosque, velvidende eller ej.

13 år 4 måneder siden #10 af M_linding
Fællesopgave!:

Jeg er 100 % sikker på, at jeg tidligere har læst historier, om folk som ikke kunne stemme på Mourinho... Er der andre som har læst noget lignende de seneste 1,2,3 måneder?

Og er der nogen som kan finde links?

Jeg er helt sikker på, at Pandev ikke er alene:)

13 år 4 måneder siden #11 af Siempre Madrid
Jeg synes bare, at du nedtoner betydningen af en mulig stemmefusk, fordi VdB ville have vundet alligevel.

Det ville han måske nok, men hvad er en afstemning værd, hvis der har været en eller anden form for fusk? Hvis man skal køre den slags, må der ikke være antydningen af tvivl eller misforståelser.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #12 af Storken
Man kan på FIFA's hjemmeside se stemmefordelingen og alle de enkelte stemmer. Det var på ingen måde en tæt kamp. Del Bosque vandt med med 34,51% af stemmerne mod Mourinhos 20,49%.

Kilder:
Stemmefordelingen

De enkelte stemmer

What really happened:

:D

Leveret af Kunena Forum