Optakt: Chelsea - Real Madrid, CL, semfinale, 2. kamp
Kræfterne var der ikke!Bismo post=137119 skrev:
Jeg kunne ikke være mere enig. Totalt fantasiløst spil, som ikke er Madrid værdigt. Det er tydeligt, at målsætningen var at ligge og forsvare og så håbe på et enkelt mål + forlænget spilletid. PSG blev tævet af City, men i det mindste kunne de gå fra banen med deres ære i behold.Dios post=137097 skrev: Lad os alle rejse os fra sofaen og hylde den kæmpe træner Real Madrid desværre ikke har. Føj hvor er det uværdigt på alle måder, at Real Madrid skal nøjes med en så ligegyldig træner uden taktisk forståelse og glæde for spillet. Det er så ulækkert at være vidne til den mand har ødelagt al glæde ved at se Real Madrid spille fodbold.
Det er jo ikke engang løgn hvis jeg påstår, at Chelsea på 2 kampe har skabt flere og større chancer end Zidane's tamme hold har hele denne sæson. Faktisk mindes jeg slet ikke en decideret friløber under Zidane, for han vil jo helst ikke have nogle spillere tager det løb for boldholder.
Det er simpelthen under al kritik det Zidane levere for Real Madrid. Skader han selv er skyld i kan og skal aldrig bruges som undskyldning. Forfærdeligt Perez lige har reddet hans røv offentligt, for det der burde kræve en fyreseddel alle dage.
Fuera! Fuera! Fuera!
EDIT: Det er simpelthen så uværdigt, hvis man prøver at give nogle af spillerne skylden for de ikke præsterede idag. Hvad skulle Hazard dog have gjort idag? Drible de første 4 aggressive Chelsea spillere for at spille den til hvem? Vinicius var jo bagerste mand for at følge med Chelsea backen. Det her er alene Zidane's værk. Endelig og jeg mener endelig bliver han taktisk udspillet UDEN at have resultatet med sig, for det har været hans held i Real Madrid, at han har en spiller som Modric eller Benzema eller Ronaldo som reddet hans røv. Nu blev ilden slukket, og nu ser vi hvor dårlig en træner han egentlig er.
Jeg så kampen på britiske BT sport, og kommentatorene var lige så rystede over, hvor overraskende dårligt vores spil var. "They look like they would be a good team to play against"... Om Real Madrid. I en semifinale. I CL!!
Vi var klart det svageste hold af de 4 semifinalister, hvilket må være uhørt i vores historie. At vi ligefrem er en ønske modstander i CL. Men det er, hvad vi er blevet til med årene desværre.. pinligt.
Vi har jo set det her hold køre Atletico, Barca og Liverpool rundt.
Vi var bare døde. Det var vi allerede efter første Liverpool-kamp.
Der er ikke mere i tanken. Vi var færdige. Kaput.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så ved du jo også, at jeg slet ikke ser det sådan. Man bygger ikke videre på holdet en anden har skabt. Man tager over, fordi personen forinden ikke magtede opgaven. Der er jo intet af det Lampard gjorde, som lagde fundamentet for det Tuchel gør med Chelsea nu.
Præcis det samme med Pellegrini, Mourinho etc.. Selvfølgelig vil der være blevet sat et aftryk, men i ingens tilfælde var det aftryk positivt. Lampard stod for tilfældigt fodbold. Ingen offensiv stil med engelsk pres fra 90'erne. Intet sammenhæng overhovedet, og derfor var de så åbne defensivt.
Bare se på Jorginho's rolle.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Jeg tænker at en anden trænertype end Zidane ville nok turde at ændre i truppens sammensætning? Zidane har flere gange sagt at han er tilfreds med truppen.Mister Zizou post=137121 skrev:
Dios post=137097 skrev: Lad os alle rejse os fra sofaen og hylde den kæmpe træner Real Madrid desværre ikke har. Føj hvor er det uværdigt på alle måder, at Real Madrid skal nøjes med en så ligegyldig træner uden taktisk forståelse og glæde for spillet. Det er så ulækkert at være vidne til den mand har ødelagt al glæde ved at se Real Madrid spille fodbold.
Det er jo ikke engang løgn hvis jeg påstår, at Chelsea på 2 kampe har skabt flere og større chancer end Zidane's tamme hold har hele denne sæson. Faktisk mindes jeg slet ikke en decideret friløber under Zidane, for han vil jo helst ikke have nogle spillere tager det løb for boldholder.
Det er simpelthen under al kritik det Zidane levere for Real Madrid. Skader han selv er skyld i kan og skal aldrig bruges som undskyldning. Forfærdeligt Perez lige har reddet hans røv offentligt, for det der burde kræve en fyreseddel alle dage.
Fuera! Fuera! Fuera!
EDIT: Det er simpelthen så uværdigt, hvis man prøver at give nogle af spillerne skylden for de ikke præsterede idag. Hvad skulle Hazard dog have gjort idag? Drible de første 4 aggressive Chelsea spillere for at spille den til hvem? Vinicius var jo bagerste mand for at følge med Chelsea backen. Det her er alene Zidane's værk. Endelig og jeg mener endelig bliver han taktisk udspillet UDEN at have resultatet med sig, for det har været hans held i Real Madrid, at han har en spiller som Modric eller Benzema eller Ronaldo som reddet hans røv. Nu blev ilden slukket, og nu ser vi hvor dårlig en træner han egentlig er.
Hvad er det for en træner du mener kan gøre det bedre med de forudsætninger vi har i øjeblikket?Cristiano7 post=137090 skrev: Holdet har brug for en ny træner, nye indput og energi.
Chelsea var helt forfærdelige under Lampard, og de er helt forvandlet under Tuchel.
Vi har spillet lort i et par sæsoner med Zidane men han fortsætter fordi individualisterne som Benzema og Ramos har reddet holdet flere gange de sidste par sæsoner. Det skal være slut med The Old Guard.
Uværdigt, ulækkert og uden taktisk forståelse er alligevel store ord af en sofatræner om en af verdens største spillere og trænere i Real Madrids historie? At der ikke er nogen glæde i at se Real Madrid spille fodbold må stå for egen regning, men bevares, jeg savner da også da vi havde verdens bedste fodboldspiller, der bar klubben på egen hånd uagtet hvilken træner, der var ansat. Nu må vi "nøjes" med en af verdens bedste forwards og centrale midtbanespillere, omgivet af ligegyldighed, talent og evige skader på kanterne, der har masser at lære.
Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om projektledelse, men det er meget normalt at projekter peaker i starten for så at falde i engagement senere hen. Med det mener jeg, at Chelsea har et hold af etablerede unge offensive spillere, der gerne vil bevise sig selv. Der skal selvfølgelig ikke tages noget fra Tuchel i den her sammenhæng. Jeg er ikke uenig i din påstand om at de har skabt flere chancer, men kig på deres spillere, alder og skader - så giver det måske lidt mening?
Jeg ved ikke om du husker store dele af 00'erne hvor vi skiftede den ene håbløse træner ud efter den anden og ikke fik noget der mindede om stabilitet for Mourinho kom til. Det siger lidt, at det var ham, der skulle sørge for at få gang i skuden igen..
Jeg synes ofte det virker som om at folk har været fans af Real Madrid i 5 år uden at tænke over historien og det lort vi har været igennem for at nå til hvor vi er nu. Det er vanvittigt så lidt folk anerkender Zidanes arbejde, igen, med de forudsætninger han arbejder under.
Du får ikke sprudlende fodbold med Isco, hvis spidskompetence er at drible rundt om sig selv. Asensio, der ikke kan sætte en mand som wing og kun kan finde ud af langskud. Vinicius, der har lavere bund- og topniveau end Guti, men trods alt er blevet markant bedre under Zidanes ledelse. Rodrygo, der stadig har masser at lære. Vásquez der udelukkende er på holdet for hans arbejdsiver.
Hvordan mener du at den her vanvittige skades sæson er Zidanes skyld? Den kræver en forklaring.
Dit EDIT er direkte pinlig læsning.
Capello og Mourinho skaber mere underholdende spil end Zidane. Hvem havde troet det?! Zizou. Ballon d'Or vinderen med sublim teknik og spilforståelse, spiller noget af det mest fantasiløse spil i moderne fodbold.Dios post=137109 skrev:
Kiwes post=137102 skrev:
Jeg er selv i tvivl om min holdning til Zidane og vi har spillet noget lorte bold længe. Men hvem skal vi hente ind som træner? Jeg synes heller ikke lige frem at der er de mest interresante trænere på markedet.Dios post=137097 skrev: Lad os alle rejse os fra sofaen og hylde den kæmpe træner Real Madrid desværre ikke har. Føj hvor er det uværdigt på alle måder, at Real Madrid skal nøjes med en så ligegyldig træner uden taktisk forståelse og glæde for spillet. Det er så ulækkert at være vidne til den mand har ødelagt al glæde ved at se Real Madrid spille fodbold.
Fuera! Fuera! Fuera!
En træner som går op i, at fodbold er underholdning! Jeg nævnte Tuchel da han blev ledig, og vi ser på 4 måneder hvad en verdensklasse træner kan gøre med et godt mandskab med potentiale for at blive et verdensklasse hold.
Jeg har desværre opgivet at se Real Madrid spille underholdene. Perez har ødelagt den drøm for mig, men man kan jo håbe at Raúl har de nosser Zidane ikke har og vælger underholdning fremfor monotom fodbold.
Jeg kan godt namedroppe mange navne som jeg ønsker, men det er bare ikke realistisk, fordi man ikke værdsætter underholdning på Bernabeú.
- Mister Zizou
- Junior bruger
-
Zidanes varemærke har alle dage været at beskytte spillerne.
Jeg ved ikke hvor godt Lopetegui (som burde have haft længere tid i min optik), Solari eller Benitez lykkedes med den strategi, selvom de ellers forsøgte ihærdigt.
Vi skal have smidt Hazard tilbage til England. Eller af helvede til. Magen til uduelig og ugidelig taber.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Han lægger selv op til at blive hetzet. Smh.. i forvejen er fansene efter ham pga. hans overvægt + manglende form, og så laver han det nummer her.Ramos4 post=137128 skrev: www.marca.com/en/football/real-madrid/20...2704e5b8d8b4573.html
Vi skal have smidt Hazard tilbage til England. Eller af helvede til. Magen til uduelig og ugidelig taber.
Selveste Ronaldo eller Messi ville ikke præsteret bedre med sådan en opstilling.Kiwes post=137130 skrev: Jeg tror Chelsea var den værste af de 3 vi kunne have mødt. Igen ser vi bare at vi kan ikke åbne defensiver op - særligt ikke når de samtidig viser mere energi end os. Det er vel egentlig Zidane største problem - offensiven. Ja og det hjælper selvfølgelig heller ikke når han vælger at spille 5-3-2 to gange. Jeg synes man skal passe på med at give Hazard alt for hård kritik. Vores offensiver spillere for intet, som i nada, hjælp fra vores backs eller midtbanen.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Enig i, at Zidane er vel nok den mest ligegyldige “toptræner” uden taktisk forståelse i nyere tid. Men men kig altså lige på hans spillermateriale. Udover skader i ekstrem omfang så er de fleste spillere middelmådige.Dios post=137097 skrev: Lad os alle rejse os fra sofaen og hylde den kæmpe træner Real Madrid desværre ikke har. Føj hvor er det uværdigt på alle måder, at Real Madrid skal nøjes med en så ligegyldig træner uden taktisk forståelse og glæde for spillet. Det er så ulækkert at være vidne til den mand har ødelagt al glæde ved at se Real Madrid spille fodbold.
Fuera! Fuera! Fuera!
Vi har jo reelt set kun én spiller der kan score mål.
- Mariano er bras
- Hazard er gammel, tyk og færdig
- Vinicius er bare uduelig (udover liverpool kampen)
- Rodrygo er en lille knægt der ikke er klar til real
- Asensio er bras
- Isco er bras
- Vazquez er så dårlig at han spiller bedre som højre back end hans oprindelige position
- Odriozola (ved ik om jeg har stavet hans navn korrekt fordi han ikke er værd at slå op)
- Marcelo er en gammel brasilianer = færdig
- Mendy (hans navn rimer på elendig)
Så selvfølgelig skal spillerne også nævnes efter denne spillemæssige pinlige ydmygelse. Selv Tuchel/Guardiola ville ikke præstere med denne trup.
Håber medierne også går efter Perez og resten af ledelsens fejlagtige og amatør ageren på transfermarkedet de næste mange mange år.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Ronaldo ville ihvertfald blive rasende over kampen, og ikke fejre finaleplads bagefter med Chelsea spillerne som Hazard.Bismo post=137131 skrev:
Selveste Ronaldo eller Messi ville ikke præsteret bedre med sådan en opstilling.Kiwes post=137130 skrev: Jeg tror Chelsea var den værste af de 3 vi kunne have mødt. Igen ser vi bare at vi kan ikke åbne defensiver op - særligt ikke når de samtidig viser mere energi end os. Det er vel egentlig Zidane største problem - offensiven. Ja og det hjælper selvfølgelig heller ikke når han vælger at spille 5-3-2 to gange. Jeg synes man skal passe på med at give Hazard alt for hård kritik. Vores offensiver spillere for intet, som i nada, hjælp fra vores backs eller midtbanen.