Adskillige medier: Real Madrid har budt på Kylian Mbappé

10 måneder 1 dag siden #181 af Dragam

mohbar post=140941 skrev:

Dragam post=140936 skrev:

Real HWL post=140933 skrev:

Dragam post=140924 skrev:

Real HWL post=140921 skrev:

Dragam post=140904 skrev:

Bismo post=140903 skrev:

Dragam post=140902 skrev:

Ramos4 post=140897 skrev: Jeg kan slet ikke forstå folk snakker penge. Vi har muligheden for at hente *spilleren* der kan skabe håb, fans, PR, resultater. Det er et rent Cristiano-køb om igen. Det kommer til at tjene sig selv ind.

Det vil være et sats at vente til næste sommer. Det var vildt at give 100+ for Hazard. 170 for Salah, Kane eller nogen anden med ét år tilbage ville også være vildt. Men det her er Mbappe. 22. Fremtiden. Er der nogen spiller i verden med samme hurtighed og power? Samme udstråling? Samme...X-faktor, magi omkring sig? Der er bare en speciel følelse omkring ham.

​Samme hurtighed og power? Ja, adama toure har endda mere.

Jeg ser netop ikke at der er en speciel x-faktor omkring ham... for hans force er bare at kunne løbe meget hurtigt. Det er ikke som en ung neymar eller Cristiano, der virkelig kunne ting på egen hånd.

​Så kunne vi jo have sparet de penge og købt Aubamayang. "Han force er bare at løbe hurtigt..."... Smh.. 

​Så hurtig har auba aldrig været.

Men man kan squ ikke påstå, at mbappe har x-faktor og flair, som en neymar, cristiano, messi, eller O Fenomeno for den sags skyld... som er spillere det ville have givet mening at springe banken for, eller gav mening at vi gjorde det.

Sjovt du nævner O Fenomeno, for han er lige præcis den spiller som jeg syntes Mbappe minder alder mest om. Explosiv, driblestærk og målfarlig. Mbappe er inbegrabet af X-factor, det så man allerede i Monaco. I mine øjne er han født til Real Madrid.

Så synes jeg du skal se nogle videoer med 19/20 årige O Fenomeno... der er ingen sammenligning. Eksplosiv og kold foran mål, og så stopper sammenligningerne også der. O Fenomeno var udover de 2 nævnte ting stærk som en okse, og en af de spillere med vildest flair og teknik nogensinde, hvilket gjorde at han kunne score nogle mål, som Mbappe aldrig kommer i nærheden af at kunne score.

Hvis jeg skulle lave en sammenligning, med en tidligere spiller, som Mbappe minder om, så ville det være Theirry Henry... i en light udgave.

Jeg har set masse af videoer, og jeg husker ham som var det igår. Første gang jeg så Mbappe, gav det mig minder tilbage til Fenomeno.
Men sjovt så forskelligt man kan se fodbold. Men hvis man ikke vil have Mbappe til Real Madrid, hvad vil man så? En 29 årige Neymar der fester og er skadet hele tiden? Jeg fatter ikke en skid af den kritik du kommer med. Så er jeg bare ladet der hvor at der er bare er nogen mennesker man ikke kan gøre tilfredse.

​Så synes jeg du skal prøve at se dem her

Jo, Mbappe scorer da også enkelte mål lavet på fine solo aktioner, men de fleste af målene kommer på at han løber hurtigere end forsvaret på en bold i dybden, og så en kold afslutning - og så fox in the box mål. Og respekt for det, det er der mange top angribere gennem tiden, som har levet stort på. Men de allerstørste gennem tiden, kunne bare noget mere, så som O Fenomeno - han har så meget flair at han snyder modstanderne hvergang, og så meget styrke, at han bare glider af på modstanderne.

Som jeg nævnte før i tråden, så er det ikke fordi jeg IKKE ønsker Mbappe på holdet - jeg synes bare det er absurd mange penge vi giver for ham, og jeg synes ikke han er de penge værd.

​Hvad med Haaland?
2022 er prisen for ham (75-15=) 90 mio euro. Derudover skal Raiola have 40 mio Euro. Og så forlanger han omkring 50 mio. euro i årsløn. Synes du han er det værd ?

Han er jo et bæst, men lever mest på sine fysiske evner, sin målnæse og ærgerrighed. Ikke teknik og dribleevner. 

​Haaland er helt bestemt et bæst, som passer rigtig godt til det fodbold Dortmund spiller - jeg tror ikke han vil passe så godt til det fodbold RM spiller. Der tror jeg Mbappe passer langt bedre.

Kunne vi få Mbappe til Haaland pris, så havde jeg sagt køb - men når vi oppe langt over en milliard... og med sign on fees etc, så er vi nok også op over 2 milliarder. Jeg synes det bliver for sindssygt. Specielt med en spiller der kun har 1 år tilbage af sin kontrakt !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 1 dag siden #182 af Elto92
forstår aldrig helt de medlemmer/fans der snakker om at prisen er for høj.

men det er jo ikke vores egne penge og mon ikke klubben har finans folk til at tag sig af regnskaberne. og lets face it...

mangler vi penge, jamen så genere vi dem ved at sælge ud, gå nogle tørre år i møde og mm.

det jo ikke fordi at vi er en medlems klub som feks Liverpool...

10 måneder 1 dag siden #183 af Real HWL

PMO post=140937 skrev:

Real HWL post=140935 skrev: ​…Og man kan ikke vælge Mbappe gratis til næste år. For man aner ikke hvad der kommer til at ske…

​Fantastisk sjovt, først at satte en begrænsning, for derefter at skrive at alt kan ske. 

Jeg vil gerne lege din leg, men hvorfor sammenligne 3 vidt forskellige spillere, som spiller på forskellige positioner?

Jeg er ikke modstander af Mbappé, men jeg er ikke glad for at lægge alle æg i én kurv. Forventningerne til Hazard var enorme og alt lå på ham. Det samme med Mbappé. Jeg havde hellere set RM havde investeret de 1,3 milliarder i truppen som helhed, men sådan blev det ikke. 

Vi er enige om at det er 3 offensive spillere ikk? godt nok kan Lukaku ikke spille på kanten, men det kan de to andre. Men Mbappe kan også spille angriber ligesom Lukaku. Det var mere for at sammenligne priserne. Hvad tror du Mbappe ville koste med 4 år tilbage af sin kontrakt? Du siger du gerne vil lege med på min leg, men du har ikke valgt en spiller? :) Men fint hvis du hellere vil sprede 1,3 mia ud på flere positioner. Det syntes jeg bare vi lige har gjort, og som du selv siger, det var ingen succes.

10 måneder 1 dag siden #184 af Real HWL
​@Dragam

Tak for videoerne, altid fantastisk at se Ronaldo igen :) Jeg siger heller ikke Mbappe er Ronaldo, men jeg syntes han minder om ham. Jeg vil dog give dig ret i Ronaldo var mere spektakulær. 

Se lige den her video der er også lidt skills med :) Jeg syntes næsten 1,3 mia er lidt for billigt, man skulle tro det var  black friday.

KYLIAN MBAPPE 2021 ● Welcome to Real Madrid ⚪️ Skills & Goals - YouTube

Sidste redigering: 10 måneder 1 dag siden ved Real HWL.

10 måneder 1 dag siden #185 af Kasillas

Dragam post=140946 skrev: Kunne vi få Mbappe til Haaland pris, så havde jeg sagt køb - men når vi oppe langt over en milliard... og med sign on fees etc, så er vi nok også op over 2 milliarder. Jeg synes det bliver for sindssygt. Specielt med en spiller der kun har 1 år tilbage af sin kontrakt !

Hvis vi bevidst byder 75 mio., så er risikoen bare, at vi risikerer at miste Mbappe, fordi han potentiel vil blive stødt over at vi giver skambud, og risikerer at forlænge med PSG eller måske andre klubber byder ind.

Og som jeg har forklaret i det her tråd i mit indlæg nr 135, så tror jeg slet ikke vi sparer meget taget alt i betragtning. Real Madrid kommer alligevel til at betale Mbappes løn plus skat på omkring 200 mio. (hypotetisk gæt).

Betaler vi transfersummet på 180 mio til PSG, og med lønpakken/skatter på 200 mio, så bliver vores regning 380 mio i alt.

Kommer Mbappe "gratis" næste sæson, så er han alligevel ikke gratis, for så skal han have sign-on-fee og/eller specielle goder, og prisen vil måske være omkring 80 mio. Desuden skal vi alligevel betale lønpakken/skatter på 200 mio. Så i alt bliver det 280 mio.

Så reelt er vores valg enten at betale 380 mio her og nu, eller få ham for "kun" for 280 mio næste sæson, men så med risiko for at vi mister ham.

Apropos om det er "sindssyg", så er det bare markedskræfterne. Dengang da Real Madrid købe først Figo for 45 mio, og i følgende sæson Zidane for 65 mio, var der mange, der rystede på hovedet, og sagde at vi var økonomisk uansvarlige, men i dag ved vi i bagklogskabens lys at disse handler var geniale. Da vi købte C. Ronaldo for 95 mio, var der også mange der rystede på hovedet og ævlede om disrespekt i kølvandet på finanskrisen 2008-09 , men Ronaldo har også vist sig, at være billigt set i bagklogskabens lys. Fordi inflationen udhuler det rå købekraft i valuta. 

Mbappe er unikt. Slår vi ikke til her og nu, mister vi ham måske de næste 4-5 år. Han bliver måske ikke en Messi eller C. Ronaldo, men han bliver øjensynligt den bedste spiller spillemæssigt og PR-mæssigt de næste 10 år.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 10 måneder 1 dag siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4, DeLaRed

10 måneder 1 dag siden #186 af Ramos4

Bismo post=140903 skrev:

Dragam post=140902 skrev:

Ramos4 post=140897 skrev: Jeg kan slet ikke forstå folk snakker penge. Vi har muligheden for at hente *spilleren* der kan skabe håb, fans, PR, resultater. Det er et rent Cristiano-køb om igen. Det kommer til at tjene sig selv ind.

Det vil være et sats at vente til næste sommer. Det var vildt at give 100+ for Hazard. 170 for Salah, Kane eller nogen anden med ét år tilbage ville også være vildt. Men det her er Mbappe. 22. Fremtiden. Er der nogen spiller i verden med samme hurtighed og power? Samme udstråling? Samme...X-faktor, magi omkring sig? Der er bare en speciel følelse omkring ham.

​Samme hurtighed og power? Ja, adama toure har endda mere.

Jeg ser netop ikke at der er en speciel x-faktor omkring ham... for hans force er bare at kunne løbe meget hurtigt. Det er ikke som en ung neymar eller Cristiano, der virkelig kunne ting på egen hånd.

​Så kunne vi jo have sparet de penge og købt Aubamayang. "Hans force er bare at løbe hurtigt..."... Smh.. 

​Eller Adama Traore åbenbart. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

10 måneder 1 dag siden #187 af Ramos4
Mbappe er blot 22 år pt. Da vi købte Cristiano som 24-årig scorede han 42 mål i sin bedste sæson for United. Nogenlunde hvad Mbappe kom op på sidste år. Men så lagde Ronaldo altså et niveau på efter et par sæsoner i Madrid og gik op på 60 basser om året.

Hvem siger at Mbappe ikke skulle kunne gøre det samme? Der kan sagtens gemme sig et niveau mere i ham. Det er ikke alle, der som Ronaldo Nazario eller måske Messi topper fra dag ét.

Jeg tror at Mbappe med den rette coaching, et par års modenhed mere og f.eks. med en oplægger som Benzema ved sin side, kan finde nye niveauer frem.

Han er 22.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

10 måneder 1 dag siden #188 af mohbar
​Flo er vist i fuld gang med at sikre vores bedste spillere mod evt. hævn fra Paris haha. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

10 måneder 1 dag siden #189 af 9eren
Øl, Morito og en del spansk drikke gjort klar. Har madridista ikke snart noget vi kan koble os på live og hvor vi kan stille spørgsmål.

Og hvornår fanden må jeg komme med i podcasten :)

Madridista desde 1989
Yo no cumplo años, cumplo temporadas!
Sidste redigering: 10 måneder 1 dag siden ved 9eren.

10 måneder 1 dag siden #190 af Ramos4

PMO post=140944 skrev:

madrid2000 post=140940 skrev:

PMO post=140937 skrev:

Real HWL post=140935 skrev: ​…Og man kan ikke vælge Mbappe gratis til næste år. For man aner ikke hvad der kommer til at ske…

​Fantastisk sjovt, først at satte en begrænsning, for derefter at skrive at alt kan ske. 

Jeg vil gerne lege din leg, men hvorfor sammenligne 3 vidt forskellige spillere, som spiller på forskellige positioner?

Jeg er ikke modstander af Mbappé, men jeg er ikke glad for at lægge alle æg i én kurv. Forventningerne til Hazard var enorme og alt lå på ham. Det samme med Mbappé. Jeg havde hellere set RM havde investeret de 1,3 milliarder i truppen som helhed, men sådan blev det ikke. 

​Man investerede også sidste gang vi købte noget i hele truppen: Hazard, Jovic, Militao, Mendy og Reiner til 300+ mio Euro. Hvad godt er der kommet ud af det?

​Eller måske investere i mere etablerede navne, fremfor talenter?

​Vi kunne sagtens investere de 170m i resten af holdet, men problemet er bare at hvis man vil have kvalitetsfolk i offensiven, så koster det rigtig store penge. Jeg mener at offensiven er vores største problem - og har været det siden Ronaldo blev solgt. Vi kan dårligt svinge os op på 70 mål i en sæson. Vi kunne sagtens hente en god forsvarer og en midtbanemand for 170m - men hvilken *etableret* angrebsspiller kunne vi hente for 170 eller under, der kunne forstærke offensiven bedre end Mbappe?

Man kan argumentere for at vi skulle hente en mand til forsvaret efter Varane og Ramos afgang - men det ville stadig ikke stille vores mangel på offensiv kvalitet - og mål. 

10 måneder 1 dag siden #191 af PMO

Real HWL post=140948 skrev:

PMO post=140937 skrev:

Vi er enige om at det er 3 offensive spillere ikk? godt nok kan Lukaku ikke spille på kanten, men det kan de to andre. Men Mbappe kan også spille angriber ligesom Lukaku. Det var mere for at sammenligne priserne. Hvad tror du Mbappe ville koste med 4 år tilbage af sin kontrakt? Du siger du gerne vil lege med på min leg, men du har ikke valgt en spiller? :) Men fint hvis du hellere vil sprede 1,3 mia ud på flere positioner. Det syntes jeg bare vi lige har gjort, og som du selv siger, det var ingen succes.

Men det eneste de tre har tilfælles er, at de er offensive spillere. Spillemæssigt og profilnæssigt, er de forskellige. Jason Sancho ​ville være bedre at sammenligne med. Han gik for 85millioner euro. 
Jeg er ikke modstander af Mbappé, men hvis handlen går udover næste sæsons transfers, er det tosset. 

At Perez tidligere har udtalt at klubben ikke har råd til Mbappé og at “visse klubber” bliver lagt for had, fordi de ødelægger sporten med kæmpe handler, er så en helt anden og mere hyklerisk side af det hele.

Men nu hvor Mbappé er i hus (mere eller mindre), håber jeg på alt det bedste. 

10 måneder 1 dag siden #192 af Kiwes
​Man kan undre sig over at medier beretter at der blot er tale om timer inden han skriver under...ja det har de så også sagt siden jesufødsel...når Leonardo for kort tid siden offentligt har meddelt: "Det eneste, jeg kan sige, er, at intet har ændret sig i forhold til de sidste to dage, vi er i samme situation". Altså hvad er det lige der sker, I har et bud på fucking 180mil for en spiller vi kan skrive med gratis om 4 mdr, som ikke gider jeres klub....sa ta sku da for helvede imod penge og kom videre. Gal en "small-club mentality". 
Sidste redigering: 10 måneder 1 dag siden ved Kiwes.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.