Optakt: Chelsea - Real Madrid, CL, semfinale, 2. kamp

2 år 10 måneder siden #145 af -#7-
Det er jo også påfaldende at Real Madrid har haft den her strategi med at hente de største talenter, hvilket sådan set er fint, men hvorfor spiller Haaland, Mbappe og Sancho eksempelvis ikke i klubben så, istedet for de komplette ligegyldigheder som Rodrygo, Jovic og Vinicius jo er. Juni Calafat skulle jo fandme tvinges til at afgive de 90 millioner € i løn som Rodrygo og Vinicius har kostet. Hans tvivlsomme trackrecord i betragtning, så kan vi vel også godt forberede os på at Reinier er 100% boldmongol, eller i bedste fald den næste Ceballos. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #146 af Dios

Kiwes post=137102 skrev:

Dios post=137097 skrev: ​Lad os alle rejse os fra sofaen og hylde den kæmpe træner Real Madrid desværre ikke har. Føj hvor er det uværdigt på alle måder, at Real Madrid skal nøjes med en så ligegyldig træner uden taktisk forståelse og glæde for spillet. Det er så ulækkert at være vidne til den mand har ødelagt al glæde ved at se Real Madrid spille fodbold. 

Det er jo ikke engang løgn hvis jeg påstår, at Chelsea på 2 kampe har skabt flere og større chancer end Zidane's tamme hold har hele denne sæson. Faktisk mindes jeg slet ikke en decideret friløber under Zidane, for han vil jo helst ikke have nogle spillere tager det løb for boldholder. 

Det er simpelthen under al kritik det Zidane levere for Real Madrid. Skader han selv er skyld i kan og skal aldrig bruges som undskyldning. Forfærdeligt Perez lige har reddet hans røv offentligt, for det der burde kræve en fyreseddel alle dage. 

Fuera! Fuera! Fuera!

​Jeg er selv i tvivl om min holdning til Zidane og vi har spillet noget lorte bold længe. Men hvem skal vi hente ind som træner? Jeg synes heller ikke lige frem at der er de mest interresante trænere på markedet.


En træner som går op i, at fodbold er underholdning! Jeg nævnte Tuchel da han blev ledig, og vi ser på 4 måneder hvad en verdensklasse træner kan gøre med et godt mandskab med potentiale for at blive et verdensklasse hold.
Jeg har desværre opgivet at se Real Madrid spille underholdene. Perez har ødelagt den drøm for mig, men man kan jo håbe at Raúl har de nosser Zidane ikke har og vælger underholdning fremfor monotom fodbold.

Jeg kan godt namedroppe mange navne som jeg ønsker, men det er bare ikke realistisk, fordi man ikke værdsætter underholdning på Bernabeú.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #147 af SeQueda
​Tillykke til Chelsea. Spændende ungt hold med masser af fart og gå-på-mod. 

Nu: udrensning i Madrid, tak. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, Nada mas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #148 af Bismo

Ramos4 post=137096 skrev: Realistisk set havde ingen træner kunne få mere ud af det her materiale. Der er mange trætte ben, gamle ben, skader og mangler i truppen.

Zidane er pragmatiker og det kan man mene om hvad man vil. Vi kan sagtens spille flottere under en anden træner. Men at vi står i en semi og med mulighed for back-to-back mesterskaber er altså stadigvæk vildt.

Vi har ikke haft en god fløj i to hele sæsoner nu. Intet. Truppen er alt for smal og lægestaben eller træningsmetoderne er vanvittige.

Tak for alt, Zidane. Kæmpe legende. Vilde præstationer. Lad os slutte på toppen, med et mesterskab.

​Vi har spillet af lort i flere sæsoner nu. Selv da vi vandt CL titler var spillet under al kritik. Vi startede sæsonen, hvor man må formode at spillerne var mere friske, med at spille ad h til og vi slutter sæsonen, som vi startede. 

Vi er desværre bare ikke bedre end det, som vi så i aften. At vi stadig er med i kampen om mesterskabet skyldes, at vores to andre konkurrenter til titlen også har spillet forfærdeligt. 
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mølbat

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #149 af Realmadrid94

Dios post=137109 skrev:

Kiwes post=137102 skrev:

Dios post=137097 skrev: ​Lad os alle rejse os fra sofaen og hylde den kæmpe træner Real Madrid desværre ikke har. Føj hvor er det uværdigt på alle måder, at Real Madrid skal nøjes med en så ligegyldig træner uden taktisk forståelse og glæde for spillet. Det er så ulækkert at være vidne til den mand har ødelagt al glæde ved at se Real Madrid spille fodbold. 

Det er jo ikke engang løgn hvis jeg påstår, at Chelsea på 2 kampe har skabt flere og større chancer end Zidane's tamme hold har hele denne sæson. Faktisk mindes jeg slet ikke en decideret friløber under Zidane, for han vil jo helst ikke have nogle spillere tager det løb for boldholder. 

Det er simpelthen under al kritik det Zidane levere for Real Madrid. Skader han selv er skyld i kan og skal aldrig bruges som undskyldning. Forfærdeligt Perez lige har reddet hans røv offentligt, for det der burde kræve en fyreseddel alle dage. 

Fuera! Fuera! Fuera!

​Jeg er selv i tvivl om min holdning til Zidane og vi har spillet noget lorte bold længe. Men hvem skal vi hente ind som træner? Jeg synes heller ikke lige frem at der er de mest interresante trænere på markedet.


En træner som går op i, at fodbold er underholdning! Jeg nævnte Tuchel da han blev ledig, og vi ser på 4 måneder hvad en verdensklasse træner kan gøre med et godt mandskab med potentiale for at blive et verdensklasse hold.
Jeg har desværre opgivet at se Real Madrid spille underholdene. Perez har ødelagt den drøm for mig, men man kan jo håbe at Raúl har de nosser Zidane ikke har og vælger underholdning fremfor monotom fodbold.

Jeg kan godt namedroppe mange navne som jeg ønsker, men det er bare ikke realistisk, fordi man ikke værdsætter underholdning på Bernabeú.

​Du har været omkring forummet i mange år Dios - og med din alder og fodboldviden ved du også at det ikke er hele sandheden at Tuchel har gjort "alt". Han har fortsat på en andens arbejde - ligesom man fortsatte på Mourinhos arbejde i 2013/2014 sæsonen. Men jeg er helt enig i at Tuchel er en underholdende træner at følge.

Omvendt havde vi Pellegrini som tilføjede det mest magiske på Bernabeu i mange, mange år og han fik en olfert og sendt ned på jobcenteret :-) Ham kritiserede "mange" på forum dengang, for at spille naiv fodbold. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #150 af DeLaRed

Taxii89 post=137106 skrev:

DeLaRed post=137105 skrev:

Realmadrid94 post=137099 skrev: Jeg har ventet på at skrive den her besked siden 2018:

Allerede dengang skulle man have startet en naturlig udskiftning i truppen, og med Corona rammer det Real Madrid endnu hårdere nu.

Ramos, Marcelo, Odriozola, Isco, Diaz og Hazard skal sælges eller ikke forlænges ved kontraktudløb. Hvis Marcelo kan acceptere en sekundær rolle er han en fin mentor, men resten er simpelthen ikke gode nok længere. Hazard har været skadet og er nok den bedste skilling Chelsea har lavet.

Når det er sagt er jeg imponeret over at det dårligste Real Madrid hold siden 2008/2009, er nået så langt. Jeg ved godt Zidane kritiseres meget, men hold kæft det er imponerende han nåede CHL semifinale og stadig er med omkring mesterskabet med den trup. Overvej lige vores 2. angriber er Diaz. Altså helt seriøst. Jeg misunder Chelsea endte med Havertz, som jeg ville ønske Real hentede for 2 år siden. Kigger man tilbage gav vores uventede succes helt frem til 2018 en for sen udrensning i truppen - og den er nødt til at komme meget snart.

Og det var nok mit første post i dette årti, eller måske nr. 2 siden 2015 eller lignende :-P

​Skal Marcelo laere de unge spillere at loebe langsommere, eller hvordan skal det forstaaes? Han er klart en af truppens 3 svageste kort, og hvis man kan komme af med ham skal man det, der er ikke plads til en mentor rolle i en 25 mands trup, ellers maa han blive en del af traener staben! Vi skal bruge 25 spillere der kan goere en positiv forskel paa banen, vores bredde samt skaderner har vaeret vores stoerste problem i denne season!

​Det der svarer jo til at sige at Zidane skulle lære at nikke skaller, hvis han var mentor. Marcelo har været en fantastisk back og kan helt sikkert lærer en del fra sig 

​Naturligvis kan han det, MEN hvis han ikke kan byde paa noget postivit paa banen (hvilket han meget sjaeldent har kunne siden 2018) saa nytter det ikke noget at han optager en del af de 25 pladser der er i truppen. Saa giv ham en assistent rolle isedet eller hvis han stadig vil spille fodbold saa send ham til MLS hvor han kan nyde sine sidste aar paa et lavere niveau. Men vi bliver noed til at skille os af med de svageste led i truppen, deriblandt Marcelo, Isco, Mariano, Odiozola, Jovic....forstil jer hvis vi havde 5 bedre spillere end dem i truppen, saa var der noget at arbejde med. Uanset taktik osv var det tydeligt at se at Hazard ikke er fysisk klar til dette niveau, Modric, Kroos og Casemiro er alle udbraendte, og Benzema har ogsaa for mange minutter i benene, det sker fordi vi har haft mange skader, men ogsaa fordi bredden ikke er god nok, der er intet andet valg end at spille dem hver uge!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Taxii89

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #151 af Kiwes
​Kæft jeg føler at denne sæson har været lang. Jeg føler mig fuldstændig udkørt og glæder mig faktisk til at sæsonen er slut. Lidt sygt at tænke på alligevel. Vi har 4 kampe tilbage, nu må Zidane og holdet ind og vise at de har lyst til at vinde noget, for det lignede det ikke i aften. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #152 af Taxii89

DeLaRed post=137114 skrev:

Taxii89 post=137106 skrev:

DeLaRed post=137105 skrev:

Realmadrid94 post=137099 skrev: Jeg har ventet på at skrive den her besked siden 2018:

Allerede dengang skulle man have startet en naturlig udskiftning i truppen, og med Corona rammer det Real Madrid endnu hårdere nu.

Ramos, Marcelo, Odriozola, Isco, Diaz og Hazard skal sælges eller ikke forlænges ved kontraktudløb. Hvis Marcelo kan acceptere en sekundær rolle er han en fin mentor, men resten er simpelthen ikke gode nok længere. Hazard har været skadet og er nok den bedste skilling Chelsea har lavet.

Når det er sagt er jeg imponeret over at det dårligste Real Madrid hold siden 2008/2009, er nået så langt. Jeg ved godt Zidane kritiseres meget, men hold kæft det er imponerende han nåede CHL semifinale og stadig er med omkring mesterskabet med den trup. Overvej lige vores 2. angriber er Diaz. Altså helt seriøst. Jeg misunder Chelsea endte med Havertz, som jeg ville ønske Real hentede for 2 år siden. Kigger man tilbage gav vores uventede succes helt frem til 2018 en for sen udrensning i truppen - og den er nødt til at komme meget snart.

Og det var nok mit første post i dette årti, eller måske nr. 2 siden 2015 eller lignende :-P

​Skal Marcelo laere de unge spillere at loebe langsommere, eller hvordan skal det forstaaes? Han er klart en af truppens 3 svageste kort, og hvis man kan komme af med ham skal man det, der er ikke plads til en mentor rolle i en 25 mands trup, ellers maa han blive en del af traener staben! Vi skal bruge 25 spillere der kan goere en positiv forskel paa banen, vores bredde samt skaderner har vaeret vores stoerste problem i denne season!

​Det der svarer jo til at sige at Zidane skulle lære at nikke skaller, hvis han var mentor. Marcelo har været en fantastisk back og kan helt sikkert lærer en del fra sig 

​Naturligvis kan han det, MEN hvis han ikke kan byde paa noget postivit paa banen (hvilket han meget sjaeldent har kunne siden 2018) saa nytter det ikke noget at han optager en del af de 25 pladser der er i truppen. Saa giv ham en assistent rolle isedet eller hvis han stadig vil spille fodbold saa send ham til MLS hvor han kan nyde sine sidste aar paa et lavere niveau. Men vi bliver noed til at skille os af med de svageste led i truppen, deriblandt Marcelo, Isco, Mariano, Odiozola, Jovic....forstil jer hvis vi havde 5 bedre spillere end dem i truppen, saa var der noget at arbejde med. Uanset taktik osv var det tydeligt at se at Hazard ikke er fysisk klar til dette niveau, Modric, Kroos og Casemiro er alle udbraendte, og Benzema har ogsaa for mange minutter i benene, det sker fordi vi har haft mange skader, men ogsaa fordi bredden ikke er god nok, der er intet andet valg end at spille dem hver uge!

​Fair nok. Det kan jeg godt følge :) om han kan bidrage med nok til at optage en plads i truppen er selvfølgelig en svær vægtskål 
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #153 af Bismo

Dios post=137097 skrev: ​Lad os alle rejse os fra sofaen og hylde den kæmpe træner Real Madrid desværre ikke har. Føj hvor er det uværdigt på alle måder, at Real Madrid skal nøjes med en så ligegyldig træner uden taktisk forståelse og glæde for spillet. Det er så ulækkert at være vidne til den mand har ødelagt al glæde ved at se Real Madrid spille fodbold. 

Det er jo ikke engang løgn hvis jeg påstår, at Chelsea på 2 kampe har skabt flere og større chancer end Zidane's tamme hold har hele denne sæson. Faktisk mindes jeg slet ikke en decideret friløber under Zidane, for han vil jo helst ikke have nogle spillere tager det løb for boldholder. 

Det er simpelthen under al kritik det Zidane levere for Real Madrid. Skader han selv er skyld i kan og skal aldrig bruges som undskyldning. Forfærdeligt Perez lige har reddet hans røv offentligt, for det der burde kræve en fyreseddel alle dage. 

Fuera! Fuera! Fuera!

EDIT: Det er simpelthen så uværdigt, hvis man prøver at give nogle af spillerne skylden for de ikke præsterede idag. Hvad skulle Hazard dog have gjort idag? Drible de første 4 aggressive Chelsea spillere for at spille den til hvem? Vinicius var jo bagerste mand for at følge med Chelsea backen. Det her er alene Zidane's værk. Endelig og jeg mener endelig bliver han taktisk udspillet UDEN at have resultatet med sig, for det har været hans held i Real Madrid, at han har en spiller som Modric eller Benzema eller Ronaldo som reddet hans røv. Nu blev ilden slukket, og nu ser vi hvor dårlig en træner han egentlig er.

​Jeg kunne ikke være mere enig. Totalt fantasiløst spil, som ikke er Madrid værdigt. Det er tydeligt, at målsætningen var at ligge og forsvare og så håbe på et enkelt mål + forlænget spilletid. PSG blev tævet af City, men i det mindste kunne de gå fra banen med deres ære i behold. 

Jeg så kampen på britiske BT sport, og kommentatorene var lige så rystede over, hvor overraskende dårligt vores spil var. "They look like they would be a good team to play against"... Om Real Madrid. I en semifinale. I CL!! 

Vi var klart det svageste hold af de 4 semifinalister, hvilket må være uhørt i vores historie. At vi ligefrem er en ønske modstander i CL. Men det er, hvad vi er blevet til med årene desværre.. pinligt. 
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Bismo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #154 af longwind

Ramos4 post=137089 skrev: Ramos har ikke spillet siden midten af JANUAR. Skal vi nu ikke lige.

Vi havde bare ikke benene. Sådan har det jo været siden første Liverpool-kamp faktisk.

Truppen er for smal og vi har flere skader end nogen andre år efter år.

​Det var vanvittigt tydeligt i anden halvleg. Spillerne løb nærmest ikke efter bolden. Tror aldrig jeg har set et professionelt hold se så trætte ud så kort inde i en kamp.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #155 af Mister Zizou

Dios post=137097 skrev: ​Lad os alle rejse os fra sofaen og hylde den kæmpe træner Real Madrid desværre ikke har. Føj hvor er det uværdigt på alle måder, at Real Madrid skal nøjes med en så ligegyldig træner uden taktisk forståelse og glæde for spillet. Det er så ulækkert at være vidne til den mand har ødelagt al glæde ved at se Real Madrid spille fodbold. 

Det er jo ikke engang løgn hvis jeg påstår, at Chelsea på 2 kampe har skabt flere og større chancer end Zidane's tamme hold har hele denne sæson. Faktisk mindes jeg slet ikke en decideret friløber under Zidane, for han vil jo helst ikke have nogle spillere tager det løb for boldholder. 

Det er simpelthen under al kritik det Zidane levere for Real Madrid. Skader han selv er skyld i kan og skal aldrig bruges som undskyldning. Forfærdeligt Perez lige har reddet hans røv offentligt, for det der burde kræve en fyreseddel alle dage. 

Fuera! Fuera! Fuera!

EDIT: Det er simpelthen så uværdigt, hvis man prøver at give nogle af spillerne skylden for de ikke præsterede idag. Hvad skulle Hazard dog have gjort idag? Drible de første 4 aggressive Chelsea spillere for at spille den til hvem? Vinicius var jo bagerste mand for at følge med Chelsea backen. Det her er alene Zidane's værk. Endelig og jeg mener endelig bliver han taktisk udspillet UDEN at have resultatet med sig, for det har været hans held i Real Madrid, at han har en spiller som Modric eller Benzema eller Ronaldo som reddet hans røv. Nu blev ilden slukket, og nu ser vi hvor dårlig en træner han egentlig er.


 

Cristiano7 post=137090 skrev: Holdet har brug for en ny træner, nye indput og energi.

Chelsea var helt forfærdelige under Lampard, og de er helt forvandlet under Tuchel.

Vi har spillet lort i et par sæsoner med Zidane men han fortsætter fordi individualisterne som Benzema og Ramos har reddet holdet flere gange de sidste par sæsoner. Det skal være slut med The Old Guard. 

​Hvad er det for en træner du mener kan gøre det bedre med de forudsætninger vi har i øjeblikket?

Uværdigt, ulækkert og uden taktisk forståelse er alligevel store ord af en sofatræner om en af verdens største spillere og trænere i Real Madrids historie? At der ikke er nogen glæde i at se Real Madrid spille fodbold må stå for egen regning, men bevares, jeg savner da også da vi havde verdens bedste fodboldspiller, der bar klubben på egen hånd uagtet hvilken træner, der var ansat. Nu må vi "nøjes" med en af verdens bedste forwards og centrale midtbanespillere, omgivet af ligegyldighed, talent og evige skader på kanterne, der har masser at lære.

Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om projektledelse, men det er meget normalt at projekter peaker i starten for så at falde i engagement senere hen. Med det mener jeg, at Chelsea har et hold af etablerede unge offensive spillere, der gerne vil bevise sig selv. Der skal selvfølgelig ikke tages noget fra Tuchel i den her sammenhæng. Jeg er ikke uenig i din påstand om at de har skabt flere chancer, men kig på deres spillere, alder og skader - så giver det måske lidt mening?

Jeg ved ikke om du husker store dele af 00'erne hvor vi skiftede den ene håbløse træner ud efter den anden og ikke fik noget der mindede om stabilitet før Mourinho kom til. Det siger lidt, at det var ham, der skulle sørge for at få gang i skuden igen..

Jeg synes ofte det virker som om at folk har været fans af Real Madrid i 5 år uden at tænke over historien og det lort vi har været igennem for at nå til hvor vi er nu. Det er vanvittigt så lidt folk anerkender Zidanes arbejde, igen, med de forudsætninger han arbejder under.

Du får ikke sprudlende fodbold med Isco, hvis spidskompetence er at drible rundt om sig selv. Asensio, der ikke kan sætte en mand som wing og kun kan finde ud af langskud. Vinicius, der har lavere bund- og topniveau end Guti, men trods alt er blevet markant bedre under Zidanes ledelse. Rodrygo, der stadig har masser at lære. Vásquez der udelukkende er på holdet for hans arbejdsiver.

Hvordan mener du at den her vanvittige skades sæson er Zidanes skyld? Den kræver en forklaring.

Dit EDIT er direkte pinlig læsning.

Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Mister Zizou.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Zyconith, ElMadrid, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #156 af Ramos4

Kiwes post=137116 skrev: ​Kæft jeg føler at denne sæson har været lang. Jeg føler mig fuldstændig udkørt og glæder mig faktisk til at sæsonen er slut. Lidt sygt at tænke på alligevel. Vi har 4 kampe tilbage, nu må Zidane og holdet ind og vise at de har lyst til at vinde noget, for det lignede det ikke i aften. 

​Det vildeste er at så tager vi lige et EM oveni. Og så kommer spillerne tilbage mega trætte og starter en ny sæson.

Forestil dig, hvor mange måneder Modric skal have pause efter EM for at kunne fungere bare nogenlunde :D

Næste sæson bliver også et skadeshelvede.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce