Optakt: Chelsea - Real Madrid, CL, semfinale, 2. kamp

5 år 1 måned siden #169 af Kasillas

Dios post=137124 skrev: ​

Hvad satan. Velkommen tilbage :D 

Så ved du jo også, at jeg slet ikke ser det sådan. Man bygger ikke videre på holdet en anden har skabt. Man tager over, fordi personen forinden ikke magtede opgaven. Der er jo intet af det Lampard gjorde, som lagde fundamentet for det Tuchel gør med Chelsea nu. 
Præcis det samme med Pellegrini, Mourinho etc.. Selvfølgelig vil der være blevet sat et aftryk, men i ingens tilfælde var det aftryk positivt. Lampard stod for tilfældigt fodbold. Ingen offensiv stil med engelsk pres fra 90'erne. Intet sammenhæng overhovedet, og derfor var de så åbne defensivt. 

Bare se på Jorginho's rolle.  


Jeg mener at Mourinho lagde et positivt aftryk, som Ancelotti byggede videre på. Mourinho førte klubben til semifinalerne efter en årrække med ørkenvandring, og derudover var der flere stamspillere som Ancelotti byggede videre på bl.a. Pepe, Khedira og Alonso og dels Di Maria. Men lad det ligge.

Hvem ser du som afløser for Zidane? Pochettino er optaget og ligeledes Tuchel. Nagelmann ryger til Munchen, og i tilfældet af Flick er han på vej til det tyske landstrænerjob, og Low tror jeg bare ikke på man overvejer i Madrid. - Ville du satse på Raul?



 

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 måned siden #170 af Brylle
​Chelsea var gode. Lampard har fået lagt nogle gode grundsten og Tuchel har i den grad formået at bruge det rigtigt. Respekt til dem.

Taktisk kæmpe brøler af Zidane. Mendy er kun rigtig god med en wing foran ham og hans defensiv er så powerfull at det er for skørt at spille ham på en wingback med støtte bag ham. Det ødelægger tilmed hans løb. Vinicius som wingback var bare håbløst. Vores stærkeste offensive kort foruden Benzema blev brugt til at flyve op og med af kridtet. Skandaløst. Håbløse udskiftninger. Vores næstbedste trussel i luften piller man ud i en kamp hvor indlæg og dødbolde er den bedste mulighed.


Gudskelov fik Hazard da fejret sejren med sit hold på banen bagefter. Historiens største flop og en skændsel for klubben. Fy for satan...

 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 måned siden #171 af 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #172 af Henke
Det er tåbeligt at være sådan efter Hazard. At han sludrer og joker lidt med gamle kolleger, har jeg svært at se et problem i. Han fejrer jo ikke resultatet, som nogen åbenbart vil spinne det til. At kalde ham en skændsel, efter præstationen i går, er jo også langt ude. Det er hans blot 2. kamp fra start i 4 måneder, og han blev i går bedt om at spille angriber i en 3-5-2 opstilling. Hvornår har han prøvet det før? Det tager desuden mere end 2 kampe at spille sig i topform efter det skadeshelvede han har været igennem. Hav nu en smule realitetssans.

Hazard blev i går, ligesom flere andre spillere, et offer på Zidans taktiske alter. Zidane var gårsdagens eneste skændsel. Han prøver en 3-5-2 i første kamp og bliver fuldstændig udklasseret, og så vælger han utroligt nok samme opstilling i går. Ikke nok med det, vælger han at gøre det endnu værre ved at starte med Vini, som højre wingback.

Manden har evner i mandskabspleje, men så heller ikke meget mere. Han har haft mange år til at udvikle en spillestil, som er værd at se på, men alle kan jo se, at han ikke har evnerne til det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Rasmus75

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #173 af DeLaRed

9eren post=137137 skrev: www.marca.com/futbol/real-madrid/2021/05...68e3eeb128b4669.html

Hazard efter Chelsea kampen.

​Videoen (samt billederne) af Hazard efter kampen er overalt på Twitter, er meget interesseret i hvad folk siger til det, er der nogen her der synes det er iorden?

(det skal lige siges, at jeg ikke synes man så særlig mange Madrid folk der var virkelig frustrede over ikke at skulle spille finalen, de så måske lettere ærlige ud, men ikke sådan rigtig sure/frustrede. Og det synes jeg også afspejler sig i spillet på banen, der mangler sult hos flere af spillerne. Men lige netop i Hazards tilfælde synes jeg personligt ikke man har ku spore noget sult på noget tidspunkt i hans  tid i Madrid, han er måske god nok til at sige de rigtige ting i pressen, men på banen, mener jeg ikke vi har set den vinder mentalitet som man for eksempel havde i Ronaldo og Ramos tidligere)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 måned siden #174 af 9eren
De la red, hvornår er det gået op for folk at vi har købt katten i sækken?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #175 af DeLaRed

9eren post=137140 skrev: De la red, hvornår er det gået op for folk at vi har købt katten i sækken?

​Jeg er slet ikke uenig, var bare interesseret i at hører hvad folk siger til lige netop denne situation, som vi kan se ovenfor er det ikke alle der synes det ser skidt ud for Hazard, så kunne være interessant at hører fra flere om de synes dette er en ok reaktion fra en spiller der lige har glippet en CHL finale (og en spiller som er blevet købt ind til netop det formål at vinde trofæer)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #176 af Fondo_Sur

Kasillas post=137135 skrev:

Dios post=137124 skrev: ​

Hvad satan. Velkommen tilbage :D 

Så ved du jo også, at jeg slet ikke ser det sådan. Man bygger ikke videre på holdet en anden har skabt. Man tager over, fordi personen forinden ikke magtede opgaven. Der er jo intet af det Lampard gjorde, som lagde fundamentet for det Tuchel gør med Chelsea nu. 
Præcis det samme med Pellegrini, Mourinho etc.. Selvfølgelig vil der være blevet sat et aftryk, men i ingens tilfælde var det aftryk positivt. Lampard stod for tilfældigt fodbold. Ingen offensiv stil med engelsk pres fra 90'erne. Intet sammenhæng overhovedet, og derfor var de så åbne defensivt. 

Bare se på Jorginho's rolle.  


Jeg mener at Mourinho lagde et positivt aftryk, som Ancelotti byggede videre på. Mourinho førte klubben til semifinalerne efter en årrække med ørkenvandring, og derudover var der flere stamspillere som Ancelotti byggede videre på bl.a. Pepe, Khedira og Alonso og dels Di Maria. Men lad det ligge.

Hvem ser du som afløser for Zidane? Pochettino er optaget og ligeledes Tuchel. Nagelmann ryger til Munchen, og i tilfældet af Flick er han på vej til det tyske landstrænerjob, og Low tror jeg bare ikke på man overvejer i Madrid. - Ville du satse på Raul?




 

​Succesen kom også efter at have købt et halvt hold.

Chelsea har købt massivt ind i de sidste to år, og det kunne ses på banen. De har rigtig mange spillere i den bedste fodboldalder, der er sultne efter at vinde et stort trofæ. Jeg må dog sige, at Tuchel virker som en rigtig god træner. 

Zidane mangler visioner, men jeg tror personligt, at Perez står bag hele strategien om at hente uprøvede spillede og satse på den gamle garde imens. En lidt arrogant tilgang, der blev straffet i går. 

Lad os håbe, at det snart er sivet ind, at der skal nye kræfter til.
 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #177 af Doc.juego

DeLaRed post=137139 skrev:

9eren post=137137 skrev: www.marca.com/futbol/real-madrid/2021/05...68e3eeb128b4669.html

Hazard efter Chelsea kampen.

​Videoen (samt billederne) af Hazard efter kampen er overalt på Twitter, er meget interesseret i hvad folk siger til det, er der nogen her der synes det er iorden?

(det skal lige siges, at jeg ikke synes man så særlig mange Madrid folk der var virkelig frustrede over ikke at skulle spille finalen, de så måske lettere ærlige ud, men ikke sådan rigtig sure/frustrede. Og det synes jeg også afspejler sig i spillet på banen, der mangler sult hos flere af spillerne. Men lige netop i Hazards tilfælde synes jeg personligt ikke man har ku spore noget sult på noget tidspunkt i hans  tid i Madrid, han er måske god nok til at sige de rigtige ting i pressen, men på banen, mener jeg ikke vi har set den vinder mentalitet som man for eksempel havde i Ronaldo og Ramos tidligere)

​jeg havde det lidt ambivalent. 
det er rart at se en trup af spillere udvise seniorio (eller hvordan det staves).
ingen tude prinsesser, ingen råb eller tilsvintilsvining af det andet hold, til trods for at keh synes der var episoder hvor Chelsea fik lov at flæske spillerne lige lovligt meget af dommeren. 

Chelsea var klasser over, ogan havde nosser nok til at anerkende at man blve udspillet og ønske Chelsea tillykke med sejren. Heller intet Barca/ koeman brokkeri over dommerne, som jo ikke var skyld i nederlaget.

På den anden side er det frustrende at se holdet spiller så ringe og ingen vilje vise. 
så kan  det være lidt mærkeligt at de bare er mega glade efter man endnu engang har spillet lorte fodbold som man har gjort i 90 % af sæsonen. 

Især når så en spiller som Hazard der tjener spidsen af en jetjager og mere til spiller af lort som han gør i 90 % af kampene, han ved at der nærmest ikke findes et større flop i fodbold historien end ham og så igen levere han dette makværk, og så står han og griner og joker med sit gamle hold der lige har ydmyget os totalt. Lidt mærkelig signal at sende.
han er købt ind dom holdet stjerne, træneren indretter nærmest alt efter ham, han beskyttes ved mindste discomfort når han er klar får han deb tid han skal bruge for at få ham optimeret.
det er en luksus næsten ingen andre spillere får, men han er jo ikke et up and comming tallent, han er en kæmpe stjerne i sin prime eller nu er han jo over den. 

Mens andre bedre spillere og talenter får 1 kamp hver 3. Gang og de skal bare gribe den fordi dette er real madrid, og man skal bare gribe sine chancer ellers er man ikke god nok... hazard var en top spiller og han har fået 2 år men forsøg på at optimere hans spille tid konstant... han spiller godt i 10-20 minutter i ny og næ, ellers er han bare helt ude af kampen. 

Han ved det jo også godt selv. Så er det jo fair nok han vil snakke med sine gamle venner  men vent da lige med at være så glad og begejstret lige efter kampen, kameraet er på. Han har vel lige tjent 10 millioner Euro på at lave nul og niks igen... så er det godt at han igen kan grine hele vejen ned til banken..

Hande han nogen skam i livet gik han 60 % ned i løn, og gik ikke op igen før han rammer et passende niveau(han ville jo stadig tjene mange millioner)... hvis han da nogensinde gør det.

Så list ambivalent med hodlet, men sidder med en dårlig smag i munden vedrørende Hazard (som vanlig.... )
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #178 af Sebberg
​Nu har jeg brugt en halv time på at scrolle forummet igennem her til morgen, og hvor er jeg lettet over, at folk rent faktisk er vågnet op.

Jeg tror - hånden på hjertet - ikke, at jeg har været så frustreret, målløs og trist efter en Real Madrid-kamp i ti år, som det var tilfældet i går. Det var en skændsel sidste uge, og det samme var tilfældet i går.

Ja, jeg er klar over truppens træthed, truppens skader og truppens i nogle tilfælde manglende kvalitet. Men hvordan i alverden kan Zidane stille op i en 3-5-2? Og med Vinicius som HWB? Det er ikke sådan en beslutning, man kan diskutere. Det er sådan en beslutning, der helt fodboldobjektivt er en kæmpe fadæse. ALDRIG vil det lykkes. Det svarer fandme nærmest til, at Zidane lige prøvede med Benzema som CB i går. 

Det er dog ikke den største skandale. Den opstår nemlig, da Real Madrid løber på banen til anden halvleg i den samme opstilling, da der først bliver skiftet ud i 60. minut, og da der først bliver skiftet opstilling i 75. Nu spørger jeg helt ærligt: Kan nogen herinde give mig bare ét fodboldteknisk argument, som Zidane kunne have for den disposition? Andet end arrogance og et princip om ikke at skifte ud i pausen. 

Kender I det der med at læse en journalistisk historie om en mand, der er blevet anholdt for mord, vold eller noget helt tredje, og at en pårørende så medvirker med udtalelse om, at han ellers "er så sød og god en mand"? Sådan føles det lidt, når man hører podcasten og diskussionen om Zidane. Blottet for et konstruktivt, fodboldteknisk kritisk blik lader man sig forblænde af de tre til fire kampe på en sæson, hvor franskmanden sætter holdet op mod evigt naive Barcelona eller Liverpool og udpeger ham derfor som et trænergeni. 

Men man vælger ikke at tage udgangspunkt i de 40 kampe om året i de seneste tre sæsoner, hvor vi sejler rundt. Hvor vi ingen gameplan har, hvor vi ingen offensive løb har, og hvor vi krydser fingre for, at en af vores individuelle stjerner tager sagen i egen hånd. 

Zidane er en fin mandskabstræner, og det er essentielt, når man har et vanvittigt stærkt hold og verdens bedste afslutter. Så skal man 'bare' have spillerne til at være glade, sætte nogle overordnede rammer og så ellers lade magien udspille sig. På den måde vandt vi de mange Champions League-trofæer. Men nu ser vi Zidanes sande væsen, når truppen ikke længere har samme kvalitet, for så underpræsterer vi helt enormt.

Jeg orker ikke at høre på argumentet om, at det er en godkendt sæson, fordi vi er med i titelkapløbet og kom i semifinalen i CL. Prøv at hør: Vi er Real Madrid. Vi sejlede rundt i gruppespillet, slog Atalanta ud efter et rødt kort og ekspederede et decimeret Liverpool-hold ud. Og så er vi blevet spillet ud af brættet af Chelsea.... CHELSEA!? I ligaen er vi lige så dårlige som vores konkurrenter. Intet mindre.

Zidane er en middelmådige - tenderende til elendig - træner, der er arrogant i sin tilgang til kampene, som vi så i går. Alt i mens han står og klapper på sidelinjen. Gud fri mig vel. Ud med ham og så lad os få en stor udrensning. Kampen i går var en skændsel.  
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Dios, Bismo, Madrid1998, Rasmus75, Thomaskjensen, Kialpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #179 af Sebberg
​Og lige for at vende Hazard.

Jeg forstår da til fulde frustrationen fra fans efter store smil og grin med Chelsea-spillerne. Hans hold har lige leveret en elendig indsats, og han har selv - endnu engang - ikke vist sit potentiale. Så skal man da ikke stå og hygge sig og grine. Det er en vanvittig mangel på situationsfornemmelse og gør mig faktisk vred. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #180 af Thomaskjensen
Vi skal vel bare være glade for at Chelsea er lige så uskarpe som vores kantspillere.

Tror desværre stadig at zz-top er træner i 2022, i ved, alle skaderne...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum